Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zone of the Enders 2173: The Fist Of Mars

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Noh tästä pelistä nyt oli jo hiukan puhetta tuolla toisella threadilla, ja peli ainakin minua kiinnostaa aikalailla, kun tuo PS2-versiokin löytyy hyllystä. Kävin katsomassa jos löytyisi lisää juttua pelistä ja GameSpotissa on lyhyt esikatsaus ja kuvia pelistä:

http://gamespot.com/gamespot/stories/previews/0,10869,2808524,00.html

Kommenttia tänne vaan! :)

Edit: muutin Testament nimen Fist of Marsiksi, kun se kerran siksi muuttui oikeastikin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse olen PS2-versiota pelannut, eikä GBA-versio kyllä tällä hetkellä kiinnosta lainkaan. Alunperinhän ZOE 2173:n ei edes pitänyt tulla Japanin ulkopuolelle, joten onhan sen saaminen tänne päin maailmaa tietysti mukava bonus.

Ei kuitenkaan minun makuuni.

- Esa
 
Voihan olla että ei tästä pelistä tule mitään, mutta seuraan mielenkiinnolla mitä Konami saa aikaiseksi. Strategia-pelinä ZOE voi toimiakin ihan hyvin, vaikka olisin mielummin kenties halunnut kunnon räiskintää... Noh... Täytyy katsoa miten tämän pelin käy. Konami ei yleensä tuota pettymystä peleillään... joskus, mutta ei yleensä ;)
 
Z.O.E GBA

Näyttäisi aika Front Missionmaiselta meiningiltä. Ei kuitenkaan minunkaan makuuni.
 
Kyllähän tämä kiinnostaa, PS2:sen ZoE on kuitenkin sen verran mainio peli. Ja maailma on aivan ehdoton, peli(t)kin aukenee vähän paremmin jos on nähnyt Zone Of Enders -animen. Jostain saisi varmaan DVD-importin, itseltäni löytyy vain *köh, köh* rippi...hauskaa katseltavaa kuitenkin.

Kuvistahan erottaa selvästi vanhentuneen Leon ja Celvicen.
 
Olisin toivonut (ja olettanut) että peli kertoo tai olisi sisältänyt Candor Incidentin (kts. PS2 ZoE-manuska), koska tuo mainitsemani anime kertoo totuuden Deimos Incidentista (löytyy myös sieltä manuualista). Mutta ihan hyvä että saadaan jatkoa Jehutyn tarinalle. Ja ehkä nähdään se paljon toivottu matsi Anubiksen kanssa.

Siis olettaen että Jehuty on pelissä mukana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
..ja siinähän on vuoropohjainen taistelusysteemi.

Tuosta en ollut itse saanut selkoa vielä, joten kiitos infosta. Löysin vain että taistelusysteemiä kutsutaan Interactive Action Systemiksi (IAS), jota on käytetty Konamin Ring of Redissä. Ja tuo RoR-nimi ei kerro tällä kertaa minulle yhtään mitään.

Ghegs, Jehutyä ei valitettavasti ole pelissä... pelissä voi ohjata tankkeja, rekkoja, ja LEV-nimisiä mechejä. Eli näyttää siltä että pelin juonikin siis tulee olemaan aivan eri näkövinkkelistä kuin PS2-pelissä.
 
Animee perustuvia pelejä ei olekkaan tänne meillepäin liiemmälti rantautunut, eikä oikeastaan haittaakaan.
Ghost in the shell on mitä mainioin leffa, mutta mitä surkein peli.
 
Guardian Viper: Ei Orbital Frameja? No räkä. LEVit ovat "tavallisia" mechejä, jotka pystyvät vain hetkellisiin ja lyhyisiin ilmalentoihin boostereiden avulla, ei siis avaruuteen saakka. Samanlaisia kuin Patlabor-sarjan mechit.

Tilt: Anime-pelithän ovat mitä parhaimpia, niin kauan kun peli on Japanissa tehty ja sarjalle/leffalle uskollinen. Tietysti joku GBA:n Love Hina Dating Simulator kiinnostaa vain harkkore-fania, mutta silti. Jos tänne sellainen rantautuisi, niin heti ostaisin. :D
 
Perustuuko siis ZOE-pelit animeen, vai ZOE-anime peleihin? Tuli vaan mieleen kysyä, kun en tuota ole ennen kuullutkaan... :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Perustuuko siis ZOE-pelit animeen, vai ZOE-anime peleihin? Tuli vaan mieleen kysyä, kun en tuota ole ennen kuullutkaan... :confused:

Jaa, hyvä kysymys. Vuosilukua en leffan lopputeksteistä löytänyt, mutta KCE Japanilla on kyllä jotain tekemistä animen kanssa. Voihan olla että kumpikaan ei perustu toiseen, vaan että ne julkaistiin samanaikaisesti jotta uutta ZOE-brändiä (apua, muotisana) saataisiin paremmin esille. Animen nähneet kiinnostuisivat pelistä ja päinvastoin.

!SPOILER-alert!

Leffan viimeinen kohtaus on pelin alku , vaikka se ei liity leffan tarinaan, muuten kuin että Viola on myös animessa sivuhahmo.

Violan viimeisiä sanojahan oli "Radium, here I come!" tms. Radium on animen päähenkilö...Viola ei vaikuta enää niin täys-bitchiltä kun näkee vähän hänen menneisyyttään.
 
EAGB:n ( http://www.eagb.net/ ) tulevien pelien listalla komeilee GBA:n Zone Of Enders, mutta lisänimike on vaihtunut The Fist Of Mars:iksi, ja Amerikan julkaisupäivä olisi 12. helmikuuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Animee perustuvia pelejä ei olekkaan tänne meillepäin liiemmälti rantautunut, eikä oikeastaan haittaakaan.
Ghost in the shell on mitä mainioin leffa, mutta mitä surkein peli.
Ghost in the Shell on mitä mainoin leffa, kuin myös pelikin!
 
Animesta tehdyt pelit voivat olla joko hyviä tai huonoja, kuten muutkin pelit. Jos ZOE on animesta tehty peli, niin se kuuluu niihin animepelien parhaimmistoon. Mutta tuo täytyy jossain vaiheessa tarkistaa että kumpi perustuu kumpaan ZOEn tapauksessa.

Itse en Ghost in the Shellistä oikein pitänyt... ohjaus oli vähän hankalaa ja toiminta tylsää... johtunee varmaan siitä etten ollut nähnyt elokuvaa, mutta olen nähnyt kyllä paljon lupaavilta näyttäviä pätkiä... Tosin en ole noita ZOE animeitakaan nähnyt, mutta jotenkin se kolahti vain... Ja edelleen: pitää tarkistaa jostain että onko ZOE-peli tehty animesta, vai toisinpäin... :)
 
Onkos kukaan muuten nähnyt Ghost in the Shell:n alkuperäistä japaninkielistä versiota. Mielestäni englanninkielinen dubbaus olisi voinut olla hivenen parempikin. Tosin onhan japanin ja englannin kielen välillä aika iso ero.
 
Ylös Bottom