Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Tuli nyt sitten silmäiltyä tuo artikkeli läpi ja nyt itsellänikin se hypejuna viimeinkin puksutti käyntiin!

Tuntuu lähes uskomattomalta tuo pelialueen koko, sitä saakin sitten jonkin aikaa koluta. Toivottavasti alueelta löytyy paljon tekemistä, nähtävää ja kerättävää, eikä olisi liikaa sellaisia tyhjiä alueita niin kuin San Andreaksessa oli. Pelkoa ei kyllä pitäisi olla, jos peliin on luvattu kaupungin lisäksi vuoristoa, golfkenttää, armeijantukikohtaa ja viinitarhaa. Vaihtelua pitäisi siis ainakin olla.

Suurin yllätys on kolme pelattavaa hahmoa ja mietityttääkin, että miten tämä onkaan käytännössä toteutettu. Voiko periaatteessa valita vain se oma suosikkihahmonsa jolla pelata koko peli läpi vai pitääkö joillakin hahmoilla pelata jotkut tietyt kohdat/tehtävät?

Artikkelissa mainittu tehtävä vaikutti ainakin kiinnostavalta ja ennen kaikkea tuoreelta ratkaisulta. GTAIV:sen suurin ongelma olikin mielestäni liian yksitoikkoiset tehtävät. “Mene tonne, tapa kaikki ja tuu takaisin” tyyliin.

Ei noin valtavalle alueelle kertakaikkiaan saa niin paljon kerättävää, etteikö se vaikuttaisi tyhjältä. Siis San Andreas on pojat pikkualue verrattuna tähän, jos artikkeli piti paikkansa.
Toisaalta, ei se SA:n alue niin valtavasti häirinnyt minua GTA-fanaatikkoa. Muistelen aikoja, kun olin autiomaassa, oli aivan hiljaista ja minä yksin siellä taivaan alla. Oli siinäkin tunnelmaa, vaikkei mitään muuta löytynytkään. Tavallaan odotan sitä samaa taas. Ja voi pojat, muistatteko sen lentokentän, missä oli niitä omia koneita sitten kun oli lentotehtävät suorittanut. Mä siis viihdyin siellä, vaikkei siellä ollut ketään. Kenties nyt uudessa pelissä siellä juoksentelee kulkukoiria tai jotain eläimiä, who knows.

Olen näin käsittänyt lukiessani useamman artikkelin aiheesta, että kolmea hahmoa voi soveltaa eri tehtävissä, mutta niillä jokaisella on omia tehtäviä, joita voi tehdä vain tietyllä hahmolla. Itse uskon, että lopputehtävä on laaja ja tehdään kaikkien kolmen hahmon ollessa paikalla, joista ohjaat itse valitsemaasi hahmoa näistä kolmesta. Niitä samanlaisia tehtäviä taitaa olla jo ennen sitä, joissa nämä kolme päähahmoa yhdistävät voimansa. Käsitän, että yksikään päähahmoista ei kuole pelin aikana, paitsi ehkä ihan lopussa.
Tämä kolmen hahmon strategia saattaa tuoda peliin kaivattua uutta maustetta, sillä jos tehtäviä räätälöidään eri skillin hahmoille, se voi tuoda uudenlaisen katsantokulman ja vaatimukset tehtävän suorittamiseen. Vaikka se olisikin menen paikasta A paikkaan B, niin se ehkä tapahtuu nyt eri parametrien ollessa voimassa.
Mielenkiintoinen uusi lisä GTA-sarjaan. Otan sen vanhana GTA-pelaajana tyytyväisyydellä vastaan. (Aloitin GTA III:lla n. vuonna 2000)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Toisaalta, ei se SA:n alue niin valtavasti häirinnyt minua GTA-fanaatikkoa. Muistelen aikoja, kun olin autiomaassa, oli aivan hiljaista ja minä yksin siellä taivaan alla. Oli siinäkin tunnelmaa, vaikkei mitään muuta löytynytkään.
Hyvin pitkälti tämä ja toisaalta minusta San Andreasin vahvuus ei ollut niinkään se varsinainen laajuus kuin sen erilaisten paikkojen rikkaus.

