Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

ollicas

Member
Eli siis, ketjun nimi on salibandy, joka kertoo kaiken oleellisen.

Ketjussa voi kertoa joukkueista, maajoukkueesta, omasta "jengistä" ja kaikesta, joka liittyy "säbään":)

Eli, itse pelaan Lauttasaaren Pallossa ja taidetaan johtaa E1-tason haastajasarjalohkoa (emme ole siis korkealla, pelataan harrastemielessä:)), entäs te? Olenkohan ainoa "Säbääjä" tällä foorumilla:confused:

Ja pelipaikka olisi myös hyvä kertoa, olen itse jengin ykkösmaalivahti, eli tärkeä paikka.

Toivon, että keskustelu ei karkaisi salibandysta paljoa (modeille vähän lepoa:rolleyes:)

Viestejä odotellen...
[video=youtube;Mk0MFeDAV9Q]http://www.youtube.com/watch?v=Mk0MFeDAV9Q[/video]
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Salibandya on tullut harrastettua vähän vaihtelevasti elämän aikana. Nuoruusvuosina tuli osallistuttua lähinnä erilaisiin turnauksiin, ja yksi parhaista urheilumuistoista liittyykin turnausvoiton ratkaisemiseen jatkoajalla finaalissa. Eihän se nyt mikään maailmanmestaruus ollut, mutta onhan se makiata, makiata ratkaista elämässään edes jotain.

Lukiovuosina tuli puolestaan pelattua peräti vitosdivarissa saakka. Aluksi olin hyökkääjänä, mutta kun maalivahtia oli varsinkin toisella kaudella vaikea saada mukaan, pistettiin minut sitten mualille. Olin kai ainut, joka edes suostui ajattelemaan moista. Varmaan ihan huvittava näky olin, kun pitkine, laihoine koipineni kyykkäsin maalissa ja sulloin vielä tuolloin pitkät hiuksenikin kypärän sisälle. Vähän nihkeäähän tuo ajoittain oli, mutta kyllä siitä oppi nauttimaan. Matsit tuntuivat varsinkin jaloissa. Nivuset paukkui ja polvet punoitti. Nykyään kuitenkin mieluusti olen maalissa sekä futiksessa että salibandyssa. Kumpaakaan ei enää vain kovinkaan aktiivisesti tule harrastettua, lähinnä satunnaisesti.

En tiedä kuinka muilla maalivahdeilla on ollut tapana, mutta itse en ole kertaakaan käyttänyt ainakaan matseissa hanskoja. Tuntuma on vain mielestäni parempi, vaikka likaisilla kentillä tuosta kärsiikin.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Joo, hyvä etten ole ainoa, joka on pelannut tai pelaa salibandyä.

Hanskat ollu joo käytässä, huomenna pitäsi kaiketi treenata ilman hanskoja ja sunnuntaina pelata :eek:, saas nähdä miten sormet kestää:rolleyes:

Paavi, milläs mailalla iskit tuon "juhlavan" maalin. Kiinnostaisi tietää, kun jengissä puhutaan mailamerkkien paremmuudesta. Muutamat pelaa vielä "ikivanhoilla" mailoilla, joilla lähtee "kipeitä" laukauksia.

Joo, itekkin tykkään olla maalissa sekä säbässä että fudiksessa.

Taitaapa pitää mennä kohta venyttelemään, polvinivelen tulehduksen takia jalat jäykkinä:eek:

Nii-in loukkaantumisia tulee, entä Teillä?
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Mä en juurikaan pelaa muuta kuin höntsyissä, tosipeleissä kuljen harmaa paita päällä ja pilli kädessä. Taas viikonloppuna pitäisi lähteä viheltelemään 3-divaria ja nelikymppisten seniorihumppaa. Harrastukseksi toi tuomarointi on tosi kiva, rahaa tulee niin että ranteita pakottaa ja pelaajat opettavat suomen kielen vivahteikkaimpia ilmaisuja.

