Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen pelialan uutisketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitähän se meininki sitten jatkossa on? Jos aiemmin on saatu ähky aikaan jättimäisiksi paisutetuilla peleillä, niin nyt se ähky yritetään saada useammin julkaistuilla peleillä? Eli joko isosti tai paljon mutta hirveästi pitää kuitenkin olla. On se ihme hommaa.
 
Piti ihan tarkistaa, Control 2 julkaisee Remedy itse, Annapurnan diili kaiketi koskee sit oheisräpellyksiä sen ympärillä, eli rahottamalla Control 2:sta saivat oikeudet Control sekä AW2 tuomiseen TV:lle ja valkokankaalle.


Eli siis tarkottaa sitä että 100% Control 2 tuotoista valuu Remedyn kassaan, tai siis poislukien kauppapaikkojen kulut jotka menee siinä 12-30% välillä. Isoin kysymys mikä mulle herää on et mahtaakohan tää olla huono homma fyysisen version puolesta. Se ei kuitenkaan ilmasta ole niitä fyysisiä kappaleita painattaa ja lähetellä ympäri maailmaa jälleenmyyjille. Etenkin kun nykypäivänä toi on vähän veitsenterällä tanssimista painomäärän suhteen. Painatat liikaa, pelit jää hyllyihin notkumaan. Liian vähän ja niitä ei sit riitä sillonkun kysyntää olis. Jälkimmäinen kyllä periaatteessa ihan hyväkin tilanne, mut iso osa saattaa jäädä sit odottamaan myöskin alennusta kun se ensimmäinen hype on mennyt ohi.

Remedyllä on toki itellä varmaan paremmat statistiikat et miten AW2 fyysinen kopio on lähtenyt myymään. Ainut vaan et siihen on vähän paha vertailla kun tuli vuoden myöhässä ja aika iso osa fyysisen nimeen vannovakin saatto ostaa sen digiversion. Ite tiedän useamman ja itekin jouduin taipumaan Epic Games Storen käyttämiseen kun PC versiossa ei vaihtoehtoja ollut. Eikä tätä poikkeusta tosin ihan minkä tahansa teoksen eteen tekisi.
Ah, niinhän olikin, olin tuon ihan unohtanut. Mielenkiintoista nähdä, muten tuossa käy. Steam-julkaisu on valtava plussa, mutta kun Remedyn pelit on pitkän hännän pelejä, jotka eivät julkaisussa erityisen isosti myy, niin toivottavasti kassassa riittää pohjaa tuohon.
Tuli nyt taas Remedyn tekemisiä hieman lueskeltua ja ei ne tuotot kyllä valitettavasti täytenä heti Remedylle tule. Annapurna rahoittaa puolet Control 2:sta ja recoupin jälkeen Remedy saa suuremman osan tuotoista (75%?). Sitä ennen jaetaan 50-50. Annapurna taas saa suuremman osuuden audiovisuaalisten tuotantojen tuotoista. Toki kun rahaa tarttee laittaa vain puolet, niin riski on paljon pienempi ja olisihan tuo täysin omarahoitteisesti kyllä käynyt raskaasti kassan päälle.

"Remedy Entertainment Oyj (“Remedy”) ilmoittaa strategisesta yhteistyösopimuksesta Annapurna Picturesin (“Annapurna”) kanssa. Annapurna rahoittaa 50 prosenttia tulevan Control 2 -videopelin kehitysbudjetista ja saa oikeudet laajentaa palkittuja Control ja Alan Wake -pelibrändejä elokuviin ja televisioon. Investoitujen määrien suhteessa tapahtuvan alkuperäisten investointien takaisinmaksun jälkeen (recoup) Remedy saa suuremman osuuden pelimyynnistä. Vastavuoroisesti Annapurna saa suuremman osuuden audiovisuaalisista tuotannoista."

Lähde: Remedy Entertainment Oyj Sisäpiiritieto 29.8.2024 klo 19.00

Edit: itseasiassa ei se tuottojen jako välttämättä menekään 50-50 ennen recouppia, koska Remedy näyttäisi itse hoitavan markkinoinnin kokonaan. Eli jako voisi olla esim. 60-40 Remedylle jos markkinointi olisi 20% kokonaisbudjetista.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän juttu tämä on?

"Nintendo sulkee eShopin ja Switchin muut verkkopalvelut Kiinassa vuonna 2026."

En yhtään faktoja tämä osalta tiedä, mutta Kiina on alkanut tiukentamaan verkkopelaamista. Jos oikein muistan, niin alaikäiset saavat pelata netissä tunnin päivässä arkena ja 2t/pvä viikonloppuisin. Jännä joka tapauksessa, että kaupankin sulkevat.
 
Kiinassa on vähän eri meno. Jostakin luin myös, että Kiinassa moni ostaa mieluummin sen normaalin aluekoodittoman Switchin kuin tuon Tencent-Kiina-version. Tuskin tuosta paljoa pystyy lukemaan mitään muuta liittyen vaikka Nintendon tulevaan laitteeseen.
 
Kiinassa on vähän eri meno. Jostakin luin myös, että Kiinassa moni ostaa mieluummin sen normaalin aluekoodittoman Switchin kuin tuon Tencent-Kiina-version. Tuskin tuosta paljoa pystyy lukemaan mitään muuta liittyen vaikka Nintendon tulevaan laitteeseen.
Jep, ja aluekooditon laite pelaa jatkossakin normaalisti muiden alueiden storessa. En tiiä onko erikseen kiinan storea jos ei omista tuota Tencent-versiota, joten ne jotka on ton lukottoman version ostanu saattaa jo muutenkin käyttää toisen maan kauppapaikkaa.
 
Jos Palworld aiheutti vuoden alussa kulmakarvojen kohotuksia Pokemon viittauksillaan, niin Tencentiltä on tulossa seuraava tekijänoikeuksien rajoilla kulkeva peli. Vahvasti Horizonilta näyttävä Light of Motiram.


 
Jos Palworld aiheutti vuoden alussa kulmakarvojen kohotuksia Pokemon viittauksillaan, niin Tencentiltä on tulossa seuraava tekijänoikeuksien rajoilla kulkeva peli. Vahvasti Horizonilta näyttävä Light of Motiram.



Kyllä tässä tuo tappelemin näyttää huomattavasti paremmalta ja tulee vähän Souls pelit ja Monster Hunter myös mieleen

4:44 kohdassa
 
Kyllä tässä tuo tappelemin näyttää huomattavasti paremmalta ja tulee vähän Souls pelit ja Monster Hunter myös mieleen

4:44 kohdassa

Joo, taistelussa on enemmän "roolipelimäisyyttä" kuin miltä Horizonin toiminta näyttää. Tuo näyttää oikeasti aika hyvältä.
 
Jos Palworld aiheutti vuoden alussa kulmakarvojen kohotuksia Pokemon viittauksillaan, niin Tencentiltä on tulossa seuraava tekijänoikeuksien rajoilla kulkeva peli. Vahvasti Horizonilta näyttävä Light of Motiram.



Kyllä tuossa on rajat ylitetty niin, että viuhuu. Jopa musiikit on suoraan kopsattu horizonista.
Anyway tältä se peli oikeasti näyttää:

 
Ylös Bottom