Los Santos, San Fierro ja Los Venturas olivat niin tunnelmaltaan kuin tehtäviltäänkin hienon omalaatuisia, tarinan edetessä kauniisti aukeavia "hubeja," joita niiden ympärille sirotellut urbaanit pikkulähiö, peräjunttilat ja aavikon aavekaupungit komeasti täydensivät. Kun nokan käänsi Los Santosista kohti maaseutua niin se matka todella tuntui siltä, että nyt jää metropolis taakse.

Vaikka esimerkiksi Red Dead Redemption oli ilmeisesti San Andreasia isompi, eipä siitä läheskään samanlaista valtavuuden tuntua henkinyt - oli USA, Meksiko ja aika pirusti preeriaa täynnä oikeastaan ei juuri mitään. Joku Just Cause 2 taitaa olla vieläkin isompi tontti mutta samat ongelmat. Sikäli täytyy toivoa, että GTA V muistaa tässä virtuaalipi...nta-alakisassa myös koko läänin mielekkään hyödyntämisen. Lupaavalta ainakin kuulostaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Hyvin pitkälti tämä ja toisaalta minusta San Andreasin vahvuus ei ollut niinkään se varsinainen laajuus kuin sen erilaisten paikkojen rikkaus.

Los Santos, San Fierro ja Los Venturas olivat niin tunnelmaltaan kuin tehtäviltäänkin hienon omalaatuisia, tarinan edetessä kauniisti aukeavia "hubeja," joita niiden ympärille sirotellut urbaanit pikkulähiö, peräjunttilat ja aavikon aavekaupungit komeasti täydensivät. Kun nokan käänsi Los Santosista kohti maaseutua niin se matka todella tuntui siltä, että nyt jää metropolis taakse.

