Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S:n tulevat pelit (huhut ja uutiset)

Nythän onnistuneet toiselle konsolille julkaisut tulevat varmana kannustamaan pelien julkaisua myös Playstation 5:lle ja Nintendon tulevalle.

Mitkä onnistuneet julkaisut? Tai siis, mikä on onnistumisen määritelmä tässä?

Hi-Fi Rush ja Ghostwire: Tokyo eivät ainakaan tuoneet onnea Tangolle, joten saa nähdä. Toki toivottavasti tosiaan hyvinkin pienen yleisön laatutuote Pentiment on ollut taloudellinen menestys.

GaaS-julkaisut kuten Sea of Thieves ja Grounded on tietenkin jatkossakin hyvinkin luonnollista julkaista kaikilla alustoilla. Nythän nämä olivat jo olleet menestyksiä pitkään ennen siirtymistä Nintendon ja Sonyn konsoleille, mutta toki luontaisempaa olisi nämä pistää kaikille alustoille samaan aikaan.

Itse en suoraan päättelisi esimerkiksi Tangon sulkemisesta, että Hi-Fi Rush oli niin iso menestys, että Microsoft näkee tuollaisten projektien olevan tärkeitä olla monella konsolilla. Sinänsä Microsoft Gamingilla on tietenkin osaamista julkaista kaikella mahdollisella ja myös taloudellinen ymmärrys siitä, että mikä milläkin alustalla myy ja miten paljon, mutta tämä osaaminen ja ymmärrys ei kyllä tullut siitä, että näitä pieniä projekteja pistivät ulos Sonyn ja Nintendon konsoleille.

Kysymys kuuluu myös että tuleeko tämä tapahtumaan samaan aikaan Xbox PC ja Game Pass sekä Steam julkaisujen kanssa vai pysyykö mielenkiinto odottavalla kansalla.

Kysymys on edelleen siitä, että tuleeko ne Halot, Gearsit, Forzat, Bladet, Indiana Jonesit ja Starfieldit muille konsoleille vai ei. Siinä ei ole mitään uutta, että Minecraft ja CoD julkaistaan ihan kaikella mahdollisella.

Kysyn hyvin yksinkertaisesti tämän: Uskotko sinä kuitenkin siihen, että Microsoft julkaisee jatkossa ihan kaiken myös muilla konsoleilla?

***

Ihan yleisesti omaan silmääni vaikuttaa pahasti siltä, että nimenomaan tämä monipuolisesti kaikenlaisen pienemmän luokan projektien rahoittaminen tulee Microsoft Gamingin alla vähentymään ja keskittyminen isoihin nimikkeisiin on jatkossa enemmän keskiössä. Tämä on toki ymmärrettävää bisneksen puolesta, mutta sääli henkilökohtaisella tasolla, koska minulle nimenomaan nämä pienemmät projektit ovat olleet se kiinnostavin osuus MS:n portfoliossa.

Toivottavasti kuitenkin myös jatkossakin pelejä kuten Orit, Psychonautsit, Pentiment tai Hi-Fi Rush nähdään, eikä pelkästään näitä Haloja, Gearseja, Doomeja, Forzia, Fallouteja, Call of Duteja ja Elders Scrolleja, vaikka nämä tutut IP:t varmasti sen leveän leivän pöytään tuokin.

Joskus aikanaan jokainen nykyinen megasarja on saanut sarjansa ensimmäisen julkaisun, eikä ollut mikään varma onnistuja. Riski on kannattanut. Ja jos uusiin nimikkeisiin ei uskalla satsata taloudellisien riskien pelossa, niin koko ala kärsii. Luovuus vaatii vapautta.
 
Mitkä onnistuneet julkaisut? Tai siis, mikä on onnistumisen määritelmä tässä?

Hi-Fi Rush ja Ghostwire: Tokyo eivät ainakaan tuoneet onnea Tangolle, joten saa nähdä. Toki toivottavasti tosiaan hyvinkin pienen yleisön laatutuote Pentiment on ollut taloudellinen menestys.

