Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]
Useampi tunti tuli tänään hakattua, ja mittari näyttää vasta 25% pääjuonesta. Eli pituutta pelillä kyllä löytyy huomattavasti Asylumia enemmän. Pienenä miinuksena Arkham City miljöönä tuntuu paljon tylsemmältä kuin Asylumissa, vaikka onkin äärimmäisen komea ja monipuolinen. Silti toisin kuin edeltäjässä, niin mikään alue ei oikein jäänyt mieleen. Asylumissa kun yksittäisiä merkkipaikkoja oli maltillisesti kaikkialla, niin jäivät vahvasti mieleen.
Ehdoton plussa vaikeusasteen selvästä kiristämisestä. Asylumin juoksi hardilla lävitse vain muutamalla kuolemalla päivässä, vaikka olisi pelannut kuinka silmät ristissä. Cityssä tuli melkein heti alkajaisiksi (~tunnin jälkeen) taistelut, joita piti hinkata lähemmäs kymmenen kertaa ennen kuin checkpoint löytyi. Myös Riddlerin keräilykysymysmerkit ovat vaikeutuneet selvästi, joskin edelleen turhan paljon samojen kikkojen toistoa. Muutamia hienoja oivalluksia kuitenkin, joita saa hetken pähkäillä.
Tosiaan taistelut ovat siis vaikeampia, mutta niitä on ehkä turhankin paljon. Toki pituuden venyttämistä ja varsin hyvän taistelumekanismin hyödyntämistä, mutta monet taistelut kelpaisi vähän lyhyempinäkin. Taisteluihin myös Riddlerin kätyrit luovat erinomaisen mukavan vivahteen, kun täytyy vähän varoa mitä tekee ja kenen kanssa.
Juonesta ei vielä viitsi mitään sen kummoisempaa sanoa, joskaan ei ihan täysin ole vakuuttanut. Tuntunut lähinnä tunnettujen vihollisten mätkimisen maratoonilta, kun koko ajan tulee tuttua naamaa vastaan. Vähän sama ilmiö kuin Spider-Man 3 -leffassa, jossa oli jo liiaksi asti erilaisia vastustajia. Vähempikin olisi riittänyt, niin Hämiksessä kuin tässäkin. Toivottavasti vähän rauhoittuu edetessä.
Useampi tunti tuli tänään hakattua, ja mittari näyttää vasta 25% pääjuonesta. Eli pituutta pelillä kyllä löytyy huomattavasti Asylumia enemmän. Pienenä miinuksena Arkham City miljöönä tuntuu paljon tylsemmältä kuin Asylumissa, vaikka onkin äärimmäisen komea ja monipuolinen. Silti toisin kuin edeltäjässä, niin mikään alue ei oikein jäänyt mieleen. Asylumissa kun yksittäisiä merkkipaikkoja oli maltillisesti kaikkialla, niin jäivät vahvasti mieleen.
Ehdoton plussa vaikeusasteen selvästä kiristämisestä. Asylumin juoksi hardilla lävitse vain muutamalla kuolemalla päivässä, vaikka olisi pelannut kuinka silmät ristissä. Cityssä tuli melkein heti alkajaisiksi (~tunnin jälkeen) taistelut, joita piti hinkata lähemmäs kymmenen kertaa ennen kuin checkpoint löytyi. Myös Riddlerin keräilykysymysmerkit ovat vaikeutuneet selvästi, joskin edelleen turhan paljon samojen kikkojen toistoa. Muutamia hienoja oivalluksia kuitenkin, joita saa hetken pähkäillä.
Tosiaan taistelut ovat siis vaikeampia, mutta niitä on ehkä turhankin paljon. Toki pituuden venyttämistä ja varsin hyvän taistelumekanismin hyödyntämistä, mutta monet taistelut kelpaisi vähän lyhyempinäkin. Taisteluihin myös Riddlerin kätyrit luovat erinomaisen mukavan vivahteen, kun täytyy vähän varoa mitä tekee ja kenen kanssa.
Juonesta ei vielä viitsi mitään sen kummoisempaa sanoa, joskaan ei ihan täysin ole vakuuttanut. Tuntunut lähinnä tunnettujen vihollisten mätkimisen maratoonilta, kun koko ajan tulee tuttua naamaa vastaan. Vähän sama ilmiö kuin Spider-Man 3 -leffassa, jossa oli jo liiaksi asti erilaisia vastustajia. Vähempikin olisi riittänyt, niin Hämiksessä kuin tässäkin. Toivottavasti vähän rauhoittuu edetessä.