Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kysy mitä vain -ketju

Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mitä ovat ''dedicated servers''?

Jotain servuja ne siis on, mutta en tullut Google Kääntäjälläkään yhtään viisaammaksi :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mikä on paras (ja mieluiten ilmainen) videonkaappaus ohjelma? Eli pitäis kaapata tietokoneen ruudulla näkyvä kuva. Ei saisi mieluiten olla mitään rajoituksia videon pituudessa (ei ainakaan parin minuutin). Kuvan pitää olla sujuvaa (ei saa tökkiä paljon) ja hyvällä laadulla.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Mikä on paras (ja mieluiten ilmainen) videonkaappaus ohjelma? Eli pitäis kaapata tietokoneen ruudulla näkyvä kuva. Ei saisi mieluiten olla mitään rajoituksia videon pituudessa (ei ainakaan parin minuutin). Kuvan pitää olla sujuvaa (ei saa tökkiä paljon) ja hyvällä laadulla.

MSI Afterburner

Siinä olisi. Ilmainen, mukavasti säätöjä videon laadusta, koosta ja muusta sekä samalla mahdollistaa näyttiksen ylikellottamisen mutta sitä ei tarvitse käyttää laisinkaan.

Joudut joko valitsemaan oman puheen pelin äänien sijaan tai jättää oman äänen pois ja nauhoittaa kaiken muun äänen, ainakin tällä hetkellä. Toki joku oli kirjoittanut omia tapoja nauhoittaa molempia yhtä aikaa mutta itse en saannut sitä toimimaan.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Heitetään nyt viellä Fraps.
Erittäin paljon säätö varaa, ja saa tehtyä hieman muutakin (screenshotteja ja näyttää pelin FPS jos haluaa mm.).
Toki jos kone on kovin vanhaa rautaa tökkii kuvankaappaus oli ohjelmana mikä tahansa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Heitetään nyt viellä Fraps.
Erittäin paljon säätö varaa, ja saa tehtyä hieman muutakin (screenshotteja ja näyttää pelin FPS jos haluaa mm.).
Toki jos kone on kovin vanhaa rautaa tökkii kuvankaappaus oli ohjelmana mikä tahansa.

Moni ehdottanut frapsia. Vois sitä kokeilla. Ja koneen tehoissa ei todellakaan ole ongelmia :p
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Tuli tänään postissa Nuclear Blast:n (levy-yhtiö) tämän kesän kuvasto kirjekuoressa. Mietimpä vaan, että kukahan senkin kirjekuoren tänne matkalla avasi? Pariisin postin kuoressa tuli.

Kai ne sitten luuli sen sisältävän ydinpommin kasausohjeita :)
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Vähän edelliseen viestin tapaan maalivahdinhanskoihin liittyy tämäkin kysymys:

Voisiko joku pistää linkkiä hyviin maalivahdinhanskoihin kun muutama päivä sitten tajusin että nykyiset eivät ole hirveän riittävät. Eli mieluiten semmoiset jossa on jokin sormia tukeva "ominaisuus" esim. Adidas Fingersaveja oon katellu, ehdotuksia saa heitellä, hinta max 40-50€, koko olisi 7.5 tai 8. Kiitos jo etukäteen ja myös PurpleHazelle linkistä.
 
Mistä suosittelet tilaamaan PS3:n valuuttakortteja jotka käyvät USA storeen? Kiittää ja syvästi kumartaa hän nöyränä.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Toinen hyväksi todettu on XboxLiveuk76. Tuolta tulee itse osteltua boxiin liveajat ja pojot. Ja koodihan tulee sähköpostiin, joskus tulee 10 minuutissa, joskus taas menny pari tuntia. Riippuen tietenkin tilaako ihmisten aikaan vai keskellä yötä :) Mutta aina on koodit tullu ilman ongelmia.

