Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trophyt - Siunaus ja kirous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Orou

Moderaattori
Ylläpitäjä
Edit: Viestiketju aloitettu ja otsikoitu moderaattorin toimesta.

Juuri tälläisen kusetuksen takia parempi kun jättäisivät jatkossa trophyt pois verkkopeleistä. Jos yritys on tuolla tasolla, niin ketä tuollaiset pokaalit enään palvelee?
En ole online-trophyjen poistamisen kannalla, mutta sen kannalla olen, että netissä hankittavista trophyistä tehtäisiin järkeviä. Juuri tämä "Et tu, Brute?" on hyvä esimerkki huonosta trophysta. Tiimipohjaisissa peleissähän tulee aika lailla poikkeuksetta pelattua niiden kavereiden kanssa juuri nimenomaan samalla puolella. Dice nyt on kuitenkin tuollaisen trophyn peliin heittänyt, joten, itse kun kuitenkin pyrin aina hankkimaan peleistä niin monta achievementtia kuin mahdollista, ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jää tämä "kusetustyyli".

Annatko todellakin arvoa omille saavutuksillesi, jos et ole niitä tarkoitetuin keinoin hankkinut?
Tälle kyseiselle saavutukselle en anna juuri arvoa, oli hankintatapa sitten mikä tahansa. Muuten kyllä pyrin aina hankkimaan kaikki saavutukset sääntöjen mukaan, näitä tiettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Juuri tälläisen kusetuksen takia parempi kun jättäisivät jatkossa trophyt pois verkkopeleistä. Jos yritys on tuolla tasolla, niin ketä tuollaiset pokaalit enään palvelee?

Trophyja ja achievementteja oon itse vasta viime aikoina innostunut keräilemään, mutta oon täysin samaa mieltä siitä että nettipeleistä moiset pois ja heti. Hyvänä esimerkkinä GTA : yksi tunnetuimmista pelisarjoista ennen kaikkea yksinpelin takia, ja mitä tekee Rstar? Tunkee listan täyteen moninpelisaavutuksia, muutama niistä on vielä sellainen että saa pelata kuukausia että ne saavuttaisi. Ei järjen häivää. Vähän sama kuin 10th prestigestä napsahtaisi pokaali.

Tä menee jo kyllä pahasti offtopiciks, SORI...

Trophyja ja achievementteja oon itse vasta viime aikoina innostunut keräilemään, mutta oon täysin samaa mieltä siitä että nettipeleistä moiset pois ja heti. Hyvänä esimerkkinä GTA : yksi tunnetuimmista pelisarjoista ennen kaikkea yksinpelin takia, ja mitä tekee Rstar? Tunkee listan täyteen moninpelisaavutuksia, muutama niistä on vielä sellainen että saa pelata kuukausia että ne saavuttaisi. Ei järjen häivää. Vähän sama kuin 10th prestigestä napsahtaisi pokaali.

Nimenomaan JOS tämmösii trophyja pitää kerran olla niin laittaisivat sitten ne juurikin tommosiksi et pitäis todella kuluttaa peliin aikaa ne saadakseen. Ei tommosilla trophyilla ole mitään arvoa jotka pystyy suorittamaan vasemmalla kädellä kaverin kanssa kikkailen. Tä on just noitten trophyjen ongelma. Virtuaali pippelin kasvattajat pystyvät huijaamaan ne hetkessä.

Mun ehdotuslista uusista trophyista BFBC2:seen BF2:sen hengessä:
4 trophya lisää: JOKA kitillä erikseen 100h peli aikaa jonka jälkeen saisi trophyn suorittaa 50 tapolla erässä. Tommoset ois jo hyvä alku.

1 trophy KAIKKI kulta tähet.

Näit vois keksii vaikka kuinka. Joutuis käyttää aikaa. Nä pelit on kumminkin semmosia joita ne innokkaimmat pelaajat pelaa satoja ja satoja tunteja. Mitä arvoa silloin on trophyillä jotka voi suorittaa 20h:ssa niinkuin tässä pelissä???

Jos tulis tommosia aikaan sidottuja trophyja loppuis forumeilta viestit tyyliin: Etsitään ystävää, voitais leikkiä kekluil ja kiinareil.

En usko että kukaan jaksais sen pelkän platina trophyn takia kuluttaa elämästään yli 400h aikaa kun samassa ajassa niitä vois kerätä muista yksinpeleistä sen 6!!!

