Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yakuza/Like A Dragon -pelisarja

PS5 versio on kuitenkin alennuksessa tällä hetkellä PS Storessa 25€ hintaan. PS4 versio on 30€.
Kiitos tipsistä, lähti poistoon samantien!

Olin katellut vain levy versioita, koska omissa mielikuvissa PS storen pelit ovat muutamia alekausia lukuun ottamatta aina ovh lapulla, alkaen 49e, mutta pitää jatkossa muistaa näitä vanhempia pelejä tsekkailla Storenkin puolelta :D
 
PS5 versio on kuitenkin alennuksessa tällä hetkellä PS Storessa 25€ hintaan. PS4 versio on 30€.
Kiitos vinkistä! Tuli haettua tuo itsellenikin sitten saman tien. Varsin kiinnostava tämä peli kyllä! On vaan tuo kaikkien Yakuzoidenkin pelaaminen vielä vaiheessa. Mutta tuohon hintaan piti nyt kuitenkin PS5-versio hakea jo varastoon. :)
 
Kiitos vinkistä! Tuli haettua tuo itsellenikin sitten saman tien. Varsin kiinnostava tämä peli kyllä! On vaan tuo kaikkien Yakuzoidenkin pelaaminen vielä vaiheessa. Mutta tuohon hintaan piti nyt kuitenkin PS5-versio hakea jo varastoon. :)

Suosittelen tutustumaan Yakuzaan joko julkaisu- tai numerojärjestyksessä. Paluuta entiseen ei ole sen jälkeen. :D
 
Suosittelen tutustumaan Yakuzaan joko julkaisu- tai numerojärjestyksessä. Paluuta entiseen ei ole sen jälkeen. :D
Aloitin kyllä jo aikoinaan Yakuza 0:n ja pelasin aika pitkälle. Oli kyllä hyvän oloinen peli, mutta siitä huolimatta jäi kesken, kun joku todella paljon odottamani peli ilmestyi ja vei kuitenkin mukanaan. On pitänyt monta kertaa palata tuon Yakuza 0:n pariin. Pitää kyllä tosiaan viimein tehdäkin se. Ovat nuo selvästi omaan makuuni olevia pelejä.
 
Lost Judgement läpi. Pelitunteja kertyi 52h, että mukavasti sai aikaa.

Peli on aika samaa sisältöä kun ensimmäinen osa, mutta Yokohamassa, uudet minipelit ja lisätarinat tuovat enemmän tekemistä. Kaikkia koulutarinoita en suorittanut loppuun asti, mutta joitain pelasin.

Päätarina oli hyvin onnistunut ja toi enemmän draamaa. Toivoin vielä näkeväni lopussa jotain parempaa, mutta kyllä se tuokin kelpaa.

Jos peli tosiaan jää sarjan viimeiseksi, niin harmi juttu. Kuitenkin annan pelille 4/5.
 
Kauan sitä lykkäsinkin, mutta lokakuun alussa tuli viimein aloitettua Yakuza: Like a Dragon, ja eilen illalla se sitten pärähti läpi. Pelitunteja kertyi 73.

Olin alkuun epäileväinen. Uudet hahmot ja pelimekaniikat, voiko tämä mitenkään vetää vertoja Kiryun saagalle. Aloitin tietenkin japanilaisella ääninäyttelyllä, koska näinhän Yakuzat pitää ilman muuta pelata. Aika alussa kuitenkin testasin huvikseni englanninkielistä ääninäyttelyä, ja mitäs hemmettiä... näinhän se on paljon parempi! Enkkunäyttelijät ovat ihan nappivalintoja. Ja onhan siellä Hikaru Sulukin :) Ainut huono puoli oli se, että muutaman tutun hahmon äänet olivat väärät, mutta nämä esiintyivät vain pienissä sivuosissa.

Kun alun pakolliset tutoriaaliosuudet olivat ohi ja peli aukesi kunnolla, epäilyksetkin hälvenivät. Tämähän onkin loistava peli, ja mitä pidemmälle tarinassa etenin, sen paremmilta ja läheisemmiltä hahmotkin tuntuivat. Vuoropohjainen taistelu ja rpg-fiilis tuntuivat nekin mukavalta vaihtelulta ja sopivat peliin vallan mainiosti. Mutkikkaat juonikuviot ja sivupuuhastelu olivat tuttua Yakuzaa.

