Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Petrell ei ole edelleenkää Edmontonin seurassa.

Ei paha, kyllä mä sen ihan mielelläni IFK:ssa pitäisin.

Tosin ainakin aiemmin noita tulokkaita on lisätty NHL-kokoonpanoihin vasta siinä vaiheessa kun ovat pelanneet muutamat viralliset ottelut seuroissaan (NHL-lisensointisäätöä).
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

On ihan yhtä mätä peli kyllä verkossa kuin aiemmatkin. Kun nouset tasona reiluun kymppiin, niin joka toinen vastustaja hakee vain niitä vakiopaikkoja, eli suurin osa sitä suoraan syötöstä maalin eteen joka ***** hyökkäyksessä. Ei ole kovin kivaa pelata noin. Pitäisikö noille pistää vaan suoraan sitten quitin kautta luovutus, ei vaan jaksa pelata noin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Hockey ultimate team ps3:lla jää joka kerta jumiin kun yritän mennä vaihtopakkaan.... muuten peli toimii normaalisti. Kellään samanlaista ongelmaa tai jonkinlaista ratkaisua asiaan?
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Moi,
tuntuu kyllä jumiutuvan vähän joka paikassa tämä vuosikerta PS3:lla taas, pelaa sitten yksin tai moninpelinä moodilla ei niin väliä.

Eikai tässä auta kun jäädä odottelemaan päivitystä, parempaan... esiintyykö muillakin paljonkin jäätyilyä ?.

T: Mix
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ovatko SM-Liigankin kokoonpanot päivitettty? Tämän kauden siirrot yms.?
Justin Hodgman, Jarkko Ruutu ja Ryan Stone ovat pikaisella vilkaisulla ainaot SM-liigaan tapahtuneet muutokset. NHL:stä tai AHL:stä Suomeen siirtyneet siis vain päivitettiin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Oma PS3 kopio on toiminu vielä moitteettomasti, ei jäätyilyä, taikka muitakaan harmeja. Onlinesta en tiedä, kun tulen sitä tuskin käyttämään päivityksiä lukuunottamatta
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Onko muillakin ongelmia läpiajoissa? Edellisissä nhl:ssä läpiajot ovat olleet yksi valttikorttini, mutta nyt niiden maaliin saaminen harhauttamalla vasen oikea vasen tai päinvastoin ei tuota ainakaan mitään tulosta lähes koskaan.

On ihan yhtä mätä peli kyllä verkossa kuin aiemmatkin. Kun nouset tasona reiluun kymppiin, niin joka toinen vastustaja hakee vain niitä vakiopaikkoja, eli suurin osa sitä suoraan syötöstä maalin eteen joka ***** hyökkäyksessä. Ei ole kovin kivaa pelata noin. Pitäisikö noille pistää vaan suoraan sitten quitin kautta luovutus, ei vaan jaksa pelata noin.

Eli sinä et pidä siitä, että toiset yrittävät tehdä maaleja sillä tavoin kuin niitä saa parhaiten tehtyä, mutta silti itse valitat kun enää et saa tehtyä läpiajosta ~100% varmuudella maalia sillä perusveivauksella?

No, ymmärrän kyllä pointtisi. Ekoissa online-peleissä tuli vastustajia, jotka yrittivät pelata kuten jääkiekkoa pelataan ja ehdin jo ajatella, että onko peli parantunut näin paljon. Oman tason noustessa vastustajat ovat muuttuneet samanlaiseksi kuin mitä ne olivat kun NHL 11:a pelasi viimeksi, eli kyse ei ole enää niinkään jääkiekosta vaan pelistä, jossa yritetään pelimekaniikan rajoissa voittaa peli millä keinolla hyvänsä. Nuo pelaajat voi jakaa tiettyihin ryhmiin:

1) Nämä poukkoilevat kulmassa/päädyssä niin kauan, että pääsevät maalille vempauttamaan kiekon takayläkulmaan
2) One-timer-miehet. 99% prosenttia laukausyrityksistä on one-timereita ja niistä suurin osa maalin edessä

Olisi noita ryhmiä enemmänkin, mutta nuo ovat yleisimmät. Yleensäkin ärsyttää se jos vastustaja yrittää aina samaa juttua, eikä pelillä ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Helppohan noita vastaan on puolustaa, mutta en minä ainakaan pelaa statsien tai voittojen takia, vaan tarkoitus olisi saada aikaan hyvä peli. Ei kiinnosta haaskata 20-25 min aikaani siihen, että pysäyttelee jotain luupäitä maalinkulmalla.

Monet keskivertoa paremmallakin sijoituksella olevat puolustavat onnettomasti, eli ylivoimahyökkäyksiä tulee yhtenään, ja ne johtavat oikeassakin elämässä suurella todennäköisyydellä maaliin. Jos siis esim. taklaa puolustajana itsensä tilanteesta ulos ja omissa soi, niin syyllinen löytyy peiliin katsomalla.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Selkeästi tässäkin jääkiekossa koneen määrittämä moken taso määrittää hyvin paljon matsin lopputuloksesta. Kerran kävi niin että puolet vastustajan vedoista meni mokelleni sisään, vaikka laukaukset olisivat tulleet mistä. No onneksi viimeisessä erässä alkoi vastustajankin maalivahti imeä samalla tavalla.

Onko muillakin ongelmia läpiajoissa? Edellisissä nhl:ssä läpiajot ovat olleet yksi valttikorttini, mutta nyt niiden maaliin saaminen harhauttamalla vasen oikea vasen tai päinvastoin ei tuota ainakaan mitään tulosta lähes koskaan.

Mitä maalivahteihin tulee niin onhan se harmillista, kun toisinaan oma molari ei torju hyvin ja vastustajan oma on kuin muuri, mutta ei sille mitään voi.
Onhan noita älyttömiä tuloksiakin käynyt joskus, kuten NHL 11:ssa aikoinaan sain selkeästi paremman pelaajan vastaani ja voitin hänet. Laukauksia minulle merkattiin 4 ja niistä 3 maalia. :D Tämä vastustaja sitten löi tavallaan päätään seinään kun yritti ja yritti, mutta ei saanut tarpeeksi maaleja.

Läpiajot ovat vaikeammat kuin ennen, mutta on positiivinen asia. Meinaan ei todellakaan lähes aina oikeassakaan jääkiekossa tule läpiajosta maalia. Viime versiossa saattoi helpostikin tehdä monta kertaa putkeen läpiajosta maalin samalla pienellä mailan liikkeellä.


Ja tuli kyllä mukava tilanne, kun vetäsin taklaukseni yhdessä pelissä ohi ja lensin itse vaihtoaitioon. :)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Eli sinä et pidä siitä, että toiset yrittävät tehdä maaleja sillä tavoin kuin niitä saa parhaiten tehtyä, mutta silti itse valitat kun enää et saa tehtyä läpiajosta ~100% varmuudella maalia sillä perusveivauksella?

No, ymmärrän kyllä pointtisi. Ekoissa online-peleissä tuli vastustajia, jotka yrittivät pelata kuten jääkiekkoa pelataan ja ehdin jo ajatella, että onko peli parantunut näin paljon. Oman tason noustessa vastustajat ovat muuttuneet samanlaiseksi kuin mitä ne olivat kun NHL 11:a pelasi viimeksi, eli kyse ei ole enää niinkään jääkiekosta vaan pelistä, jossa yritetään pelimekaniikan rajoissa voittaa peli millä keinolla hyvänsä. Nuo pelaajat voi jakaa tiettyihin ryhmiin:
Juuri tuo harmittaakin minkä tässä toisella rivillä mainitsetkin.