GaaS-julkaisut kuten Sea of Thieves ja Grounded on tietenkin jatkossakin hyvinkin luonnollista julkaista kaikilla alustoilla. Nythän nämä olivat jo olleet menestyksiä pitkään ennen siirtymistä Nintendon ja Sonyn konsoleille, mutta toki luontaisempaa olisi nämä pistää kaikille alustoille samaan aikaan.

Itse en suoraan päättelisi esimerkiksi Tangon sulkemisesta, että Hi-Fi Rush oli niin iso menestys, että Microsoft näkee tuollaisten projektien olevan tärkeitä olla monella konsolilla. Sinänsä Microsoft Gamingilla on tietenkin osaamista julkaista kaikella mahdollisella ja myös taloudellinen ymmärrys siitä, että mikä milläkin alustalla myy ja miten paljon, mutta tämä osaaminen ja ymmärrys ei kyllä tullut siitä, että näitä pieniä projekteja pistivät ulos Sonyn ja Nintendon konsoleille.



Kysymys on edelleen siitä, että tuleeko ne Halot, Gearsit, Forzat, Bladet, Indiana Jonesit ja Starfieldit muille konsoleille vai ei. Siinä ei ole mitään uutta, että Minecraft ja CoD julkaistaan ihan kaikella mahdollisella.

Kysyn hyvin yksinkertaisesti tämän: Uskotko sinä kuitenkin siihen, että Microsoft julkaisee jatkossa ihan kaiken myös muilla konsoleilla?

***

Ihan yleisesti omaan silmääni vaikuttaa pahasti siltä, että nimenomaan tämä monipuolisesti kaikenlaisen pienemmän luokan projektien rahoittaminen tulee Microsoft Gamingin alla vähentymään ja keskittyminen isoihin nimikkeisiin on jatkossa enemmän keskiössä. Tämä on toki ymmärrettävää bisneksen puolesta, mutta sääli henkilökohtaisella tasolla, koska minulle nimenomaan nämä pienemmät projektit ovat olleet se kiinnostavin osuus MS:n portfoliossa.

Toivottavasti kuitenkin myös jatkossakin pelejä kuten Orit, Psychonautsit, Pentiment tai Hi-Fi Rush nähdään, eikä pelkästään näitä Haloja, Gearseja, Doomeja, Forzia, Fallouteja, Call of Duteja ja Elders Scrolleja, vaikka nämä tutut IP:t varmasti sen leveän leivän pöytään tuokin.

Joskus aikanaan jokainen nykyinen megasarja on saanut sarjansa ensimmäisen julkaisun, eikä ollut mikään varma onnistuja. Riski on kannattanut. Ja jos uusiin nimikkeisiin ei uskalla satsata taloudellisien riskien pelossa, niin koko ala kärsii. Luovuus vaatii vapautta.

Eikös Hi-Fi Rush ja Sea of Thieves pompanneet ainakin Pleikkarin listalla hyville paikoille? Minä kyllä uskon että jatkossa suurin osa Microsoftin peleistä tullaan näkemään myös Nintendolla ja Playstationilla. Ei ole syytä olla julkaisematta niitä. Alkaa vähän kuulostamaan että aikuiset ihmiset pelkää että heidän 200-400 euron arvoiselta komponentteja sisältävältä laitteelta viedään se vähäkin millä voi puolustella :D mutta itsekkin semmosen omistan tällä hetkellä tosin epäkuntoisena niin nyt ketään tuomita.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kyllä Microsoft jo torppasi sen, että mitkään isot nimet olisivat tulossa muille konsoleille. Esim. ilmoittivat, että varmana pyörineistä huhuista huolimatta Starfield tai Indiana Jones eivät ole todellakaan tulossa muille konsoleille, eikä muutenkaan isoja nimikkeitä ole ajateltu muille konsoleille tuoda. Toki pientä testailua haluavat tehdä siitä minkä verran pienempiä julkaisuja voisi kannattaa tuoda