Jos jotain miinuksia pitää keksiä, niin kovempia vastustajia sai hivuttaa hengiltä melkoisen kauan. Silloin piti vain tylsästi spämmätä niitä eniten damagea tekeviä skillejä. Vaikeustasoa ei saa valita, mutta se oli paria piikkiä lukuunottamatta ihan sopiva tällaiselle keskivertopelaajalle. Grindaamaan en joutunut missään vaiheessa, mutta jos sivuuttaa kaiken vapaaehtoisen tekemisen, jossain vaiheessa saattaa törmätä seinään.

Lopputekstien vieriessä olin täysin myyty. Olo oli tyhjä, kuten hyvän pelin jälkeen kuuluukin. Kasuga ja kumppanit ovat aivan mahtava poppoo, jonka tulevia edesottamuksia odotan innolla. Enpä olisi etukäteen uskonut, että Like a Dragon nousee omissa kirjoissani Yakuza-pelien kärkikastiin.

5/5
 
Reilun 30h jälkeen Lost Judgmentin tarina läpi. Muuta tekemistä jäi reilusti, n. 25% completed näytti tilastot lopussa, vaikka tunteja tuli reilusti käytettyä sivujuttuihinkin. Harmillisesti suurinosa noista on sitä pitkitettyä samantoistoa, joissa haastetta ei tunnu olevan, paitsi vika osuus jostain syystä tökkii. Esim. School activiteissa se kilpa-rullalautailu ympäri katuja; 20 kisaa missä muut kilpailijat tulee minuutin jäljessä maaliin, ja sitten viimeisessä kisassa rullaavat jatkuvasti ohi. En tiedä nousiko siinä vaikeustaso huomattavasti vai olinko vain niin uupunut siihen mini-peliin, että ei yhtään jaksanut keskittyä ja Yagami oli jatkuvasti turvallaan asfaltissa, mutta ei noita hauskaksi voi väittää.

Itse päätarinasta tykkäsin, vaikka mukaan taas sotkettiin turhaan korkea-arvoisia politikkoja sun muuta loppua kohti.

7/10 heittäisin. Tarina ja hahmot näissä Judgmenteissa/Yakuzoissa paras anti. Combat riittävän hyvä, vaikka loppua kohti nämä kadun tallaajat skeittilaudalla kiersi kaukaa. Mutta nuo mini-pelit on niin puuta, eihän niitä pakko ole tietenkään pelata, mutta jotenkin voisivat niitä uudistaa.

Mutta eiköhän tuo Y8 tule joka tapauksessa hommattua, kerta Ichiban on siinä.
 
Nyt kun on backlogin purku menossa, aloitin vihdoin yakuza like dragonin. Oli yhes vaihees jo pieni yakuza ähky ku vedin 3,4,5 putkeen ennen tämän julkasua mutta sit iski ähky nii jäi hyllyyn muoveihin. Nyt sit päivitin ps4 version ilmaseen ps5 versioon.

Alkuun olin hieman skeptinen turn based taistelun suhteen, mutta parin matsin jälkeen totesin että tämä on juuri se mitä tämä sarja kaipasi, kun on jo 7 osaa vetänyt nappeja hakkaamal alkoi touhu olee jo hieman väsynyt ja mielestäni tappelu muutenki yakuzois on ehkä se heikoin lenkki. Parasta niissä on ne lukuisat minipelit ja muu aktiviteetti sekä tietenkin se tarina.

Tämä vaan toimii, tuntuu muutenkin että hahmon kehitys on paljon syvempi mitä aikasemmissa, tämä on vanhan yhdistämistä uuteen. Perinteinen turn based jrpg yakuzaan yhdistettynä? Kyllä kelpaa!

Tarina on vetänyt mukaan ja uusi Ichiban hahmo karsimaattinen moppipää jonka tukan tyylille löytyy jopa pieni taustatarina. Myös uusi kaupunki on tervetullut kamurochon lisäksi jonka tuntee jo kun oman keittiön.

Olen vasta chapter 3ses mutta ei malta lopettaa pelaamista, olen varma että tulen viettämään tämän parissa kymmeniä ellei satoja tunteja. Aikasta vielä sanoo mutta tällähetkellä tuntuu että olen parhaan yakuza pelin parissa. Tästä on hyvä jatkaa!
 
Mites, Judgementissa tämä Keihin jengi. Pääseekö tästä paskasakista mitenkään ns. lopullisesti eroon, vai meinaavatko nämä pilata peli-iloa koko loppupelin ajan? Tuli hankittua nämä molemmat "dekkari yakuzat" Eihän tässä Lost Judgementissa ole enään tätä jengiä? Eihän?
 
Mites, Judgementissa tämä Keihin jengi. Pääseekö tästä paskasakista mitenkään ns. lopullisesti eroon, vai meinaavatko nämä pilata peli-iloa koko loppupelin ajan? Tuli hankittua nämä molemmat "dekkari yakuzat" Eihän tässä Lost Judgementissa ole enään tätä jengiä? Eihän?
Muistaakseni jossain vaiheessa loppuu, mutta pitkään se jatkui ja otti muakin päähän, kun en osannut olla välittämättä niistä. :D
Kakkosessa ei ole Keihin Gangia ja on muutenkin hiotumpi paketti.
 
Judgment tuli itselläkin pelattua tässä vasta läpi. Aiempaa kokemusta ei keskusteluaiheen peleistä ollutkaan. Lost Judgment kiinnosti kovasti lukeman perusteella, mutta päätin silti aloittaa ensin tällä aiemmalla osalla.

Viihdyin kyllä pelin parissa hyvin, vaikka siinä paljon myös miinuspuoliakin tuli eteen. Kiteytettynä muutamat plussat ja miinukset spoilereissa. Mukana muutama spoilaava juttu, niin varuilta näin:
+ Päätarina piti hyvin otteessa ja aika nopealla tahdilla tämä tuli pelattuakin, vaikka monenlaista muutakin peliä on ollut samalla kesken
+ Pelin etenemisessä oli melkein täydellisen hyvä tempo suhteutettuna päätehtäviin, sivutehtäviin ja kaupungin muihin tekemisiin nähden
+ Pituus aivan sopiva, joskin olisi vielä napakampikin kokonaisuus voinut olla (päätarinan osalta ainakin)
+ Keskeisimmät hahmot vahvasti plussan puolella ja monia muistettavia sivuhahmojakin
+ Sivutehtävissä ja kaupungilla tulikin eteen melko monenkirjavaa tapahtumaa ja henkilöä hyvällä huumorillakin höystettynä

- Tappelua aivan liikaa omaan makuun. Itseä ei olisi haitannut vaikka olisi ollut jotain 95 % vähemmän. Samaan vahvasti liittyy yllä mainitut Keihin sankarit. Kaupungilla ei pitkästi kerennyt juosta kun taas jo oli joku nyrkit pystyssä. Mutta nämä nyt kai vain kuuluu vahvasti näihin peleihin. Tappelut itsessään oli siis aivan ok, mutta omaan makuun vain liikaa sitä.
- Muutamat tehtävätyypit oli omasta mielestä suoranaisesti perseestä. Varjostustehtävät ennen kaikkea.
- Olisin kaivannut vähän enemmän vapautta ja valinnaisia ratkaisuja sekää omaa päätöksen tekoa edes sitten sivutehtävissä.
- Tyttöystävä ehdokkaat näytti lähinnä 10v vanhoilta.
- Ihan loppu/lopetus oli vähän pettymys päätarinan osalta siinä kohtaa, kun oikeussalista piti lähteä kesken homman. Olin odottanut kunnon tykitystä oikeussalissa, jossa pitäisi vähän käyttää omaakin päätä päätelmissä ja tapauksen ratkaisussa ja alku näyttikin hyvältä, mutta sitten ei, tiedossa oli taas armotonta turpaanlätkimistä tappelu toisensa perään ja kliseinen venytetty lopputappelu luonnottoman sitkeää pahista vastaan.
- Ääninäyttely oli äkkiseltään hyvää tasoa (japani), mutta yllätti että monet päätehtävistäkin oli pelkkää tekstiä ja muminaa
- Sekä vielä viimeisenä että ravintoloissa käynnin jälkeen tuli aina itsellekin nälkä, kun pelihahmo ahmi ruokahalut herättäviä annoksia. Yritä siinä pelata kun kuola valuu leukaa pitkin.

Iso lisämiinus myös vielä itselleni, kun pelasin PS5:llä PS4 version läpi. Huomasin vasta ihan loppumetreillä, että tästä olisi ollut myös PS5 päivitys..

Vähän olisi jo kuume aloittaa Lost Judgment heti perään. Säästetään silti keväämpään ja nyt muita pelejä tässä välin. Parin kk sisään myös kovia uusia julkaisuja tulossa viemään peliaikaa.
 
Muistaakseni jossain vaiheessa loppuu, mutta pitkään se jatkui ja otti muakin päähän, kun en osannut olla välittämättä niistä. :D
Kakkosessa ei ole Keihin Gangia ja on muutenkin hiotumpi paketti.

Luojan kiitos. Toista peliä ei ehkä olisi jaksanut vääntää näitten kanssa. Tai siis ehkä enemmänkin sen passiivisagressiivisen tekstiviestien lähettelijän kanssa...

Muutenhan Judgement on täyttä rautaa. Uskaltaisikohan todeta että toimii itselleni jopa paremmin kuin pääsarjan pelit.
 
Viimeksi muokattu:
Ohan tää yakuza like a dragon yakuza vitosen tapaan kyllä melkoine jööti, nyt chapter 13 menossa ja 60h takana, reippaasti yli puolet vielä sivutehtäviä tekemättä plus kaikkea mahollista vielä. Nyt kyllä uskaltaa jo totea että on paras yakuza sarjassa mun mielestä. Jokin tässä vaan vetää mukaan niin tarinaltaan kun hahmoiltaan ja kaikki. Sekä tämä turned based taistelusysteemi vaan toimii!

Mutta mikä se grindi juttu oli mitä tästä joskus valitettiin ettei päässy tarinassa eteenpäin tai jotain? Odotin sitä koko ajan kauhulla et koska semmonen tulee eteen mutta ihan tähää asti olen mennyt ilman grindiä tai noh, oon mä bisneksiä ja semmosia kyl tehnyt, tosin on vielä pari chapteria edes et jos se viel tulee?

Tappelut ei oo tuottanut mitää vaikeuksia, tosin se loppu true millenium tower on kuulemma sit se pelin varsinainen "end game" ja todellinen haaste johon pitää grindaa hulluna, sekö se sitten on? Pakko sekin kyl kokeilla, kattoo jos platinan tästä jaksais vääntää vaikka se tower pelottaakin. Olisi toinen yakuza peli josta olis plantina, aikasemmat kaatunut mah jongeihin ym kun ei tämmönen länsimaalainen semmosia osaa opetella.
 
Mutta mikä se grindi juttu oli mitä tästä joskus valitettiin ettei päässy tarinassa eteenpäin tai jotain? Odotin sitä koko ajan kauhulla et koska semmonen tulee eteen mutta ihan tähää asti olen mennyt ilman grindiä tai noh, oon mä bisneksiä ja semmosia kyl tehnyt, tosin on vielä pari chapteria edes et jos se viel tulee?
Olet sen kohdan ohi jo mennyt. Kyseessä oli...

Kappaleen 12 lopussa oleva tappelu Majiman ja Taigan kanssa. Siinä kohdin itsellä piti lähteä häntä koipien välissä grindaamaan vaikka siihen yhteen "taisteluhissitaloon".

Liekö tuota muokattu tai sitten olet vaan niin supertaitava, että ei tuntunut missään! Se ihan loppu meni itseltä huomattavasti helpommin kuin tuo em. yhteenotto.
 
Olet sen kohdan ohi jo mennyt. Kyseessä oli...

Kappaleen 12 lopussa oleva tappelu Majiman ja Taigan kanssa. Siinä kohdin itsellä piti lähteä häntä koipien välissä grindaamaan vaikka siihen yhteen "taisteluhissitaloon".

Liekö tuota muokattu tai sitten olet vaan niin supertaitava, että ei tuntunut missään! Se ihan loppu meni itseltä huomattavasti helpommin kuin tuo em. yhteenotto.

Aa okei, no mä ilmeisesti sit vaan etenin hitaasti ja tuli tehtyä kaikkea sivuhärdelliä, en mitään grindaamsita harrastanut. Toki kävin läpi hieman dungeonia ja sivutehtäviä sekä vedin sit kerran tai pari läpi sotenbori battlearenan ja näin olleen olin jo level päälle 50. En siis kokenut asiaa grindaamisena, oletin vaan että tässä pitää jotain älytöntä grindaamista vetää ennen tarinan jatkamista. Kyllähän toi taistelu siis haastava oli, ei se mennyt läpi ku perinteinen katutappelu, sama dungeonissa oli pari taisteluu jossa kaikki jäsenet tippui. Kauhulla kyl odotan sitä true millenium toweria.
 
Ikävä yllätys, että Kiwami 2 pyörii konsoleilla 30fps. Kerkesi jo tottumaan 0:ssa ja Kiwami 1:ssa smoothiin 60fps. Noh ei muuta kuin vaikeusaste easylle ja hammasta purren taistelut läpi. Tarinanhan takia näitä pelejä pelataan ja sitä seuratessa tuo 30fps ei haittaa yhtään.
 
Ylös Bottom