Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Vielä puuttuu & most silent listasta, mutta eiköhän senkin siihen aikanaan lisätä. :cool:

Sitähän ei voida vielä varmaksi todistaa mutta tosiaan eiköhän se sinne vielä jossakin muodossa tuu.
 
Haastattelija kysyy phil spencer konsolin muotoilusta :D


Meinas Phil Spencerillä pokka pettää tossa kohtaa, kun sanoi "Haluamme, että kuulette pelimme ensin, ettekä konsolia" :D

Hyvin kyllä heittelevät pieniä kuittauksia Sonyn suuntaan ja niin se pitääkin olla, että pientä huumoria pitää olla mukana :)
 
Tuohon mainokseen, jossa maininta nyt koosta (ja ehkä tulevaisuudessa äänestäkin):

Onhan se One X myös nykyisistä se tehokkain ja silti pienempi kuin PS4 Pro. Ei voi kuin ylistää miten saavat tehokkaamman raudan pienempään tilaan ja silti pidettyä sen äänentason niin hiljaisena (siis One X:llä ja toivottavasti myös Series X jatkaa tuota).

Loistavaa myös miten osaavat suhtautua tuohon laatikkoonsa huumorilla. Jääkaappi-juttu kyllä huvittava. Itse näen yhtäläisyyttä niihin kauppojen edustoilla oleviin tuhkakuppiroskispömpeleihin mutta silti tuo miellyttää silmää enemmän kuin PS5:n futuristinen muka-coolius. Puhumattakaan siitä kuinka järjettömän iso pömpeli se kilpailijan laite on. Käytännöllisemmällä designilla olisi kokokin saatu varmasti pidetty paremmin kurissa.

Joka tapauksessa meille pelaajille todella hienot ajat tulossa kun MS on petrannut niin paljon useilla osa-alueilla. Oikeastaan siis jo viimeistään One X:stä lähtien. Saati sitten kaikki Game Passit ja muut. PS4 Pro ollut pölyä keräämässä ja vasta nyt Last of Us 2:n kanssa pistin taas turbiinin hurisemaan. Sitä ennen oli tammikuussa Death Stranding, joten aika kauan se oli käyttämättä. Sitä aiemmin taas lokakuussa Spider-Manin lisäreitä. X on taas päivittäisessä käytössä jo Game Passin takia.
 
Itse näen yhtäläisyyttä niihin kauppojen edustoilla oleviin tuhkakuppiroskispömpeleihin mutta silti tuo miellyttää silmää enemmän kuin PS5:n futuristinen muka-coolius. Puhumattakaan siitä kuinka järjettömän iso pömpeli se kilpailijan laite on.

Mutta eihän tuo boxikaan mikään pieni ole kun tuota aiempaa dragonflyn viestiä katsoo. Jos konetta pitää pystyssä niin se näyttää vievän leveyden suhteen melkein 2.5 kertaa saman tilan mitä one x.
Mä olen aiemmin ihan vaan tyytyväisenä myhäillyt, että onneksi mulla on tilaa, koska konsolit on tv tason päällä pystyssä, mutta nyt näyttää siltä, että ahdasta tulee olemaan vaikka tarkoitus on korvata vanha boxi ja pleikkari uusilla.
Ehkä jos pleikan laittaa niin vasemmalle kuin mahdollista niin boxi vielä mahtuu sen ja switchin väliin kuten nytkin.
 

Liitetiedostot

  • setup.jpg
    setup.jpg
    223,5 KB · Lukukerrat: 35
Onhan se One X myös nykyisistä se tehokkain ja silti pienempi kuin PS4 Pro. Ei voi kuin ylistää miten saavat tehokkaamman raudan pienempään tilaan ja silti pidettyä sen äänentason niin hiljaisena (siis One X:llä ja toivottavasti myös Series X jatkaa tuota).
Ei mitään pois Microsoftin insinööreiltä, mutta kyllähän tuohon varmasti auttoi se, että laitteen hinta oli kalliimpi kuin PS4 Pron jolloin sinne saatiin myös tehokkaampi jäähdytys-systeemi. Ja toki myöhäisempi julkaisu

Mielenkiintoista nähdä löytyykö niitä eroja äänenvoimakkuudessa enää jatkossa näiden konsolien välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon toveri Piraten yo. viestiin liittyen Windows Central uutisoi samasta asiasta.


Se mikä tässä vähän hämmentää on että Optimized for Xbox Series X:n pelien pyrkiessä 4K@60fps, niin miksi Assassins Creed Valhalla on Optimized pelien listalla? Toki sanoivat silloin Inside Xbox showssa että Valhalla on vähintään 30fps, mutta voisiko rivien välistä olla luettavissa että Series X:llä se kuitenkin olisi 60fps? Aina saa haaveilla :)

Tässä vielä tähän mennessä varmistetut Optimized for Xbox Series X pelit:
  • Assassin's Creed Valhalla
  • Bright Memory Infinite
  • Call of the Sea
  • Chivalry 2
  • Chorus
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2
  • DiRT 5
  • FIFA 21
  • Gears 5
  • Halo Infinite
  • Hitman 3
  • Madden NFL 21
  • Marvel's Avengers
  • Outriders
  • Scarlet Nexus
  • Scorn
  • Second Extinction
  • The Ascent
  • The Medium
  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
  • Yakuza: Like a Dragon
 
Lisää Lockhart huhuja.

The leaked document also mentions a Lockhart profiling mode. Sources familiar with Microsoft’s Xbox plans tell The Verge that this special Lockhart mode is part of the Xbox Series X developer kit. The devkit, codenamed Dante, allows game developers to enable a special Lockhart mode that has a profile of the performance that Microsoft wants to hit with this second console. We understand that includes 7.5GB of usable RAM, a slightly underclocked CPU speed, and around 4 teraflops of GPU performance. The Xbox Series X includes 13.5GB of usable RAM, and targets 12 teraflops of GPU performance.

Developers will be able to use this Lockhart mode to test their games against this performance profile and do validation checks. Microsoft is expected to position its Lockhart console for 1080p or 1440p gaming, two of the most popular resolutions used by PC gaming monitors currently

 
Xbox Lockhart tulee olemaan erinomainen konsoli tässä maailman tilanteessa, kun kaikilla ei ole varaa ostaa sitä kalleinta next gen -konsolia. Luulen, että Lockhart tulee myymään paljon, koska tavallisia pelaajia ei voisi vähempääkään kiinnostaa 4K-resoluutio, vaan heille on tärkeintä pelit. Minä taas haluan kaiken mahdollisen silmäkarkin, joten minulle menee ostoon Xbox Series X.

Hinta-arvioni konsolille on 299 dollaria, eli Suomessa Lockhart voisi maksaa 320-350€.
 
Ylös Bottom