Tuollaista ei ole sanottu oikeasti missään. Se mitä sanottiin on ettei Starfeld ole osa ensimmäistä neljää peliä. Phil jopa jätti selvästi oven auki kun kysyttiin suoraan. Ja vaikka olisi niin sekään ei olisi mikään tae mistään. Näistä peleistä tullaan tiedottamaan sitten kun ne ovat hyvin lähellä julkaisua tai ei tulla. Phil Spencerin visio Game Passsista kannattavana toimintana on ollut iso fail ja nyt ukot hänen yläpuolellaan tekevät nämä päätökset.

The massive Activision Blizzard acquisition has ramped up scrutiny on the Xbox division from leaders at Microsoft, according to people familiar

While most game publishers are looking to take big swings with games that cost hundreds of millions of dollars, Xbox promised to support less sprawling creative titles such as Hi-Fi Rush with smaller budgets and lower sales expectations. It didn’t matter if a game sold tens of millions of copies as long as it helped bolster the Game Pass library.

But Game Pass has not seen the massive growth that Xbox boss Phil Spencer may have been hoping for.

But Game Pass has not seen the massive growth that Xbox boss Phil Spencer may have been hoping for.

Mat Piscatella, executive director of analysis firm Circana, said that monthly, non-mobile, video-game subscription spending in the US “has been flat to low single-digit growth” since the middle of 2021.
Nadella näkee konsolimyyntien vain laskevan niin mikä on asia joka pitää tietyt pelit vain Xboxilla? https://www.videogameschronicle.com...-after-xbox-games-dominate-playstation-store/
 
Viimeksi muokattu:
Ihan yleisesti omaan silmääni vaikuttaa pahasti siltä, että nimenomaan tämä monipuolisesti kaikenlaisen pienemmän luokan projektien rahoittaminen tulee Microsoft Gamingin alla vähentymään ja keskittyminen isoihin nimikkeisiin on jatkossa enemmän keskiössä. Tämä on toki ymmärrettävää bisneksen puolesta, mutta sääli henkilökohtaisella tasolla, koska minulle nimenomaan nämä pienemmät projektit ovat olleet se kiinnostavin osuus MS:n portfoliossa.
Tämä. Jos tosiaan menee siihen, että Microsoft alkaa tuuttaamaan pihalle vain isoja nimikkeitä ja niiden jatko-osia, meikällä vähenee huomattavasti pelaaminen. Olen muutaman vuoden jo ollut innostuneempi noista pienemmistä julkaisuista kuin yhdestäkään isommasta.
 
Jos tuosta gamepassista ruvetaan pudottaa vaikka EA play pois ja esim. CoDit eivät palveluun tule niin tuon arvo ei enään vastaa omia odotuksia ja hinta nousisi silti.
Ei mulla ole vaikeata vaihtaa alustaa tai niinsanotusti kääntää vaikka takkia ja ruveta playstation fanipojaksi ;) . Joskin PC on se alusta minne on hyvä mennä aika neutraali alusta jolle pelit tulee ainakin 100 varmasti. Tämä alustan vaihto nyt ei ole vielä ajankohtaista eli rauhassa voi katsella meneviä ja tuleviakin kohuja joita 100% varmasti tulee.
Katsotaan mitä tuo tuleva Showcase pitää sisällään
 
Eikös Hi-Fi Rush ja Sea of Thieves pompanneet ainakin Pleikkarin listalla hyville paikoille?

Sinä et siis tiedä, että onko esimerkiksi Hi-Fi Rush menestynyt Sonyn alustalla? Tangon sulkeminen voisi ehkä viitata johonkin muuhun, mutta laita ihmeessä linkkiä, jos tuo olikin ollut menestys.

Sea of Thieves on ollut jo vuosia menestys, sen tiedän, kuten on tullut jo useamman kerran kirjoitettua.

