Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Year in Review - Xboxin peliaikatilastot

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Ketju pystyyn, kun viime vuodesta poiketen tänä vuonna Microsoft tarjoilee muiden konsolivalmistajien tapaan omia vuosittaisia tilastoja ihmeteltäväksi. Toivottavasti tämä on nyt joka vuotinen juttu.

Tilastot löytää osoitteesta https://www.xbox.com/Year-in-Review

Omat vuoden 2023 tilastot näyttävät tältä:
Pelejä pelattu: 54
Peliaika: 946 tuntia
Achievementit: 874
Gamerscore: 21861
Top lajityyppi: Auto-/lentopelit (31% kaikesta peliajasta)

Top 3 pelatuimmat pelit
1. Forza Motorsport
2. Starfield
3. F1 2023


Xboxin Twitter tili fiilistelee kaikkien pelaajien statseilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän oli hieno juttu meinaan näkee vähän omia pelitunteja.

1. Diablo 4 380 tuntia
2. Forza Motorsport 181 tuntia

Kokonaisaika 1384 tuntia


32%•Roolipelit

23%•Urheilu

21%•Kamppailupelit

15%•Kilpa-ajo ja lentäminen
 
Pelattuja pelejä 57
Gamerscore 3976
Achievementit 161
55% shooters
Peliaika 934h

top 3 pelatuimmat

1. Rogue Company 234h
2. Texas Chain Saw Massacre 101h
3. Diablo IV 77h

Aika vähille jäi oma pelaaminen tänä vuonna. Yleensä tainnut olla 2-3 tuhatta tuntia pelattu / vuosi.
 
684h. 42 peliä.

1. Starfield 347h
2. Forza Horizon 5 151h
3. Lego Star Wars Skywalker Saga 94h.

51%•Role playing
23%•Racing & flying
17%•Action & Adventure
5%•Simulation
4%•Other

+4545 GS, 212 achievements.

On muuten kätevämpi sivu kuin PS:n vastaava missä pitää kliksutella monta eri alalehteä eikä siltikään saa nättiä yleisnäkymäkoostetta.

Kyllä siellä vanhempiakin pelejä näkyy pelatuissa (muutama X360 peli mm.)
 
Viimeksi muokattu:
Kokonaisaika 659t
Pelit yhteensä 79

1. The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition 89t
2. Cyberpunk 2077 66t
3. Goat Simulator 3 63t


Cyberpunk tulee vielä kiilaamaan helposti ykköseksi koska se peli mulla on just nyt työn alla ja lienenkö edes puolessa välissä ja Phantom Libertynkin olen hankkinut.
 
Ei kyl itsellä taida pitää toi ollenkaan paikkansa, ton mukaan Forzaa oisin pelannut melkein 100 tuntia, mutta xbox app näyttää 2päivää, 2 tuntia mikä mun mielestä on oikein. Muutenkin toi näyttää mulla että oisin Borderlands 3 pelannut 21 tuntia, mulla ei ees oo se xboxille, vaan ihan epic gamesin kautta sitä pelannut.
Toiseksi eniten olin pelannut Microsoft flight simulatoria mitä oon pelannut max pari tuntia, mutta xbox review näytti 31 tuntia. :D

1702478439030.png
 
Kokonaisaika 738t
Pelit yhteensä 62
Pelaajapisteitä yhteensä 12 685
Saavutukset yhteensä 438

1. Hunt Showdown 288t, tämä karttuu taas kun pääsee tästä kuumeesta, juuri tänään alkoi vuodenvaihteen event. Aloitin keväällä pc:llä (Steam), silläkin tullut pelattua reilu 160h. Kokonaistunnit molemmat alustat yhteenlaskien 994, joten kohta tonni rikki.
2. Starfield 82t
3. Final Fantasy VII 42t

47%•Ammunta
23%•Roolipelit
16%•Toiminta ja seikkailu
6%•Strategiapelit
8%•Muut

Xbox 360:n pelejä tuli pelattua reilu 10h. Näistä ei viime vuonna saanut lukuja, mutta nyt ilmesesti näkyy? Liekö vain nykykonsoleilla bc-tilassa pelatut? Tässä oli massiivinen lasku itsellä, kun viime vuonna pelasin Mass Effect 3:n, Dragon Age Originsin ja Half-Life 2:n episodeineen. Tällöin tuli ainakin 150h tämän alustan peleille.

Lisätään nyt vielä, että PS5 haastoi tänä vuonna boksia jo ihan suht tosissaan, vaikka parilla sadalla tunnilla edelleen jää kakkoseksi.
 
Pelejä pelattu: 22
Tunteja pelattu: 164h

1. Starfield 43h
2. Dragon Age Origins 33h
3. Gotham Knights 30h

Nyt kun on kaikilta nämä tiedot tullut niin omalla kohdalla tunnit ovat olleet: Playstation 909h, Switch 191h ja Xbox 164h.

Aika vähänhän sitä Xboxilla tuli tänä vuonna pelattua. Ja vaikka käytinkin Starfieldiin noin paljon aikaa, en oikein pitänyt kyseisestä pelistä enkä edes pelannut sitä läpi.
 
Jaahas, minä ajattelin että en olisi pelannut boksilla niin paljoa - mitä en ehkä olekaan - mutta silti paljon enemmän mitä muistelin. Ehkä se vaikutti tuohon ajatukseen että annoin Game Passin loppuvuodesta umpeutua ja siirryin pelaamaan täysi Switchillä ja pleikkarilla. Siinä sitten unohdin että olihan se alkuvuosikin olemassa :D

Pelattu 226 tuntia, pelejä 16, gamerscorea lisää 11345 ja achievementteja 451.

Pelatut genret:

Kaksi ekaa genreä ei liene mitenkään yllättäviä varmaan kenenkään valikoimassa kun siellä on 27% sekä action & adventuressa että shooterissa. Paljon mahtuu kuitenkin mukaan myös tasohyppelyä, sillä platformer on 21% - en siis ihan turhaan väitä niitä paljon pelaavani :)

Racing & flying on varmasti pelkän Forza Horizon 4:n takia 9% ja jämänä mitälie-kategoria "other" 16%. Aika paljon on "otheria", mikä varmaan tulee Game Passin indiehäröilyistä. Näkyy siis siinäkin että todella pelaan erikoisempia teoksia kun edes genreä ei osaa systeemi määrittää :D

Muita tilastoja:

Olen noilla mielestäni vähillä/hillityillä pelitunneilla top 20% hours played porukassa, joten taas jonkinlaista harrastajan harhaa siinä mikä on paljon ja mikä vähän. Ehkä se tulee siitä kun katsoo miten porukalla täällä on jo yhdellä alustalla 1000 tuntia peliaikaa :D

Gamerscoressa top 5%, mitä en ihmettele kun achivementteja ja trophyja pyrin hinkkailemaan siinä määrin, mikä on järkevää. Kaiken kerään minkä saa uhraamatta koko elämäänsä parin saavutuksen takia. Samaisen syyn takia olen myös top 5% achievements pelaajissa.

Pelattujen pelien top 3:
Sniper Elite 5
, Game Passin kautta testiin ja oli ihan hiton kova parannus aiemmista. Tunteja meni 31 tuntia ja kaikki peruspelin achievementit kerätty.
Vampire Survivors, tämäkin Game Passista. Oikein viihdyttävä teos, johon meni aikaa 30 tuntia. Kaikki achivementit tietysti kerätty peruspelistä.
Forza Horizon 4 teki paluun kun en jossain kohtaa keksinyt muuta pelattavaa ja vitonen oli pelattu. Aikaa meni tänä vuonna 21 tuntia. Pelinhän olen aloittanut jo 2019 ja pelaillut aina välillä eteenpäin. Vitosta taas pelasin normaalityyliini eli kerralla pelauksessa alusta loppuun ja seuraavien pelien pariin. Neloseen olen myös lisärit jo ostanut, joten ehkä joskus kutosen jälkeen saan nelosen kaikkinensa pelailtua :D
 
Kylläpä näyttää trueachievements ja virallinen year in review eri lukuja noihin peliaikoihin. Starfieldiä pelailin pcllä jolla peliajaksi näyttää 11d 1h 47m. Kokeilin pari kertaa myös konsolilla ja totesin pelikelvottamaksi padilla mutta peli kuitenkin jäi sinne qr tilaan että mahtaako se sitten sekoittaa. Kokonaispeliaika olisi muka lähemmäs 1600h joka sekin sitten varmasti aika paljon yläkanttiin samasta syystä. Muita eniten pelattuja olivat Fallout 3 88h ja Hogwarts Legacy 81h.

IMG_2549.jpegIMG_2542.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli sellainen muistikuva etten ole tainnut pelata boxilla mitään tänä vuonna ja vissiin muistin oikein kun tällainen vaan luki.

Nimetön.jpg

Ollut loota kovassa käytössä sen jälkeen kun se viime vuoden elokuussa ostin :D
 
Kylläpä näyttää trueachievements ja virallinen year in review eri lukuja noihin peliaikoihin. Starfieldiä pelailin pcllä jolla peliajaksi näyttää 11d 1h 47m. Kokeilin pari kertaa myös konsolilla ja totesin pelikelvottamaksi padilla mutta peli kuitenkin jäi sinne qr tilaan että mahtaako se sitten sekoittaa. Kokonaispeliaika olisi muka lähemmäs 1600h joka sekin sitten varmasti aika paljon yläkanttiin samasta syystä. Muita eniten pelattuja olivat Fallout 3 88h ja Hogwarts Legacy 81h.

Mulla Starfieldin peliaikaero TA:ssa ja Xboxilla on 4h. Kuka tietää mistä nuo erot tulee ja miten nuo tilastot oikeasti lasketaan. Quick resume ainakin joissakin peleissä taitaa vaikuttaa pelin sisäiseen peliaikaan.
 
Mulla Starfieldin peliaikaero TA:ssa ja Xboxilla on 4h. Kuka tietää mistä nuo erot tulee ja miten nuo tilastot oikeasti lasketaan. Quick resume ainakin joissakin peleissä taitaa vaikuttaa pelin sisäiseen peliaikaan.
Mulla ainakin Hunt Showdownin osalta ei tunnit päivity Trueachievementsiin. Edellinen päivitys tuli, kun pitkästä aikaa sain keväällä siitä achievementin, mutta sen jälkeen on reilu 200h jäljessä boksin lukuja, jotka pitävät paikkansa. Myös tuo MS:n year review osasi Huntin tämän vuoden tunnin ainakin suunnilleen oikein laskea. Itse en quick resumea käytä ja tämä tuntilaskurisekoilu ehkä suurin syy siihen. Toki myös se, että SSD:llä ei minulle tee paljoa eroa käynnistellä alusta asti ja toki Huntin kaltaisissa online-peleissä se ei ainakaan yleensä (jos koskaan?) tuppaa toimimaankaan.

Tälle uudelle CoD MW2:lle TA ei anna mitään tunteja, kun vajaa 28h mennyt ilman yhtäkään achievementtiä, joten TA ei ole rekisteröinyt minun edes omistava koko peliä, tai itseasiassa DLC:tä, sillä se on hassusti(?) laitettu DLC:ksi Call of Duty-pelille (jolla itsellään ei ole yhtäkään saavutusta), jossa toinen DLC on sitten MW3. Samaa nollaa TA näyttää toki muillekin peleille, joista ei ole yhtään cheevoa tullut.

Muuten ei äkkiseltään tule vastaan ristiriitoja TA:n ja boksin välillä tältä vuodelta. En tiedä mistä TA noita haistelee ja miksi ne yleensä päivittyvät ihan oikein jos edes yksi saavutus on kyseisestä pelistä tullut, mutta sitten tulee tällaisia bugeja tms, että tilastot eivät pidäkään paikkaansa.
 
684h. 42 peliä.

1. Starfield 347h
2. Forza Horizon 5 151h
3. Lego Star Wars Skywalker Saga 94h.

51%•Role playing
23%•Racing & flying
17%•Action & Adventure
5%•Simulation
4%•Other

+4545 GS, 212 achievements.

On muuten kätevämpi sivu kuin PS:n vastaava missä pitää kliksutella monta eri alalehteä eikä siltikään saa nättiä yleisnäkymäkoostetta.

Kyllä siellä vanhempiakin pelejä näkyy pelatuissa (muutama X360 peli mm.)
Ai niin, olenhan pelannut myös kakkostunnarilla ...

216h, 81 peliä
+3420GS, 127.

27%•Action & Adventure
25%•Racing & flying
14%•Simulation
11%•Platformer
23%•Other

1. FH5 46h
2. Dark Souls 36h
3. The Last Case of Benedict Fox 19h

Tuolla on tullut kokeiltua kaikkia niitä pelejä joista ei ole varma haluaako niitä oikeasti pelata, kun mun typerä ominaisuus ei pidä pelistatistiikoista joista on vain 1-2 achievementia ... skitso completionisti toimii vain päätunnarilla.
 
Kokonaisaika 659t
Pelit yhteensä 79

1. The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition 89t
2. Cyberpunk 2077 66t
3. Goat Simulator 3 63t


Cyberpunk tulee vielä kiilaamaan helposti ykköseksi koska se peli mulla on just nyt työn alla ja lienenkö edes puolessa välissä ja Phantom Libertynkin olen hankkinut.
Kävin tsekkaamassa uudestaan niin nyt näyttää ihan eri lukemia:
249 tuntia, 38 peliä eikä ole enää Witcher kolmen pelatuimman joukossa. Witcherin ekan achievementin olen saanut 26.12 eli kyllä minä tuota olen vajaa 90 tuntia tänä vuonna pelannut.

o_O
 
Kävin tsekkaamassa uudestaan niin nyt näyttää ihan eri lukemia:
249 tuntia, 38 peliä eikä ole enää Witcher kolmen pelatuimman joukossa. Witcherin ekan achievementin olen saanut 26.12 eli kyllä minä tuota olen vajaa 90 tuntia tänä vuonna pelannut.

o_O
Erikoista. Minulle näyttää ihan samoja lukemia. Mitä nyt muutama tunti tullut lisää, jotka olen pelannut ketjun aloittamisen ja tämän hetken välillä.
 
684h. 42 peliä.

1. Starfield 347h
2. Forza Horizon 5 151h
3. Lego Star Wars Skywalker Saga 94h.

51%•Role playing
23%•Racing & flying
17%•Action & Adventure
5%•Simulation
4%•Other

+4545 GS, 212 achievements.

On muuten kätevämpi sivu kuin PS:n vastaava missä pitää kliksutella monta eri alalehteä eikä siltikään saa nättiä yleisnäkymäkoostetta.

Kyllä siellä vanhempiakin pelejä näkyy pelatuissa (muutama X360 peli mm.)
+19h ja +1000GS. +39 ach. Tuli vielä pelattua Jedi Fallen Order.
 
Ylös Bottom