Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Ei ihan täysin ketjun asiaa, mutta läheltä liippaa niin laitetaan tänne:


Pirun mielenkiintoinen juttu miten MS on onnistunut uusien studioiden integroinnissa. Paljon kommentteja studiopomoilta yms. Jos aihe yhtään kiinnostaa niin kannattaa lukaista.

Mojang on kyllä ollut muutenkin puhdas rahasampo, todella hyvä artikkeli ja osoittaa sen että ei niitä studioita olla osteltu ihan sokkona.
 

Mun mielestä ihan sama koska ne julkaisee mitäkin mutta jos yksinoikeudet(hyvät) loistaa poissaolollaan niin ei se Sonyn oloa tukalaksi.

Itse olin alunperin kallistumassa Xboxin suuntaan ihan vain ulkonäön takia mutta kyllä se kumminkin menee Ps5 puolelle lopulta.. Ihan vaan vaikka Forbidden Westin takia.
 
Kyllä tässä alkaa vähän olemaan ikävä halonhakkuuta, niin toivottavasti saadaan kunnon pätkä Infiniteä.

Keväällä tosiaan sain Reachin pelattua läpi niin nälkä jäi päälle, siinä oliki lähes täyden 10 peli.

Sivusto taas bugitti niin pistetään samaan viestiin tämäkin

Edit: Huolet ja murheet pois siittä että Xbox one pidättelisi X sarjalaista

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Keväällä tosiaan sain Reachin pelattua läpi niin nälkä jäi päälle, siinä oliki lähes täyden 10 peli.

Sivusto taas bugitti niin pistetään samaan viestiin tämäkin

Edit: Huolet ja murheet pois siittä että Xbox one pidättelisi X sarjalaista


Toivotaan, että kaikki pelinkehittäjät lukuunottamatta codi/fifa/änäri päivittäjiä tulevat ottamaan mallia tästä!
 
Kyllä tässä alkaa vähän olemaan ikävä halonhakkuuta, niin toivottavasti saadaan kunnon pätkä Infiniteä.

Ai vähän ikävä?!?! Minulla on hirveä Halo-nälkä, eikä se lähde ennen kuin pääsen itse pelaamaan Halo Infiniteä. Ei enää jaksa pelata uusiksi Halo-pelejä läpi, koska niitä on pelattu niin paljon Halo Infiniten odotus tuskissa... Ehkä nälkä lieventyy, kun näkee Xboxin tapahtumassa pitkästä aikaa Halon tunnelman - tai sitten nälkä vain suurenee jos se onkin liian upeaa nähtävää... o_O
 
Ai vähän ikävä?!?! Minulla on hirveä Halo-nälkä, eikä se lähde ennen kuin pääsen itse pelaamaan Halo Infiniteä. Ei enää jaksa pelata uusiksi Halo-pelejä läpi, koska niitä on pelattu niin paljon Halo Infiniten odotus tuskissa... Ehkä nälkä lieventyy, kun näkee Xboxin tapahtumassa pitkästä aikaa Halon tunnelman - tai sitten nälkä vain suurenee jos se onkin liian upeaa nähtävää... o_O

Sullahan on peli pc niin pelaahan Halo 3 vaan läpi silläkin :D
 
Mä olen vasta hyppäämässä Xboxin talliin - ensimmäistä kertaa. Mitkä olisi ne pakolliset tämän genin pelit jotka kannattaa ehdottomasti pelata läpi sitten kun pääsee ostamaan XSX:n? Olen varmaan 15v sitten viimeksi pelannut kaverilla Xboxia, enkä tiedä sen peleistä mitään. Ei niitä pelejä vielä julkaisussa niin hirveästi ole, niin siinä olisi hyvin aikaa pelailla vanhoja pelejä ennen kuin next gen lähtee todella käyntiin.

Toivottavasti tämä ei ollut liian off topic -kysymys.
 
Mä olen vasta hyppäämässä Xboxin talliin - ensimmäistä kertaa. Mitkä olisi ne pakolliset tämän genin pelit jotka kannattaa ehdottomasti pelata läpi sitten kun pääsee ostamaan XSX:n? Olen varmaan 15v sitten viimeksi pelannut kaverilla Xboxia, enkä tiedä sen peleistä mitään. Ei niitä pelejä vielä julkaisussa niin hirveästi ole, niin siinä olisi hyvin aikaa pelailla vanhoja pelejä ennen kuin next gen lähtee todella käyntiin.