Minä kyllä uskon että jatkossa suurin osa Microsoftin peleistä tullaan näkemään myös Nintendolla ja Playstationilla. Ei ole syytä olla julkaisematta niitä.

Sonylla, Nintendolla ja Microsoftilla on kaikilla aika päivänselvä syy julkaista konsoliyksioikeuksia ja se on tosiaan raha, jota suljettu alusta ja oma kauppapaikka tuottaa.

Alkaa vähän kuulostamaan että aikuiset ihmiset pelkää että heidän 200-400 euron arvoiselta komponentteja sisältävältä laitteelta viedään se vähäkin millä voi puolustella :D

Minulle se käy ihan hyvin, jos Microsoft päätyy julkaisemaan kaikki pelinsä myös muille konsoleille (jotka myös omistan). En vain usko Microsoftin näin tekevän, ihan siis ihan jokaisen pelin kohdalla.

Ja tosiaan, Microsoftin (ja Sonyn) konsolit olivat kaukana tulevaisuudessa, kun itse aloitin pelaamisen 1980-luvulla, joten taitaa nyt mennä sinulla vähän henkilökohtaiset sivallukset hukkaan. Minulle nämä nimenomaan ovat vain viihde-elektroniikkaa, ei mikään sokea uskonto.
 
Pitää olla kyllä melkoinen guru, jos pystyy päättelemään MS:n pelipuolen strategioita pelkästään huhujen ja julkisuudessa olevien tietojen perusteella. Sanoisin pikemminkin, että MS:n linja on tällä hetkellä täysi arvoitus tai sitä ei ole. ABK:n osto muutti kaiken, koska se on monessa suhteessa isompi ja vaikeammin hallittava kuin koko MS:n aiempi pelipuoli yhteensä. Fuusioiden jälkeen tulee yleensä irtisanomisia ja tässä tilanteessa on myös isompi pelialan sopeutuminen menossa. Itse en näe mitään järkeä esimerkiksi Tangon lakkautuksessa, mutta toisaalta minulla ei ole käytettävissä sitä tietoa, mitä MS:llä on. Joka tapauksessa viime vuosina MS on panostanut niin voimakkaasti pelialalle, ettei se tule siitä ainakaan luopumaan. MS on maailman johtava yritys bisnesanalytiikassa, joten tuskin tekevät mitään vain tyhmyyttään. Raha tietysti ratkaisee.

Vienona toiveena on, että rahan teon lomassa syntyisi jonkin verran myös hyviä pelejä, mutta sitähän on nyt vaikea nähdä ennalta. Viime vuodet eivät ole vakuuttaneet. Noin yleensä ottaen maailma näyttää aika erilaiselta, jos katselee reaaliaikaisesti niitä käppyröitä, jotka mittaavat tulosta. Pelialalla on tuttua kauraa, että hyvät ja arvostetut pelit eivät tuota paljoa ja joku täysin turha rävellys menestyy järjettömän hyvin.
 
Sanoisin pikemminkin, että MS:n linja on tällä hetkellä täysi arvoitus tai sitä ei ole.

Microsoft Gamingin linja ja kokonaisuus selkeästi hakee ainakin muotoaan, mikä myös sitten altistaa huhuille. Ensi kuussa on tietenkin Xbox Games Showcase, jossa Microsoft voi viestiä mitä tahansa, mutta mikään tuskin juuri nyt saa kääntymään niiden päätä, jotka ovat jo päättäneet Microsoftin tulevaisuuden näkymät. Ja eipä siinä, kyllähän Microsoftin signaalit ovat todella sekavia, eikä vika missään nimessä ole pelkästään kuulijan korvissa.

Yksinoikeuksista luopuminen kokonaan konsoleiden osalta olisi kyllä melkoinen veto, koska siitä on hyvin lyhyt matka lopulta siihen, että Microsoft kuoppaa koko konsolibisneksensä - ja näin kuluttajien vaihtoehdot olisivat nykyistä heikommat ja konsolimarkkinat vähemmän kilpaillut.

