Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S:n tulevat pelit (huhut ja uutiset)

Suoraan ei ole vielä sanottu, että Bethesdan peleistä tulisi Xbox ekosysteemin yksinoikeus, mutta puheet viittaavat siihen suuntaan:

One of the things that has me most excited is seeing the roadmap with Bethesda’s future games, coming to Xbox console and PC including Starfield

 
Suoraan ei ole vielä sanottu, että Bethesdan peleistä tulisi Xbox ekosysteemin yksinoikeus, mutta puheet viittaavat siihen suuntaan:



Sitä on vasta sanonut aaron greenberg, phil Spencer ja bethesdan johtaja ja nyt tämä uutinen on siinä joku hullu ketä kuvittelee että ms jakaisi niitä muille. Disney+ kyselee kanssa koko aika netflix että haluaisitteko meidän sisällön teille :D
 
Kyllä tämä kiusoittelu menee nyt sillä tasolla, että pelkkä peli olisi vain kettuilua näitä bongaaville faneille. En kyllä edelleenkään tajua, että tämä voisi oikeasti tapahtua, mutta toisaalta enpä uskonut vastaavaa Bethesda-kaupoistakaan. Elämme hulluja aikoja.
Kyllähän olisi hyvinkin huonoa promoa, jos antavat huhujen kasvaa tästä vielä isommaksi ja lopulta mitään ei tapahdu.
 
Sitä on vasta sanonut aaron greenberg, phil Spencer ja bethesdan johtaja ja nyt tämä uutinen on siinä joku hullu ketä kuvittelee että ms jakaisi niitä muille. Disney+ kyselee kanssa koko aika netflix että haluaisitteko meidän sisällön teille :D
Juu, jotenkin aivan ihmeellisesti katosi pikkuhiljaa kaikki Disneyn elokuvat ja sarjat Netflixistä parin viime vuoden aikana, eikä uusia ole tullut, eikä ole näköpiirissä jatkossakaan. En yhtään ymmärrä mistä on kyse.

Kuitenkin Disney käynnisti oman striimauspalvelunsa kaikkien Disney-tuotantoja fanittavien iloksi ihan hyvää hyvyyttään. Kumma juttu, että eivät jaa tuota tuotantoaan myös Netflixille, jotta myös kaikki Netflixin asiakkaat voisivat nauttia Disney-tuotoksista myös jatkossa. En kyllä ymmärrä yhtään mistä on kyse. Tämä ei ole reilua!
 
The Falconeerin speksit. Ihan mielenkiintoista että on 1800p/120fps performance mode ja silti ihan normi 4k/60fps natiivimode. Hauskaa että ilmoittavat myös latausajan. Näyttää pyörivän myös aika korkeilla lukemilla Series S:llä.

20201009_192230.jpg

Tämä peli herättää kokoajan enemmän ja enemmän mielenkiintoa. En edes tiedä oikein että miksi. Ehkä vaan kun on lajityypiltään massasta poikkeava.
 
Järjestetäänkö seuraava XO20 -pelitapahtuma 9. marraskuuta?

Ehkä.

4Chan, jota pidetään yleisesti ottaen erinomaisena tietolähteenä ja luotettavana/sarcasm on kertonut, että 9. marraskuuta järjestetään pelitapahtuma, joka on pituudeltaan 90-100 minuuttia. Siellä kerrottaisiin pelitiedotteita Xbox Game Studiosin omista peleistä ja myös EA:n "Olivia" -projektista.




Epäilen hieman tätä huhua, mutta Twitterissä tuli myös vastaan Xbox Mexico -tililtä, että 9. marraskuuta tapahtuisi jotain:



Olisi erinomainen hypepaukku jos tapahtuma pidettäisiin päivää ennen Series X/S -konsolien julkaisua!
 


The Outer Worlds-sequel ilmeisesti jo työn alla. Ensimmäinen vielä pelaamatta, joten listan jatkoksi vaan Gamepassilla.


Vakuuttavaa, että miten Obsidian kykenee nykyään suunnittelemaan samanaikaisesti kahta suurta peliprojektia. Vaikka Microsoftilla on hallussa 23 pelistudiota, uskon studioiden sisäisiä tiimejä olevan jopa 35. Esimerkiksi Ninja Theoryllakin on kaksi peliprojektia käynnissä: Hellblade 2 ja Project Mara.
 


InXilen tulevassa RPG-pelissä mukana sellaisen huippupelin kuin God of Warin combat director. Tämä saa minut uskomaan, että pelin combat ei olisi vuoropohjainen, vaan jonkinlaisella muulla ratkaisulla tehty. Voin vain kuvitella mitä kaikkea InXile saa aikaan Microsoftin AAA/AAAA-budjetilla.


Vielä perään The Iniative on saanut riveihinsä Naughty Dogista melee combatista vastaajan. Kovaa taitoa tuntuu Iniativella olevan.
 
Viimeksi muokattu:
The Initiativen tulevan projektin julkistusta odotan paljon. Sieltä voi tulla mitä vain ja Microsoftin puheet AAAA-pelistä lisää vain odotusta entisestään.
 
