Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Itse en ole toisaalta koskaan avannut mitään konsolia, koska siihen ei pokka/taidot riitä. Pölyt olen tyytynyt pyyhkimään päällisin puolin ja kovalevylaajennuksetkin olen tehnyt ulkoisilla levyillä.
Näin se juuri kannattaakin tehdä. Varsinkin takuuajan puitteissa. En itsekään mielellään konsoleita availe. PS4 oli kuitenkin pakko, kun suihkumoottorin ääni täytti asunnon. Oletus kuitenkin on että konsolit on rakennettu niin hyvin, ettei kuluttujan tarvitsisi niitä availla.
 
Oletus kuitenkin on että konsolit on rakennettu niin hyvin, ettei kuluttujan tarvitsisi niitä availla.

Totta tuokin. Tosin molemmat tehokonsolit on varustettu mielestäni liian pienellä massamuistilla ja puheiden perusteella ainakin PS4:n uuden, isomman levyn vaihtaminen ei olisi iso operaatio, mutta vaatii konsolin avaamisen. Vaikka tuo toimenpide ei mitätöi takuuta, konsolien avaaminen/purkaminen on meikäläiselle ollut jostain syystä isokin kynnys.
 
Totta tuokin. Tosin molemmat tehokonsolit on varustettu mielestäni liian pienellä massamuistilla ja puheiden perusteella ainakin PS4:n uuden, isomman levyn vaihtaminen ei olisi iso operaatio, mutta vaatii konsolin avaamisen. Vaikka tuo toimenpide ei mitätöi takuuta, konsolien avaaminen/purkaminen on meikäläiselle ollut jostain syystä isokin kynnys.
Muistaakseni Suomessa takuuta ei menetä vaikka sinetinkin rikkoisi koska on vastoin jotain lakia tms. Sitä ei siis tarvitse pelätä. Muistini mukaan siis. Saa korjata jos muistankin väärin ja asia koskikin esim. valmiita pöytäkoneita tms.

Se kovalevyn vaihtohan ei sen kummempia konsolin "avaamisia" vaadi kuin sen pienemmän "kannen" paikaltaan liu'uttamisen ja kehikon irti ruuvaamisen ja uuden levyn tilalle vaihtamisen. Jotain sille kovalevylle saattoi myös joutua tekemään mutta tuo "purkamis/avaamis"-osio on aika suppea enkä itse tuota kummoiseksi avaamiseksi sanoisi kun lähinnä yksi suoja otetaan päältä pois.

Helpompihan se on kyllä laajentaa ulkoisilla kovalevyillä mutta jos sisäistä haluaa vaihtaa niin ei se vaikea ole. Videoita netti täynnä asiasta jos kiinnostaa.

Xboxin sisäisen kovalevyn vaihto onkin sitten ihan eri juttu. Sitä en ehkä jaksaisi tehdä kuin pakosta ja mieluummin hankkisin ulkoisen kovalevyn.
 
Onko Xbox Series X:stä hyviä videoita missä selitetään sen tekniikoista tai arkkitehtuurista? Olisi kiinnostava katsoa.

Digital Foundryn pari kuukautta vanhat videot olen kyllä nähnyt.
 
Audiotalo Bang & Olufsen tekee Microsoftin kanssa yhteistyötä tuodakseen markkinoille high-end luokan audioratkaisuja Xboxin kanssa käytettäväksi.

Jännä etteivät sanoneet suoraan että kuulokkeita. Olisiko sieltä luvassa jotain muutakin?



Soundbareja? Kelpaisi kyllä.
 
Hyvin tullut uutta tietoa :)


 
Audiotalo Bang & Olufsen tekee Microsoftin kanssa yhteistyötä tuodakseen markkinoille high-end luokan audioratkaisuja Xboxin kanssa käytettäväksi.
On vain sellainen valmistaja, että saa maksaa noista B&A tuotteista enemmän mitä itse konsolista. No kukin saa itse äänestää sitten lompakolla.
 
Xbox series X saa varmaan tulevaisuudessa niin upeita erikois painoksia. Löytyi tuollainen fani kuva :)

20200614_210917.jpg
 
Hyhhyh. Mielummin sitten ihan se perus musta versio. Eihän tuollaista jaksaisi katsella hyllyssään sekuntiakaan. ...Kaiketi joku naisten juttu. (viimeinen kommentti tuolta sohvan nurkasta.) :D
Yleensä se perus musta sopii parhaiden tv tasoon kun kaikki muutkin laitteet yleensä on mustia :D
 
Ylös Bottom