Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X/S: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Suositteletteko ostamaan boxin ohjaimeen tommosta akkua paristojen tilalle, onko miten hyvä akun kesto? Itte nii uus boxi pelaaja et oon paristojen vaihoilla menny nyt vaan, en oo eläessäni vaihtanut näin paljon pattereita useesti johonkin laitteeseen. :D

https://www.gigantti.fi/product/gam...LuJEavYUF8h8G-dbr1DkAwLODK3apbZxoCTJgQAvD_BwE tätä mietin.
Täältä iso peukku tälle. Itsellä noita 2. Toinen ollut Xbox onen julkkarista asti. Pelaan sillä 3-4 päivää yhdellä latingilla edelleen.
Ei tarvi vaihella akkuja, vaan laittaa vaan johdon kiinni.
 
Suositteletteko ostamaan boxin ohjaimeen tommosta akkua paristojen tilalle, onko miten hyvä akun kesto? Itte nii uus boxi pelaaja et oon paristojen vaihoilla menny nyt vaan, en oo eläessäni vaihtanut näin paljon pattereita useesti johonkin laitteeseen. :D

https://www.gigantti.fi/product/gam...LuJEavYUF8h8G-dbr1DkAwLODK3apbZxoCTJgQAvD_BwE tätä mietin.
Itse olen aina Bonen ohjaimissa käyttänyt Vartan 15 euroa / 4kpl maksavia akkupattereita, sama nelikko ollut käytössä nyt Xbox Onen julkaisusta ja vuorottelulla edelleen kestävät hyvin pelaamista useamman kymmenen tuntia per setti. Pitäisi ihmisten lopettaa kertakäyttöpattereiden käyttö tyystin, ne on yleensä a) todella huonoja b) maapallo ei tykkää.
 
Todellakin suosittelen play & charge kittiä, 360:sen alusta asti käyttänyt. Ikinä en oo kotona paristoja vaihtanut ohjaimeen. :D
Edelleen on 2 Onen akkua käytössä, jotka on ostettu vuonna 2014. Hyvin on siis kestänyt ja varsinkin uutena akkukesto on minusta ihan riittävä.
Ei oo tosin kokemusta ladatuista paristoista, että ovatko sitten vielä paremmat. Mutta tällä play & charge kitillä ainakin tosi kätevää, piuha vaan kiinni ja lataamaan. Hyvin on minulla toiminut!
 
Täältä kans vahva suositus! Itse käyttänyt kaikissa boxeissa ja aina toimineet hyvin. Tarvittaessa piuha kiinni ja taas pelit jatkuu. Tämä onkin aina mikkisoftan boxeissa ärsyttänyt, että jokainen laitetaan ostamaan akut itse... mutta rahasta tässäkin on vain kysymys.
 
Suositteletteko ostamaan boxin ohjaimeen tommosta akkua paristojen tilalle, onko miten hyvä akun kesto? Itte nii uus boxi pelaaja et oon paristojen vaihoilla menny nyt vaan, en oo eläessäni vaihtanut näin paljon pattereita useesti johonkin laitteeseen. :D

https://www.gigantti.fi/product/gam...LuJEavYUF8h8G-dbr1DkAwLODK3apbZxoCTJgQAvD_BwE tätä mietin.
Itellä ollu tuo vuosia käytössä ja nyt siirtyi sama akku xsx ohjaimeen, toimii hyvin ja vaivatomasti.
 
Multa ääni tällaiselle kolmannen osapuolen telakalle. On ollut tämä tai joku vastaava käytössä jo muutaman xbox-sukupolven ajan. Aina on ohjaimet omalla paikallaan ja akut täynnä pelisessiota varten eikä tarvitse askarrella johtojen saati ladattavien paristojen kanssa!

