Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's The Division

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Joku vika on nyt Pelissäni Se jää pyörimään siihen Conneting kohtaan ja sitten tulee se virhe ilmoitus error delta luin toisesta foorumista sillä oli sama vika kuin mulla toivon mukaan tallennus säilyy kun kohtuu pitkällä vaikka vasta 6 levelillä kuittenkin

Mulla sama juttu, väittää errorissa että servut ei too toiminnassa, vaikka kaverit hakkaa samaan aikaan? Lvl19 ollaa ja ei saamari jos tässä joutuu alottaa alusta
 
1,5h pelaat tehtävää ja serverit kaatuu. Savejahan tässä ei kuulemma tarvita ubin neitien mukaan,että tehtävä vaan alusta uudestaan. Voi kiesus että voi raivostuttaa [emoji3]

Edit: Pakko oli ottaa matchmaking että sai sen nopeasti tehtyä uudestaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Mitäs noilla blueprinteillä tekee? Kuinka ne tulee/saa käyttöön.

Taitavat liittyä craftaamiseen, esineiden luomiseen.

Tänään pari leveliä ylöspäin 7:n asti. Sivutehtävissä ja yhdessä noudossa riitti tekemistä. Loottia tulee jatkuvasti ja näitä saa romutella palasiksi repusta tilaa viemästä. Hahmoaan pukee ja varustaa kuin Action Mania penskana. Vaikea päättää haluaako suosia healia vai depsiä varusteissa. Skill powerin päälle edes vielä ymmärrä. Valikkoa avautuu edellisen päälle ja silmät vuotaa vettä. Kuuluu roolipeliin.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Juu niillä saa tosiaan tehdä aseita ja varusteita. 2 sinistä asetta ja 2 varustetta tuli tehtyä. MP5 burst pyssy on kyllä mukava peli.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Huomio aamuagentit!

Huomenna on aamulla kello 8 Suomen aikaan servujen huoltokatko.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

kartassa näet semmosia pieniä pisteitä jossa lukee "parts" keräät niitä tunti jos toisenkin, sitten menet siihen craftäys pöydälle ja kaytät geras - osat gearin tekemiseen ja ase osat aseisiin, muistaakseni vasemmalla laidassa olin muistaakseni merkitty että kuinka paljon tietty tavara osia tarvitsee.

tätä en kerennvyt kuin kerran testaamaan ja jos tämmönen elämänkoululainen sen tajuaa niin tajuat kyllä sinäkin :D .

Tällaista vastausta en nyt ihan hakenut, mutta toistaiseksi olen antanut kyseisen pöydän olla. Tehtävistä saatu lootti on alusta asti ollut niin hyvää, että Craftingilla ei pääse edes lähelle yhtä hyviä varusteita ja aseita. Blueprinttejä löytyy kyllä kiitettävästi, mutta ne ovat olleet kovin heikkotasoisia tähän mennessä, kun olen käynyt katsomassa, turha tuhlata osia vielä. Kerätään ensin massiiviset varastot kaikkea ja katsotaan sitten, minkä verran tarvitsee mitäkin osaa tiettyihin juttuihin ja mitä hyötyä eri osista on, sitä tässä hain - mutta peli on vielä niin tuore, että parempi odottaa.

Meininki lienee kuitenkin sama kuin roolipeleissä, eli tietyt osat lisäävät tarkkuutta, vahinkoa, vakautta, lippaan kokoa, ja sitä rataa, vielä ei vain ole tiedossa eri osien vaikutusta ja paranevatko ominaisuudet entisestään eri osien yhteisvaikutuksena? Jää nähtäväksi.

Tänään hypättiin tasolta seitsemän viisi pykälää ylöspäin ja tehtävät tuntuvat mielenkiintoisilta, kun jatkuvasti on haettu suurempaa haastetta pari leveliä kovemmilta tasoilta. Sitä tosin toivoisin enemmän, että viholliset tekisivät muutakin kuin heittelisivät kranaatteja ja juoksisivat välillä rynnäköllä kohti tarkka-ampujien suojaamana - voisivat esimerkiksi koukata sivulta ja yrittää saartaa pelaajia? Nykyinenkin malli on hyvä, koska kaikkea ei vain ehdi huomata ja osumaa tulee kohtalaisin väliajoin, mutta haastetta täytyy aina olla. Onneksi tehtävissä on myös se hard-mode.

