Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pakko sanoa omakin sana tähän väliin. Kauan olen siis näitä änäreitä hakannut ja muutama oma mielipide. Olen siis pelannut vain komppua vastaan kymmenkunta peliä ja jokusen onlinessa.
Aika naurettavaa tekstiä :D Jos ei ensimmäisen kerran jälkeen hallitse peliä, tai se on erilainen kuin aikasemmat, niin onko se silloin huono? Syötöt menee mulla ainakin perille, läpiajoista kohtuu % sisään, onet lämärillä etuylänurkkaan menee sisää kuten ennenkin ja luistelunkin oppii hallitsemaan ku vähä totuttelee. Peli on toki haastavampi kuin edeltäjänsä, mutta musta se on ainakin pelkästään positiivinen asia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

No jo on juttut. Realistisuutta aina vaaditaan, sitten kun sitä tulee itketään kuinka ei voitetakkaan enää 7-0 sählymaaleilla.

Tökkimisen tehokkuus pitääkin olla hyvä, kaikki ketkä on oikeaa lätkää pelanneet tietää, että jos luistelet vauhkona kohti pakkia ja se tykkää sun lapaan/kiekkoon niin kiekko lähtee lavasta. Sitä varten jääkiekossa on mm. suojaus ja ei puolustajien läpi voi vaan luistella, toki niin pystyi 12:sessa tehdä, mutta ei enää. Onneksi.

Onet ovat aina menneet liian helposti, nyt niitä onneksi on parannettu. Ennen sai tehtyä maalin luistelemalla omasta päästä laitaaa pitkin vastustajan alueelle, syöttö maalin eteen kolmen lavan läpi ja kiekko häkkiin. Nyt maalivahditkin tajuaa seurata sitä syöttöä. Onet on maalivahdilla helppo aavistaa jos näkee millon, mistä ja mihin syöttö lähtee, onessa tärkein on tarkka oikein sijoitettu laukaus suoraan syötöstä. Aina kun itellä on lähtenyt tarkka kuti suoraan onesta niin häkki on heilunut.

Opetelkaa tähtäämään laukauksia ja katsokaa mihin se hyökkii ja tähdätkää sen mukaan (itse ainakin näin teen) sekä laukomaan oikeaan aikaan, huonosta asennusta lähtee luonnollisesti paska kuti.

Harjoitus tekee mestarin ja mestarit harjoittelee aina.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hyvä peli kyseessä on (edelleen).
Mut ainoa selvä lapsus on nuo rangaistukset. Ei mitään järkeä. 12 peliä tekoälyä vastaan ja tekoäly ottanut yhden siis yhden rangaistuksen.
Vähän niitä tulee itsellekään, mutta yleisesti semmonen 2 jäähyä tulee itselle pelin aikana.

Ja sitten olis kiva jos tän sais jo pois pikkuhiljaa. Liian monta painosta ollut tääkin tilanne ja syö fiilistä kyllä.

no goal | EA SPORTS

Ja sitten päivän positiivinen juttu oli eilisen puolella. Latasin kovan lämärin -> yli maalin -> osuma päätypleksiin ja rätsistä pleksi hajalle. Kiva että voi taas mennä kovasta vedosta pleksi rikki. Tai ainakaan mulla ei mennyt koskaan rikki viime vuonna kuin taklauksesta.
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kyllä itselläkin onet ja läpiajot alkaa menee jo sisään kun on totutellut. Suurin ongelma on se, että oma siltin jos peli päättyy vaikka 4-2 tms. Niin melkein järjestäen noista on 4-5 täysin räkämaaleja, joita ton tason molareille tulee ehkä yks kuukaudessa tai kaudessa. Aivan käsittämättömän helppoja esim just längeistä. Tai välillä koittaa ottaa räpylään ni pompottaakin maaliin jne. Ja pelin lopulla tuntuu et AI saa niitä vielä helpommin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

NHL 12 vs-peleissä tein yhteensä 4108 maalia, näistä easports.comin mukaan onetimerilla 929. NHL 13 vs-peleissä tähän mennessä 61 maalia, joista 13 onetimeria. Eka sessio takana ja statsit 14-2-0, joten taidolla tässä(kin) pelissä voitot poimitaan. En käsitä miten muutaman päivän pelaamisen perusteella porukka tuomitsee tän pelin ihan täysin. Ehkä kannattais vaikka harjoitella? Olettiko joku oikeasti, että tässä menee täsmälleen samat maalit kuin aiemmassa painoksessa? Itse en ole vielä läpiajoon keksinyt mitään pomminvarmaa niksiä, mutta siinä ei ole itselle tarpeeksi syytä a)sammuttaa pleikkaria b)myydä peliä eteenpäin c)kusta levyä halki??? outoa porukkaa. Aivan loistava lätkäpeli, hyvä EA!