Edit. Tilasin juuri pojoja. Tais mennä kolme sekunttia :D
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Juu onhan tuo ihan loistava paikka. 16£ psn kortti maksaa 18£. Live pojotkin kalliimpia kuin suoraan boxilla ostettuna. 800 pojoa maksaa 12e kun suoraan boxilla ostettuna 1000 pojoa maksaa sen saman 12e.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Jaa no minäpä en ostele mitään 800 pistettä vaan aina 4200 kerralla. Boxilta ostettaessa yksi pojo maksaa 1,2 senttiä, joten 4200 maksaisi jos sen määrän saisi niin 50,40€, kun taas tuolla 39€. Toki jos ostelee boxilta 500 tai 1000 pistettä sillon tällön, niin sitten se on halvempaa, muussa tapauksessa tuo vie voiton. Mitä enemmän ostaa sitä halvemmalla saa.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kysymys internet guruille. Onko urbaanilegendaa, että kaapelimodeemi on aivan paska verrattuna ADSL laajakaistaan? Itelläni on 8m ADSL liittymä DNA:lla ja nyt tarjottiin kaapelisopimusta melkoisesti edullisempaan hintaan. Olen kuullut puhuttavan, että kaapelia käyttämällä verkkopelaamisesta ei meinaa tulla mitään kun lagittaa niin kerpeleesti. Itselläni ei ole kokemusta kuin ADSL:tä, joten en osaa verrata enkä uskalla vaihtaa ellen saa faktaa pöytään. :) Kiitän!
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Onko urbaanilegendaa, että kaapelimodeemi on aivan paska verrattuna ADSL laajakaistaan?
Täysin urpaani lekenda (sic), eli kaapelimodeemiyhteys kelpaa verkkopelaamiseenkin erittäin hyvin.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kysymys internet guruille. Onko urbaanilegendaa, että kaapelimodeemi on aivan paska verrattuna ADSL laajakaistaan? Itelläni on 8m ADSL liittymä DNA:lla ja nyt tarjottiin kaapelisopimusta melkoisesti edullisempaan hintaan. Olen kuullut puhuttavan, että kaapelia käyttämällä verkkopelaamisesta ei meinaa tulla mitään kun lagittaa niin kerpeleesti. Itselläni ei ole kokemusta kuin ADSL:tä, joten en osaa verrata enkä uskalla vaihtaa ellen saa faktaa pöytään. :) Kiitän!

Lähinnä kait tässä ongelmaksi on muodostunut tuon Upload nopeus, joka on myös verkkopeleissä tärkeä. Tässä käsityksessä itse olen ollut.

Eli mikä on Download ja Upload nopeuksien muutos nykyisestä tuohon kaapelimodeemiin ratkaisee.
 
Vastaus: Kysy mitä vain -ketju

Kysymys internet guruille. Onko urbaanilegendaa, että kaapelimodeemi on aivan paska verrattuna ADSL laajakaistaan? Itelläni on 8m ADSL liittymä DNA:lla ja nyt tarjottiin kaapelisopimusta melkoisesti edullisempaan hintaan. Olen kuullut puhuttavan, että kaapelia käyttämällä verkkopelaamisesta ei meinaa tulla mitään kun lagittaa niin kerpeleesti. Itselläni ei ole kokemusta kuin ADSL:tä, joten en osaa verrata enkä uskalla vaihtaa ellen saa faktaa pöytään. :) Kiitän!

Mulla vaihtuu parin kuukauden päästä kaapelista takaisin ADSL:ään näillä näkymin. Ei verkkopeleissä ole itsellä mitään ongelmaa ollut tällä 100/5 yhteydellä, mutta ongelmaksi Varkaudessa muodostuu Soneran aivan käsittämättömän surkea verkko. Mulla on lähestulkoon joka päivä jotain pientä ongelmaa ajoittain (joskus on ollut 1kk-2kk jaksoja ilman mitään ongelmaa tosin), joko yhteys katkeilee, tai se hidastelee, tai katkeaa kokonaan. Sonera ei ota mitään vastuuta, vaikka asentajatkin on sanonut että Varkauden kaapeliverkossa on jotain vikaa, eivät vaan kuulemma osaa paikallistaa sitä tai sitten eivät yksinkertaisesti saa sitä korjattua. Nyt esimerkiksi kesäkuussa oli netti nurin viikon putkella, sitten kävi asentaja korjaamassa talovahvistimessa jotain, toimi taas hetken ja nyt taas menee iltaisin yhteydet ihan vituiksi.

Tätä ennen mulla on ollut ADSL useita vuosia ja siinä ei kertaakaan yhteydet pätkineet. Nopeudet toki ihan paskoja verrattuna kaapeliin, taisi viimeksi Saunalahden ADSL:llä olla maksimi noin 15 sisään, mutta 2 vuoden aikana ei yhden yhtä nettikatkoa. Nyt 2 vuotta Soneran kaapelin kanssa jatkuvia katkoja ja vikoja sietäneenä, tuota vakautta osaa arvostaa ihan eri tavalla.

Kannattaa siis todellakin ottaa selvää kotikaupunkisi tilanteesta, onko siellä ongelmia muilla ihmisillä kaapelin kanssa. Käsittääkseni näitä ongelmia varsinkin Soneralla on useammassakin kaupungissa kuitenkin ollut...
 
Ylös Bottom