Ensimmäisellä kaudella kaikki lohkot ovat samanarvoisia ja 10 kisan jälkeen jokaisen lohkon neljä parasta muodostaa pääsarjan, lohkojen sijat 5-8 muodostavat I-divarin ja sijat 9-12 II-divarin. Näin saataisiin toisesta kaudesta lähtien mahdollisimman tasaväkiset kisat. Muuten myöhään ilmottautunut todella nopea kuski voi joutua ajamaan I- ja II-divaria 10 kisaa ennen kuin pääsee pääsarjaan vaikka vauhti riittäisi ajamaan pääsarjan voitosta joka kisassa. Kakkoskaudelle tulevat uudet kuskit aloittavat II-divarin pohjalta raivaamaan tietä ylöspäin kuten oikeastikin.
Eli tiivistettynä ensi kauden lohkojaoksi ehdotan
Jokaisen lohkon sijat 1-4 ---> Pääsarja
Jokaisen lohkon sijat 5-8 ---> I-Divari
Jokaisen lohkon sijat 9-12 --> II-Divari
Uudet kuskit --> II-Divarin viimeiset sijat ilmoittautumisjärjestyksessä tai mahdollinen III-divari.
Auton saisi päättää ensin eniten pisteitä ensimmäisen kauden aikana saanut lohkovoittaja, sitten toiseksi eniten saanut lohkovoittaja ja viimeinen lohkovoittaja. Sitten samalla tavalla lohkojen kakkoset, kolmoset ja neloset. I-divarissa ensin valitsee paras lohkoviitonen, sitten seuraavaksi paras jne... II-divarissa samalla tavalla lohkoyseistä lähtien. Tasatilanteessa ratkaisisi kauden aikana saavutetut voitot, kakkossijat,jne... Jos kaikki menee tasan niin ajetaan head-to-head kisa tasoissa olevien kesken.
Kuljettajien mestari - Superior
Valmistajien mestari - Mobile Chicane Racing
Tulokset
Bahrain
Australia
Malesia
Kiina
Espanja
Monaco
Turkki
Kanada
Eurooppa
Iso-Britannia
Säännöt
Sarjaan osallistuu 12 kuljettajaa, joista jokainen valitsee oman tallinsa, jolla ajaa koko sarjan ajan. Jokaisessa kilpailussa käytetään tasavertaisia asetuksia autoissa, jotta kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus voittaa. Pistesysteemi perustuu kauteen 2010, paalupaikasta tai nopeimmasta kierroksesta ei saa lisäpisteitä.
Kilpailuja käydään kymmenellä kauden 2010 radoilla. Kauden aikana ajetaan 1 heavy rain kilpailu, loput ajetaan dynaamisessa säässä.
Aika-ajot kestävät 15 minuuttia. Kilpailun pituus on näillä näkymin 40% kaikista kierroksista. Tämä "kisaviikonloppu" järjestetään samana päivänä.
Jokaisen on pysähdyttävä ainakin kerran varikolla. Ajo-apuja saa käyttää. Törttöilystä radalla annetaan tilanteeseen sopiva rangaistus. Rengassääntö on voimassa, eli kuivalla kelillä on käytettävä sekä kovia- että pehmeitä renkaita. Tallimääräykset ovat sallittuja. Aika-ajoissa, jos et ole nopealla kierroksella niin pysythän poissa ajolinjalta, jos nopeampia tulee takaa.
Pisteitä jaetaan vain maaliin päässeille. Jos et pääse osallistumaan joihinkin yksittäisiin kisoihin, niin ilmoitathan siitä.