Ducks PP | EA SPORTS
Onetimer | EA SPORTS
Getz to Perry | EA SPORTS

Oikein ajoitettu, oikealla kovuudella tuleva syöttö oikeaan paikkaan -> häkki heiluu.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Toivon todellakin, että maalivahteja fiksataan. Superbmanin Johnnylla on siit hyvä video, joku varmaa linkannu tän mut jos et oo nähny nii klikkaa tätä.

Huutonaurut 1:45 kohdilla tapahtuvaan Niemen torjuntaan :D Samoin kun viimeiseen Masonin "venyttelyyn" :eek:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Paras peli tässä sarjassa! Vihdoinkin peli näyttää jo jääkiekolta! Eilen illalla itse sain ensikosketuksen tähän painokseen, ja loistavia matseja tuli heti alkuun. Hukassahan sitä oli aluksi tuon uuden luistelusysteemin ja siihen liittyvien muiden juttujen kanssa, mutta aika nopeasti tuohon tottui. HUT:a tuli muutama peli pelattua, pari peliä Be a Pro:ta ja sitten pari NHL Moments Live -haastetta. One timerit upposi ihan kiitettävästi, ihan realistisella prosentilla. Itse en tajua tuota valitusta, että tämä olisi ihan paska ja turhaan maksanut 70 euroa. Harjoitelkaa ja opetelkaa hyvät ihmiset! Ei joka asiassa voi olla heti hyvä, ja tässä painoksessa on tullut huomattavia muutoksia verrattuna NHL11 --> NHL12. Ei enää samat kikat pure.

Ainoa miinus ekan pelisession perusteella oli juurikin nuo maalivahdit... Pakkohan tuohon on joku päivitys tulla... HUT:ssa 2vs.0 -hyökkäys, "Valelaukaus", syöttö ja heti syöttö takaisin: maalivahti liukuu ensimmäisen syötön perusteella toiseen laitaan, ja sen jälkeen supernopealla heittäytymisellä toiselle kulmalle ja kiekkohan upposi räpylään... :rolleyes:
 
Vastaus: Re: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Eli peli on ryssitty siis. Eli kannattaako jättää tämä vuosipäivitys väliin? Ja pelata ennemmin nhl 12:ta

Kysy itseltäsi tykkäsitkö NHL12 arcade jääkiekosta vai haluaisitko mielummin pelata realistisinta jääkiekkosimulaatiota tähän päivään mennessä. Monet kuvioluistelijat ovat olleet hätää kärsimässä, kun kiekon kanssa ei voikaan enää tehdä piruetteja ihan miten tahtoo, puolustajana kiekon saa pois jos joku erehtyy tulemaan mailaetäisyydelle, eikä syötöt enää mene 6 pelaajan ryppään läpi lavasta lapaan. Vanhana jääkiekkoilijana itse olen kyllä ollut aivan täpinöissäni. MAHTAVA PELI! :p
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pakko sanoa omakin sana tähän väliin. Kauan olen siis näitä änäreitä hakannut ja muutama oma mielipide. Olen siis pelannut vain komppua vastaan kymmenkunta peliä ja jokusen onlinessa. Eilen jaksoin pelata 2 peliä kunnes vitutus valtasi meikäläisen. Juuri äsken pelasin yhden pelin ja konsoli meni kiinni, joten pakko oli tulla purkautumaan johonkin.

+ <-- Plussat. Tell me!