Mutta edelleen on muistettava minkälaisessa hössötyksen kulttuurissa tässä kuplassa eletään. Ennen kuin Activision Blizzard kaupat menivät läpi, täällä uskottiin tämän kaupan tekevän Microsoftista täysin ylivoimaisen markkinavoiman. Nyt sitten ollaan ihan varmoja, että ilman Sonyn ja Nintendon konsoleita Microsoft ei voi edes rahaa tehdä. Kumpikaan näistä väitteistä ei pidä paikkaansa sellaisenaan, mutta nämä äänet tietenkin nousevat korkealle kaikukammioissa.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä et siis tiedä, että onko esimerkiksi Hi-Fi Rush menestynyt Sonyn alustalla? Tangon sulkeminen voisi ehkä viitata johonkin muuhun, mutta laita ihmeessä linkkiä, jos tuo olikin ollut menestys.

Sea of Thieves on ollut jo vuosia menestys, sen tiedän, kuten on tullut jo useamman kerran kirjoitettua.



Sonylla, Nintendolla ja Microsoftilla on kaikilla aika päivänselvä syy julkaista konsoliyksioikeuksia ja se on tosiaan raha, jota suljettu alusta ja oma kauppapaikka tuottaa.



Minulle se käy ihan hyvin, jos Microsoft päätyy julkaisemaan kaikki pelinsä myös muille konsoleille (jotka myös omistan). En vain usko Microsoftin näin tekevän, ihan siis ihan jokaisen pelin kohdalla.

Ja tosiaan, Microsoftin (ja Sonyn) konsolit olivat kaukana tulevaisuudessa, kun itse aloitin pelaamisen 1980-luvulla, joten taitaa nyt mennä sinulla vähän henkilökohtaiset sivallukset hukkaan. Minulle nämä nimenomaan ovat vain viihde-elektroniikkaa, ei mikään sokea uskonto.

@Luckyman tämän jo kerkesi postata:


Näyttää se myös top 40 keikkuvan storessa:


Vähän tuntuu menevän tyylillä että uskoo ken tahtoo mutta kun seuraavan pelisarjansa kun Microsoft tuo Sonyn ja Nintendon alustalle niin voidaan keskustella taas. Mitä tohon @Dragonfly viestiin voi lisätä niin eipä ole vieläkään tuo yksinoikeuksien ja konsoleiden kaupaksi käynti ollut kovinkaan onnistunutta.
 
. Ennen kuin Activision Blizzard kaupat menivät läpi, täällä uskottiin tämän kaupan tekevän Microsoftista täysin ylivoimaisen markkinavoiman. Nyt sitten ollaan ihan varmoja, että ilman Sonyn ja Nintendon konsoleita Microsoft ei voi edes rahaa tehdä. Kumpikaan näistä väitteistä ei pidä paikkaansa sellaisenaan, mutta nämä äänet tietenkin nousevat korkealle kaikukammioissa.
Niin. Mikä on hämmentävää, samat ihmiset tuntuvat uskovan molempiin teorioihin. Näissä huhuhommissa on kyse suurelta osin psykologiasta eivätkä ne perustu mihinkään rationaaliseen pohdintaan. Siksi ristiriidat eivät synnytä hämmennystä, kun ei ole alun perinkään kyse tiedosta. Kyllähän MS silti on melko ylivoimainen markkinavoima ja siitä on aiheellistakin olla jossain määrin huolissaan. Sen vuoksihan MS laitettiin tekemään niitä isoja myönnytyksiä, että ABK-kauppa menisi läpi. Microsoftin ylivoimainen markkinavoima ei kyllä juuri tällä hetkellä tunnu niin massiiviselta, mutta pitää aina katsoa muutama vuosi eteenpäin, millaiseksi tilanne voi kehittyä, eikä se nyt kovin hyvältä näytä pelialalla kokonaisuutena, kun koronan aikana totuttiin liian kovaan kasvuun.
 