 
Suositteletteko ostamaan boxin ohjaimeen tommosta akkua paristojen tilalle, onko miten hyvä akun kesto? Itte nii uus boxi pelaaja et oon paristojen vaihoilla menny nyt vaan, en oo eläessäni vaihtanut näin paljon pattereita useesti johonkin laitteeseen. :D

https://www.gigantti.fi/product/gam...LuJEavYUF8h8G-dbr1DkAwLODK3apbZxoCTJgQAvD_BwE tätä mietin.
Ehdottomasti suosittelen. Todella hyvä akun kesto ja pitkä johto :)
Täältä kans vahva suositus! Itse käyttänyt kaikissa boxeissa ja aina toimineet hyvin. Tarvittaessa piuha kiinni ja taas pelit jatkuu. Tämä onkin aina mikkisoftan boxeissa ärsyttänyt, että jokainen laitetaan ostamaan akut itse... mutta rahasta tässäkin on vain kysymys.
Ei pysty olemaan samaa mieltä. Itse käytän play and charge kit mutta kaikki kaverit tykkää joko paristoista tai ladattavista jotta ei tarvitse pitää piuhaa koskaan kiinni. Maku asioita :)
 
Täältä kans vahva suositus! Itse käyttänyt kaikissa boxeissa ja aina toimineet hyvin. Tarvittaessa piuha kiinni ja taas pelit jatkuu. Tämä onkin aina mikkisoftan boxeissa ärsyttänyt, että jokainen laitetaan ostamaan akut itse... mutta rahasta tässäkin on vain kysymys.
Ei jokaista "laiteta ostamaan akut itse" vaan annetaan mahdollisuus valita virtalähde itse.

Täällä se on ladattavat paristot. Niitä saa halvemmalla ja on mielestäni kätevämmät. Lisäksi ohjain on käyttökunnossa virtalähteen suhteen vaikka vuosikymmenenkin jälkeen kunhan laittaa uudet ladattavat paristot sisään. (integroidun) Akun vaihto ei ihan niin helppoa olekaan vaikka ei esimerkiksi joku dualshock4 mitenkään erityisen vaikea ole purkaa jos halua ja uskallusta on.

Lisäksi jos ohjain on kaverilla vaikka mukana eikä ladattavia paristoja tai akkuja löydy, niin lähimmästä kaupasta löytyy vähintään normiparistoja niin ei jää kaksinpelit pelaamatta. Tämä on ollut pelastus usein kun on vanhemmilla käynyt sisarusporukalla ja ei olekaan joku virtalähde mukana tms.
 
Akkuparistoissa ja erikseen ostettavissa akuissa on vielä sekin etu, että saa aika paljon enemmän tehoa kuin vaikka mitä DualShock 4:n sisäisessä akussa on. Kun laittaa vähän isommat ampeerilukemat, niin ei tarvitse olla kokoajan lataamassa ohjainta tai vaihtamassa akkuja. Pienellä lisäsijoituksella pelikokemus paranee selvästi. Ainakin langaton pelikokemus. :)
 
Kustannustehokkain ratkaisu lienee Ikean LADDA-akkuparistot. Mikäli valmistusmaa on Japani, kyseessä ovat käytännössä Panasonicin Eneloop-akkuparistot, joita pidetään laajalti parhaimpina laatuaan. Toki tuohon tarvitsee hommata vielä laturi, mutta monella tulee halvemmaksi jo ihan akkujen monikäyttöisyydenkin vuoksi.
 
Minulta myös ääni IKEA:n LADDA-paristoille. Kestäneet hyvin käyttöä ja kätevä ladata paristolaturilla pistorasian kautta. Yhden latauksen virta riittää lukuisiin pelisessioihin ja kun pitää varaparistot ladattuna, pelaaminen keskeytyy vain siksi aikaa, että saa vaihdettua ladatut paristot tilalle. Minulla on kokemusta myös Microsoftin omasta Play & Charge -setistä, mutta henkilökohtaisesti koen ladattavat AA-paristot parempana vaihtoehtona. Lisäksi niitä voi hyödyntää tarvittaessa muuhunkin kuin peliohjaimeen.
 
Aiemmin oli jotkut Verkkokaupan liebermann-paristot ja nykyään käytössä jo pitempään juuri nuo LADDAT.

Hyvä huomio tuo että voi ostaa isolla kapasiteetilla niin kestää pitempään. On se tosiaan melkoisen vaikea dualshock4:n 1000 mAh:n kilpailla kahden 2450 mAh:n LADDAN eli yhteensä 4900 mAh:n kapasiteetin kanssa.

