Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Pelin pystyy läpäisemään alle kuudessa minuutissa:

[video=youtube;T2x4zEtDEqo]https://www.youtube.com/watch?v=T2x4zEtDEqo[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Voi ***** mitä paskaa. S-rank vaikka juoksee kokoajan ja ampuu (tainnuttaa) kaikki viholliset joista osa jopa huomaa. Tuolla statseissa ei kuitenkaan ole mitään mainintaa että tuosta huomaamisesta rangaistaisiin, eikä mitään bonusta jos jättää viholliset täysin rauhaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Voi ***** mitä paskaa. S-rank vaikka juoksee kokoajan ja ampuu (tainnuttaa) kaikki viholliset joista osa jopa huomaa. Tuolla statseissa ei kuitenkaan ole mitään mainintaa että tuosta huomaamisesta rangaistaisiin, eikä mitään bonusta jos jättää viholliset täysin rauhaan.

On kieltämättä mennyt "arcadeksi" tämä peli. Suosittelen ottamaan hardilla uusimtakierroksen. Viholliset huomaa paljon herkemmin, jolloin tuo run 'n' gun systeemi ei ota toimiakseen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Normaali on kolmosesta alkaen ollut mun mielestä tommonen ammuskeluvaikeustaso. Oma hauskuutensa niissäkin. Mutta Ground Zeroes on ihan eri peli, kun pistää hardille. Kiukulla väänsin tänään ekaa kertaa vaikeimmalla ja ekasta tehtävästä hikisen väännön jälkeen B-rankki. Suurin ongelma oli ne haukankatseiset vartijat niistä tulleet uudelleenaloitukset edellisestä checkpointista. Huomenna uusiksi ja S-tasoa kohti.

Huomaamista on kaksi "tasoa": Huomaako se yksi kaveri sinut vai saako se aikaan hälytyksen. Siitä hälytyksestä tulee negaa pisteisiin, mutta ei jos ehdit hiljentää sut huomanneet vartijan ennen sitä. Vaikealla vaikeustasolla toi huomaaminen on käytännössä kuitenkin aina hälytys ellet seiso ihan vieressä ja nappaa kaverin kurkusta kiinni, normaalilla siinä on hetki aikaa reagoida ja vetää vaikka nukutusnuoli pannuun.

Ainoa ongelma on, että noi normaalitasolla pelattavat tehtävät on välttämätön paha, ennenkuin pääsee kiinni vaikeampaan tasoon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

On tämä kyllä hyvä. Nyt on pelattu kaikki muut tehtävät paitsi Déjà Vu johon pitää kerätä niitä XOF-merkkejä. Peli pyörii PS4:llä erinomaisesti ja hiiviskely on todella hauskaa. Kieferistä Snakena en löydä pahaa sanottavaa vaikka en vieläkään ymmärrä sen näyttelijävaihdoksen tarvetta. Kaikkien Metal Gear-fanien kannattaa kokea tämä vaikka hinta onkin vähän korkea.

Hauska video:
[video=youtube;JPMIPMmafWU]http://www.youtube.com/watch?v=JPMIPMmafWU[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Normaali on kolmosesta alkaen ollut mun mielestä tommonen ammuskeluvaikeustaso. Oma hauskuutensa niissäkin. Mutta Ground Zeroes on ihan eri peli, kun pistää hardille. Kiukulla väänsin tänään ekaa kertaa vaikeimmalla ja ekasta tehtävästä hikisen väännön jälkeen B-rankki. Suurin ongelma oli ne haukankatseiset vartijat niistä tulleet uudelleenaloitukset edellisestä checkpointista. Huomenna uusiksi ja S-tasoa kohti.

Normal on kyllä aivan liian helppo. Selkeästi ajateltu, että uusillekin pelaajille tuo on hyvä aloitustaso. Harmi vaan, että veteraanien on tuo pakko pelata läpi, että pääsee siihen oikeampaan MGS-kokemukseen käsiksi. Toki tuo arcademainen normal-taso mahdollistaa aikamoisen ramboilun ja kyllä sekin ihan hauskaa on, välillä.