Näyttää se myös top 40 keikkuvan storessa:

Tuosta linkin top40-listalta en kyllä Hi-Fi Rushia löydä. Osaatko vielä sanoa, että millä sijalla se on?

Mitä tohon @Dragonfly viestiin voi lisätä niin eipä ole vieläkään tuo yksinoikeuksien ja konsoleiden kaupaksi käynti ollut kovinkaan onnistunutta.

Ja siihen parempaan konsolimyyntiin ratkaisu ei luonnollisesti ole luopua kaikista yksinoikeuksista konsolilla. Tämä nyt on aika päivänselvää.

Sen vuoksihan MS laitettiin tekemään niitä isoja myönnytyksiä, että ABK-kauppa menisi läpi.

Myönnytyksiä se joutui tekemään pilvipelaamisen kanssa, mutta noin muuten aika pienellä tosiaan pääsivät.

Vai siis mistä myönnytyksistä on kyse?
 
Tuosta linkin top40-listalta en kyllä Hi-Fi Rushia löydä. Osaatko vielä sanoa, että millä sijalla se on?



Ja siihen parempaan konsolimyyntiin ratkaisu ei luonnollisesti ole luopua kaikista yksinoikeuksista konsolilla. Tämä nyt on aika päivänselvää.



Myönnytyksiä se joutui tekemään pilvipelaamisen kanssa, mutta noin muuten aika pienellä tosiaan pääsivät.

Vai siis mistä myönnytyksistä on kyse?



Otetaan vielä tämäkin tähän, näköjään Hifi Rush ei listalle lopulta päätynytkään :( oli väärässä muistissa. Mitä tulee noihin konsolimyynteihin vielä niin ihan sama millaisia ratkaisuja Microsoft tekisi niin ei ne myynnit Siittä nouse eikä myöskään markkinaosuus muutu. Syytä tähän en osaa sanoa mutta jokainen voi itse omat johtopäätökset tehdä. Mutta mitäs mieltä tosta Sea of Thievesin menekistä? Itellä ei tosiaan kanta muutu miksikään etteikö pelejä voisi julkaista muilla alustoilla.
 
Mitä tohon @Dragonfly viestiin voi lisätä niin eipä ole vieläkään tuo yksinoikeuksien ja konsoleiden kaupaksi käynti ollut kovinkaan onnistunutta.
Mutta ei se ainakaan sillä parane, että Xboxiin yhdistetyt ikoniset pelisarjat julkaistaisiin kilpailevilla konsoleilla. Se oli siis vaan vastaus siihen, että on syitä olla julkaisematta niitä kilpailevalla konsolilla, toisin kuin sanoit. Toki on myös syitä julkaista peli(t) mahdollisimman monella alustalla.
 
Hifi Rush ei listalle lopulta päätynytkään :(

Niin, peli ei tosiaan onnistunut myymään selvästi millään alustalla, joten ei se alustoista ole kiinni.

Erinomainen peli, mutta eipä meitä pelin ystäviä edes täällä kuplassa ole ollut liikaa, ainakin mitä pelin ketjun aktiivisuuteen tulee.

Mutta mitäs mieltä tosta Sea of Thievesin menekistä?

Kirjoitan jo kolmatta kertaa, että Sea of Thieves on ollut menestys kaikilla alustoilla ja jo vuosia, eikä se yllätä, jos se menestyy myös Sonyn konsolilla. Ja toistan edelleen, nämä GaaS-pelit nimenomaan ovat niitä, jotka todennäköisesti jatkossa tulevat useammalle konsolille suoraan julkaisusta, eikä näin kuusi vuotta (!) julkaisunsa jälkeen.

Mitä tulee noihin konsolimyynteihin vielä niin ihan sama millaisia ratkaisuja Microsoft tekisi niin ei ne myynnit Siittä nouse eikä myöskään markkinaosuus muutu.

