Vastaus: E3 2010, 15-17.6 Los Angeles (Lue aikataulut sun muut ensimmäisestä viestistä!)
AIkamoinen yllätys tuo Gaben esiintyminen Sonyn showssa oli, Twisted Metalia olen kyllä osannut jo odotellakin. Myös eilen arvelemani EA:n ja Sonyn yhteistyökuvio sai vahvistuksen. Yksinoikeus limited-editionit Medal of Honourista aiemman MoH remaken kanssa ja Dead Space 2:sta Conviction lisäosieen on "ihan kiva", mutta jokseenkin turhia.
Moven aikataulu ja hinta olivat positiivia yllätyksiä, ja myös kunnolliselta vaikuttavien "oikeiden" pelien määrä. Yhteenkään huuhaa-minipelikoelmaan ei tuhlattu aikaa, vaikka niitäkin on tulossa. Tässä mielessä Sony vei Microsoftia, ja veikkaisin Sonyn saavan edullisen hinnan ja aikaisemman julkaisuaikataulun johdosta kohtuullisen etulyöntiaseman USA:n markkinoille uusien liiketunnistusvaihtojen saralla.
GT:n trailerin lopussa saatiin julkaisupäivä, mikä on harmittavan vasta marraskuussa, mutta ehkä odotetusti kuitenkin. Pelin luvattiin olevan 3D yhteensopiva heti julkaisusta, mikä selittänee osittain pelin siirtymisen. Itse otan kyllä koska tahansa ajosimulaatioon 3D tuen kuin liikkeenohjaustuen.
PSN+ palvelu ei oikein vakuuttanut. Lähinnä kuulosti Qore+ palvelulta, eikä mitään varsinaista hyötyä pelaajalle tuotu esiin, ainoastaan ilmaiset pelit, jotka ovat käytännössä vuokrattuja siihen asti kunnes tilauksesi loppuu ("you own these for the duration of your subscription"). Mielestäni melko turha palvelu ainakin tuollaisenaan, nykyinen PSN säilyy ilmaisena.
Selvästi Sony jätti paukkuja myös Euroopan Gamescomiin ja Japanin Tokyo Game Show:un.
Nintendon tarjonnan ehdoton kuningas omalla listalla oli Epic Mickey, muut Wiin tarjokkaat eivät vaan minuun iske sitten yhtään. Itsellä kun ei ole mitään nostalgia-fiiliksiä Nintendon suuntaan, niin Donkey Kong tai Mario uudet inkarnaatiot eivät oikein iske. Zeldan pelaaminen näytti hämmästyttävän kömpelöltä, ja kesti aivan liian pitkään. Harmi, että Epic Mickey päätyi vain Wiille, alunperin sen piti tulla muillekin alustoille.
3DS pitää päästä itse kokemaan ennenkuin siitä voi mitään sanoa, pelituki ainakin oli vakuuttava tukijoiden määrän puolesta. Lopputuloksista ei voi vielä sanoa mitään. Jos 3D kamera on laadukas, voi se olla kovastikin mukava lelu, mutta jos laatu on DSi kameroidan tasoa, voi sen unohtaa samantien.