+ Kaikki edellämainitsemasi

Et vaan osaa. Tuitui, nähdään ensi vuonna :D

P.S. Itsellä ei mitään ongelmia luistelussa, syöttelyssä, maalinteossa tai puolustamisessa. Videopeli-sukupolvi, joka ei ole ikinä luistimia pitänytkään jalassa on hätää kärsimässä. Vihdoinkin. Nyt pelataan LÄTKÄÄ!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ite ainakin tykkäsin kun muutaman pelin pelannut nytten. Ei oo ainakaan tällä hetkellä löydy mitään valittamista. Realistisin jääkiekko -peli tähän mennessä!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Itse olen pelannut änäreitä vuodesta 1992 lähtien. Eli ensimmäinen EA:n tekele löytyi Sega Megadrivelle. Kaikenlaisia änäripelejä on tullut nähtyä ja koettua ja kyllä nyt itse olen ihan eri mieltä Milesizdeadin kanssa. Pelinautinto on hukassa tämän tekeleen kanssa. Kaikki tekeminen on sellaista tuskaista sähläämistä. Kiekko pomppii ja polttaa lavassa kaikilla tiimeillä ja kaikilla pelaajilla joita olen pelaamassa nähnyt. Kiekko vaihtaa omistajaa kyllä vähän väliä, mutta kun se tapahtuu jatkuvien harhasyöttöjen sekä ohivetojen takia, niin eihän tässä kyllä mitään järkeä ole. Ja tuo onejen vaikeuttaminen tuohon malliin on kyllä täysin järjetöntä, kun kuitenkin puolustamista on niin paljon helpotettu änäri 12:sta. Tosin kankean luistelun takia läpiajojen kyttääjiä ja räkäkiekkoa päätyyn heittäviä vastaan puolustaminen on tässä änärissä kyllä entistä vaikeampaa...

Todellisuudessa kun pelaaja 2-0 läpiajotilanteessa vie kiekkoa etukulmaa kohti ja syöttää sitten viime hetkellä takatolpalle oikein hakeutuvalle kaverille nopea syötön, pitäisi oikeassa lätkässä tulla ainakin 90%:sesti maali. Änäri 13:ssa tuo suhde kääntyy niin, että ehkä 10% tuollaisista tilanteista päätyy maaliin. No, nuo luvut nyt ovat hatusta vetämiäni, mutta tuon suuntainen tuo tilanne kuitenkin nyt on.

Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että kun änäri 13 luistelua hieman sulavoitettaisiin, syöttämistä parannettaisiin ja bottiveskasta tehtäisiin sellainen, että nuo täydelliset takisonet uppoaisivat, kuten oikeassakin lätkässä, niin silloin alettaisiin puhua jo aika realistisesta lätkästä. Se joka väittää tuon nykyisen veskapelin olevan realistista, ei kyllä minun mielestäni ihan täysin sisäistä tiettyjä maalivahtipeliin sekä maalintekoon liittyviä lainalaisuuksia oikeasta lätkästä.

Omasta mielestäni änäri 12 on edelleen selkeästi paras NHL-peli, jota olen pelannut, vaikka myönnän kyllä, että sen heikkoutena oli jonkin verran liikaa arcadehenkisyys. Pelattavuudeltaan siltikin ylivoimaisesti paras lätkäpeli, jota olen toistaiseksi pelannut.

Jos onejen vaikeuttaminen ja hämismaalivahdit ärsyttävät, kuten itseäni, niin silloin en tässä vaiheessa voi tätä änäriä sellaisille kavereille suositella. Jos asiaan tulee edes jotain järkevyyttä patchin muodossa, niin peli paranisi jo paljon.

Eli patchia edelleen odotellessa... :p

Nyt kun puhut EASHL peleistä, niin ei sulla sitten sellainen käynyt mielessä, että jos pelaat vielöAmateur/Rookie tason kortilla niin sun pelaajan OVR on ehkä just ja just 60, kuten myös niiden muiden siellä kentällä, joten eihän sen pitäisikään näyttää ja tuntua siltä kuin Crosbyllä siellä kurvailisit. Ja muistetaan vielä sekin, että uusi luistelumoottori ottaa aikansa tottua ja luistelu on kaiken a ja o mitä ikinä kentällä teetkin (laukaukset, syötöt, kääntymiset jne.). Jos et hallitse luistelua, niin varmasti kaikki tekeminen on tuskallista, jopa sillä Crosbyllä.

Mutta aivan varmasti jos/kun pääset sinuiksi luistelumoottorin kanssa ja saat nostettua EASHL pro pelaajan tasoasi (Veteran/Superstar ->), niin peli on aivan huikea! Mun mielestä se on jo nyt sitä, vaikka Rookie 2 kortilla vielä mennäänkin :p

Mainittakoon vielä tuolta EA:n foorumin puolelta ilmiö, jonka olen huomannut tässä eilisen ja tämän aamun aikan, että monet valittajista ovat alkaneet pikkuhiljaa syömään sanojaan. Puurot meinasi mennä väärään kurkkuun, kun aamulla luin yhen pahimmista valittajista kirjoittaneen jotakuinkin seuraavan kommentin yhdelle valittajalle, joka käytännössä valitti melkein kaikesta mahdollisesti (sytöt menee harakoille, luistelu on järkyttävän tahmeaa, one-timerit ei onnistu jne. jne.): "Mä tiedän täysin sun tunteen. Olin alkuun itsekin täysin turhautunut peliin ja aivan valmis kiikuttaamaan pelin vaihtoon. Mutta annoin pelille mahdollisuuden, ja nyt kun mulla on Veteran 2 kortti ja muumat buustislotit käytössä peli-ilo on palaamassa. Hieman kaipaan pelejä joissa teimme 6 maalia pelissä, mutta tämän pelin ilo tulee sen tuomasta haasteesta. Täytyy oppia rytmittämään luistelua oikein, ajoittamaan syötön oikealla voimakkuudella, ja laukomaan hanakammin..."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

+ Kaikki edellämainitsemasi

Et vaan osaa. Tuitui, nähdään ensi vuonna :D

P.S. Itsellä ei mitään ongelmia luistelussa, syöttelyssä, maalinteossa tai puolustamisessa. Videopeli-sukupolvi, joka ei ole ikinä luistimia pitänytkään jalassa on hätää kärsimässä. Vihdoinkin. Nyt pelataan LÄTKÄÄ!
+1 on kyllä 5/5 peli.

Enään peli ei ole semmosta, että jokanen yrittää laitaa pitkin ja hakee maalille one-timeria. Kyllähän se nytkin ihan hyvällä prossalla uppoo, mutta nyt korostuu myös muut maalintekotavat, myllytys ja kiekon toimittaminen maalille.

YKSI SUURI MIINUS SILTI: Ei lainkaan enään verkkoliigoja? =(
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tykkään kyllä todella paljon. Peli tuntuu paljon realistisemmalta kuin parina viime vuona. Ihan oikein että noi onetimerit ja läpiajot ei uppoo joka vedosta, niin kuin aiemmissa versioissa. Loppuu se sooloilu ja opetellaan syöttämään. Ei NHL:ssä oikeasti kaikki maalit tule onetimereista tai upeista kikoista. Suurin osa maaleista tulee ripareista ja rannevedoista.

Porukka itkee ja raivoo kahden päivän jälkeen kun vanhat varmat maalit ei toimi ja pelkillä kikoilla ei pärjääkkään.

4/5
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuinka saan käyttööni EASHL:ssä sen Amatööri 3- kortin, kun kerta NHL12:ssa olin Legenda 3? Nyt näyttää peli kuitenkin, että olen vain Amatööri 1. Joku helppikää. Kiitos ja anteeksi jos joku kysynyt jo miljoona kertaa samaa asiaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ei noi mitenkään mahdottomia kyllä ole, uudet veskat. Torjuvat hyvin xcreaset niin kuin pitääkin. Ei se takatolppa ole oikeassakaan hokissa mikään takuumaali.

Maaleja tulee entisen lailla kuitenkin peleissä mitä itse pelannut, jos variaatiota on tullut lisää sen tylsäksi käyneen läpiajotakakulman lisäksi, tai takakulmalle väkisinsyötetyn passin jälkeen niin hyvähän se vain on.

Täytyy antaa enemmän kuin pari päivää aikaa pelille jota on uudistettu rankalla kädellä. Kerhopeleissäkin ensimmäinen 10 matsia meni opetellessa uutta systeemiä, ja sen jälkeen alkoikin maaleja syntymään järkeviä määriä, 2-4 normimatsissa. Eli suht saman verran kuin edellisessäkin hokissa.