Onneksi Nintendo ei ajatellut näin esimerkiksi GameCuben tai WiiU:n jälkeen.

Eli tämä nyt on ihan huuhaata. Kyllä ihan jokainen konsolivalmistaja voi menettää ja kasvattaa osuuttaan.
No olihan niitä muitakin. Call of Dutyn pitäminen monialustaisena taisi olla suurin. En enää edes muista kaikkea.

Tämä ei ollut vaatimus virallisesti kilpailuviranomaisilta, nämä sopimukset Microsoft teki pyytämättä. Vai osaatko sanoa mikä viranomainen tämän vaati?

Myöskään Minecraftin monialustaisuus ei johdu kilpailuviranomaisten vaatimuksista.
 
Niin, peli ei tosiaan onnistunut myymään selvästi millään alustalla, joten ei se alustoista ole kiinni.

Erinomainen peli, mutta eipä meitä pelin ystäviä edes täällä kuplassa ole ollut liikaa, ainakin mitä pelin ketjun aktiivisuuteen tulee.



Kirjoitan jo kolmatta kertaa, että Sea of Thieves on ollut menestys kaikilla alustoilla ja jo vuosia, eikä se yllätä, jos se menestyy myös Sonyn konsolilla. Ja toistan edelleen, nämä GaaS-pelit nimenomaan ovat niitä, jotka todennäköisesti jatkossa tulevat useammalle konsolille suoraan julkaisusta, eikä näin kuusi vuotta (!) julkaisunsa jälkeen.



Onneksi Nintendo ei ajatellut näin esimerkiksi GameCuben tai WiiU:n jälkeen.

Eli tämä nyt on ihan huuhaata. Kyllä ihan jokainen konsolivalmistaja voi menettää ja kasvattaa osuuttaan.


Tämä ei ollut vaatimus virallisesti kilpailuviranomaisilta, nämä sopimukset Microsoft teki pyytämättä. Vai osaatko sanoa mikä viranomainen tämän vaati?

Myöskään Minecraftin monialustaisuus ei johdu kilpailuviranomaisten vaatimuksista.

Joo Nintendo osasi nousta suosta kuten Sony teki PS3 kohdalla, kaikilla se ei onnistu. Siksi esim Game Pass ja muut alustat saavat enemmän Microsoftilla jalansijaa. Uskotella voi varmana itselleen että se jää pelkkään Gaas tasoon jos Siittä tulee hyvä mieli mutta tuohan ei ole varmaa tietoa vai mitä?

Tossa tosiaan Hifi Rushista kun luki niin olihan sitä 3 miljoonaa pelannut/kokeilut/ostanut:


Tämä käytännössä vie pohjan näiltä 3-10 miljonaa pelaajaa hommilta että missä tosiaan menee se menestyksen raja? Voi ilmeisesti jatkossa melko villaisella kaikki taputella jos tämäkään ei riitä. Alkaa tosiaan pohja katoamaan pelien menestykseltä jos Microsoft kehuu että taas meni peliä testanneiden ja ostaneiden rajapyykit rikki.
 
Viimeksi muokattu:
...

Itse olen joka tapauksessa sitä mieltä, että kovin isoja virheitä ei Microsoft ole tässä konsolisukupolvessa tehnyt, vaan ne isot virheet tehtiin nimenomaan edellisessä konsolisukupolvessa. Xbonen lanseeraus meni ensinnäkin jo aivan metsään TV, TV, TV!- ja always online-sekoilujen sekä erittäin heikon omiin studioihin satsaamisen takia. Tässäkin konsolisukupolvessa toki voi kohtuullisen isona mokana pitää Redfallin hehkuttamista etukäteen ja sitten sen julkaiseminen surkeassa kunnossa ja aivan raakileena. Muita isompia virheitä en silti näkisi MS:n tässä sukupolvessa tehneen. Ovat nimenomaan keskittyneet sen edellisen sukupolven virheiden korjaamiseen. Tulokset näkyvät sitten lähivuosina.
Niinno.. minusta xbox on jättänyt hyödyntämättä tilaisuudet tai mokannut rankasti ydinpeleissään.. Halo oli laimea, Gearsille ei ole tullut jatkoa, Starfield oli melko heikko siitä mitä olisi voinut olla (ok, pelasin läpi mutta.. semmonen meh..)
ja sitten toki Forza motorsport.. olen sarjan fani mutta on se vaan laimee ja vaikea tapaus, ei lunastanut oikeaa paikkaansa huipulla. Mitään itseä kiinnostavia hyviä eksluja ei ole näkynyt.. miten voi ns. kaikessa brändituotteissa epäonnistua?
 