[video=youtube;meSXYaGTG1Q]https://www.youtube.com/watch?v=meSXYaGTG1Q&list=UUd8Qz_X1zA7DFmbiotzxN_w[/video]

Valitettavasti videosta jäin loput 25s jonnekin bittiavaruuteen. Ajaksi muodostui lopulta 8:45 ja S-rank.

Toivottavasti Phantom Painista löytyisi The Boss Extreme -vaikeustaso. MGS4 oli parhaimmillaan juuri silloin, kun ensimmäistä kertaa yritti saada Big Boss Emblemiä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Normal on kyllä aivan liian helppo. Selkeästi ajateltu, että uusillekin pelaajille tuo on hyvä aloitustaso. Harmi vaan, että veteraanien on tuo pakko pelata läpi, että pääsee siihen oikeampaan MGS-kokemukseen käsiksi. Toki tuo arcademainen normal-taso mahdollistaa aikamoisen ramboilun ja kyllä sekin ihan hauskaa on, välillä.

Valitettavasti videosta jäin loput 25s jonnekin bittiavaruuteen. Ajaksi muodostui lopulta 8:45 ja S-rank.

Toivottavasti Phantom Painista löytyisi The Boss Extreme -vaikeustaso. MGS4 oli parhaimmillaan juuri silloin, kun ensimmäistä kertaa yritti saada Big Boss Emblemiä.

Hienoa pelaamista! Paljonkos menisi aikaa ilman hidastusmoodia ja tähtäysavustusta? ;) Miten muuten pelaajat olette ylipäänsä kokeneet tuon hidastusmoodin? Itse en ole vielä kokeillut, mutta kokeilen kyllä seuraavalla pelikerralla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Paljonkos menisi aikaa ilman hidastusmoodia ja tähtäysavustusta? ;)

Pitää harjoitella hardilla vielä jonkun aikaa, ennenkuin edes viitsii yrittää speedrunia. Tuohan oli Normalin perusasetuksilla rykäisty.

Miten muuten pelaajat olette ylipäänsä kokeneet tuon hidastusmoodin?

Mielestäni todella turha ja pilaa MGS-fiilistä. Mutta kuten sanoin, normal-taso on varmasti uusia pelaajia varten suunniteltu.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Itse nappasin melkein heti sen hidastusmoodin pois päältä. Ihan hauska ajatus ja varmasti uusille pelaajille ihan tarpeellinen ominaisuus, mutta logiikka mun mielestä vähän hölmö, jos useampi kaveri bongaa yhtäaikaa. Plus vie immersiota.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Eilen illalla tuli tuo ensimmäinen tehtävä läpäistyä ja taattua Kojima-laatua normal-tason helpotuksista huolimatta. Hidastus tuli laitettua samantien pois ja tuo spottaus systeemi on täysin immersiota rikkova turhake. Ainakin noilla Sonyn omilla langattomilla kuulokkeilla pystyi äänien perusteella välttelemään vihuja todella hyvin. Äänimaailma on muutenkin napakympin arvoinen tässä teoksessa. Nyt olisi tarkoitus vedellä kaikki tehtävät hardilla ja täysin ghostina, eli ei aseita ja vihuihin koskematta. Mielenkiintoisia hetkiä varmasti luvassa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Itsellä on vaikeuksia läpäistä peliä edes normaalilla vaikeustasolla. En vain tajua oikein miten tässä pitäisi edetä. Kun tainnutan jonkun vartijan ja kannan sen vaikka miten hyvään piiloon niin ei mene kuin vähän aikaa ja joku löytää sen. Sitten on paikka täynnä vartijoita ja kun huomaavat minut alkaa hirmu taistelu, yritä siinä sitten nukutuspistoolilla räiskiä sitä päälle rynnivää porukkaa kun on vielä vanki selässä. Pitänee katsoa joku läpipelausvideo että miten tämä läpäistään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Samaa ongelmaa oli itellä. Vedin kylmästi vaan kunnon aseella kaikki kumoon ku tarpeeksi monta kertaa yritin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Oma läpipeluu.
https://www.youtube.com/watch?v=SySqDJoj8_w&list=UUWslRxa-eSdZp2uvnR44u2w