Läpiajoista, kärjistin sitä hieman, minusta läpiajot ovat sen verran harvinaisia ja hienosti ansaittuja maalipaikkoja (yleensä) että niissä puolestani saa kuka veivata miten haluaa. En itsekkään toista tuota kuviota minkä mainitsin aiemmin, enkä ole tehnyt 11:ssakaan sitä 100% joka kerta, sillä vaihtelu virkistää. Totesin vain että en tajua nykyisen pelin läpiajon kikkoja kovinkaan hyvin kun loogiset kikat eivät tunnu toimivan enää. Kuitenkin saa puhtaasti niin harvoin läpiajon ettei pakki ronki tai kouki kiekkoa pois, että harjoittelukin on aika vaikeaa.

Hauskasti yhdessä matsissa kävi, että tämmöinen suoraan syötöstä vetelijä johti maalilla kolmannessa erässä ja pelasi koko erän aikaa. KOKO erän. Pitkää päätyyn ja syöttelyä taaksepäin. Tasoitin viime minuutilla, mutta tottakai tämä keijo rankaisi jatkoajalla suoraan syötöstä maalilla.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Itellä on PS3-versio pelistä ja nyt kaatunu jo kolme kertaa pienen ajan sisällä pelatessa nettipeliä. Kaksi kertaa siinä vaiheessa kun EASHL ottelu on lopussa ja pitäisi tulla se viimeinen raportti, se jää himmeenä näkyviin muttei saa painettua X-nappia että jatkaisi normaalisti (mistään muustakaan napista ei tapahdu mitään, eikä myöskään 10min odottelu auta). Ja ekan kerran se kaatui ihan mun ensimmäisessä EASHL drop-in games heti kun sain ekan kerran syötön lapaan, ei nostanu ainakaa fiiliksiä :p

Hiukka jäytää tää tällänen, toivottavasti tähän on tulossa jotain pelipätsiä mutta vähä epäilen ettei hetkeen ole ilmestymässä.

Muuten peli on kyllä tutun turvallinen ja NHL10:n verrattuna jonkun verran kivoja muutoksia tullut jo vastaankin. Eiköhän se tästä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Alkuun en kanssa saanut millään läpiajoista sisään, mutta pikkuhiljaa olen huomannut, että ratkaiseva harhautus kannattaa tehdä paljon lähempää maalivahtia, kuin edellisissä, johtuen varmasti siitä, että a) maalivahdit reagoivat paremmin b) ei ole enää sitä suojakenttää joka jo puolen metrin päässä maalivahdista saa kiekon karkaamaan.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tässä vaativan henkilön kommentit, joita kenenkään ei tule ottaa henkilökohtaisesti (kantaa pitää toki ottaa).

Joopajoo. "Kehitys" mennyt NHL10:stä vaan huonompaan suuntaan (tosin eipä ole omakaan osaaminen kummoista). Pro taso liiaan helppo tietokonetta vastaan, joten all star:lla pelannut nyt sm-liiga kautta noin 20 ottelua. Tässä vähän fiiliksiä:

- Tietokoneelta kiekon saaminen erittäin hankalaa (voi johtua omasta surkeudesta)
- Tietokone saa sinulta kiekon pois melko helposti -> pakottaa syöttelemään paljon (voi johtua omasta surkeudesta)
- Omat eivät juurikaan hae vapaita paikkoja -> syöttely kusee vr. tietokoneen peliin
- Tietokone luistelee kovempaa kuin sinä (ei paljon, mutta sen verran että vituttaa, vaikka itelläsi olisi huomattavasti nopeampi pelaaja valittuna)
- Tietokone karvaa kovaa, vaikka itse laittaisi 2-1-2 low karvauksen, on karvaus onnetonta ja jää yritykseksi
- Vastustajan maalivahti torjuu erittäin hyvin, omat maalit on lähinnä niitä "helppoja".
- Oma maalivahti imuroi vähintään 1-3 kiekko per ottelu (joku aivan käsittämätön rävellys)
- Peli tilttaa (screen freeze) satunnaisesti (EA supportin kommentti: konsolisi on viallinen)
- EA ei ole välianimaatoihin, selostuksiin jne. panostanut yhtään NHL10 jälkeen (= 99% samat)