Pelaajauran aikana onnistuin kerran astumaan nilkan linttaan. Siitä selvisin parin viikon levolla. Vuosi sitten et-koulutuksen kuntotesteissa kaaduin takaperin juoksussa ranteen päälle ja pari luuta katkesi. Se esti kaiken urheilun puoleksitoista kuukaudeksi. Tämä kausi käynnistyi rehvakkaasti pohjelihaksen revähdyksellä. Salibandya ei uskaltanut kokeilla melkein kahteen kuukauteen, vaikka lenkille pääsikin jo muutaman viikon tauon jälkeen.

Mä en usko, että mikään maila voisi koskaan tehdä musta parempaa pelaajaa. Mä tykkään kuitenkin enemmän katsella, missä kaverit liikkuu ja yrittää heittää nappisyöttöjä hyvään laukaisupaikkaan. Omia ratkaisuja tulee yritettyä vähän harvemmin, ja nekin osuu yleensä suoraan veskaria napaan. En siis ole mikään snaipperi.

Hauska laji. Kiva pelata. Haastava tuomaroida.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Paavi, milläs mailalla iskit tuon "juhlavan" maalin. Kiinnostaisi tietää, kun jengissä puhutaan mailamerkkien paremmuudesta. Muutamat pelaa vielä "ikivanhoilla" mailoilla, joilla lähtee "kipeitä" laukauksia.

Tais olla Karhun hikinen umpilapainen Razzo. Tai sitten ikivanha Canadien, jonka merkistä en muista. Uusin maila on merkkiä Blast, mutta siitäkin meni intin lopussa lapa vähän rikki, kun kaverille lainasin. Ennen vanhaan noilla mailoilla tuli "kilpailtua" kavereiden kanssa enemmänkin, mutta ei sitä enää nykyään jaksaisi kummemmin välittää. Kunhan on joku keppi, jolla pökkiä palloa menemään.

Tuohon finaalimaaliin liittyy sellainen hassunhauska fakta, että turnausta edeltävänä päivänä otettiin kipsi pois kädestä, kun olin ranteen futistreeneissä traagisesti murtanut.

Klassisimpia salibandymokia omalta kohdalta on tietenkin se, kun onnistuin kaatamaan vastustajien maalin. Tein kentän puolivälin tuntumassa taktisen pyörähdysliikkeen, jolla hämäsin vastustajat hyvin. Harmi vain vasten jalka oli turhan tukevasti maassa kiinni pyörähdyksen aikana, ja nilkkahan siinä meni. Lähdin joka tapauksessa juoksemaan kohti päätyä. Huomasin kuitenkin muutaman askeleen jälkeen, etteihän se jalka kestä, ja kaaduin maalin päälle. Nauraen ja taputusten saattelemana hypin yhdellä jalalla vaihtoon.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Mä en juurikaan pelaa muuta kuin höntsyissä, tosipeleissä kuljen harmaa paita päällä ja pilli kädessä. Taas viikonloppuna pitäisi lähteä viheltelemään 3-divaria ja nelikymppisten seniorihumppaa. Harrastukseksi toi tuomarointi on tosi kiva, rahaa tulee niin että ranteita pakottaa ja pelaajat opettavat suomen kielen vivahteikkaimpia ilmaisuja.

Pelaajauran aikana onnistuin kerran astumaan nilkan linttaan. Siitä selvisin parin viikon levolla. Vuosi sitten et-koulutuksen kuntotesteissa kaaduin takaperin juoksussa ranteen päälle ja pari luuta katkesi. Se esti kaiken urheilun puoleksitoista kuukaudeksi. Tämä kausi käynnistyi rehvakkaasti pohjelihaksen revähdyksellä. Salibandya ei uskaltanut kokeilla melkein kahteen kuukauteen, vaikka lenkille pääsikin jo muutaman viikon tauon jälkeen.



Hauska laji. Kiva pelata. Haastava tuomaroida.

Joo, kiva, että "dumareitakin" löytyy. Vivahteekkampia ilmaisuja ilmaisevat pelaajat on hauskaa katseltavaa, ainakin maalivahdin näkökulmasta. Yks ihan hauska tilanne tuli viime kauden lopussa, kun pelattiin saman ikäluokan SSV:tä vastaan.

Eli olin maalissa, peli oli tiukkaa, laukauksia tuli ainakin 68 (jos ollenkaan muistan), kolmatta erää minuutti aikaa ja se tapahtui:eek:ma pelaaja pistää vastustajan häkkiin 4-3 maalin ja minä ratkean riemusta. Mutta 0,2 sekuntia ennen pelin loppua vastustaja tasoittaa- vaiko sittenkään. Tuomarille menin sanomaan yhden lauseen: "Se oli korkea maila" ja kappas ketaletta, maali hylättiin ja matsi oli sittenkin voitto. Siinä oli hauska kuunnella vastustajien "Hiton hyvä veska"-puheita ja yksi pelaaja taisi saada pelirangaistuksia.

Mites, onto teidäm mielestä tuomarit huijareita, lahjottuja hemmoja vai kunnon miehiä. Itse kallistun jälkimmäiseen. On niitä huonojakin, mutta yleensä ovat ammattitaitoisia.


OT! Tästä on varmaan tullut pelkkä Modejen ja mun ketju:D. Ei nyt sentään
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Täältä löytyy myös yksi reikäpalloilija. Hyökkääjänä omimmillaan ja mieluusti laidassa jakelemassa namupasseja. :D Pari kertaa viikossa tulee pelailtua enemmän tai vähemmän tosissaan sekaporukoissa, ihan laadukkaita ja vauhdikkaita pelejä on saatu aikaan kun 99% kaikki osaa pelata ja syötötkin menee lapaan. :)

Lisäksi kerran vuodessa on työpaikan puolesta sm-turnaus, jossa tultiin viimeksi hopealle. Finaalissa meinasi tulla joukkotappelu kun vastustajan pelaaja sikaili meidän ykköspeluria surutta yli laidan. Pistin kostoksi tilanteen jälkeen poikittaista josta kaveri otti lämpöä ja sain 5min ansaitusti. Kaveri ei kuitenkaan tästä vielä ottanut opikseen vaan jatkoi samaan malliin jolloin tuomarin oli pakko pistää pelaaja pihalle ja siinä vaiheessa kaikki kävi jo suht kuumana. Ei ollut joukkokähinät kovinkaan kaukana. :D Peli hävittiin hyvän taistelun jälkeen 3-1 joten maaleilla ei mässäilty.

Mailoja tuntuu menevän tasaiseen tahtiin poikki kun jotkut hakkaa surutta varteen eikä nuo nykyajan mailat sitä kestä. Pari Fatpipen kallista mailaa mennyt jo poikki ja nyt vaihdoin Unihocin mailaan jossa on koko varren pituinen grippi mistä saa tukevan otteen. Sillä pelailtu nyt jokunen kuukausi ja hyvin on kestänyt. Suuremmista lavan käyristyksistä en niin perusta, pieni taitto päähän riittää.

Jossain divarisakissakin olisi kiva pelata, mutta en tiedä mahtaisiko aika riittää vuorotyön takia siihen hommaan. Kuntoa ja intoa kyllä piisaisi. :)
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Höntsäilymielessä pelailen sählyä kahdessa eri porukassa, eli ei mitään sarjatason palloa ja maalivahtejahan ei ole kummassakaan porukassa. Karppauksen, salin ja lenkkeilyn ohella on mukava ollut alottaa taas pelailu ja onhan tuosta jo pikkuinen touchikin löytynyt sitten yläasteen. Kompastuskiveksihän tässä muodostuu vieläkin se, että en ole pikakiitäjä, joten vähän hapottelee ravata pitempään pelanneiden kanssa, mutta kyllä se pikkuhiljaa tämäkin asia on alkanut tasoittumaan.

Kaikin puolin kyllä mukava joukkuelaji ja aloittamisen kynnys on sen verta matala, että vain pelipaikan saaminen voi koitua ongelmaksi, kun noita liikuntasaleja pitäisi aina osata kysyä oikeasta paikasta ja oikealta ihmiseltä.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Joskus on tullut lätkittyä puolitosissaan, eli ei mitään tosipelejä koskaan. Yläasteella taisi olla totisimmillaan. :D Sitten ammattikoulun aikoihin ei tullut ollenkaan pelattua, vasta sen jälkeen vaihtelevasti. Nytkin olen lähinnä lapsen kanssa pihalla lätkinyt menemään ja uusi maila varmaan pitäisi ostaa, tai ainakin grippi ja lapa pitäisi vaihtaa tuohon halpikseen. Lähinnä semmosen hauskanpidon kannalta olen aina pelannut. Serkkupoika on valveutuneempi ollut salibandyn osalta, sillä kun on yksi suomenmestaruus omalta sarjatasoltaan. Polvihan sillä on paskana vähän väliä.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Laji jota tykkään pelata mutten jaksa kiinnostua.
Siinä ehkä pähkinänkuoressa syy miksi oma "ura" ei koskaan saanut tuulta siipien alle.

