Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Heippa

Eka viesti, pieni esittely. 40v, innostuin pleikkarin pelaamisesta uudelleen ps1 ja ps2 jälkeen viime vuoden alussa ja nyt pitäis päivittää kokoonpanoa.

Tällä hetkellä käytössä 65" 60hz töllötin ja hakusessa olisi järkevä pelinäyttö joka keskustelisi PS5 kanssa ja siihen tarvitsisi hieman suosituksia.

Budjetti n. 500e.

Tällä hetkellä tämä olisi omaan silmään järkevin vaihtoehto:


Hyvä, huono, siltä väliltä, muita?

Kiitos jo etukäteen!
 
Heippa

Eka viesti, pieni esittely. 40v, innostuin pleikkarin pelaamisesta uudelleen ps1 ja ps2 jälkeen viime vuoden alussa ja nyt pitäis päivittää kokoonpanoa.

Tällä hetkellä käytössä 65" 60hz töllötin ja hakusessa olisi järkevä pelinäyttö joka keskustelisi PS5 kanssa ja siihen tarvitsisi hieman suosituksia.

Budjetti n. 500e.

Tällä hetkellä tämä olisi omaan silmään järkevin vaihtoehto:


Hyvä, huono, siltä väliltä, muita?

Kiitos jo etukäteen!

En nyt jaksa alkaa noita sen enempää tutkimaan, mutta tossa näytössä maksaa ainakin kohtuu paljon "extraa" pleikalla pelaamista ajatellen toi 240hz paneeli. Että varmasti voi olla oikein hyvä, mutta halvemmallakin pääsee jos riittä se 120fps

Samsung G7 Odyssey itsellä täällä, ja siitä ainakin kovasti tykännyt niin pc kuin konsolikäytössä.
 
En nyt jaksa alkaa noita sen enempää tutkimaan, mutta tossa näytössä maksaa ainakin kohtuu paljon "extraa" pleikalla pelaamista ajatellen toi 240hz paneeli. Että varmasti voi olla oikein hyvä, mutta halvemmallakin pääsee jos riittä se 120fps

Samsung G7 Odyssey itsellä täällä, ja siitä ainakin kovasti tykännyt niin pc kuin konsolikäytössä.
Itse asiassa tilasin just tän


Luulis olevan ihan jees ps5 kaveriks.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin viikonloppuna, että minun n. 8 vuoden ikäiseeen TV:seen on tullut "häiriintyneet" palkit molempiin pystylaitoihin (toisessa ohuempin. 4 cm, mutta pahempi). Jotain valovuotoa se ilmeisesti on, tai jotain muuta paneelin kuolemaa (töissä vaihtelen läppärien näyttöjä, mutta näiden isompien paneelien kuolemia pääsen onneksi harvemmin näkemään). Tuskin nuo ovat hetkessä ilmestyneet, en vaan ole ennen huomannut. Dyyni 2:sen värimaailma sai ne suorastaan paistamaan, ja nyt ne on siinä, niin niitä ei voi olla näkemättä.

Samsung S90C 55" laitoin tilaukseen.
 
Kumpihan näistä ois parempi Xbox series- ja Ps5 käytössä?: Tuo yllämainittu Samsung Odyssey neo G7 vai Lg oled C3..
 
Kumpihan näistä ois parempi Xbox series- ja Ps5 käytössä?: Tuo yllämainittu Samsung Odyssey neo G7 vai Lg oled C3..
Samsungissa ei taida olla PS5-yhteensopivaa VRR-tukea? Eli siinä mielessä ainakin LG Oled C3 olisi oma valinta. Tai onkin, koska sellainen tuli 42" kokoisena joku aika sitten hankittua.
 
Kumpihan näistä ois parempi Xbox series- ja Ps5 käytössä?: Tuo yllämainittu Samsung Odyssey neo G7 vai Lg oled C3..
Oled on aina oled ja vetää noita VA-paneeleita ihan 100-0 turpaan, oletuksena et ei missään kasvihuoneessa pelaile keskellä päivää vaan tarvittaessa saa huonetta hämäremmäks.
 
Itsellä 5 vuotta vanha LG:n 65" C9 oled eikä ainakaan itselle ole ongelma tuo paljon puhuttu oledien paperilla huonompi kirkkaus. Taitaa olla kirkkaus asetuskin 50-60 välillä kun maksimi on sata. Ei mitään valittamisen aihetta kyseisestä mallista ylipäätään.
 
Kumpihan näistä ois parempi Xbox series- ja Ps5 käytössä?: Tuo yllämainittu Samsung Odyssey neo G7 vai Lg oled C3..
Mulla on g7 32" 4k sekä Lg c1. Olen käyttänyt kummassakin xbox, ps5 sekä 4k pc. Ihan ok toimivat kummassakin - ei siis valittamista. Vaikka VA-paneeli ehkä jonkin verran kontrastissa jää jälkeen, mutta jos sellasen hyvään hintaan löydät ja ruudun koko on mitä haet, niin miksipäs ei. Jos haluat isoa ruutua (42" tai suurempi), niin sitten LG. Muuten hyvällä hinnalla saatu VA on vaihtoehto erityisesti jos ruudun pitää olla 32". 32" oledit yms. kait pyörii luokkaa 1300 - 1500 euroa. 32" VA:n voi löytää nykyisin kait alle 800,-.
 
Itsellä 5 vuotta vanha LG:n 65" C9 oled eikä ainakaan itselle ole ongelma tuo paljon puhuttu oledien paperilla huonompi kirkkaus. Taitaa olla kirkkaus asetuskin 50-60 välillä kun maksimi on sata. Ei mitään valittamisen aihetta kyseisestä mallista ylipäätään.
Nämä on toki makuasioita, itse tykkään pelien kirkkaista kohdista, että aurinko näyttää auringolta ja päivänvalossa valkoinen on kirkasta.. näin ei käynyt mm. lg c1 ja s95b:n kanssa kuten kuvasta näkyy. Verrokkina sony jossa n. 700nits kokoruudun ja 1400-1800nits pienempien kirkkaiden näyttökyky. Tuo kirkkauden kyykkäys kun ruudulla enemmän kirkasta esitettävänä oli vaan niin näkyvä että ei sopinut minulle.
20230725_163507.jpg
 
Nämä on toki makuasioita, itse tykkään pelien kirkkaista kohdista, että aurinko näyttää auringolta ja päivänvalossa valkoinen on kirkasta.. näin ei käynyt mm. lg c1 ja s95b:n kanssa kuten kuvasta näkyy. Verrokkina sony jossa n. 700nits kokoruudun ja 1400-1800nits pienempien kirkkaiden näyttökyky. Tuo kirkkauden kyykkäys kun ruudulla enemmän kirkasta esitettävänä oli vaan niin näkyvä että ei sopinut minulle.
Näytä liitetiedosto 16962
Kyllä vaan, tuossa oledin pelitilassa taitaa se oled-valo olla jo oletuksena 100 ja sehän tuo kirkkautta kyllä omalta osaltaan lisää.
 
Ylös Bottom