Serverien toiminnasta sen verran, että muutaman kerran peli on pysähtynyt kuin valokuvassa ikään ja rullannut sitten eteenpäin hieman, jämähtänyt taas ja kerran putosin myös serveriltä kokonaan pois. Uudelleen kirjautuessa olikin huvittavaa katsella, kun ruudulla luki "olet jonossa paikalla 639", kas kun eivät laittaneet jonotusmusiikkia taustalle soimaan. "Jono" eteni kuitenkin nopeasti ja reilun minuutin kuluttua pääsi taas kirjautumaan, mutta jotenkin se huvitti. Niin ja toisessa partyssa myöhemmin illalla kaksi samassa porukassa ollutta (suomalaista) pelikaveria putosivat pois, pari kertaa kumpikin.

Ja pakko taas kehaista Dark Zonen meininkiä, oli hienot kahakat toista neljän hengen porukkaa vastaan, kun he aloittivat rähinän ja paikalla syntyi pienoinen paniikki, kun rogue-tyyppejä oli hetkessä monta ympärillä. Aluksi jäimme alakynteen, mutta kerättiin porukka uudestaan kasaan ja lopulta saatiin kostettua vastapuolelle ja vielä suurin osa varusteista kopterin kyytiin ja päämajaan. Tilanne on joskus todella karu, kun reppu on täynnä saastunutta loottia, luodit viuhuvat ympärillä ja pitäisi äkkiä saada paketti kyytiin... mahtavaa menoa! Tilanteessa nähtiin myös aika huvittava episodi, kun sekä roguet että muut loottia keränneet pelaajat tulivat sulassa "sovussa" ripustamaan pakettejaan kopterin kyytiin ja kukaan ei ampunut - paitsi sitten, kun oma paketti oli kyydissä :).
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Levelillä 7 olen tällä hetkellä ja oikein hyvältä vaikuttaa tää peli. Sinistä kamaakin saanut jo jonkin verran, kun bossit on niitä pudottanu. :D
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Onko tietoa kauan servujen huoltokatko kestää aamulla?
2 tuntia

Uusi päivä takana pelin parissa ja tahti on enemmän tai vähemmän nopea, noin 30h peliaikaa ja tasot aidan kummallakin puolella 22:n jälkimmäisellä puoliskolla. Maistuu erittäin hyvin peli
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

tossa yksinpelissä sais olla kyllä paljon paljon PALJON vihamielisempi ympäristö, vaikka on "muutaman päivä" katastrofin jälkeen niin kyse on kummiskin semmoisesta paikasta kuin new york.

noita "bändiittejä" saisi olla enemmän tai jopa tommonen "siviili" voisi olla semmonen joka on vaaraksi puukottaa selkään jos sille annat purkkiruokaa.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Taso 30 saavutettu eilen illalla ja pelikin meni läpi muutama tunti sitten.
Enään olisi kartalla keräiltävät ja dark zone. Dz5 ja 6 ilmoittavat kuitenkin leveliksi 32 eli ilmeisesti lisälevuja tulossa ekojen laajennusten yhteydessä.
Tuli myös craftattua keltainen pistooli mikä iskee omalla gearilla 37 000 dps.

Edit. Tai sitten tuolla dz5 ja 6 alueella on 32 levun npc hahmoja. Ei tullut tutkittua niitä vielä
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Tällä videolla GameSpotin toimittaja kertoo mitä hän tekee nyt kun on saavuttanut max. levelin 30. Päivätehtäviä ja Dark Zonea tuntuu pääosin sisältö olevan. Myös craftaaminen on tapetilla. Itsellä ei mitään kiirettä nousta vielä tuonne, kunhan ehtii ennen ensimmäistä DLC:tä ensi kuussa niin hyvä.


https://youtu.be/SjMg14nhV9k
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

En pääse edes alottamaan peliä koska tuolla alun safe housessa en saa suoritettua tuota "Complete the activation" :( turhauttavaa!
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Skill powerin päälle edes vielä ymmärrä. Valikkoa avautuu edellisen päälle ja silmät vuotaa vettä. Kuuluu roolipeliin.

Ymmärtääkseni Skillpower skaalaa sun kykyjen tehokkuutta, on se sitten Heal-työkalun käyttöä, miinoja tai kannettavaa suojaa, kaikki nämä hyötyy siitä mitä korkeampi Skillpower on.

Meininki lienee kuitenkin sama kuin roolipeleissä, eli tietyt osat lisäävät tarkkuutta, vahinkoa, vakautta, lippaan kokoa, ja sitä rataa, vielä ei vain ole tiedossa eri osien vaikutusta ja paranevatko ominaisuudet entisestään eri osien yhteisvaikutuksena? Jää nähtäväksi.

Ei oikeastaan, ne eri materiaalit mitä voi kerätä, ne on vain "valuuttaa" craftaamisessa. Esineillä on tietyt craftihinnat ja systeemi automaattisesti velottaa sulta ne materiaalit mitä siihen tiettyyn tavaraan tarvitsee, ite ei siis voi valita mitä käyttää eikä niillä täten ole mitään vaikutusta esineen laatuun. Ne on sitten ne modit jotka muokkaa noita mainitsemiasi ominaisuuksia, eikä ne liity oikein craftaukseen.

Pääsääntöisesti peli pyrkii käyttämään saman tason materiaalia saman tason esineeseen, mutta ilmeisesti voi myös tehdä paremman laadun kamaa heikommalla materiaalilla mutta se maksaa silloin enemmän. Ite tein eilen purppuran repun ja kun mulla ei ollut purppuraa materiaalia niin peli otti sinistä, ja prosessi maksoi aika paljon enemmän materiaaleina.

Tämä craftisysteemi on tismalleen sama kuin Diablo 3:ssa, keräät tarvittavat materiaalit ja blueprintit, jonka jälkeen systeemi arpoo sulle siihen esineeseen perkit ja talentit. Mitä laadukkaampi esine on craftattavana sitä useampi perkki ja talentti siihen mahtuu. Ne näkyy siinä ruudussa oikealla kysymysmerkkeinä kaikki, kun craftaat niin siihen arvotaan kaikki arvot ja kyvyt, jos et tykkää saamastasi tavarasta niin sen voi heti purkaa siinä, tai jos tykkää niin voi samantein laittaa päälle.

Ovat jopa laittaneet mukaan Diablosta tutun Enchanting Stationin, tässä sen nimi on Recalibration Station, siellä voi siis vaihtaa yhden kyvyn varusteessasi toiseen, tälleen voi vähän rakentaa mieleistä jannua kun voi yrittää saada omaa buildia suosivaa kykyä varusteeseen. Pitää vain muistaa että kun valitsee jonkun kyvyn vaihdettavaksi, se lukitsee muut kyvyt paikoilleen, eli sitten voi vaihtaa ainoastaan sitä mitä on jo kertaallen vaihtanut.

En pääse edes alottamaan peliä koska tuolla alun safe housessa en saa suoritettua tuota "Complete the activation" :( turhauttavaa!

Ilmeisesti aika yleinen bugi, kokeile käynnistää peli uudelleen ihan kokonaan, ja jos se ei auta niin kokeile tehdä uutta hahmoa, monille tuo hahmonluonti on ollut se toimiva ratkaisu.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Huomio aamuagentit!

Huomenna on aamulla kello 8 Suomen aikaan servujen huoltokatko.
Toivottavasti tämä ratkaisee minun pelin ongelman kolmeen päivään en ole päässyt Jää conneting kohtaan pyörimään kunnes tulee error väittää että serverit ei ole toiminnassa parilla tätä vikaa kun olen kysynyt
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Oon koittanut kaikki kikat mutta mikään ei toimi, toivottavasti huollon jälkeen saisi agentin aktivoitua.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Oon koittanut kaikki kikat mutta mikään ei toimi, toivottavasti huollon jälkeen saisi agentin aktivoitua.
Mene pois safe housesta, niin pitkälle ettei tehtävä ole enää suorituksen alla, sitten kartalta kursori safe housen kohdalle ja matchmaking. Teleporttaat safe houseen, jengiä on vähemmän ja läppäri toimii. Näin sain ite kierrettyä ton.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Päivätehtäviä ja Dark Zonea tuntuu pääosin sisältö olevan.


https://youtu.be/SjMg14nhV9k

ja toisesta lähteestä: "As most can guess, the daily story missions are simply more challenging versions of the main game story missions."

No ei ollut yllätys että eivät saa mitään uutta oikeaa tekemistä keksittyä, pelimaailma ei juurikaan muutu mihinkään näissä peleissä, se sama ikuinen taistelu jatkuu samana loputtomasti. Näinhän se taitaa kaikissa tämän kaltaisissa online jutuissa olla, mitään uutta ei voi tulla kun maailma on "jäädytetty" tuohon tilaan ja tehtävät ovat sitten "end gamessa" vain entisen toistoa.
Saisivat oikeasti pistää paukkuja ns. tarina editoriin jossa keksisivät viikottain "uuden tuntuisen" tarinatehtävän vaikka 10-20 erilaisesta toimesta mitä pelissä vois tehdä ja se niputettaisi tarinan palaseksi.

Sitten vielä se että eihän näissä kovemmissa aseissa kovempia vihollisia vastaan ole mitään järkeä.. ase nousee 1000dps -> 100000dps ja vihulaisen suojat täysin samalla tavalla. Kannatan toki vihujen tason nousua mutta ei näin keinotekoisesti. Aseissa voisi olla pitkällä aikavälillä jonkun vaikka 10-20% viritys mahdollisuuksia ja vihulaiset sitten kehittyisi AI ja suojien suhteen vaikka 2x tasolle. Ideana siis että omat pelitaidot joutuisivat kehittymään realistisella tavalla pelin edetessä.

