Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zeldan ongelmat

mikkoz

New Member
Mulla katkeilee verisuonet päästä. Ei tämmöstä pitäis olla enää 2000 luvulla.
Oon tuolla jossain metsässä niitä lapsia etsimässä. Edessä lukittu ovi ja ilmeisesti eteenpäin pääsemiseksi pitää hyppiä parin korkean korokkeen laelta siihen alueen keskelle. Ensimmäiselle korokkeelle pääsen mutta toiselle en. LInk hyppää aina liian pitkälle eli sen toisen korokkeen yli.
Voiko tosta ylipäätään päästä yli? vai pitääkö tehä jotain muuta?
edit. ongelma ratkesi kun teki hyppy iskun miekalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Zelda ongelmat

Juu itellä oli vähän sama ongelma, mutta siinä kohdassa todellakaan pidä tehdä noin. Menet vain sinne alueen reunalla olevaan luolaan, löydät avaimen ja pääset ovesta sisään.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

en pääse edes sitä ekaa kylää pidemmälle, oon kyl käsi :D

jahtasin niit vuohii tai mitä lie onkaa, sit estin sen yhden vuohen tulemisen sinne alas, tiputin ampiaispesän, kaapisin siihen sitä hunajaa tms. sit oon sen lapsen auttanu apinalta ja kalastanu kissalle kalan, ostanu ritsan ja harjotellu sillä...sit en tajuu enää yhtään et mitä pitäis tehdä

ääh, en tajunnu sitä miekkaa sieltä ottaa :) ongelma ratkaistu jo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Zelda ongelmat

Joopa joo taas on sormi suussa ,kun sillä isolla piikkisialla ratsastavalla tyypilllä on se pentu kepin nokassa ja se kai pitäis pelastaa. Kimppuun tulee muutama pienempi piikkisika tyyppi mutta niitä tappamalla ei ainakaan saa mitään aikaan. Lähellä kakariko villagee siis oon ja menossa toiseen luolaan.

ja edit. taas ratkes heti kun kerkesin kysyy. pystyy näköjään miekkailee hevosen selästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Zelda ongelmat

Yleisvinkki, jonka näköjään kaikki ovat jo huomanneet: Zeldassa ei voi jäädä pahasti jumiin, kaikkia asioita ei vain huomaa heti. Kannattaa vaan sitkeästi koluta joka paikka, miettiä asioita loogisesti ja kuunnella, mitä ihmiset puhuvat.

Se, että tuntee olevansa jumissa kun on 10 minuuttia etsinyt ratkaisua ei ole vielä mitään. Muistan joskus olleeni OoTissa jumissa muutaman päivän. :D
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Minä taidan olla käsi. Aloitin pelin alusta, ja törmäsin samaan ongelmaan kuin ekallakin kerralla.

Kyse on siitä kalastamisesta ihan alussa. Tämä jotenkin raastaa hermoja kuin oikeakin mato-ongella kalastaminen. Ei vain nappaa. Hirveellä tuurilla sain ekan fisun ylös, mutta tokaa sille katille ei taas tule sitten millään. Eli mitä hemmettiä siinä pitää oikein tehdä? Vemputan sitä onkea joskus vain vähän, joskus enemmän. Kyllä siellä selvästi kalaa käy näykkimässä, mutta ei vain nappaa. Kyllä minä se ylös sieltä tänään tulen saamaan, mutta ihan mielenkiinnosta vain olisi kiva tietää, onko tässä joku kikka, mitä vain en ole huomannut?

Onko tässä vaiheessa mitään mahdollisuutta saada syöttiä, vai pitääkö sitä tosissaan odottaa, että se kauppias antaa sen pullon vasta kalastamisen jälkeen? Eli saanko syötin jotenkin ilman pulloa?

Tunnen itseni vain niin tyhmäksi, kun ei onnistu. Olen tosiaan kertaalleen pelannut peliä jo suhteellisen pitkälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Zelda ongelmat

Ärf, ei saa spoilata! Varovasti näiden kanssa!
Ja vastauksena:
Kalan tarvitset kissalle, ei ole vaihtoehtoa. Kunhan kävelet onkivapa olalla kissan vierestä, lähtee tämä seuraamaan sinua. Kahdeksan kalaa kymmenestä olen saanut ylös ohjeiden mukaan: Kun kala nappaa kohoon, nopea veto vavalla ylös. Pidä vapa ylhäällä ja siima kireällä niin kala tulee ylös.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Zelda ongelmat

Eikös apuketjuissa aina ole uhkana Spoilerit? Ja tämä nyt ei ole spoileri pahimmasta päästä, kun kun kuitenkin
Ihan pelin alussa tapahtuu

