Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

Joo vähän enemmän tossa kattelin striimiä aikasemmin ja ei se varmaan ole sitä että ääninäyttely olisi huonoa, se vaan ei sovi niille hahmoille ja kun vääntävät japanilaisia ihmisen ja paikan nimiä jatkuvasti kuulostaa vaan typerältä.
 
Se on vekkulia, että vaikka kieleksi kääntää lontoon, niin siitä huolimatta esimerkiksi ravintoloitsijat huutelevat kiitoksensa japaniksi. Japania siis siellä täällä kuulee joka tapauksessa.

Mutta kuten arvosteluun tuli kirjoitettua (tässä (klik), mainitsinko jo, että arvio on tehty ja luettavissa, mittee, ai kyllä taisin mainita muuten, noh linkitinpä nyt uudestaan, vaikka edes hienojen kuvien takia), niin jossain kohdin tuli vaihdettua lontoo käyttöön ja helposti siihen tottui. Ja itse asiassa tuli melkeinpä koko pelin jälkimmäinen puolisko kuunneltua pelkästään käännösdialogia.

Joko se oli ihan jepa lopulta tai sitten olin vain laiska vaihtamaan. Tiiä häntä. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Yakuzoita en ole ennen yhtään pelannut, koska suoraan sanoen ahdistaa se mistä ne pitäisi aloittaa ja niitä on muutenkin monen monta. Mutta katsoin että Judgment on hyvä paikka lähteä kokemaan tätä maailmaa ja on kyllä ensimmäisten tuntien puolesta vakuuttanut.

Enkku dubilla aloitin ja kyllähän tuo toimii, vaikka paikka paikoin tuntuukin että Japaniksi varmasti toimisi paremmin.
 
Yakuzoita en ole ennen yhtään pelannut, koska suoraan sanoen ahdistaa se mistä ne pitäisi aloittaa ja niitä on muutenkin monen monta. Mutta katsoin että Judgment on hyvä paikka lähteä kokemaan tätä maailmaa ja on kyllä ensimmäisten tuntien puolesta vakuuttanut.

Enkku dubilla aloitin ja kyllähän tuo toimii, vaikka paikka paikoin tuntuukin että Japaniksi varmasti toimisi paremmin.
Yakuza 0 on hyvä osa aloittaa eikä kaikkia osia tarvitse pelata läpi. Olen pelannut osan sarjan osista ja loput on tullut koettua Let's Play videoiden muodossa. Mielestäni jokaisen PS4 -omistajan tulisi pelata/katsoa Y0, jos on kiinnostunut tarinavetoisista peleistä. Tuon pelin tarina ja hahmot ovat samaa tasoa The Last of Usin kanssa.
 
Ite aloitin yakuza kutosesta ja hyvin on siitä huolimatta päässyt tarinaan ja hahmoihin käsiksi, yakuza 6, yakuza 0, kiwami ja kiwami 2 (3,4,5 sitten jos ne joskus saapuu). Enkä koe että olisin jotenki kokenut nyt nämä tarinat väärin. Judgment ei tunnu yhtää spinoffilta vaikka se sitä onkin, tämä olisi voinut toimia ihan uutena yakuza pelinä, mitä se kyllä tavallaan myös onkin.

Jotain arvostelua katoin niin enkku ääninäyttely on todella hyvin tehty, mutta ei jotenki vaan istu hahmojen naamaa/suuhun ollenkaan, ehkä jos tämä olisi ihan tuore elämys, mutta kun yakuzat pelannut japaniksi en voisi mitenkään kuvitella pelaavani tätä lontoon duppauksella.
 
Judgment ei tunnu yhtää spinoffilta vaikka se sitä onkin, tämä olisi voinut toimia ihan uutena yakuza pelinä, mitä se kyllä tavallaan myös onkin.

Justiinsa näin. Jos tämä olisi julkaistu nimellä Yakuza 7, niin olisi mennyt täydestä. Etenkin koska siinä seiskassa tosiaan on uusi päähahmo. Ihan hyvin olisi tämä poikabändiläinen voinut olla se uusi Kiryu. Vaikka Kiryu siis onkin omaan makuun toimivampi hahmo.
 
ECcDbwQUIAAimmN


The Yakuza Remastered Collection

Itse jään odottelemaan fyysistä versiota.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin tulee sitten ensivuonna saatettua rakastettu yakuza sarja (kiryun tarina) päätökseen kaikilla osilla.
 
Pitää itselläkin ostaa fyysinen versio kunhan saapuu Eurooppaan. Mitähän varten tuossa tulee mukana tyhjä PS3-kotelo? En näe tuolla mitään keräilyarvoa.
 