Joo ei tosiaan xcreaset ole mahdottomia. Nyt pitää vain osata laukoa oikein niistä, ei mene NHL12:n tapaan suoraan sisää. Paljon menee takatolpalta veskan kamojen kautta tai sitten puikoista sisään. Erittäin positiivinen asia, että maaleihin on tullut rutkasti variaatioita, kuten myös kaikkeen muuhunkin: syöttelyyn, vetoihin, maalivahtien torjuntoihin jne.

Tossa Johhny Superbmanin videossa oli oikeastaan yksi ainoa silmäänpistävä asia, ja se oli viimeinen torjunta, jossa veska seisoi päällään. No, enpä itse ole vielä about 50:ssä pelissä moiseen törmännyt, joten jos sieltä nyt yksi harvoin sattuisikin tulemaan niin ei haittaa pätkääkään. Nyt tulee paljon enemmän hienoja venytystorjuntoja ja ne näyttää mahtavilta. Muutama hauska yksityiskohtakin tullut vastaan, esim. kiekko pomppi veskan selän takana maaliin ja veska kääntyi polvillaan ollessaan katsomaan selkänsä taakse ja yritti vielä kauhaista rällällä kiekon pois maalista, mutta maalituomari oli tarkkana: kiekko oli yli viivan. Hidastus oli kuin oikeasta TV-lähetyksestä :p
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuinka saan käyttööni EASHL:ssä sen Amatööri 3- kortin, kun kerta NHL12:ssa olin Legenda 3? Nyt näyttää peli kuitenkin, että olen vain Amatööri 1. Joku helppikää. Kiitos ja anteeksi jos joku kysynyt jo miljoona kertaa samaa asiaa.

Ihan pelin alussa kysyttiin vaan että haluaako tuoda NHL12:sta asetukset (tai jotai vastaavaa), jonka hyväksyin nii miula ainaki oli suoraan Amatööri3.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tykkään kyllä todella paljon. Peli tuntuu paljon realistisemmalta kuin parina viime vuona. Ihan oikein että noi onetimerit ja läpiajot ei uppoo joka vedosta, niin kuin aiemmissa versioissa. Loppuu se sooloilu ja opetellaan syöttämään. Ei NHL:ssä oikeasti kaikki maalit tule onetimereista tai upeista kikoista. Suurin osa maaleista tulee ripareista ja rannevedoista.

Porukka itkee ja raivoo kahden päivän jälkeen kun vanhat varmat maalit ei toimi ja pelkillä kikoilla ei pärjääkkään.

4/5

Parhaimmat naurut tulee sankareista, jotka vaan kärkkyy läpiajoja ja sitten jääräpäisesti yrittää joka kerta jotain überhienoja tuulimyllykikkoja ja veska poimii ne kerta toisensa jälkeen pois kuin karkin lapselta :D

Pienet vartaloharhautukset ja suorat vedot toimii, ja näinhän se on oikeastikin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miten tässä saa omat asetukset käyttöön kun aloittaa turnauksen, kauden tai pudotuspelit? Tulee aina nuo alkuperäiset asetukset vaikka valitsee nykyinen (omat asetukset) ja ne on ladattu. Omat asetukset toimii vain pika pelissä. Pitääkö nuo joka kerta naputella (sliderit) kun aloittaa esim. turnauksen? En ole ennen ea:n lätkää pelannut joten ei mitään käsitystä missä vika.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ihan pelin alussa kysyttiin vaan että haluaako tuoda NHL12:sta asetukset (tai jotai vastaavaa), jonka hyväksyin nii miula ainaki oli suoraan Amatööri3.

Itse en ole peliä käynnistänyt ensimmäistä kertaa pleikkarillani joten en tiedä onko tuosta kohdasta painettu silloin kyllä vai ei. Koitin poistaa jo NHL13 pelitiedon työkaluista ja asensin uudelleen, peli ei kuitenkaan kysynyt tuota kohtaa peliä käynnistäessä siltikään. Valikoista en löytänyt tämmöistä kohtaa myöskään, joten jos joku nyt osaa auttaa miten saan käyttööni sen Amatööri 3- edun niin kiitän ja kumarran.
 
Ylös Bottom