Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yleinen politiikkaketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -WaLuigi-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lapsille pyritään antamaan kasvurauha ilman, että identiteettipolitiikkaa ja intersektionaalisita hömppää tuputettaisiin heille suurissa määrin. Tällaiset asiat eivät ole sellaisia, joiden kanssa pienten ja kehittyvien mielten tulisi taistella.
Lapsille opetetaan uskontoa, heteronormatiivista politiikkaa ja koulusta riippuen hyvinkin konservatiivisia arvoja heti peruskoulusta alkaen. Suvivirttä pakotetaan hoilaamaan myös. Miksi nämä ovat hyväksyttäviä asioita, mutta yhteiskunnallisesti tärkeä sanoma tasa-arvosta ei ole?

Meitä on perheessäni 4 ja kukaan ei kuulu kirkkoon. Olen ainoa, joka kastettu. Lapset ET:ssä, kukaan ei tuputa uskontoa koulussa. Aina erikseen kysytään haluaako osallistua esim. joulukirkkoon tai kevätjuhlaan, jossa ei ole kertaakaan harmikseni laulettu suvivirttä. Se on hienoa, että vanhemmat voi valita uskonto/et.

Oliko näin, että jossain päin Suomea oli opetettu peruskoulussa jotain porkkanan työntämistä pyllyyn tms ? Tämäkin voisi olla konsensushengessä valinnainen aine.

Lapsille opetetaan uskontoa, heteronormatiivista politiikkaa ja koulusta riippuen hyvinkin konservatiivisia arvoja heti peruskoulusta alkaen. Suvivirttä pakotetaan hoilaamaan myös. Miksi nämä ovat hyväksyttäviä asioita, mutta yhteiskunnallisesti tärkeä sanoma tasa-arvosta ei ole?

Kouluissa opetetaan tasa-arvosta. On käsittääkseni ihan opetussuunnitelmassakin säädetty, että siitä pitää opettaa.

Tuohon uskontoasiaan, tiedän, että jo ainakin 2000-luvun alkuvuosina tuosta pystyi ihan ilmoitusluontoisesti jäämään pois, mikäli ei noihin menoihin vakaumuksellisista yms. syistä halunnut osallistua. Kehotan, että otat yhteyttä lastesi opinahjoon, niin saatte varmasti tuon homman hyvinkin nopeasti sovittua niin, että se on teidänkin perheelle OK.

Ei taida porkkanan pyllyyn työntäminen kuulua opetussuunnitelmaan?
Ei kuulu ei, eikä tämän kaltaiset heitot hyvän foorumihengen mukaiseen keskusteluun.

Aihe on tarpeeksi arka muutenkin, joten kaikenlainen turha provoilu ja ”kuumat näkemykset” on syytä jättää pois. Verbaalista mutapainia varten on sitten erilliset sosiaalisen median palvelut. Koetetaan täällä pysyä silti sivistyneinä.

Ilmeisesti on olennainen osa seksuaalikasvatusta? Miten itse näet asian?
Olen yhdeltä ammatiltani opettaja ja siitä näkökulmasta en lähtisi itse opettamaan kyseistä sisältöä. Se ei ole tietääkseni osa seksuaalikasvatusta. Seksuaalikasvatus on muutenkin varsin sensitiivinen aihe kouluissa ja sen kanssa ei lähdetä yleensä revittelemään. Sama koskee myös näitä transnuorijuttuja. Vaikka luokalla olisi transnuori, ei siitä tosiaankaan tehdä numeroa tai ideologista esimerkkiä. Itse kannatan sukupuolisensitiivisyyttä ja ikätasoista ja ei-normittavaa puhumista seksuaalisuuteen ja sukupuoleen liittyvistä asioista. Vaikeistakin asioista pitää silti pystyä puhumaan. Suomessa on perinteisesti ollut vaikenemisen kulttuuri ja se kyllä näkyy sitten siinä, että varsin omituisiakin käsityksiä ihmisillä on, kun asioista ei ole uskallettu keskustella.

Olen yhdeltä ammatiltani opettaja ja siitä näkökulmasta en lähtisi itse opettamaan kyseistä sisältöä. Se ei ole tietääkseni osa seksuaalikasvatusta. Seksuaalikasvatus on muutenkin varsin sensitiivinen aihe kouluissa ja sen kanssa ei lähdetä yleensä revittelemään. Sama koskee myös näitä transnuorijuttuja. Vaikka luokalla olisi transnuori, ei siitä tosiaankaan tehdä numeroa tai ideologista esimerkkiä. Itse kannatan sukupuolisensitiivisyyttä ja ikätasoista ja ei-normittavaa puhumista seksuaalisuuteen ja sukupuoleen liittyvistä asioista. Vaikeistakin asioista pitää silti pystyä puhumaan. Suomessa on perinteisesti ollut vaikenemisen kulttuuri ja se kyllä näkyy sitten siinä, että varsin omituisiakin käsityksiä ihmisillä on, kun asioista ei ole uskallettu keskustella.
Tästä olen 100% samaa mieltä.

Mitä tulee transasioihin, Suomessa ollaan onneksi vielä melko hyvässä asemassa. Lapsille pyritään antamaan kasvurauha ilman, että identiteettipolitiikkaa ja intersektionaalisita hömppää tuputettaisiin heille suurissa määrin. Tällaiset asiat eivät ole sellaisia, joiden kanssa pienten ja kehittyvien mielten tulisi taistella. Tämä on aihe, jossa vanhemmat voivat itse päättää, miten he asian omille lapsilleen esittelevät. Toivotaan, että myös Yhdysvalloissa tulevaisuudessa tällainen vapaus säilytetään.
Onko nämä sinun juttusi siis nimenomaan koskeneet muuta maailmaa, eli onko jossain (USA?) tosiaan todistettavasti tilanne sellainen, kuten olet tänne kirjoittanut vai onko se yhä vain pelkoja, jotka eivät oikeasti pohjaudu mihinkään?

Minä olen omalta osaltani tietysti ottanut kantaa vain sen osalta, mitä itse tiedän, näen tai kuulen - pääasiassa siis kotimaastamme - joten ehkä on mennyt ohi joku meininki maailmalta. Olettaisin kuitenkin että ämöriikassa olisi nimenomaan päinvastainen meininki mistä täällä ilmeisesti kirjoitellaan?

USA:ssa on pääosin ultrakonservatiivinen asenne seksuaalivalistukseen, mutta toisaalta kaikenlaista sekoilua suuntaan jos toiseen. USA:ssa ei ole sitä paljon puhuttua opetussuunnitelmaa, joka Suomessa pelastaa monelta paikallistason sekoilulta.

markkinoida lapsille ilmiötä.
Kuka/ketkä sitä markkinoivat? Haluan oikeesti tietää.
Ei etenkään, kun kyse on heidän lapsistaan ja siitä miten heitä kasvatetaan.
Entä jos oma lapsi onkin trans? Miten sitten suu pannaan? Lähetetäänkö se sitten eheytysleirille, ja pappi pakottaa moiset (typerät ideologiset) ajatukset pois? Sehän vasta ongelmia aiheuttaisikin kun ihminen ei voi olla sellanen kuin on. Silloin riski itsemurhaan nousee 50%:iin, ja tätähän te ette halua, eiku siis hä?

On hyvä muistaa, että itse ajojahtasivat edellisen hallituksen aikana kaikki pääministerin vapaa-ajan tanssit ja aamupalatkin.
No jos ihmisen pitäis olla tavoitettavissa, eikä ole ja vaan bilettää, nii on toi erikoista käytöstä pääministeriltä. Jos tienaa kuussa viisinumeroisen summan rahaa, niin on sekin erikoista että veronmaksajien rahoilla pitää aamupalat maksaa. Kiinnijäädessään vasta lupasi maksaa ne itse. Mielestäni vaikutti muutenkin sellaiselta huomionhakuiselta tyypiltä, joka ei kritiikkiä juuri kestänyt. Oli helpottavaa kun lopulta sitten lähti.

Muistaakseni olen persuja ajat sitten äänestänyt, mutta ei tulis mieleenkään enää sen empatiakyvyttömän leikkaajan puoluetta äänestää. En tykkää Suomen nykyhallituksesta, enkä varsinkaan Trumpin Amerikasta.

No jos ihmisen pitäis olla tavoitettavissa, eikä ole ja vaan bilettää, nii on toi erikoista käytöstä pääministeriltä. Jos tienaa kuussa viisinumeroisen summan rahaa, niin on sekin erikoista että veronmaksajien rahoilla pitää aamupalat maksaa. Kiinnijäädessään vasta lupasi maksaa ne itse. Mielestäni vaikutti muutenkin sellaiselta huomionhakuiselta tyypiltä, joka ei kritiikkiä juuri kestänyt. Oli helpottavaa kun lopulta sitten lähti.
Seurasitko yhtä tarkkaan ja vaivautuneesti edeltävien ministerien menoja ja syömistä?

Muistaakseni olen persuja ajat sitten äänestänyt, mutta ei tulis mieleenkään enää sen empatiakyvyttömän leikkaajan puoluetta äänestää. En tykkää Suomen nykyhallituksesta, enkä varsinkaan Trumpin Amerikasta.
Purra ja Orpo heiluivat yhdessä festareilla. Nostitko siitä meteliä? Pääministerin aamupalat oli maksettu jo ennen Marinin kautta, nostitko siitä meteliä? Ja jäi miten 'kiinni'? Kun oli ihan yleinen käytäntö. Vasta Marinin aikana nousi meteli. En tiedä mikä siinä on, mutta nuori menestynyt nainen saa monen sapen kiehumaan. Varsinkin miehen. Omasta mielestäni oman tähän asti eletyn elämäni parhain pääministeri. Hattua nostan, jaksoi painaa kaikesta sonnasta huolimatta.

Purra ja Orpo heiluivat yhdessä festareilla. Nostitko siitä meteliä? Pääministerin aamupalat oli maksettu jo ennen Marinin kautta, nostitko siitä meteliä? Ja jäi miten 'kiinni'? Kun oli ihan yleinen käytäntö. Vasta Marinin aikana nousi meteli. En tiedä mikä siinä on, mutta nuori menestynyt nainen saa monen sapen kiehumaan. Varsinkin miehen. Omasta mielestäni oman tähän asti eletyn elämäni parhain pääministeri. Hattua nostan, jaksoi painaa kaikesta sonnasta huolimatta.
Tosi hyvin vedetty yhteen koko homma ja omatkin ajatukset tässä. Ei Marin tosiaan ollut ensimmäinen PM, jonka aamupaloja maksettiin, mutta hänen aikanaan siitä nostettiin meteli, koska jostain syystä Marinin aikana kaikki asiat syynättiin oikein huolella. Piti löytää KLIKKIOTSIKOITA joka asiasta.

Ja Marinin sukupuoli sekä näyttävä olemus tosiaan otti niin koville todella monella. Miehillä otti päähän, ettei PM ollutkaan enää sellainen viiskymppinen setämies, johon oltiin totuttu, vaan näyttävä ja ulkomaillakin kehuttu nainen. Selvästi osa miehistä, varsinkin päättävissä asemissa olleista, koki todella suurena uhkana sen, että valtion merkittävin yksittäinen henkilö oli nainen, vieläpä tyylikäs sellainen. Ja naiselle toinen nainen on aina kilpailija, joten moni ei niin näyttävä nainen varmasti koki Marinin ja hänen suosionsa uhkana. Tästä sai Marin sitten kärsiä koko kautensa, kun jokainen poliittinen ja ei-poliittinen sana ja teko syynättiin oikein extratarkasti. Nykyiset päähallituspuolueetkin isoon ääneen mekastivat, että heidän päätehtävänsä on kaataa hallitus ja tämä vielä korona- ja sota-aikana! Kertoo aika paljon noistakin porukoista.

Tuolta pohjalta ei mikään ihme, että Marin 'nosti kytkintä' ja vaihtoi alan ja työn sellaiseen, missä häntä arvostetaan. Eipä tarvitse enää joka päivä kateellisten kotkotuksia kuunnella. Marinin hallitus joutui käymään läpi ja hoitamaan kovimmat kriisit sitten sota-aikojen ja mielestäni selvisi varsin hyvin. Pelottaa ajatellakin, miten olisi käynyt, jos nykyiset päättäjät olisivat olleet vallassa silloin, kun piti nopealla aikataululla ja vajavaisilla tiedoilla tehdä koronapäätöksiä ja viedä NATO-anomusta lävitse. Nykyiset kun tuntuvat olevan ihan hukassa kaiken aikaa, vaikkei enää läheskään samantasoisia kriisejä ole päällä. Marinin aikana ei olisi tullut kuuloonkaan, että täysistunnossa PM olisi todennut "En muutakaan keksinyt..." tai "En jaksa tähän vastata...".

Olen kanssasi samaa mieltä, että Marin on oman aikani paras PM ja kirkkaasti. Teki varmasti virheitäkin, kuten me kaikki joskus tehdään, mutta luotsasi Suomen läpi pahojen kriisien ja pitäen maan pystyssä samaan aikaan, kun kateelliset koittivat kampittaa koko ajan milloin milläkin tekosyyllä ja 'pikkuasialla', kun oli isoja kriisejä hoidettavana. Veikkaan, että Marin palaa vielä jossain vaiheessa Suomen politiikkaan takaisin. Varmasti otti koville tuo edellinen hallituskausi, eikä sinällään ihmetetytä, että lähti. Nykypääministeristä ei voi puhua edes samana päivänä Marinin kanssa. Niin eri tasolla ovat asioiden hoidossa ja kansainvälisessä arvostuksessa.

Samaa mieltä kahden edellisen kanssa. Aina rupeaa pikkusen kiehuttamaan, kun joku napisee, kun Marin sitä ja Marin tätä. Hoiti helvetin vaikean ajan helvetin hyvin kaikesta paskasta huolimatta. Hattua päästä tollaisen edessä.

Ylös Bottom