Yksi 2450 mAh ladattava paristo on siis jo yli tuplat mitä Sonyn ohjaimen akku ja kaksi paristoa on hieman vajaa viisinkertainen kapasiteetti. Ei ihme jos xboxilla pelailee hetkosen jos toisen pitempään ilman lataamista. Samoin jos kokee vaivalloisesti paristojen vaihdon niin voisi kai sanoa että viisi kertaa vähemmän tarvitsee ladata akkuparistoja mitä tarvitsee latailla 1000 mAh-akkua piuhan päässä tai lataustelineessä (joka tosin hoitaa homman itsekseen).

Omasta jutusta unohtui se pointti että vaikka dualshock on helppo avata akku vaihtaakseen, niin sopivia akkuja ei sitten ihan löydykään joka paikasta.

Mutta molemmilla (integroitu akku tai oma valitsema virtalähde) kyllä pärjää, itse vain näen ladattavissa (ja ylipäätänsä vaihtoehdoissa) niin paljon plussaa että valitsen sen jos on mahdollista.

EDIT: Kirotusvirheitä korjailin ja lisäilin jotain kun tuli mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta helppo ohje monen laitteen käyttöön uudella xbox ohjaimella
Tää onkin hyödyllinen! Just testaan Xcloudia, niin tulee tarpeeseen. Kiitos!

Edit: Vai toimiikohan tää Elite v2? Vaiko pelkästään uudella ohjaimella.. En pääse ennen sunnuntaita kokeileen.
 
Viimeksi muokattu:
Tää onkin hyödyllinen! Just testaan Xcloudia, niin tulee tarpeeseen. Kiitos!

Edit: Vai toimiikohan tää Elite v2? Vaiko pelkästään uudella ohjaimella.. En pääse ennen sunnuntaita kokeileen.
Taitaa olla vain tämän uuden ohjaimen ominaisuus (jos en ihan väärässä ole) :D

Edit: Jep, pikainen Googlaus sanoo, että ei ole Elite v2:ssa tuota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tää onkin hyödyllinen! Just testaan Xcloudia, niin tulee tarpeeseen. Kiitos!

Edit: Vai toimiikohan tää Elite v2? Vaiko pelkästään uudella ohjaimella.. En pääse ennen sunnuntaita kokeileen.
Tee konsolin mukana tulleesta ohjaimesta tuollainen multi task ohjain se on siihen suunniteltu :)
 
Uusi virallinen langaton headset. Näyttää aika tyylikkäältä. Tässä on ollut uuden langattoman headsetin ostohousut jalassa jo hyvän tovin. Pitäisiköhän kerrankin ostaa ihan first party -kuulokkeet? :)

Julkaisu 16.3.2021 ja hinta varsin maltillinen 99 dollaria (varmaan siis myös 99 euroa).


 
99€ langattomilla kuulokkeilla ei kummoista laatua saa, kuten PS5 omat kuulokkeet osoitti. Toimivat ja ajaa asiansa mutta vähänkään herkemmät korvat äänenlaadulle huomaa että se on aika heikkoa.
 
99€ langattomilla kuulokkeilla ei kummoista laatua saa, kuten PS5 omat kuulokkeet osoitti. Toimivat ja ajaa asiansa mutta vähänkään herkemmät korvat äänenlaadulle huomaa että se on aika heikkoa.
Katsotaan millaiset ovat kun ensimmäiset arvostelut julkaistaan. Minulla on nyt SteelSeriesin Arctis 1:set, jotka ovat niin ikään noin satasen luurit. Olen ollut tyytyväinen äänenlaatuun, mutta eivät ole Xboxilla langattomat, joten siihen kaipaisin muutosta, varsinkin ratilla autopelejä pelatessa.

Eivät nämä varmastikaan kultakorville parhaat mahdolliset kuulokkeet ole, mutta hintakin on kohtuullinen. Uskon että omaan korvaan äänenlaatu on oikeinkin riittävä, ihan niinkuin noissa SteelSeriessäkin. Muuten siis ne ovatkin hyvät luurit, kun ovat langattomat Switchillä ja pleikkarilla, mutta Xboxilla tosiaan vaatii piuhan ohjaimen ja kuulokkeiden väliin.
 
Ylös Bottom