Niinno.. minusta xbox on jättänyt hyödyntämättä tilaisuudet tai mokannut rankasti ydinpeleissään.. Halo oli laimea, Gearsille ei ole tullut jatkoa, Starfield oli melko heikko siitä mitä olisi voinut olla (ok, pelasin läpi mutta.. semmonen meh..)
ja sitten toki Forza motorsport.. olen sarjan fani mutta on se vaan laimee ja vaikea tapaus, ei lunastanut oikeaa paikkaansa huipulla. Mitään itseä kiinnostavia hyviä eksluja ei ole näkynyt.. miten voi ns. kaikessa brändituotteissa epäonnistua?

Tätä olen yrittänyt useaan otteeseen sanoa, ihan sama millainen peli sieltä tulisi niin hyvin pieniä massoja ne tuntuvat liikuttavan että olisi tarvetta ostaa Xboxia ja se näkyy korkeintaan siinä että 100kpl myyvä konsoli myykin yhden päivän 1000kpl ja prosentit pomppaa ja seuraavalla viikolla tilanne on sama 100kpl menekki ja tätä pidetään messian toisena tulemisena ja uskotellaan itselle että NYT TAPAHTUU! NYT LAITETAAN KAMPOIHIN vaan ei.
 
Uskotella voi varmana itselleen että se jää pelkkään Gaas tasoon jos Siittä tulee hyvä mieli mutta tuohan ei ole varmaa tietoa vai mitä?

Minä lähinnä ilmaisen sen, mitä pidän itse loogisena ja nimenomaan GaaS-osasto on sitä tavaraa, mikä julkaistaan jatkossa hyvinkin todennäköisesti laajemmin kuin ennen. Se on loogista, vaikka tarkoitus olisi pitää myös oma konsolialusta elinvoimaisena. Konsoliyksinoikeuksista kokonaan luopuminen on ihan eri asia.

Minulle ei tule tästä yhtään mitään "oloa", joten älä sinäkään suutu, ei tämä niin vakavaa ole :)

Tossa tosiaan Hifi Rushista kun luki niin olihan sitä 3 miljoonaa pelannut/kokeilut/ostanut:

Tuo pelaajamäärä oli tosiaan jo Hi-Fi Rushin julkaisussa ja eikös sinun väittämä ollut, ettei ilman muita konsoleita voinut menestyä?

Just four months after its release, Hi-Fi Rush hit 3 million players.

Ja oletan siis rohkeasti, että Tango ei menestynyt nimenomaan taloudellisesti (siksi myös meni kiinni) ja heidän viimeiset pelit totta tosiaan julkaistiin muillakin konsoleilla kuin Xboxilla, joten nämä eivät oikein istu sellaiseen ajatukseen, jossa nimenomaan Xboxin konsolialustat ovat olleet Tangon menestyksen esteenä. Voin tietenkin olla väärässä ja Microsoft sulki studion jostain muusta syystä.

Saattaa olla, että et ihan täysin ymmärrä mitä tarkoitan, sen fiiliksen ainakin sinun vastauksista saan. Ota vaikka uusiksi muutaman kerran, niin ehkä se punainen lanka sieltä välittyy.
 
Ylös Bottom