Lopussa iskee häly päälle kun päätin ihan tylysti lähteä kuorma-autolla basesta pois. Mitä sitä kävelemään kun auto on keksitty :D
Kyllähän tuosta selvisi ihan pelaamista helpottavia juttuja. Kuten että nukutuspistoolilla voi katsoa tähtäimen läpikin ja silloin osuu huomattavasti paremmin. Ja että nurkan takaa tulevan vihollisen voi ottaa suoraan kuristukseen, ja vielä ampuakin samalla. Jotenkin nuo kontrollit hakusessa itsellä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Oli minullakin kaksi ekaa läpipeluuta. Enkä ole vieläkään jaksanut ottaa selvää miten saa vartijat nostamaan kädet ylös ja menemään maahan. Vasta muutama päivä sitten opein, että kun kantaa jotain niin R2:sta painamalla sen voi heittää vaikka kalliolta alas. Se on kivaa kun mukana tullut läpyskä ei kerro mitään ja kun klikkaa manual kohtaa niin aukeaa nettisivu joka on se viimeinen paikka mistä pelaajan pitäisi etsiä pelin perustoimintoja. Ei näin. Ei todellakaan näin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Oli minullakin kaksi ekaa läpipeluuta. Enkä ole vieläkään jaksanut ottaa selvää miten saa vartijat nostamaan kädet ylös ja menemään maahan. Vasta muutama päivä sitten opein, että kun kantaa jotain niin R2:sta painamalla sen voi heittää vaikka kalliolta alas. Se on kivaa kun mukana tullut läpyskä ei kerro mitään ja kun klikkaa manual kohtaa niin aukeaa nettisivu joka on se viimeinen paikka mistä pelaajan pitäisi etsiä pelin perustoimintoja. Ei näin. Ei todellakaan näin.

Meni kyllä itselläkin kiinni aika äkkiä tuo avautuva nettisivu kun klikkasin manuaalia. Ärsyttää nuo puutteelliset ohjekirjat peleissä. Yleensä aina ensin opiskelen ohjekirjan ennenkuin edes aloitan peliä. Mutta nykyäänhän ne monesti on korvattu pelissä olevilla turoriaaleilla, mutta tässä ei ole edes sitä. Nuo pelin aikana vilahtavat ohjeet menevät niin helposti ohi pelin tiimellyksessä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Ja Miller kertoo kaiken liian myöhään. Minulle se kertoi miten CQC toimii joskus 20 minuutin pelaamisen jälkeen ja tuossa vaiheessa olin kyllä jo virheiden kautta tajunnut sen itsekin. Jos niitä digi manuskoita pitää peleihin laittaa niin voisi sitten tehdä kuten vitalla ja wiiu:lla. Esim vitalla on ihan perus manuska jota voi selata sivu kerrallaan ja wiiu:lla on viety vielä astetta pidemmälle eli jos kuvassa on vaikka koko hud ja sen eri kohdissa on numerot ja jos vaikka energian kohdalla on numero 6 niin sitä näpäyttämällä siirrytään siihen kohtaan ohjekirjaa jossa selitetään mistä on kyse.

Olihan MGS 2:ssa ja 3:ssa monta sivua noita kontrolleja ja vielä kuvien kanssa jotta varmasti tajusi mitä tapahtuu ja ainakin MGS 2:ssa oli vielä pelissä itsessään kaikki samat jutut ja kuvien tilalla oli pieni video.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Oli ainakin myös MGS4:ssäkin vielä hyvin kattava fyysinen ohjekirja josta sai aika paljon asioita selville.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes

Meinasin hankkia pelin, mutta en sitten hankkinut kaiken negatiivisen palautteen myötä mitä tuttavilta tuli tästä sanottua.
 
Ylös Bottom