Vaikka esimerkiksi Red Dead Redemption oli ilmeisesti San Andreasia isompi, eipä siitä läheskään samanlaista valtavuuden tuntua henkinyt - oli USA, Meksiko ja aika pirusti preeriaa täynnä oikeastaan ei juuri mitään. Joku Just Cause 2 taitaa olla vieläkin isompi tontti mutta samat ongelmat. Sikäli täytyy toivoa, että GTA V muistaa tässä virtuaalipi...nta-alakisassa myös koko läänin mielekkään hyödyntämisen. Lupaavalta ainakin kuulostaa.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta jos nyt RDR:ssä ei ollutkaan erilaisia alueita, niin siinä ne korvasi se, että se oli muuten elävä: susia, puumia, karhuja, antilooppeja sun muita eläimiä. Huijareita jotka yrittivät milloin varastaa hevosesi tai ryöstää sinut. Yleensä koko ajan ratsukoita - koko ajan elämää. Mutta tosiaan tosta SA:sta ollaan samaa mieltä. Rockstar vaan näyttää menneen tästä askeleen eteenpäin. Nämä samat hahmot tulevat GTAV:ssä nykyajan muodossa vastaan. Eli tulemme törmäämään satunnaisiin hahmoihin esimerkiksi tien päällä, joiden tarkoitusperistä emme etukäteen tiedä. Tämä OIVA oppi näyttää siirtyneen RDR:stä GTAV:n. Tällä ehkä korjataan sitä, että ympäristöt ovat tyhjiä, mutta voi olla, että ympäristöt ovat täysiä siten, että siellä on jotain vastaavaa kerättävää jatkuvasti, kuten RDR:ssä oli esimerkiksi kukat. Who knows. Jäädään mielenkiinnolla odottamaan. Kuitenkin uskon, että RDR:n hyvä vastaanotto varmasti vaikutti myös Rockstar Northin porukkaan. Tiedossahan on varmasti jo se, että koiria on GTAV:ssä. Muistakaapa, mitä he sanoivat aikanaan eläimistä, saatikka lapsista GTA:ssa. He olivat jyrkästi sitä vastaan perustellen sitä milloin milläkin syyllä. No, RDR:ssä oli PALJON eläimiä ja niitä teurastettiin, ja oli John Marstonin poika ja lehtipoika, eli lapsia. Nyt GTAV:ssä ENSI KERTAA on yhdellä (ainakin) päähahmoista lapsia. Hienosti on R* muuttanut ajatusmaailmaansa tässä asiassa. Näiden hahmojen tuominen peliin tuo huomattavasti lisää uskottavuutta pelille. Anteeksi että kirjoitin näin pitkään, mutta joidenkin henkilöiden hienot kommentit saavat minut avautumaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Itse en ole huolissani pyörimisestä konsoleilla. Eihän koon luulisi olevan se ratkaiseva tekijä, vaan juuri se kuinka peli on saatu istumaan konsolille. Skyrimissä on iso pelialue ja ainakaan PS3:lla ei ole mitään ongelmia pyörimisen kanssa plus, että grafiikkakin on nättiä. Joo eri peli ja näin, mutta valaa uskoa myös tähän peliin. Minulle GTA on ja tulee aina olemaan konsolipeli. ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, mutta jos nyt RDR:ssä ei ollutkaan erilaisia alueita, niin siinä ne korvasi se, että se oli muuten elävä: susia, puumia, karhuja, antilooppeja sun muita eläimiä. Huijareita jotka yrittivät milloin varastaa hevosesi tai ryöstää sinut. Yleensä koko ajan ratsukoita - koko ajan elämää.
Tavallaan joo. Nuo random-tapahtumat toivottaa toki tervetulleeksi myös GTA-maailmaan mutta tuskinpa ne pientä kuriositeettiarvoa kummempia ovat; liftari kyyditetään, mukiloija nirhataan ja mystiset ruumiit keskellä ei mitään kuulostaa lähinnä väijytykseltä. Olivathan nuo ihan kiva pikkulisä Marstoninkin aikaan mutta vain sen kerran tai pari. Voisi kuvitella, että GTA V:ssä joku liikennevaloissa ryntää autolle, kiskoo pelaajan ulos ja nyysii ajokin. Tavallaan ihkauusi piirre mutta jaksaako tuollaisista enää yllättyä sen kerran tai parin jälkeen?

Muistakaapa, mitä he sanoivat aikanaan eläimistä, saatikka lapsista GTA:ssa. He olivat jyrkästi sitä vastaan perustellen sitä milloin milläkin syyllä. No, RDR:ssä oli PALJON eläimiä ja niitä teurastettiin, ja oli John Marstonin poika ja lehtipoika, eli lapsia.
Saatan olla menettänyt uskoni ihmiskuntaan mutta pistäisin silti kosolti rahaa likoon sen puolesta, että monet niistä eläimiä ja lapsia peräänkuuluttaneista halusivat niitä ihan vain shokkiarvon vuoksi, eli että olisi sillai niinku hauskaa ja siistiä, että niitä voisi pistää päiviltä ihan yhtä huolettomasti ja seurauksitta kuin GTA-maailman vakinaistakin asujaimistoa. Eläimiähän RDR:ssä ei niinkään teurastettu kuin ajankuvaan kuuluen metsästettiin ja lapsetkin olivat mukana vain juonipuolella. Siitä on edelleen äärettömän pitkä matka siihen, että GTA-maailman kadulla kävelisi satunnaisia lemmikkejään ulkoiluttavia asukkaita tai jälkikasvunsa kanssa liikkuvia perheitä. Olisihan se realistista mutta ymmärrän erittäin hyvin, miksi näin ei koskaan tule tapahtumaan.

Eipä silti, kyllähän tuota vitostakin odottaa jo kieli pitkällä eikä nyt äkkiseltään tule mieleen yhtäkään muuta sarjaa, joka olisi säilyttänyt brändiarvonsa yhtä arvokkaasti ja luotettavasti jo 15 vuoden ajan. GTA on kuitenkin niitä viimeisiä, nyt jo kovin harvinaiseksi käyneitä pelisarjoja, jotka massiivisesta rahastuspotentiaalistaan huolimatta eivät "alennu" vuosittaiseen julkaisutahtiin tai viivästy vuosi toisensa jälkeen mitä ontuvimmin selityksin. GTA ei tapahdu joka vuosi mutta aina se kuitenkin tapahtuu ja aina se on iso.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Pari päivää oli jätettävä tämä foorumi sivuun, koska kuvitelmat GTA V:stä nousivat itselläni jo melko mahtaviin mittasuhteisiin... Noh nopea lukaisu pari viimeistä sivua ja no, tässä taas ollaan. Alkaa tuntumaan että jos GTA V edes onnistuu 50% siitä mitä odotan niin luvassa on huippupeli. Tuntuu vain vähän että luvataanko tässä liikaa? Tosin pitkä kehitystyö takana ja tähän Rockstar todella panostaa. Jos, ja jos, GTA V ei osoittaudut suttuisaksi kuvaksi taikka fps-15 tms. On tämä viimeinen n. puolivuotta (4-5kk) melkoista kidutusta. Varmasti pahenee vielä kun tuo 2traileri julkaistaan.

Kun se mappi ny sattuu olemaan melkosen suuri niin mitähän tuo miun vanha PS3 , ihan tää ns."eka versio" tykkää siitä. Nykyään jo GTA IV pistää pikkaisen rajoitetta ( alkaa humisemaan n.tunnin peliputken jälkeen). Ja vielä pahemmaksi varmasti pistää näille Xboxin omistajille. Taitaa mennä pakosti 2-3:lle levylle tämä peli :/ Mutta 2000-luvun suurinta pelijulkaisuahan tässä odotetaan. Itselläni GTA IV on ollut kolmisen vuotta ja pelitunteja on kertynyt. Tarina on kaluttu pari kertaa läpi, ja mapista varmaankin jokainen kohta tutkittu (varmuutta ei voi kenties ikinä olla). Ainakin sellaiset 100h tullut pelattua. Ja aina sieltä löytyy mielekästä tekemistä. Milloin ajetaan moottoripyörällä motareita pitkin kyttiä karkuun, milloin vain helikopterilla jonkun talon katolle ja sieltä sneakaten snipulla tyyppejä ammuskelen. Aivan mielettömästi tekemistä. SA:kin menisi, mutta alkaa hieman ketuttamaan graafinen ja fyysinen puoli siinä pelissä. Silloin aikoja sitten tuntui hienolta, mutta SA:n fysiikkamoottori ei vain ole nykyaikainen :D eikä sen siis pitäisikään olla. SA:sta päivitetty versio IV grafiikalla ja fysiikallakin olisi jo unelma. Mutta seurataan tätä, pitänee taas jättää pari päivää väliin ja siirtyä PS3 pelaamaan IV:tä
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Siitä voimme olla 100% varmoja että peli ei ainakaan pyöri konsoleilla 60fps. PC:llä se saattaakin pyöriä jos on hirmu tehokas kone käytössä. 30fps on se perus GTA taso joka on siedettävä varsinkin kun gameplay on kunnossa.

Formulamies; vaikka sinulla on eka PS3, niin se ei ole yhtään sen tehokkaampi tai tehottomampi sillä Sony on vain pienentänyt osia ja tuulettimen desibelejä on saatu alas näissä uusissa Slimeissä.

Asiasta pähkinämehuun, itse tulen pelaamaan tod näk eniten Franklinilla (mustalla 25-vuotiaalla) sillä oletan hänen kuntonsa ja fyysiset ominaisuutensa olevan "vanhusten" yläpuolella. Mitkäköhän ominaisuudet ovat sitten parempia niillä 40-vuotiailla? Itse en keksi millään mitään.
 
Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Juonen kannalta oleellisia bisnesmiestaitoja, neuvottelutaitoja tms? Kyllähän "vanhukset" on monessakin asioissa kokemuksensa turvin viisaampia. Tod. näk. sun on pakko pelata vähän kaikilla jotta juoni edistyy.

Edit: monessa pelissä on se 30fps ja ei haittaa. Gta IV:ssä vain utuinen grafiikka jne kaikki sai sen aikaan, että mulla tuli huono olo noin puolentunnin pelaamisen jälkeen ja sen takia en ole koskaan voinut ps3:lla gta:sta nauttia joka harmittaa suunnattomasti. Xboxilla tuntui paljon paremmalta, mut en yhden pelin takia. Viitsinyt boxia pitää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Asiasta pähkinämehuun, itse tulen pelaamaan tod näk eniten Franklinilla (mustalla 25-vuotiaalla) sillä oletan hänen kuntonsa ja fyysiset ominaisuutensa olevan "vanhusten" yläpuolella. Mitkäköhän ominaisuudet ovat sitten parempia niillä 40-vuotiailla? Itse en keksi millään mitään.


Vanhukset luultavasti osaavat paremmin ryöstellä tms.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Mitkäköhän ominaisuudet ovat sitten parempia niillä 40-vuotiailla? Itse en keksi millään mitään.
Ainakin toisella oli jonkin näköinen armeija tausta ja lentokoulutus, ehkä sillä hahmolla on helpompi lentää koptereita ja lentokoneita tai ehkä muilla hahmoilla ei voi lentää ollenkaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Taikka pitää käydä lentokone koulu? Sanin lentsikka koulu.... Oh doooooggg.....
Niin voihan se olla noinkin ja itseasiassa voisi olla tosi hyvä ratkaisu jos eri hahmoilla olisi alussa omat vahvuutensa mutta kaikista voisi kuitenkin kouluttaa ainakin lähes tasaväkisiä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Kerranki taitaa luvassa olla ihan ok juoni. Edellisissä GTA:issa juoni ei oo ikinä ollu parempi vrt. siihen mitä mapissa voi "Itse tehdä". Yleensä juonen olen siinä sivussa suorittanut jotta saisi mapista kaiken irti (esim. SA). Varsinkin jos nyt on iso mappi ja erilaista maastoa luvassa niin, juoni jää varjoonsa. Valitettavasti. Ainakin itselläni.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Aika yllättävää oli että Rockstar lähti uudistamaan GTA -sarjaa näinkin paljon. Kaikki aikasemmat GTA:t kun on noudattanut melko pitkälti samaa kaavaa. Mutta hyvältä kuulostaa. Rockstar Games on aina ollut todella hyvä luomaan kiinnostavia ja hauskoja hahmoja. GTA peleissä onkin pelimaaliman parhaat hahmot omasta mielestäni. Moni pelkää että 3 päähenkilöä muuttaa GTA -pelin pelaamisen sekavaksi, mutta luotan kyllä Rockstariin sen verran että he tuskin olisivat GTA V:een tätä tehnyt jos se ei toimisi.


Ainakin toisella oli jonkin näköinen armeija tausta ja lentokoulutus, ehkä sillä hahmolla on helpompi lentää koptereita ja lentokoneita tai ehkä muilla hahmoilla ei voi lentää ollenkaan.

Tollasessa nyt ei olis mitään järkee. Kyllä lentämisen/autolla ajamisen jne. pitää tuntua samalta kaikilla hahmoilla. Sehän ois ihan järjetöntä jos esimerkiks sama auto käyttäytyis toisella hahmolla erilailla. Kyllä ne ajo/lentotaidot pitää tulla pelaajalta eikä pelin avustuksella. Ja tollasia rajotuksia ei varmasti GTA -peliin tule että jollakin hahmolla ei pystyisi lentämään ollenkaan.
Mutta eroja hahmojen välillä vois kyllä olla esimerkiks fyysisessä kunnossa, mutta en oikein muuta järkevää keksi. Tuskin hahmoissa mitään pelaamista muuttavia eroja on. Kyllä se riittää että kaikilla on oma tarinansta, kaverinsta, kotinsa, persoonallisuutensa ja maineensa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Jos nyt oikein ymmärsin tota artikkelia niin tolla Trevorilla on joku lentolupakirja ja voi koska vaan hypätä koneen puikkoihin, mutta sitä en osaa sanoa että miten toi vaikuttaa sitten pelissä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Jos nyt oikein ymmärsin tota artikkelia niin tolla Trevorilla on joku lentolupakirja ja voi koska vaan hypätä koneen puikkoihin, mutta sitä en osaa sanoa että miten toi vaikuttaa sitten pelissä.

Voipi olla että Trevorilla pääsee esimerkiksi lentokentän kiitoradalle ilman että tulee poliiseja perään ja tehtävissä Trevorilla on kuulemma enemmän lentämistä kuin muilla.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Että osaa hype olla suuri nyt. Tuskin maltan odottaa ensi viikkoa että se uusi traileri tulee. Ja muutenki infoa päivittäin. Onko täällä ketään joka olisi lukenut sen jutun kokonaisuudessaan. Meinaan Domesta luin ( ainoa josta olen moisen lukenut) että tässä uudessa GTA:ssa ei olisikaan enää radiomusiikkia vaan omaa vartavasten sävellettyä musiikkia. Ei toi mitenkää vaikuta ostopäätökseen mutta sellainen pieni ajatus heräsi. Että mikäli näin on niin miksi.


No jos jossain olisi vahvistus siitä niin olisi kiva saada linkkiä



Edit: Joo Mäksä. Sitä mä tarkoitin tietenki.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Asiasta pähkinämehuun, itse tulen pelaamaan tod näk eniten Franklinilla (mustalla 25-vuotiaalla) sillä oletan hänen kuntonsa ja fyysiset ominaisuutensa olevan "vanhusten" yläpuolella. Mitkäköhän ominaisuudet ovat sitten parempia niillä 40-vuotiailla? Itse en keksi millään mitään.
Eiköhän tuo ole enempi tarinaan kuin hahmokykyihin perustuva tehokeino. Vähän vastaavalla tavallahan Rockstar protoili jo GTA IV:ssä, jossa (tosin vasta DLC:n myötä) päädyttiin pelaamaan osin samoja tehtäviä mutta eri perspektiivistä. Toinen mieleen juolahtava esikuva olisi vaikkapa Pulp Fiction, jossa yksittäiset tarinat, hahmot ja kohtalot nivoutuivat elokuvan edetessä ovelin ja odottamattomin tavoin toisiinsa.

Vähän tuossa hämää mahdollisuus hypätä (tehtävien ulkopuolella) milloin tahansa kolmikosta kenen tahansa puikkoihin mutta toisaalta mikseipä sekin toimisi? Kolme rinnakkaista tarinaa, jotka voi pelata "läpi" joko yksi kerrallaan tai kolmikon välillä jatkuvasti loikkien. Yhteenhän tuo trio varmasti pääjuonen edistyessä useammankin kerran päätyy mutta luulisi ainakin ensimmäisen kerran noin käydessä kiinnostuvan siitä, millaista reittiä ne kaksi muuta alunperin kulkivat, että samaan jamaan päätyivät.

En muista GTA IV:n kohdallakaan monenkaan alunperin kiinnittäneen huomiota siihen, että Niko Bellicin tarinan edetessä tehtävissä vilahti satunnaisesti joku outo hispaano tai outo biker mutta kummasti sekä Luis Lopez että Johnny Klebitz osoittautuivat myöhemmin yllättävänkin keskeisiksi hahmoiksi tuossa pelimaailmassa. Jotenkin kuulostaa siltä, että GTA IV + DLC leivotaan GTA V:n kohdalla suoraan emopeliin ja mikä ettei. Jos se toimi kerran niin vielä tiiviimmällä suhteella pääjuoneen se voi toimia kaksin verroin paremmin.
 
Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Niin siis kai siellä radiot on ohjelmineen, mutta biisit siihen sävelletty.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom