Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Japanin tämän vuoden kuuden ensimmäisen kuukauden myynnit. Huomioitavaa on se, miten maaliskuussa julkaistu Seitch nousi ykköseksi kolmessa kuukaudessa.

DD3WISlVoAAzezR


Lähde: https://twitter.com/serkantoto/status/882096570816016384
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ei kai tuo kovin kummallista ole, julkaisuun varataan yleensä reilusti koneita ja tilanne tasoittuu kuulausittain kun julkaisusta menee aikaa. Nythän ps4 meni jo ohi per kk myynneissä switchistä mihin switchin huono saatavuus tosin kans vaikuttaa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)


"Vaikka Infinite Warfare floppasi, myy Call of Duty: Black Ops 2 nyt älyttömiä määriä. Syynä on sen saapuminen Xbox One:lle taaksepäinyhteensopivana versiona."

Miten voi olla mahdollista, että Xboxin "täysin turha ominaisuus" aiheuttaakin älyttömiä myyntejä? :D
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

"Vaikka Infinite Warfare floppasi, myy Call of Duty: Black Ops 2 nyt älyttömiä määriä. Syynä on sen saapuminen Xbox One:lle taaksepäinyhteensopivana versiona."

Miten voi olla mahdollista, että Xboxin "täysin turha ominaisuus" aiheuttaakin älyttömiä myyntejä? :D
Mulla kävi aivan sama mielessä [emoji88]
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Japanin päässä Nintendolla on aika hurja ylivoima konsoleissa, että peleissä. Kun siis mietitään pelkkiä eri firmojen tuotteita (eli 3DS+Switch=Nintendo).

Ei taida missään muualla maailmassa kauheasti olla eri tuotteissa näin vahvaa kotiinpäin vetämistä, kuin Japanissa. Siis vaikka otettaisiin muitakin tuotteita mukaan, niin Japanissa ostavat kaiken siellä tuotetun, mutta ei mitään muuta. Euroopassa alkaa olemaan vähän se, että ihan sama missä on tehty, kunhan on halpaa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ei taida missään muualla maailmassa kauheasti olla eri tuotteissa näin vahvaa kotiinpäin vetämistä, kuin Japanissa. Siis vaikka otettaisiin muitakin tuotteita mukaan, niin Japanissa ostavat kaiken siellä tuotetun, mutta ei mitään muuta. Euroopassa alkaa olemaan vähän se, että ihan sama missä on tehty, kunhan on halpaa.

Kotiinpäin vetoa on kaikkialla. Japanilaisen kuluttajan vain tavoittaa parhaiten japanilaiset tuotteet, jotka ymmärtävät sikäläiset ominaispiirteet parhaiten. Brändi sanelee paljon, haluaako kuluttaja liitettävän itsensä näihin tuotemerkkeihin. Suomalaisista Marimekko, Iittala, Honkarakenne, Muumit ym. menestyvät Japanissa. Samoin tekee amerikkalainen Apple. Yleinen laatuvaikutelma kohtaa korkeat odotukset. Näiden tuotemerkkien kantaja viestittää ympäristölleen olevansa erityinen.

Jenkeissä Made in USA on kova myyntivaltti, painavat jopa tähtilippua tuotteisiin kuten täällä avainlippua.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Toki kotiinpäin vedetään aina, mutta ei Suomessa ole lähelläkään niitä mittasuhteita, kuin Japanissa. Usassa se on voimakasta, Trumpin myötä enempi, mutta kaukana silti japanin vastaavasta menosta. Sikäli arvostan kyllä sitä ja soisin sen yleistyvän suomeenkin enemmän.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Se ei itsessään ole uskomatonta, ettei komponentteja löydy, mutta se on uskomatonta miten Nintendo ei ole tätä ottanut huomioon laitetta suunniteltaessa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

mutta se on uskomatonta miten Nintendo ei ole tätä ottanut huomioon laitetta suunniteltaessa.

Se voi vaatia salapoliisityötä selvittää jos johonkin komponenttiin tulee myöhemmin pula. Tavarantoimittajathan voi luvata vaikka mitä kunhan saa tilauksia.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nintendohan ei uskonut Switchin kysynnän vastaavan ollenkaan nykytilannetta. Sen johdosta komponenttitilaukset olivat pakollisesti varsin maltillisia laitteen todelliseen kysyntään nähden. Siellä hurrataan johtokunnan kokouspöydissä joka kuukausi, vaikken olekaan mikään Nintendofani niin kiva nähdä kun pelilaitteet menestyy :)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Briteissä Sonyn kuuma kesä jatkuu. Kaksi viikkoa brittilistan kärjessä heilunut Crash Bandicoot sai väistyä Final Fantasy 12 -remasterin tieltä. Alustakohtaisella listalla PS4 valtasi 7 sijaa koko top-10:stä, ja Xbone sai loput 3. Chart-Trackin mukaan jälleenmyyjien alennukset nostivat Call of Dutyn sijoitusta.