Oikeasti tuo on säälittävää. Ne kyllä tulee sitten kun on tullakseen. Jos ei ole listalla frendejä ni sit ei voi mitään, anna olla.

siis en minä olen sitä mieltä että hoidan nämä trophyt pois alta kun olen pelisysteemin oppinut ja sitten kun olen saanut ne hoidettua niin voin nauttia pelistä rauhassa, ja yleensä en ole tälläistä "huijjaamista" harrastanut mutta jos saisin nämä pois alta ja tuon platinum trophyn plakkariin niin voisin nauttia pelistä taas astetta enemmän!!!!

siis en minä olen sitä mieltä että hoidan nämä trophyt pois alta kun olen pelisysteemin oppinut ja sitten kun olen saanut ne hoidettua niin voin nauttia pelistä rauhassa, ja yleensä en ole tälläistä "huijjaamista" harrastanut mutta jos saisin nämä pois alta ja tuon platinum trophyn plakkariin niin voisin nauttia pelistä taas astetta enemmän!!!!

MITEN pelinautinto voi kasvaa potenssiin vain siitä että on suorittanut jongun jonninjoutavan trophyn jonka n.50 000 ihmistä on jo suorittanut vain sen trophyn takia??? Näistä suurin osa vielä vie siltä istumalta pelin divariin jotta saa seuraavan projektin aluille.

Oon kai tullut vanhaks kun en tajuu...

Lue tarkempaan tuo lihavoitu teksti ja mitäs siinä nyt lukeekaan?
Eikä näitä pelejä ole sen tietoisemmin kasattu. Ne vaan muodostuu kun joinitaan toisten kesken eräsiin peleihin.
Eli tämä ei ole mitenkään tekemällä tehtyä ja eikä laitonta tai kusetusta, vaan rehtiä pelaamista!
Taisi jäädä vähän epäselväksi, mutta puhuin ihan vain omalta osaltani. Tarkoitin siis, että päästäkseni itse Jamppin kuvailemaan tilanteeseen, joutuisin sen tekemällä tekemään. En missään kohdassa väittänyt tuota tyyliä minkäänlaiseksi kusetukseni tai laittomuudeksi.

Jamppi sanoi:
MITEN pelinautinto voi kasvaa potenssiin vain siitä että on suorittanut jongun jonninjoutavan trophyn jonka n.50 000 ihmistä on jo suorittanut vain sen trophyn takia??? Näistä suurin osa vielä vie siltä istumalta pelin divariin jotta saa seuraavan projektin aluille.
Ei tarvitse enää pohtia, että vieläkin se yksi trophy siellä pyörii tekemättömänä, vaan voi kunnolla keskittyä vain pelaamiseen. Tämä tietysti riippuu aivan täysin henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Tä menee jo kyllä pahasti offtopiciks, SORI...

Nimenomaan JOS tämmösii trophyja pitää kerran olla niin laittaisivat sitten ne juurikin tommosiksi et pitäis todella kuluttaa peliin aikaa ne saadakseen. Ei tommosilla trophyilla ole mitään arvoa jotka pystyy suorittamaan vasemmalla kädellä kaverin kanssa kikkailen.

Miksi kukaan GTA-fani haluaisi vääntää trophyjen perässä sen nettipeliä puolen vuoden ajan? Enkä kyllä ymmärrä miksi BFssäkään noita trophyja on noin pirusti nettipelin puolella. Jossain oli tilasto miten pieni prosenttimäärä pelaajista aikoinaan suoritti Mile High Clubin COD4ssä veteranilla. Sitäkin saa tietty jankata jonkin aikaa, mutta jos on poropeukalo niin saattaa jäädä kokonaan suorittamatta. Mieluummin taitoon sidonnaisia trophyja kuin aikaan sidonnaisia, pilipali-achievementeistä (juuri tuo puukotushomma) puhumattakaan.

Miksi kukaan GTA-fani haluaisi vääntää trophyjen perässä sen nettipeliä puolen vuoden ajan? Enkä kyllä ymmärrä miksi BFssäkään noita trophyja on noin pirusti nettipelin puolella. Jossain oli tilasto miten pieni prosenttimäärä pelaajista aikoinaan suoritti Mile High Clubin COD4ssä veteranilla. Sitäkin saa tietty jankata jonkin aikaa, mutta jos on poropeukalo niin saattaa jäädä kokonaan suorittamatta. Mieluummin taitoon sidonnaisia trophyja kuin aikaan sidonnaisia, pilipali-achievementeistä (juuri tuo puukotushomma) puhumattakaan.

Achien / Trophyjenhan kuuluu juurikin olla kaikkien ihan käytännössä saavutettavissa, sillä näidenhän pitäisi kertoa omistautumisesta pelaamiselle eikä jostain satunnaisesta kikasta jonka nyt sitten onnistuu moninpelissä heittämään (kuten Halo 3:ssa, perkule vieköön).

Eli helppoja saavutuksia, kiitos.