Onhan tuo nyt järjetötöntä että newbie vs. 20h pelanneen pelaajan tuhoero on 100x, taikaluodit tekee vaan niin hyvää tuhoa ;) Ymmärrän kyllä että lootti keräily on valitettavan vahva pelimekaniikka, tylsää vaan kun muuhun ei kyetä :(

Tämä siis vain end game nurinaa, peruspeli lienee kivaan hupia sen minkä se kestääkään.
 
Vastaus: Tom Clancy's The Division

Menee vähän offtopicin puolelle, mutta kun tuosta end gamen puutteellisuudesta nyt selvästi puhutaan, niin täytyy esittää siitä oma mielipide vähän yleisemmällä tasolla.

Itselle nämä loottipelit/mmorpit eivät ole koskaan olleet niitä isoimpia suosikkeja, mutta joulusta 2011 eteenpäin tuli sellaiset 2-3 vuotta hakattua aika säädyttömiä määriä tunteja Star Wars The Old Republicia, joka nyt on kuitenkin jollain lailla samantyylistä pelattavaa kuin tämä. Siinäkään pelissä ei ollut alkuun kauheasti end game-sisältöä, vaan yksi raidi, muutama instanssi ryhmätehtäviä ja maksimilevelille nostettuja "strikeja", joilla farmailla uutta tavaraa. Sitä oli kuitenkin omaan makuun riittävästi, että joka päivä jaksoi sen 50 levelin hahmon kirjauttaa sisään ja tehdä sillä jotain 1-2 tuntia vähintään. PVP tietysti oli vielä juttu erikseen, mutta siitä en niin välittänyt...

Tietenkin ajan saatossa siihen 50 levuiseen hahmoon "kyllästyi", mutta halusi kuitenkin joka päivä silti palata laajaan Star Wars-maailmaan ja sehän onnistui hyvin, kun pelissä oli kaksi liittoumaa, Tasavalta ja Imperiumi, joilla molemmilla oli osa planeetoista omiaan ja ihan erilaiset juonten pääideat. Neljä hahmoluokkaa uniikeilla luokkakohtaisilla tarinoilla per liittouma oli myös sellainen asia, että ne liittoumien planeettojen päätarinat jaksoi pelata läpi monesti siinä samalla, kun seurasi uuden hahmoluokan omaa tarinaa, sen oman hahmon henkilökohtaista tarinaa kohti yhtä galaksin tärkeimmistä henkilöistä.

Miksi sitten kirjoitan nyt tästä? Lähinnä sen takia, että siinä olisi ollut Ubisoftille malli, kuinka saada tästä pelistä syvällisempi. Nyt ilmeisesti tarina on yksiulotteinen riippumatta siitä, millaisen hahmon rakentaa ja ilmeisesti mitään hahmoluokkia ei ole olemassa? Pienillä taitoeroavaisuuksilla mennään. Tarina ei ilmeisesti muutu yhtään sen mukaan, millaisella hahmolla pelaa. Maksimilevelin saavuttamiseen ei ilmeisesti hirveän kauaa mene ja sen jälkeen tekemistä ei ennen huhtikuuta ilmeisesti ole juuri mitään. SWTORiin verrattuna ei siis tunnu olevan juuri mitään syytä palata takaisinpäin tai pelata toisella hahmolla erilaisin valinnoin uudestaan. Tässä vaiheessa vaikuttaa hyvin kevyeltä "roolipeliltä", vaikka pelin voisi kai sellaiseksi ymmärtääkin, kun oma hahmo kuitenkin alussa luodaan.

Ehkä vertaukseni SWTORiin on hieman "metsässä" tai liian isosti odotettu, mutta kyllähän roolipeliltä kuitenkin odottaa sitä, että olisi uudelleenpeluuarvoa ja valinnoilla isoja merkityksiä ja vaikutuksia. Division taitaa valitettavasti tuolta osalta mennä sinne Destinyn kastiin, jossa siis hahmoa luodessa valitaan vain se, miltä se näyttää niissä muutamissa välinäytöksissä ilman, että sillä olisi mitään muuta oikeaa merkitystä. Se yhdistettynä hyvin yksinkertaisiin taitopuihin tekee kyllä pelistä korkeintaan "roolipelin" lainausmerkeissä. Roolipeliksihän tämä on kai kuitenkin alun perin suunniteltu, kun katselee tosiaan noita ideoita end gamen suhteen, jotka ovat kuitenkin raideineen ja muineen aika suoria kopioita sieltä SWTOR/Warcraft-sarjasta.
 
Ylös Bottom