Maalivahtina on tullut räpiköityä kohta 20 vuotta. Junioreissa 1-divari -SM-tasolla ja aikuisiällä ajan ja innostuksen mukaan 1-3 -divareissa. Tällä hetkellä palloja pysäytellään 2-divarissa.

Hanskat kädessä tulee huidottua koska sillon on helpompi kusettaa itteään ettei vedot tunnu missään :D
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Täältäkin ilmoittautuu salibandyn harrastelija. Pelailen 5 divaria. Lisäksi mua voisi kutsua monitoimimiehheksi. Mä treenaan myös toisen vitosdivariseuran kanssa. Lisäksi tulee käytyä kuntosalilla pari kertaa viikossa. Vedän kesäisin omaa kesäliigajoukkuetta ja omat lapseni pelaavat salibandykouluissa.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Mulla kans parin kauden verran kokemusta 5. divarista, tehtiin uusi jengi ihan tyhjästä ja lähettiin suorilta vitoseen pelaileen, turpaan tuli joka pelissä ja meidän joukkueen keski-ikä taisi olla jotai 13-14 kun muilla oli sielä päälle 20. Ite olin joukkueen vanhin aikoinaan. Pelasin puolustajana, koska ei mulla oikeestaa ollut väliä pelipaikasta ja hyökkääjiä oli niin paljon ettei kaikille herunu peliaikaa ja puolustajana sai sentään pelata koko ajan. Ite sählyä oon pelannu sen eri muodoissa sellaset 15 vuotta, joista kaks viimeistä tuossa divarissa.

Sen kummemmin en oo tosissani lajia pelannut, tiesti joka peliin aina lähettii parhaansa tekemään, mutta ei ne 10-1 tappiot mua niin haitannu, pääasia että pääsi pelaamaan ja oli kivaa. Vaikka jollain tasolla kaipaankin joukkueen treenejä niin ehottomasti säbä on parasta omassa kaveriporukassa (joista suurin osa pelas tiesti myös joukkueessa). Silloin peli oli rehtiä ja suht taitavaakin. Ja tuli noiden kahden vuoden aikana myös valmennettua saman seuran junnuja ja kierreltyä heidän pelireissuillaan. Yllättävän vaikeaa puuhaa tuo 8-9 v ohjaaminen ja valmentaminen.

Nykyään en enää pelaile missään kun 4 vuotta sitten muutin toiselle paikkakunnalle, enkä täältä ketään oikeastaan tuntenut. Kuulin että täälä olis kans vitosdivarijoukkue, mutta mun nykykunto on sellane että jo rappuset ylös tekee tiukkaa.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

OK, kolmas yritys kirjoittaa tämä viesti, onko jotain ongelmia, KFin?

ELI, ottelut meivät hyvin, yksi tasuri ja yksi voitto, mutta "sarjajohto" säilyi.

Ensiksi pelasimme ÅIF:ää vastaan ja puolustus oli vähän ulalla, joten vastustaja rankaisi, mutta peli sujui muuten mallikkaasti.

Toinen peli oli klo.19.00 ja vastustajat olivat pelin alussa unten mailla, joten johdimme 3-0 kahden minutin aikana.

Alla linkki, josta pääsee meidän sivuille ja josta näet sarjataulukon ja pelien tulokset

Pojat 2000-01 - Lauttasaaren Pallo LaPa


-ollicas-
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Terve, eli ollicas taas kirjoittelee LaPan kuulumisista.

Lauantaina oli kaksi peliä ja lohkovoitto ja välisarjapaikka jaossa, kunkas sitten kävikään:confused:


Ensimmäiseksi pelasimme Tikkurilan Tiikereitä vastaan ja peli oli suotuisa allekirjoittaneen joukkueelle.

Aluksi peli pomppi päästä päähän ja vastustaja pääsi onnekkaasti 5-3 johtoasemaan. Tästä ei kuitenkaan luovutettu, vaan noustiin vielä 8-7 voittoon ja lohkovoitto oli meidän!!! :cool:



Toinen peli edessä ja päätin kokeilla outoa, jopa sekoa torjuntatyyliä huvin vuoksi. Sen takia varmaan hävittiinkin toinen ottelu 8-6:)


Mutta, sarjavoitto on lapasessa ja ensi vuoden puolella pelit jatkuvat, tuleekin samaan lohkoon suomen parhaan-00 joukkueen kakkosjengi, että näin...

Ai niin ja linkki JoJon kirjoittamaan "juttuun" Tiikeri Areena 10.12.2011 - Lauttasaaren Pallo LaPa


-ollicas-
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Juu eli et ole edes ainoa E1-poika.Täällä pelailen Heinolassa sentterinä ja voin kehua itseäni joukkueen parhaaksi aloittajaksi.
Joukkueella oli viime kaudella ongelma:vastustaja meni alussa johtoon.Eipä tuolle voinut mitään ja sen kanssa rämmittiin jopa Itä-Suomen mestariksi!Tuolloin olin vielä oikea laituri.
Toisestakin asiasta voin kehua itseäni:eek:len liigan paras maskimies.Sentteriksi siirryttyä tosin nuo hommat ovat jääneet ylivoimapeliin.
Omassa ketjussani on pieni ongelma:vasen laiturini on hieman yliyrittäjä,eikä paljoa syöttele.Nekin syötöt jotka tulevat ovat toiselle laiturille eli jään hieman hyökkäyksissä ulos.Hän on saanut huomautuksia valmentajalta mutta eipä ole paljoa tehonnut.
Tällä hetkellä olemme sarjassamme toisia.Tosin vain ykkönen ja kolmonen ovat kohtaamatta.Yksi tasuri erottaa meidät kärjestä.Paikallispelissä Lahtea vastaan alkoi jäähyily ja parhaimmillaan oli kaksi pelaajaa jäähyllä,joista toinen oli kapteeni viitosella.Tuossa vastustaja teki maalin,ja se hyväksyttiin,vaikka kaksi heidän pelaajaa oli meidän maalivahtimme päällä.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Juu eli et ole edes ainoa E1-poika.Täällä pelailen Heinolassa sentterinä ja voin kehua itseäni joukkueen parhaaksi aloittajaksi.
Joukkueella oli viime kaudella ongelma:vastustaja meni alussa johtoon.Eipä tuolle voinut mitään ja sen kanssa rämmittiin jopa Itä-Suomen mestariksi!Tuolloin olin vielä oikea laituri.
Toisestakin asiasta voin kehua itseäni:eek:len liigan paras maskimies.Sentteriksi siirryttyä tosin nuo hommat ovat jääneet ylivoimapeliin.
Omassa ketjussani on pieni ongelma:vasen laiturini on hieman yliyrittäjä,eikä paljoa syöttele.Nekin syötöt jotka tulevat ovat toiselle laiturille eli jään hieman hyökkäyksissä ulos.Hän on saanut huomautuksia valmentajalta mutta eipä ole paljoa tehonnut.
Tällä hetkellä olemme sarjassamme toisia.Tosin vain ykkönen ja kolmonen ovat kohtaamatta.Yksi tasuri erottaa meidät kärjestä.Paikallispelissä Lahtea vastaan alkoi jäähyily ja parhaimmillaan oli kaksi pelaajaa jäähyllä,joista toinen oli kapteeni viitosella.Tuossa vastustaja teki maalin,ja se hyväksyttiin,vaikka kaksi heidän pelaajaa oli meidän maalivahtimme päällä.

Mukava kuulla, että on myös muitakin samalla "sarjatasolla" pelaavia pelureita, vaikka välimatka ei ole pienimmästä mutta ei suurimmastakaan päästä:).

Jaa-a, vaikea pistää paremmaksi, mutta koitetaan:)D), onko joukkue nimeltä Oilers Millenium tuttu? Pitäisi olla, nimittäin joukkue on Suomen PARAS -00 joukkue. Kyseistä joukkuetta vastaan olemme hävinneet joka kerta:(, mutta onko SSV-00:kaan tuttu jengi? He me voitimme sentään 4-3 ja joukkue on Suomen parhaimistoa.

Maskimiehille varoitus!: Jos vastaanne tulee joukkue nimeltä Lauttasaaren Pallo eli LaPa -00, itse en menisi maskiin. Olen sen verran hanakka tekemään maskimiehen elämän vaikeaksi, että teen kaikkea laidasta laitaan: Bravuurini on vetää maskimiehen housut alas, kuitenkin vain kerran onnistunut. Maskimiehet ovat kiinnostavaa juttuseuraa: Minä vain puhelen: Näen, en näe, näen... ja vastustaja sanoo: Hitto, ole hiljaa! jonka dumari kuulee ja vastustaja jäähypenkkiä kuluttamaan:D


Että näin...
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Bravuurini on vetää maskimiehen housut alas, kuitenkin vain kerran onnistunut.

En suosittele onnistumaan, kun mä olen viheltämässä; toi on automaattinen 2+10.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Mukava kuulla, että on myös muitakin samalla "sarjatasolla" pelaavia pelureita, vaikka välimatka ei ole pienimmästä mutta ei suurimmastakaan päästä:).

Jaa-a, vaikea pistää paremmaksi, mutta koitetaan:)D), onko joukkue nimeltä Oilers Millenium tuttu? Pitäisi olla, nimittäin joukkue on Suomen PARAS -00 joukkue. Kyseistä joukkuetta vastaan olemme hävinneet joka kerta:(, mutta onko SSV-00:kaan tuttu jengi? He me voitimme sentään 4-3 ja joukkue on Suomen parhaimistoa.

Maskimiehille varoitus!: Jos vastaanne tulee joukkue nimeltä Lauttasaaren Pallo eli LaPa -00, itse en menisi maskiin. Olen sen verran hanakka tekemään maskimiehen elämän vaikeaksi, että teen kaikkea laidasta laitaan: Bravuurini on vetää maskimiehen housut alas, kuitenkin vain kerran onnistunut. Maskimiehet ovat kiinnostavaa juttuseuraa: Minä vain puhelen: Näen, en näe, näen... ja vastustaja sanoo: Hitto, ole hiljaa! jonka dumari kuulee ja vastustaja jäähypenkkiä kuluttamaan:D


Että näin...

Juu siis sanoin,että ne hommat on jäänyt taakse.Ja itse olen kentällä puhunut vastustajalle vain juuri kotiturnauksessa aloituksissa sen saman tyypin kanssa ja kerran pelissä veskalle.Veska sanoi:pois eestä,mä en nää mitää.No mähän siihen:Se on tarkotuski.

Huomiota:-Säbämestarit 2011-ohjelmassa Oilers pudotti sekä oman ikäluokan LuFTin ja oman seuran C-tytöt.Myöhemmin harjoituspelissä hävisimme tytöille 2-1.:)
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

En suosittele onnistumaan, kun mä olen viheltämässä; toi on automaattinen 2+10.

Ja mikäkohän on tulkinta, periaatteessa tuo on sallittua, jos vastustaja on maalivahdinalueen sisällä.
 
Vastaus: Salibandy, "Säbä", Floorball, Reikäpallo...

Ja mikäkohän on tulkinta, periaatteessa tuo on sallittua, jos vastustaja on maalivahdinalueen sisällä.
Ei siinä tulkintaa tarvita. Toisen vaatteiden repiminen on kiinnipitämistä. Housujen kiskominen alas puolestaan sekä estämistä että vaarallista peliä. Maalinedustatilanteessa sitä on täysin perusteltua pitää epäurheilijamaisena käytöksenä. Ja tietysti jos hyökkääjä sattuu saamaan maalin edessä pallon ulottuvilleen samaan aikaan kun puolustaja kiskoo housuista, tulee tilanteesta myös rankkari.
 
Ylös Bottom