Hohhoijjaaa...... Mielestäni tuo trophy keskustelu ei kuulu tänne laisinkaan (ainakaan kinastelu). Jos joku halua hankkia jonkun trphyn jollain tavalla, antaa hankkia. Ei se meidän muiden elämää kaada. Vai kaataako?

Joo älä muuta viserrä.Tästä Bad Company 2 trophy vois tehdä jo oman keskustelu palstan!
Jatkuvaa kinastelua joistain trophyistä.Trophyt tulee jos on tullakseen ja sillä sipuli eli itse en ainankaan niiden perässä juokse.
Nyt meni jo juttu taso puhu hullun kanssa juokse vasikan kanssa loppu tulos on sama.

On kyl itselle aika yks lysti mitä trophyja tulee, enkä todellakaan lähde niitä metsästämään. Aika turha keksintö noin yleensäkin.

No mut eiköhän tää asia ole jo puitu? Tää triitti o ihan itse peliin keskittyvä. Noita höpöhöpö esan venytys juttuja voi puida sit jossain omassa trophy ketjussa. Pettymys on meinaan viime aikoina ollut suuri kun tulee lukee uusimmat bc2 jutut ja tauluun läiskähtää kuuma keskustelu trophyista ja moraalista niiden hankkimiseen... VOI LUOJA!

Vastaus: Trophyt - Siunaus ja kirous

No nyt kun tälle oma ketjunsa on niin mikä ettei :) "Hyvin" toteutettuinahan ne ovat varsin veikeitä jahdata ja monia on tullut metsästettyä ihan vaan niiden itsensä takia. Silti vain silloin, kun se on ollut hauskaa ja siinäpä se sitten pähkinänkuoressa onkin. Siinä vaiheessa kun boostit, glitchit, pakkomielle, päteminen yms. astuvat kuvioihin, muuttuu niiden luonne enempi pakonomaiseksi suorittamiseksi.

Ihan harmonista pelielämää voi viettää, jos trophiementit kiinnostavat mutta niitä ei karsasta eikä toisaalta ala niiden hankkimiseksi erityisemmin venkoilemaankaan. Tulevat jos on tullakseen, ei sen kummempaa.

Kun en ole tähän päivään mennessä vieläkään törmännyt vastaukseen, niin kysytään: Onko trophyista mitään käytännön hyötyä ikinä missään? Saako niillä jotain Storesta? Voiko niillä käydä kauppaa? Onko suljettuja nettipelirinkejä tyyliin vain platinumin suorittaneille? Vai onko trophy vain pelaajan henkilökohtaiseksi iloksi kekattu "saavutus", joka pilkahtaa aina silloin tällöin ruudun yläkulmaan?

BF BC 1 oli yksi aika hirveä trophy: Beans Bullets Bandages - (Online) Get 10002 kills

BF BC 1 oli yksi aika hirveä trophy: Beans Bullets Bandages - (Online) Get 10002 kills

Siis tommosiahan ne just pitäis olla. Mitä iloa on kenellekkään trophyistä jotka saa ilmatteeks??? Esim. BFBC2:ssa saa trophyn kun on pelanut 15min. Mitä järkee??? Koukutetaan apinoita...

Varsinkin sota-peleissä noi trophyt pitäis olla semmosii et niitä on hankala kikkailla ja niiden saanti kestää niin kauan ettei trophyn metsästäjät edes vaivaudu kuluttaa elämäänsä niihin. Silloin ne vois alkaa kiinnostaa myös niitä jotka niitä pelejä pelaavat useita satoja tunteja sen trophy metsästäjän 40h sijaan.

Vähenis myös se turhanpäiväisten kikkailijoiden määrä itse pelitilanteissa.

Kun en ole tähän päivään mennessä vieläkään törmännyt vastaukseen, niin kysytään: Onko trophyista mitään käytännön hyötyä ikinä missään? Saako niillä jotain Storesta? Voiko niillä käydä kauppaa? Onko suljettuja nettipelirinkejä tyyliin vain platinumin suorittaneille? Vai onko trophy vain pelaajan henkilökohtaiseksi iloksi kekattu "saavutus", joka pilkahtaa aina silloin tällöin ruudun yläkulmaan?

Mitä käytännön hyötyä on leaderboardin ykkössijasta tai ihan vaan minkä tahansa pelin läpäisystä? Ei yhtään mitään. Trophy on saavutus siinä missä nuo edellämainitutkin. Joitain kiinnostaa niitä kerätä, joitain ei.

Mitä käytännön hyötyä on leaderboardin ykkössijasta tai ihan vaan minkä tahansa pelin läpäisystä? Ei yhtään mitään. Trophy on saavutus siinä missä nuo edellämainitutkin. Joitain kiinnostaa niitä kerätä, joitain ei.

On nois se ero et yleensä leaderboardin kärkeen pääsyyn tarttee jo vähän osata pelatakkin.
Trophyja saa jo siitä kun viittii laittaa koneen päälle tai menee huoraamaan nettipelissä johonkin nurkkaan vastapuolella olevan kaverin kanssa.

Saavutus, joo. Kuten Vintsukka jo sanoi, olihan kaikissa wanhoissa pelihallipeleissäkin aina ne top-listat, ja siitä heru varmaan sitten jonkinlaista kunniaa, kun siellä oli ne omat kolme kirjainta (ASS) ykköspaikalla. Mutta mitä trophyt tuovat peleihin, niin itselleni ne tuovat ainakin uudelleenpeluuarvoa, lisätekemistä, ja toisinaan usein myös hauskuutta (harvemmat pelintekijät kuitenkaan keksivät mitään hauskoja trophyjä, mutta esim. GTA IV:ssä ja LBP:ssä on hauskoja trophyjä).

Mitään "käytännön hyötyä" trophyistä ei sitten olekaan, paitsi joistakin peleistä (esim. Tekken 6) saa vaatteita ym. PlayStation Homeen. Itselleni on tullut pakkomielteeksi saada joka pelistä 100 % (ja platina, luonnollisesti), mutta nautin kuitenkin trophyjen keruusta. No okei, poikkeuksiakin on, esimerkiksi tällä hetkellä on työn alla GTA IV:n ainoa puuttuva pokaali, Wanted (eli pitää saada korkein rank nettipelissä), jota suoritan ihan vaan pelaamalla yhtä ja ainoaa, nopeinta pelimuotoa, jotta saan pokaalin nopeasti alta pois ja pääsen takaisin muiden pelien pariin. Sellasta grindaamista, sitä ei kovin usein kyllä tule harrastettua, mutta nyt kun on platina ja 100 % enää yhdestä trophystä kiinni, niin pakko se on. Ja täytyy myöntää, että olen koukussa trophyihin ja 100 % -suorittamiseen. :D

Yhtentä positiivisena puolena tuossa grindauksessa täytyy mainita kyllä se, että tapaa uusia ihmisiä, joiden kanssa tulee grindattua noita trophyjä. Esim. GTA IV:n tapauksessa, kaverilistalta löytyy nyt niin aussia, venäläistä, italialaista kuin amerikkalaistakin ja PSN:n chatissa on aina hauskaa viikonlopun pikkutunneilla.

On nois se ero et yleensä leaderboardin kärkeen pääsyyn tarttee jo vähän osata pelatakkin.
Trophyja saa jo siitä kun viittii laittaa koneen päälle tai menee huoraamaan nettipelissä johonkin nurkkaan vastapuolella olevan kaverin kanssa.

No ne on huonoja trophyjä ne semmoset, joissa täytyy "huorata" tms. Ja aivan jokaisen trophyn ei tarvitse olla mikään über vaikea. Sitä varten on platina... Yhdessä pelissä on vaikkapa 20 helppoa (esim. tarina-) trophyä, 10 aikaavievää (esim. keräily-) trophyä ja sitten löytyy esimerkiksi 5 taitoa vaativaa vaikeaa trophyä. Ihmiset pelaavat ko. peliä ja saavat silloin tällöin muutaman trophyn ja kaikilla on mukavaa. Sitten "pro-pelaajat" voivat yrittää saada noita vaikeimpia trophyjä ja platinan saaminenhan tarkoittaa, että on saanut pelistä kaikki trophyt - myös ne vaikeimmat. Eli kohtalaisen vaikean platinan saanti on kuin pääsisi sinne leaderboardsille. Hyvänä esimerkkinä Mirror's Edge 100 %.

Jos kaikki trophyt ois jotain hardcoreja, niin mitä iloa siinä olis, että yks trophy on työn ja tuskan takana. Ikä ja terveyshän siinä menis... :)

Harvassa pelissä on järkevät trophyt. Puolet trophyista pitää yleensä kikkailla jollain tapaa tai sitten ne saa pelkästään pelaamalla satoja tunteja, tappamalla ne 10022 vihollista, jne kuten yllä mainittu. Ei mitään järkeä. Parhaita on puhtaasti taitoon tai pelin vaikeusasteeseen perustuvat trophyt tai pienet extrat kenttien sisälle jotka laajentavat hyvällä tavalla itse varsinaista peliä tai tehtäviä.

...ja online trophyt voisi poistaa. Porukka lähtee etenkin 1vs1 peleistä lähes aina heti kun näyttää siltä että tappio tulee. Varmaan jahtaavat trophyja ja jos pelin keskeyttää niin nopeammin voi yrittää uusiksi. Harva sitten jaksaa pelata edes muutenkaan onlinessa kun yli puolet peleistä päättyy tällä tapaa.

Ylös Bottom