Fyysinen versio kiinnostais, mutta sen verran kauan julkaisuun ettei pysty odottamaan enään. Vuoden verran tätä odotellut enemmän kuin mitään muuta peliuutista, niin pakko se on heti laittaa lataukseen että pääsee jo kolmosen kimppuun. Judgment pitää kuitenkin ensin hoitaa loppuun.
 
Onhan tää loistava uutinen, mutta pelottaa ihan kamalasti tuo pelaamisen määrä. Sen verta paljon pelattavaa tuossa, että ehkä parempi, etteivät koko settiä kerralla tuo pelattavaksi. :D
 
Voipi olla, että Yakuza Ishin tuodaan länsimarkkinoille jossain vaiheessa.



Jokin aika sitten tuli katseltua Nelinpeli Mikan Yakuza 4 Let's Play videosarja loppuun, kun en malttanut odottaa uudelleenjulkaisuja. Viimeistään tuon osan jälkeen on pakko todeta, että kyseinen studio on aivan omassa kastissa käsikirjoituksen ja hahmojen osalta (ts. meni Naughty Dogin ohi). Jälleen kerran peli tarjosi poikkeuksellisen paljon hyvin kirjoitettuja hahmoja ja tyypilliseen tapaan pöljä huumori ja vakava draama oli täydellisessä tasapainossa. Aivan uskomatonta jälkeä. Eritoten hämmästyttävää on se, miten tiukassa tahdissa Yakuza pelejä on puskettu ulos.
 
Miltä kuulostaisi vuoropohjainen Yakuza peli? Alla oleva twiitti koskee tulevaa Yakuza 7 peliä.

EDHGJuNU4AAkSGC.jpg


Nähtävästi studio aiemmin vihjaisi jotain tämänsuuntaista aprillipäivänä:



Jos ei muuta, niin ainakin rohkea veto studiolta, sillä vasta viime vuosien aikana Yakuza -sarja on saanut isompaa suosiota lännessä. Tosin ainakin alustavasti tykkään Y7 muutoksesta etenkin jos Judgement -pelisarja jatkaa tutulla mätkintä linjalla.
 
No se varmasti toimisi siinä tapauksessa että vihut näkisi reaaliajassa pelissä, mutta jos he tulevat lähelle niin muuttuisi vuoropohjaiseksi taisteluksi. Tämä vielä tapahtuisi ilman latausruutuja niin pelaaminen pysyisi sulavana ja ei tulisi mitään turhia lataustuutuja. En kaipaa mitään old school tyyliä missä taistelut alkaa kun peli päättää että ne alkaa randomisti.

Edit, lyhyt pätkä pelikuvaa ja muuta.

 
Viimeksi muokattu:
^ Juu. Uskoisin, että peli toimii juurikin tuolla tavalla.

Itseä eniten mietityttää onnistuuko studio luomaan vuoropohjaista taistelumekaniikkaa, joka pitää yllä pelaajan mielenkiintoa. Itselle yksi alkuvuoden odotetuimmista peleistä oli Wargroove, joka tuli ostettua heti julkaisupäivänä ja jonka pelaaminen tuli myös lopetettua poikkeuksellisen nopeasti. Syy johtui siitä ettei kehittäjillä tuntunut olevan kokemusta tämän genren peleistä, sillä Wargrooven taistelut olivat aivan *helvetin* tylsiä ja puuduttavia sessioita. Yhtään valehtelematta tämän pelin parissa meinasi nukahtaa.

Mutta en tosiaan halua kuulostaa liian penseältä, sillä tässä vaiheessa on mahdoton tehdä mitään johtopäätöksiä Y7:n muutoksista. Toivottavasti kehittäjät onnistuvat, sillä tämä on kuitenkin meikäläisen lemppari genre. Alustavasti en pistäisi yhtään pahaksi, jos Yakuza 7:ssa olisi jopa vähemmän pakollisia taisteluita vrt. edellisiin osiin. Kuitenkin tarinoiden takia näitä on tähän asti tullut pelattua.

Lopuksi vielä tuore traileri. Mitään en ymmärtänyt, mutta kyllähän tämä näyttää Yakuzalta :D

 
En lähde kokeilematta vuoropohjataisteluista dumaamaan. Tekijämies oli kommentoinut myös, että nyt mennään tällä ja jos palaute on negatiivista, niin ensi kerralla sitten ei välttämättä samaan palata. Eli ehkä joskus tulevaisuudessa muistellaan sitä yhtä erikoista Yakuzaa, jossa oli se ihmeellinen taistelusysteemi.

Seuraava mahdollinen Judgment voi sitten olla sitä normitappelua.

Mutta jos nyt tulevalta peliltä jotain erityistä toivoisi, niin ehkä nyt olisi ihan kiva nähdä muutakin kaupunkia kuin tätä yhtä ja samaa. Vaikka kotoisahan sen jo onkin. Mutta silti.
 