Muokkasin nyt kuitenkin tuon ekan viestin. Kiitos vastauksesta, pitää taas kokeilla uudestaan.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Von Wiensburgh sanoi:
Eikös apuketjuissa aina ole uhkana Spoilerit? Ja tämä nyt ei ole spoileri pahimmasta päästä, kun kun kuitenkin
Ihan pelin alussa tapahtuu

Muokkasin nyt kuitenkin tuon ekan viestin. Kiitos vastauksesta, pitää taas kokeilla uudestaan.
Joka tapauksessa, on olemassa paaaaaaljon pelaajia, jotka saavat Wiinsä vasta tällä viikolla tai ensi viikolla tai jouluna tai helmi/maaliskuussa. Vaikka spoilaus on pieni, on Zelda kuitenkin monille semmoinen peli jota ei saa yhtään spoilata.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Mjoo, ymmärrettävää kyllä, ajattelin vain, kuin tuossa ylhäällä on pahempaa spoilia minun mielestäni, niin ajattelin vain että tuo pystyisi kysymään noinkin suoraan.

Mutta totta tosiaan, semmoinen peli on kyseessä, ettei mitään spoileja halua antaa kenellekkään
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Häsläystä ennen kolmatta temppeliä.

Ilmeisesti tarvitsee vesipommeja jotta pääsen sisään vesiluolaan? Mistä sitten saisin tyhjän pommilaukun niille? Siellä vedenpohjassa olen nytten räpylöiden kanssa, mutten pääse sisään :p
 
Vastaus: Zelda ongelmat

kolamies sanoi:
Häsläystä ennen kolmatta temppeliä.

Ilmeisesti tarvitsee vesipommeja jotta pääsen sisään vesiluolaan? Mistä sitten saisin tyhjän pommilaukun niille? Siellä vedenpohjassa olen nytten räpylöiden kanssa, mutten pääse sisään :p
Et tarvitse tyhjää pommilaukkua, vaan käy pommikaupassa myymässä vanhat pois ja osta vesipommeja tilalle. Pelin edetessä saa myös ainakin toisen pommilaukun jostain sieltä joen suunnilta, kolmannesta en osaa vielä sanoa.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Vihje toista pommilaukkua varten:

Zoran Domainista löytyvillä fisuihmisillä on jotain sanottavaa.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Missä pääsee kalastamaan. Tarkoitan sitä virvelöintiä mikä on käsittääkseni pelissä. 4 temppeliä tai mitä ne nyt onkaan niin oon selvittäny.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

mikkoz sanoi:
Missä pääsee kalastamaan. Tarkoitan sitä virvelöintiä mikä on käsittääkseni pelissä. 4 temppeliä tai mitä ne nyt onkaan niin oon selvittäny.

Zora's Domainista menee jokea pitkin alaspäin, samalla alueella missä on lauttamyyjä (upper Zora's river vissiin) löytyy ovi kalastuaslueelle.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Siis ei helvetti että menee hermot siihen vankkurikohtaukseen
Joku 10 kertaa yrittänyt ja aina homma päätyy vankkurien tuhoon. Ilmeisesti ne pommeja heittelevät linnut pitäisi saada hengiltä jotta hevonen ei kiertäisi samaa kehää mutta onko tuohon jotain toimivaa taktiikkaa? Se ensimmäinen ratsaillataistelukohtaus oli hauskaa mutta tämä on pelkkää piinaa.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

phanatic sanoi:
Siis ei helvetti että menee hermot siihen vankkurikohtaukseen
Joku 10 kertaa yrittänyt ja aina homma päätyy vankkurien tuhoon. Ilmeisesti ne pommeja heittelevät linnut pitäisi saada hengiltä jotta hevonen ei kiertäisi samaa kehää mutta onko tuohon jotain toimivaa taktiikkaa? Se ensimmäinen ratsaillataistelukohtaus oli hauskaa mutta tämä on pelkkää piinaa.

Eipä tuo kohta nyt liian vaikea ole, itselläni meni ekalla yrittämällä.
Eipä siinä sen kummempaa kuin jousella koittaa hätistellä vihuja, jos vaunut syttyy tuleen niin sammuta tuulibumerangilla. Siinä viimeisessä kohdassa kun vaunut menee ympyrää, niin ne linnut tulee teloittaa jotta pääsee eteenpäin.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Noniin pääsihän siitä eteenpäin, pieni tauko palautti keskittymisen. Ei edes ole vaikeaa kun vaan oivaltaa missä kohdassa kannattaa ampua ja ketä.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Tota mistä ton ''taika mittarin'' tai mikä lie jutun oikein saa??? Ei sattunu ekalla läpiipelukerralla löytymään niin jos nyt tokalla. Niin mistä ton oikein sais?
 
Ylös Bottom