Toivottavasti tämä ei ollut liian off topic -kysymys.
Suosittelisin Remedyn tuotantoa. Quantum Break ja Alan Wake. Sitten tietysti Forzat, jos autopelit napostelee. Gears of War on hyvä pelisarja, samoin Halo. Molemmat Orit ovat erinomaisia metroidvanioita. Japanilaisista roolipeleistä löytyy Xbox 360 ajoilta sellainen helmi kuin Lost Odyssey. Samoilta tekijöiltä myös toinen roolipeli, Blue Dragon. Sitten katsastaisin vielä Xbox One peleistä ainakin Ryse: Son of Romen, Crackdown 3:n, Sunset Overdriven, Super Lucky's Talen ja Sea of Thievesin.

Toki näissä vaikuttaa aika paljon oma pelimaku, mutta tuossa ainakin jotain varteenotettavia vaihtoehtoja. Xbox Series X:llä tulee toimimaan Xbox One pelien lisäksi myös satoja Xbox 360 pelejä ja myös ensimmäisen Xboxin pelejä, joten kannattaa myös taaksepäin yhteensopivien pelien listaa katsella.
 
Suosittelisin Remedyn tuotantoa. Quantum Break ja Alan Wake. Sitten tietysti Forzat, jos autopelit napostelee. Gears of War on hyvä pelisarja, samoin Halo. Molemmat Orit ovat erinomaisia metroidvanioita. Japanilaisista roolipeleistä löytyy Xbox 360 ajoilta sellainen helmi kuin Lost Odyssey. Samoilta tekijöiltä myös toinen roolipeli, Blue Dragon. Sitten katsastaisin vielä Xbox One peleistä ainakin Ryse: Son of Romen, Crackdown 3:n, Sunset Overdriven, Super Lucky's Talen ja Sea of Thievesin.

Toki näissä vaikuttaa aika paljon oma pelimaku, mutta tuossa ainakin jotain varteenotettavia vaihtoehtoja. Xbox Series X:llä tulee toimimaan Xbox One pelien lisäksi myös satoja Xbox 360 pelejä ja myös ensimmäisen Xboxin pelejä, joten kannattaa myös taaksepäin yhteensopivien pelien listaa katsella.
Hyviä suosituksia. Lisäisin listaan vielä xbox 360 taaksepäinsopivat fable 1,2 ja 3 sekä xbox one cuphead :)
 
Joo, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Tuossa nyt oli jotain mitä yön pikkutunteina tuli mieleen. :)

Fablet unohdin tyystin. Ne kannattaa tosiaan katsastaa, kun sieltä voi hyvinkin olla nelososa tulossa Series X:lle.

Gearsia tosiaan kokeiluun, ykkösen remasterointi eli Ultimate edition peluuseen niin pääsee sarjan parhaimmassa osassa jo peliin tutustumaan.
 
Kiitos suositteluista, noissa on monta mielenkiintoista. Pitää merkitä muistiin. Oikeastaan aika hieno tilanne, kun on noin monta kovanluokan nimikettä vielä kokematta. Halo, Gears ja Forza ovat nimeltä tuttuja.


Sunset overdrivelle myös suositus, jos tykkää Ratcheteistä niin tykkää myös tästä. Pelin jatko tosiaan ei tapahdu Xboxilla vaan pleikkarilla kun Sony sen oikeudet omistaa.

Edit: Dragon kyllä heitti boksin puolelta komian listan niin kyllä siinä taitaa olla hyvät lähtökohdat nyt aloitella pelaamista boksilla.
 
Ja mikä parasta, lähes kaikki edellä mainitut pelit sisältyy Xbox Game Passiin, joten se olisi aika no-brainer hankintana. Lost Odyssey on yksi parhaista koskaan pelaamistani peleistä, mutta toki siinä on etenkin 2020-luvulle joitain ”jäykkyyksiä”, joita pitää sietää, jotta pelistä kykenee täysin nauttimaan.
 
Ylös Bottom