Famitsu on saanut uutta tietoa Yakuza 7.

  • Unlike Kazuma Kiryu, Ichiban Kasuga is not a man of immense strength who can march into enemy territory by himself. He fights alongside his friends, and the game system that best expresses this fact is an RPG.
  • The April Fool’s video was well received. Since we never said that’s how its going to be, the legitimacy of the praise is another question entirely.
  • We want to prove that Ryu Ga Gotoku Studio can properly create something other than an action adventure game.
  • While it may have been a decision that deviates from assured income on the business side, upper management recognized our courage to take a leap of faith and go down a new path.
  • This is a numbered Yakuza title because the studio considers it a true successor of the Yakuza series.
  • By developing and leveling up your characters, you will be able to compete against stronger enemies. The concept of Yakuza 7 is to be able to experience a “rise up from the bottom.”
  • Character abilities, preparations made before battle, combination of party members, and strategies will influence the outcome of battles.
  • There are no elements where traditional forms of action step in.
  • It feels as if you are playing an action game.
  • Rather than play out a set “scene” like your typical command RPG, the surroundings are calculated and controlled in real-time. If there is a trash can or bicycle nearby, you will automatically kick it to attack. If a car passes by, it can run you over. Judging your surroundings is another form of strategy.
  • Each attack has an attack range, and you can also deal area-of-effect damage.
  • The flow of the story is the same as the episodes depicted in Yakuza Online, but everything from character relationships to events is different.
  • Overall gameplay time is longer than previous titles. The main story alone is more than twice as long.
  • By playing sub-stories and play spots, both Kasuga and his party will become stronger. You can also earn money, experience points, and skills.
  • You can set jobs for characters.
  • You can also play it like a pure RPG where you earn experience points and level up through battle alone.
  • Depending on the party member, there are both jobs that are easy to become, as well as jobs difficult to become.
  • The game uses a symbol encounter system. There are also enemies that appear out of nowhere and turn into battles.
  • The feeling of walking the streets is the same as previous titles.
  • The map size has significantly increased, and some areas have strong enemies that cannot be defeated unless you develop your characters to a certain level.
  • There is a fast travel system.
  • There will not be any areas blocked off due the story. Instead, strong enemies will act as barriers.
  • Like an RPG, you can equip a weapon and accessories, as well as head, body, and leg equipment.
  • There are also elemental weapons.
  • Yokohama is not ruled by either the Tojo Clan or the Omi Alliance. You will find out why when you play the game.
  • The in-game Ijincho is quite different from the Chojamachi of the real world. It incorporates the essence that it used to be an entertainment district back in the day.
  • Ijincho is made into the point that people who live around the real Yokohama might get mad at us and say, “Our city isn’t like this!”
  • Not including dungeons and such, the pure size of the area is three to four times bigger than Kamurocho.
  • Each area has different grade equipment you can buy.
  • You will also go to Kamurocho at a certain point in the game.
  • Dragon Quest appears as a normal world that exists in the game.
  • The name Dragon Quest itself is used quite often. Puff-Puff also appears, but with different wording.
  • When you enter battle, both your own and the enemy’s appearance transform. Enemies will wear trash cans on their heads, be half-naked, or have different names. Even party members will suddenly pull out swords.
  • Battles are depicted as RPG-like landscapes because that is how Kasuga imagines them. From an outsider’s perspective, it’s just seen as a regular fight.
  • The only form of enjoyment Kasuga ever had as a child was playing Dragon Quest. He pictures himself as the hero who will one day go on an adventure. His belief in fighting fair and square was influenced by Dragon Quest. Battles are constantly influenced by the world of Dragon Quest.
  • Being betrayed by his boss and cast away in a strange land is Kasuga in the midst of his adventure. Making allies strengthens that feeling, and that is what we’re expressing with battles this time.
  • When it is a game set in modern times, it’s hard to tell how strong a character is just by their looks or features. The theme of Kasuga’s battles is to make that distinguishable by implementing RPG elements.
  • For instance, if the enemy is using an excavator, punching an excavator doesn’t look realistic at all in real life. Although if the looks are altered, it’ll make sense.
  • Playing it still feels like a Yakuza game, nothing has been lost there.
  • We’re not tackling simple ideas and habits. We chose the name Yakuza 7 with readiness, determination, and pride.
  • Recently some people tell me, “I’m a fan! I’ve watched all the past titles on Let’s Plays!” But are they truly fans? I’d say they absolutely are. I consider a kind of reply to this situation is Yakuza 7.
  • The real life value of a game creator is to make something that you will actually want to play with a controller. I want to make something that won’t satisfy with Let’s Plays alone. We’re actually making this with a pretty serious theme of “reinventing where video games stand as a media.”
 
Ylös Bottom