The Initiativen tulevan projektin julkistusta odotan paljon. Sieltä voi tulla mitä vain ja Microsoftin puheet AAAA-pelistä lisää vain odotusta entisestään.
Täälläkin odotellaan kyllä mielenkiinnolla mitenkä The Initiativen noin 50 ihmisen tiimi pystyy väsäämään maailman ensimmäisen AAAA-pelin. Tähän kun ei ole edes Rockstar tai CDPR tuhansine työntekijöineenkään vielä pystynyt.

Joo, en minä epäile etteikö varmasti laadukas peli ole aikanaan tulossa, mutta vähän silti huvittaa Microsoftin julistus AAAA-pelistä ennen kuin työntekijät ovat tyyliin päässeet edes asettumaan taloksi. :D
 
Täälläkin odotellaan kyllä mielenkiinnolla mitenkä The Initiativen noin 50 ihmisen tiimi pystyy väsäämään maailman ensimmäisen AAAA-pelin. Tähän kun ei ole edes Rockstar tai CDPR tuhansine työntekijöineenkään vielä pystynyt.

Joo, en minä epäile etteikö varmasti laadukas peli ole aikanaan tulossa, mutta vähän silti huvittaa Microsoftin julistus AAAA-pelistä ennen kuin työntekijät ovat tyyliin päässeet edes asettumaan taloksi. :D

AAAA-peli ei tarkoita välttämättä pelin laatua, vaan markkinointiin ja kehittämiseen tarkoitettua rahallista määrää. Microsoftin budjetilla The Initiativen projekti voi hyvinki olla AAAA-peli. :D
 
Täälläkin odotellaan kyllä mielenkiinnolla mitenkä The Initiativen noin 50 ihmisen tiimi pystyy väsäämään maailman ensimmäisen AAAA-pelin. Tähän kun ei ole edes Rockstar tai CDPR tuhansine työntekijöineenkään vielä pystynyt.
AAAA-pelihän määritellään pelin rahallisen budgetin, eikä sen laadun perusteella. Cyberpunk 2077:n budjetti on tietääkseni n. 250 miljoonaa dollaria. Verrattuna Halo Infiniteen (450 työntekijää) ja sen 500 miljoonan dollarin budjettiin, jota jotkut jo AAAA-peliksi kutsuvat, ei se ole niinkään iso summa. Jos juurikin 500 miljoonaa dollaria olisi se AAAA-pelin rajapyykki, näen sen mahdollisena että The Initiativen peli olisi AAAA-budjettiin (julkaisu varmaan 2023/2024), kun vieläkin sinne porukkaa palkataan. Markkinoini tullee olemaan myöskin kovan luokan tasoa.
 
AAAA-pelihän määritellään pelin rahallisen budgetin, eikä sen laadun perusteella. Cyberpunk 2077:n budjetti on tietääkseni n. 250 miljoonaa dollaria. Verrattuna Halo Infiniteen (450 työntekijää) ja sen 500 miljoonan dollarin budjettiin, jota jotkut jo AAAA-peliksi kutsuvat, ei se ole niinkään iso summa. Jos juurikin 500 miljoonaa dollaria olisi se AAAA-pelin rajapyykki, näen sen mahdollisena että The Initiativen peli olisi AAAA-budjettiin (julkaisu varmaan 2023/2024), kun vieläkin sinne porukkaa palkataan. Markkinoini tullee olemaan myöskin kovan luokan tasoa.
No joo, tuossa AAAA-pelinä mainostamisessa on vain se ongelma, että kun peli julkaistaan ja jos/kun se ei ole parempaa tasoa mitä nykypäivän parhaat AAA-pelit, tulee moni pettymään ja syyttämään Microsoftia jälleen ylihypetyksestä.

Esimerkiksi Jeff Grubb kirjoittaa näin:

Microsoft also describes The Initiative as its “AAAA” studio. What is a quadruple-A studio? Well, it’s a weird term, but I get what the company means. The Initiative is going to make big, expensive games. And they’re so big and so expensive, that their scope may reach beyond the blockbusters we have had up to this point.

Kyllähän tuo käytetty rahasumma pitää näkyä sitten myös lopputuloksessa ja ainakaan sen perusteella mitä esimerkiksi Halosta olemme nähneet, ei juurikaan tuo 500 miljoonan budjetti näy missään verrattuna siihen mitä eri studiot ovat pienemmällä budjetilla saaneet aikaan.
 
Kyllähän tuo käytetty rahasumma pitää näkyä sitten myös lopputuloksessa ja ainakaan sen perusteella mitä esimerkiksi Halosta olemme nähneet, ei juurikaan tuo 500 miljoonan budjetti näy missään verrattuna siihen mitä eri studiot ovat pienemmällä budjetilla saaneet aikaan.

Monilla on käsitys, että pelkkään Halo Infinite -peliin on mennyt 500 miljoonaa, mutta siihen summaan kuuluu myös Slipspace -pelimoottorin kehitys. :) Halon suhteen ei kannata vielä antaa lopullista tuomiota, kun emme vielä tiedä Halon tarinasta ja mitä kaikkea nyt saadaan lykkäyksen johdosta.
 
Ylös Bottom