Brittien alustakohtainen top-10 viime viikolta:

1. Final Fantasy XII: The Zodiac Age (PS4)
2. Crash Bandicoot N.Sane Trilogy (PS4)
3. Call of Duty: Infinite Warfare (PS4)
4. Overwatch (PS4)
5. Forza Horizon 3 (Xbox One)
6. Minecraft: Xbox Edition (Xbox One)
7. Grand Theft Auto V (PS4)
8. WipEout Omega Collection (PS4)
9. Call of Duty: Infinite Warfare (Xbox One)
10. Horizon Zero Dawn (PS4)

http://www.chart-track.co.uk/index.jsp?c=p/software/uk/latest/index_test.jsp&ct=110032
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pleikka nelonen dominoi myyntejä Ubisoftilla:

Screenshot-7_18_2017-5_57_36-PM2.jpg

Ei mikään ihme, onhan PS4 kuitenkin myynyt about tuplasti sen, mitä Xbox One.

Joku on VGChartzilla vuotanut nipun myyntilukuja Yhdysvalloista viime ja tältä vuodelta: http://gamrconnect.vgchartz.com/post.php?id=8502928

Varoituksen sanana täytyy sanoa, että noiden lukujen totuudenmukaisuudesta ei ole mitään varmuutta, mutta ne eivät ole mitenkään epärealistisen tuntuisia, eikä kukaan ole jyrkästi kiistänyt niiden oikeellisuutta, joten paremman tiedon puutteessa niitä on ihan kohtuullista käyttää keskustelun pohjana.

Kesäkuun myyntiluvuissa siis järjestys oli:
PS4: 381 196
Switch: 215 582
Xbox One: 153 389

Koko tähänastisen vuoden osalta marssijärjestys on sama:
PS4: 1 780 423
Switch: 1 572 062
Xbox One: 988 946

Mielenkiintoista tässä on se, että viime vuonna koko vuoden PS4-Xbox-ero oli vain vajaat 400k konsolia, ja tänä vuonna on puoleen väliin päästessä erotukseksi saatu tuplasti tuo. Maailmanlaajuisesti kisa on vielä selkeämmin Sonyn pussissa. Tässä muutaman seuraavan viikon aikana sekä Sony että Microsoft antavat taas kvartaaliraporttinsa, ja PS4:n toimitusmäärät päästään päivittämään. Saa nähdä, kertooko Microsoft mitään Xboxin lukemista.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

New 2DS XL julkaistiin Japanissa (nimellä New 2DS LL), ja se katkaisi PS4:n useita viikkoja jatkuneen voittoputken. PS4:lle olisi tullut täyteen neljäs viikko Japanin viikkolistojen kärjessä, mutta New 2DS meni jo yksinään PS4:stä ohi noin 43 000 laitteen myynnillä, myös ilman 2DS:n ja muiden 3DS-mallien apua. Koko 2DS- ja 3DS-laiteperhe myi New 2DS XL:n julkaisun ansiosta lähes 60 000 laitetta.

Kuten Briteissä, myös Japanin pelimyynnin kärjessä oli Final Fantasy XII: The Zodiac Age -remaster PS4:lle, joka myi Japanissa yli 100 000 peliä aloitusviikollaan. New 2DS:n julkaisu vauhditti myös usean uuden pelin myyntejä: Hey! Pikmin oli toisena noin 66 000 pelillä, Ever Oasis neljäntenä noin 14 000 pelillä ja tuntematon Konami-peli "100% Pascal-Senapi: Kanpeki Point Bombers" ylsi kuudenneksi yli 9 000 pelin myynnillä. Koko top 20:ssa oli 9 peliä 2DS- ja 3DS-laitteille, ja 6 peliä PS4:lle.

Japanin pelimyynnin top 5 (suluissa kokonaismyynnit):

1. Final Fantasy XII: The Zodiac Age (PS4) (Square Enix, 07/13/17) – 100,764 (New)
2. Hey! Pikmin (2DS/3DS) (Nintendo, 07/13/17) – 65,867 (New)
3. Gundam Versus (Limited Edition Included) (PS4) (Bandai Namco, 07/06/17) – 15,734 (137,178)
4. Ever Oasis (2DS/3DS) (Nintendo, 07/13/17) – 14,325 (New)
5. Mario Kart 8 Deluxe (NSW) (Nintendo, 04/28/17) – 11,554 (575,048)

Japanin laitemyynnin top 5:

1. 2DS + New 2DS XL – 45,216
2. PlayStation 4 + PS4 Pro – 36,218
3. Switch – 31,906
4. New 3DS + New 3DS XL – 13,343
5. PlayStation Vita – 4,655

Täydet listat Gematsussa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom