Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen keskustelu ajopeleistä PlayStation 4 -alustalla

U. Turhapuro

New Member
Ajatuksia ajopeleistä PS4 koneelle. Pitkää olen pelannut Dirt 2.0 peliä Fanatecin laitteistolla ja peli on ollut mitä parhain.

Nyt kokeilin Assetto Corsaa ja peli on kyllä paha pettymys. Ei oikein minkäänlaista tuntumaa autoon. Onko teillä samantyylisiä kokemuksia.

Oma fiilis on, että PS4 koneelle ei ole kunnollisia ajopelejä kuin Dirt ja F1. Muut mitä olen kokeillut, niin ei oiken anna hyvää tuntumaa.
 
Ajatuksia ajopeleistä PS4 koneelle. Pitkää olen pelannut Dirt 2.0 peliä Fanatecin laitteistolla ja peli on ollut mitä parhain.

Nyt kokeilin Assetto Corsaa ja peli on kyllä paha pettymys. Ei oikein minkäänlaista tuntumaa autoon. Onko teillä samantyylisiä kokemuksia.

Oma fiilis on, että PS4 koneelle ei ole kunnollisia ajopelejä kuin Dirt ja F1. Muut mitä olen kokeillut, niin ei oiken anna hyvää tuntumaa.
Joku yleinen ajopeliketju varmaan on jo olemassa, mutta vastaan tähän, mode siirtäköön jos kokee tarpeelliseksi.

Jos laitteena on vain PS4, niin jo mainittujen pelien lisäksi ottaisin Project Cars 2:n testiin. Sitten jos vähän arcademaisempi meno maistuu niin tietysti myös GT Sport. Rallipeleistä antaisin mahdollisuuden WRC 8:lle.
 
Haussa ei yhtään arcademaisempaa. Mutta lähinnä kokemuksia, että onko ratapeleistä ainut vaihtoehto PC ja mennä iRacing ym? Tämä Assetto ei kyllä vakuuttanut yhtään. Ei saanut mutkissa minkaanlaista tuntumaa.
 
Haussa ei yhtään arcademaisempaa. Mutta lähinnä kokemuksia, että onko ratapeleistä ainut vaihtoehto PC ja mennä iRacing ym? Tämä Assetto ei kyllä vakuuttanut yhtään. Ei saanut mutkissa minkaanlaista tuntumaa.
Niin siis olitko jo testannut Project Cars 2:n?
 
Joo mulla on myös tuo negatiivinen kokemus Assetto Corsasta pleikkarilta.

Oon tässä koronan aikana aloittanut iRacing kisailun ja ostin testiin Steamista tuon saman AC pelin joka oli pettymys konsolilla.

Nyt voin 2 viikkoa sitä ajaneena todeta että se on täysin eri peli PC puolella.

Koko ajan tuntee missä auto menee huomasin saman palautteen puutteen jota ketjun aloittaja kertoo pleikkarilla.

Ratti ei tässä välissä vaihtunut edelleen ajan samalla T300RS setillä.
 
Otsikko muutettu aihetta kuvaavammaksi, koska täysin aihetta kuvaavaa ketjua ei löytynyt. Täällä voi siis puhua aiheesta yleisesti, vertailla, suositella ja jakaa mielipiteitä. Jatkakaa.
 
Ajatuksia ajopeleistä PS4 koneelle. Pitkää olen pelannut Dirt 2.0 peliä Fanatecin laitteistolla ja peli on ollut mitä parhain.

Nyt kokeilin Assetto Corsaa ja peli on kyllä paha pettymys. Ei oikein minkäänlaista tuntumaa autoon. Onko teillä samantyylisiä kokemuksia.

Oma fiilis on, että PS4 koneelle ei ole kunnollisia ajopelejä kuin Dirt ja F1. Muut mitä olen kokeillut, niin ei oiken anna hyvää tuntumaa.

Mulla Logitech G29 ja Assetto Corsassa omaan näppiin kaikista paras ajotuntuma PS4 ajopeleistä. Jousitus ja painon siirtyminen välittyy paljon paremmin, kuin muissa. Assetossa tosin edelleen se ärsyttävä ratti-bugi, eli saman session aikana ei voi ajaa kuin saman kääntösäteen omaavia autoja, tai ratin asetukset menee sekaisin. Graffat ei kummoiset, mutta ajaa asiansa. Muita hyviä simumpia ajopelejä tälle on Project Cars 2 ja Dirt Rally 2, kunhan laittaa molemissa asetukset kuntoon. PC2:ssa karting on tehty huonosti ja Ai:ta saa olla säätämässä, luokasta riippuen, mutta muuten ajettavuus radalla toisiksi parasta.

Kevyemmistä hyviä on GTS, jossa onneton force, mutta hyvää online-kisaamista randomeja vastaan, jos penalty-systeemi on palautettu toimivaksi. F1 on ihan ok ajettavuudelta ja pelinä varsin hyvä. WRC8 on ajettavuudeltaan ihan kauheeta kuraa, vaikka muuten vaikutti ihan hyvältä, imo
 
Näyttäisi kesäkuun lopussa tulevan uusi Assetto Corsa, niin se pitää ottaa testiin, jos siitä tulisi se hyvä ratasimulaattori!
 
Näyttäisi kesäkuun lopussa tulevan uusi Assetto Corsa, niin se pitää ottaa testiin, jos siitä tulisi se hyvä ratasimulaattori!

Toivotaan, että ajettavuudeltaan vastaa PC-versiota. Mitä oon JB:n liveistänähnyt, niin mennyt AC:sta eteenpäin joka osa-alueella, mutta keskittyy enemmän GT3-luokkaan.
 
Ylös Bottom