Eli summasummarum, en ymmärrä miten joku jaksaa tietokoneen kanssa pelailla, kun peli on jatkuvasti 5vs1 (omat 4 pelaajaa eivät tee yhtään mitään, eivät yritä edes ottaa kiekkoa pois). Jos kolmen kaverin kanssa saa pelata (2vs2), on peli erittäin viihdyttävää. Muuten sanoisin, että EA on taas kusettanut multa rahat. Taas.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Pakko kyllä heittää tällein oneliner-tyylisesti että oli tämä peli niin paljon parempi sen vajaan viikon ajan kun ei ollut vielä jenkkejä linjoilla :D Kauhea molotus, älämölö ja spedeily netissä. Ei ihme että oli niin mukavaa pelailla.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Justin Hodgman, Jarkko Ruutu ja Ryan Stone ovat pikaisella vilkaisulla ainaot SM-liigaan tapahtuneet muutokset. NHL:stä tai AHL:stä Suomeen siirtyneet siis vain päivitettiin.
Ilari Filppula ei ole jokereissa, sekä Nokelainen on vielä jokereissa... Hieno pelata kun kokoonpanot ovat vuoden vanhoja... HV EA
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Moi,
tuntuu kyllä jumiutuvan vähän joka paikassa tämä vuosikerta PS3:lla taas, pelaa sitten yksin tai moninpelinä moodilla ei niin väliä.

Eikai tässä auta kun jäädä odottelemaan päivitystä, parempaan... esiintyykö muillakin paljonkin jäätyilyä ?.

T: Mix

Kyllä esiintyy, randomisti jumittuu.. Heti muistuu mieleen, että pelissä 2x, siirtyessä HUT osioon 1x, pelin välissä olevaan animaatioon (kun painoin ps3:lla x) 1x..

Tässä muutama esimerkki.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Rauha maahan noitte sm-liiga kokoonpanojen kanssa, eikai ne jossai ea sportilla viel lykkää rosteri päivitystä sm-liigaan, kun ei oo koko liiga edes alkanut ;) Noi Jakke Ruudut ja muut änärimmät ku on jo jossain joukkoeis onki iha ymmärrettävii, ei tollanen siirto keltää EA sportsin änäripääjehult ohi voi mennä. Eiköhä ees jonki näköst päivityst tuu noihi sm-liiga rostereihi yms tuu sitku kaudet saadaan kunnol käyntii, pääsette jokeri fanit lämimää sit kunnol ku löytyy sitä materiaalii... P.S kyl TPS viel nousee maagisii suorituksii täl kaudel, kattokaa vaa ku ne purskuttaa kanadanmaljan nostoo asti, vanhoilt jokeri paidoilt pytty nokan edest = prizeless ;)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ilari Filppula ei ole jokereissa, sekä Nokelainen on vielä jokereissa... Hieno pelata kun kokoonpanot ovat vuoden vanhoja... HV EA

Nuo pelaajien siirtelyt hoituu noin tunnissa, mutta se on anteeksi antamatonta, että kiireessä on taas jäänyt pois sellaisia pelaajia, joiden pelissä kuuluisi olla. Räikeimpänä HIFK:sta Bluesiin siirtynyt Teemu Ramstedt. Viime kaudella 9+23, mutta eipä tuollaista kannata pelissä näemmä pitää. Myös se harmittaa, että koko Södertäljen miehistö on kadonnut Elitserienistä tippumisen vuoksi pois pelistä. Södertäljestä tuli kuitenkin SM-liigaan viisi ukkoa.
 
Ylös Bottom