Koska F1 2010 onlinessa ei voi ajaa kuin yhtä autoa/talli, niin tallit jaetaan pareihin, jotta saadaan myös valmistajien sarja
Tallit
Eagle Racing
1. ZseZc (HRT) - zse99
2. Aksu (Lotus) - akitus79
McLirgin
1. patasydän (Mclaren) – qolazor
2. Hydrogen (Virgin) - Hydrogen-_-
Fetus Racing
1. CamoN (Red Bull) – CamonFIN
2. pqohi (Ferrari) - Pqohi
Star & Bull Racing
1. samitzu (Mercedes) – samitzuFIN
2. Tonzy (Toro Rosso) - artzi10
Mobile Chicane Racing
1. Jabajaba (Renault) – Jaba82
2. IcematSib (Sauber) - Markoboy780
Energy Racing GP
1. KepaGT (Force India) – KepaGT
2. Superior (Williams) - Miccis
Tuomaristo
pqohi
bahraini
CamoN
IcematSib
Teaser - slottef
YouTube - F1 2010 - Konsolifin.net Onlineprevikkaa
Eli tiivistettynä ensi kauden lohkojaoksi ehdotan
Jokaisen lohkon sijat 1-4 ---> Pääsarja
Jokaisen lohkon sijat 5-8 ---> I-Divari
Jokaisen lohkon sijat 9-12 --> II-Divari
Uudet kuskit --> II-Divarin viimeiset sijat ilmoittautumisjärjestyksessä tai mahdollinen III-divari.
Auton saisi päättää ensin eniten pisteitä ensimmäisen kauden aikana saanut lohkovoittaja, sitten toiseksi eniten saanut lohkovoittaja ja viimeinen lohkovoittaja. Sitten samalla tavalla lohkojen kakkoset, kolmoset ja neloset. I-divarissa ensin valitsee paras lohkoviitonen, sitten seuraavaksi paras jne... II-divarissa samalla tavalla lohkoyseistä lähtien. Tasatilanteessa ratkaisisi kauden aikana saavutetut voitot, kakkossijat,jne... Jos kaikki menee tasan niin ajetaan head-to-head kisa tasoissa olevien kesken.
Kuljettajien mestari - Superior
Valmistajien mestari - Mobile Chicane Racing
Tulokset
Bahrain
Australia
Malesia
Kiina
Espanja
Monaco
Turkki
Kanada
Eurooppa
Iso-Britannia
Säännöt
Sarjaan osallistuu 12 kuljettajaa, joista jokainen valitsee oman tallinsa, jolla ajaa koko sarjan ajan. Jokaisessa kilpailussa käytetään tasavertaisia asetuksia autoissa, jotta kaikilla olisi yhtäläinen mahdollisuus voittaa. Pistesysteemi perustuu kauteen 2010, paalupaikasta tai nopeimmasta kierroksesta ei saa lisäpisteitä.
Kilpailuja käydään kymmenellä kauden 2010 radoilla. Kauden aikana ajetaan 1 heavy rain kilpailu, loput ajetaan dynaamisessa säässä.
Aika-ajot kestävät 15 minuuttia. Kilpailun pituus on näillä näkymin 40% kaikista kierroksista. Tämä "kisaviikonloppu" järjestetään samana päivänä.
Jokaisen on pysähdyttävä ainakin kerran varikolla. Ajo-apuja saa käyttää. Törttöilystä radalla annetaan tilanteeseen sopiva rangaistus. Rengassääntö on voimassa, eli kuivalla kelillä on käytettävä sekä kovia- että pehmeitä renkaita. Tallimääräykset ovat sallittuja. Aika-ajoissa, jos et ole nopealla kierroksella niin pysythän poissa ajolinjalta, jos nopeampia tulee takaa.
Pisteitä jaetaan vain maaliin päässeille. Jos et pääse osallistumaan joihinkin yksittäisiin kisoihin, niin ilmoitathan siitä.
Koska F1 2010 onlinessa ei voi ajaa kuin yhtä autoa/talli, niin tallit jaetaan pareihin, jotta saadaan myös valmistajien sarja
Tallit
Eagle Racing
1. ZseZc (HRT) - zse99
2. Aksu (Lotus) - akitus79
McLirgin
1. patasydän (Mclaren) – qolazor
2. Hydrogen (Virgin) - Hydrogen-_-
Fetus Racing
1. CamoN (Red Bull) – CamonFIN
2. pqohi (Ferrari) - Pqohi
Star & Bull Racing
1. samitzu (Mercedes) – samitzuFIN
2. Tonzy (Toro Rosso) - artzi10
Mobile Chicane Racing
1. Jabajaba (Renault) – Jaba82
2. IcematSib (Sauber) - Markoboy780
Energy Racing GP
1. KepaGT (Force India) – KepaGT
2. Superior (Williams) - Miccis
Tuomaristo
pqohi
bahraini
CamoN
IcematSib
Teaser - slottef
YouTube - F1 2010 - Konsolifin.net Onlineprevikkaa
Viimeksi muokannut moderaattori: