Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Tulipahan tilattua SCUF Gaming ohjain PS4 konsolille. Oli tilattavissa briteistä ja jenkeistä, päädyin jälkimmäiseen koska säästi huimat 10-15€. En odota mitään ihmeitä, mutta pari kipaletta noita orkkis dualshock 4 ohjainta kulunut jo puhki. Tatit kuluneet ja triggerit palauttaa huonosti. Takuun pikkiin toki saa uusia mutta kokeillaan nyt kuitenkin onko tosta mihinkään. Joitain ominaisuuksia ei ole saatu 4PS ohjaimeen mitä tossa Xboxin scuffissa on, varmaan tosta hieman apuja FPS peleihin kuitenkin on. Saatan kirjoitella kevyttä reviewiä kun saan ton käsiini, n. 3-4vk täytyy vielä odottaa. Saa nähdä kannattiko investointi :D

Niin ja sitten kun ohjain jää tulliin sulla niin on 10-15e säästö menetetty samantien. :D

Itsellä ollut nyt jokusen viikon PS4 Scuf kätösissä ja noin viikon verran meni siihen totutellessa. Aluksi oli lähinnä kädet/sormet kipeät kun ei ollut tottunut käyttämään niitä liipaisimia. Kyllä mä tyytyväinen olen ostokseen mutta jotenkin on silti pelko perseessä koko ajan, että vasemman tatin klikki(L3) hajoaa tuota uusinta codia pelatessa. Ohjain kuitenkin maksaa sen 150e ja PS3 ohjaimista jäi kyllä melkoiset kammot päälle sen tattien kestävyyden osalta. Tosin on tuo konsolin mukana tullut ohjain ainakin vielä pelittänyt täysin ja en tateissa ole huomannut mitään kulumisen merkkejä.

EDIT: Niin ja mä otin sen ohjaimen PS4 vakiotateilla mutta käytän kontrol freekkejä siinä päällä niin ei kulu ne pinnat sen takia.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Niin ja sitten kun ohjain jää tulliin sulla niin on 10-15e säästö menetetty samantien. :D

Itsellä ollut nyt jokusen viikon PS4 Scuf kätösissä ja noin viikon verran meni siihen totutellessa. Aluksi oli lähinnä kädet/sormet kipeät kun ei ollut tottunut käyttämään niitä liipaisimia. Kyllä mä tyytyväinen olen ostokseen mutta jotenkin on silti pelko perseessä koko ajan, että vasemman tatin klikki(L3) hajoaa tuota uusinta codia pelatessa. Ohjain kuitenkin maksaa sen 150e ja PS3 ohjaimista jäi kyllä melkoiset kammot päälle sen tattien kestävyyden osalta. Tosin on tuo konsolin mukana tullut ohjain ainakin vielä pelittänyt täysin ja en tateissa ole huomannut mitään kulumisen merkkejä.

EDIT: Niin ja mä otin sen ohjaimen PS4 vakiotateilla mutta käytän kontrol freekkejä siinä päällä niin ei kulu ne pinnat sen takia.

Jep, mulla kans nykysessä KontrolFreekit päällä, mietin myös ottasko vakiot mutta oisin joka tapauksessa joutunut tilaamaan uudet freekit scuffiin. Katotaan minkälaiset nämä Scuffin omat thumbstickit on. Sellanen kyssäri vielä että miten noi triggereiden "herkkyys", huomaako sitä pelatessa? Meinaan vaan että mainostaa tossa että pitäs olla paremmat.
Jos sulla EMR niin toimiiko se hyvin? Ootko mitkä näppäimet konfiguroinut AW pelatessa? Itsekin sitä hakkaan niin jos on jotain ideoita niin kerro pois. Thx in advance
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Tänään tuli KontrolFreek ultrat postissa ja enpä ois kyllä uskonu että ovat noin hyvät!
Kaikenlaisia pelejä tullu nyt pelattua, pessistä bf4:seen ja en vois kyllä enää kuvitellakaan pelaavani ilman. Aivan loistava tuote:)
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Tänään tuli KontrolFreek ultrat postissa ja enpä ois kyllä uskonu että ovat noin hyvät!
Kaikenlaisia pelejä tullu nyt pelattua, pessistä bf4:seen ja en vois kyllä enää kuvitellakaan pelaavani ilman. Aivan loistava tuote:)
Eli nuoko vain korottaa tatteja? Mikä hyöty siitä käytännössä on? Suurempi liikerata ja tarkempi ohjata vai?

Tulee pääosin pelattua fps-pelejä, niin sillä vaan alkoi kiinnostaa kun en koskaan moisia ole testannut.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Eli nuoko vain korottaa tatteja? Mikä hyöty siitä käytännössä on? Suurempi liikerata ja tarkempi ohjata vai?

Tulee pääosin pelattua fps-pelejä, niin sillä vaan alkoi kiinnostaa kun en koskaan moisia ole testannut.
Käytännössä juuri näin. FPS peleissä monet käyttävät tämän takia. Noihin menee pari päivää totutella, mutta on kyllä sen arvonen. Onhan nuo kyllä valmistushintaan nähden aika törkeen kalliita. Huomasin itse ainakin long range gunfighteissa jotenkin helpommin tuntuu osuvan, helpompi tehdä pieniä korjausliikkeita. Itsellä KontrolFreek Snipr oikeassa tatissa ja toisessa vähän matalampi freekki, eihän nuo mitään ylivoimasta etua anna kuitenkaan, mutta voin suositella. Jos nyt saisin itse valita jotkut niin varmaan Vortexit // CQB
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Käytännössä juuri näin. FPS peleissä monet käyttävät tämän takia. Noihin menee pari päivää totutella, mutta on kyllä sen arvonen. Onhan nuo kyllä valmistushintaan nähden aika törkeen kalliita. Huomasin itse ainakin long range gunfighteissa jotenkin helpommin tuntuu osuvan, helpompi tehdä pieniä korjausliikkeita. Itsellä KontrolFreek Snipr oikeassa tatissa ja toisessa vähän matalampi freekki, eihän nuo mitään ylivoimasta etua anna kuitenkaan, mutta voin suositella. Jos nyt saisin itse valita jotkut niin varmaan Vortexit // CQB
Ok. Täytyypä tosiaan laittaa harkintaan. Varmaan juurikin niin, että vasen tatti voi olla alempana ja oikea tähtäyksen takia korkeampi. Noita vortexeja kattelin ja ihan hyviltä vaikuttavat, mitä nyt hinta tosiaan on aika suolainen.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Ok. Täytyypä tosiaan laittaa harkintaan. Varmaan juurikin niin, että vasen tatti voi olla alempana ja oikea tähtäyksen takia korkeampi. Noita vortexeja kattelin ja ihan hyviltä vaikuttavat, mitä nyt hinta tosiaan on aika suolainen.
Suosittelen tilaamaan jenkeistä. Ottaa vaikka yhden setin ja 1 vielä erikseen niin saa 35$ hintaan kolmet ja onpahan ainakin varaa valita se itselleen mukava setti.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Useampi kerennyt jo kehumaan nuita Sonyn omia wireless-kuulokkeita. Itselläkin ollut käytössä vajaan 2vk ja ei kyllä voi muuta kuin olla tyytyväinen ostokseen. Säätöjen teko on helppoa ja istuvuus omaan päähän aivan loistava.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Onko kellään Turtle Beach Ear Force Stealth 500P kuulokkeita. Sain joululahjaksi (itse hommasin) kaikki tomii hyvin mutta siinä on niitä valmiita Dolby tiloja esim. Pei, elokuva jne. Samoin siinä on niitä EQ ääni juttuja. Ohjeen mukaan kun painaa painiketta niin se vaihtaa noita EQ tiloja ja se toimii. Kuulokkeista kuuluu se mikä tila on päällä. Dolby tilat ei toimi eli ohjeen mukaan pitää painaa ja ja pitää painiketta pohjassa mutta kun tekee noin, niin mitään ei tapahdu . Toivottavasti saitte selvää .
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Onko kellään Turtle Beach Ear Force Stealth 500P kuulokkeita. Sain joululahjaksi (itse hommasin) kaikki tomii hyvin mutta siinä on niitä valmiita Dolby tiloja esim. Pei, elokuva jne. Samoin siinä on niitä EQ ääni juttuja. Ohjeen mukaan kun painaa painiketta niin se vaihtaa noita EQ tiloja ja se toimii. Kuulokkeista kuuluu se mikä tila on päällä. Dolby tilat ei toimi eli ohjeen mukaan pitää painaa ja ja pitää painiketta pohjassa mutta kun tekee noin, niin mitään ei tapahdu . Toivottavasti saitte selvää .

Itellä löytyy TB XP510, jotka toimii hieman erilailla kun 500P. Lukasin kuitenkin 500P:n ohjeen läpi niin varmistapa seuraavat kohdat, että on asetettu oikein:
- TB -lähetin PS4:n USB-portissa
- Optinen kaapeli PS4:n takaa (ulostulo) lähettimen kylkeen
- PS4 ääniasetuksista ensisijaiseksi ulostuloportiksi valitset Digital out (Optical)
- Tulosignaaliksi valitset ainoastaan Dolby Digital 5.1ch
- Palaat aiempaan valikkoon (äänen ulostuloasetukset) ja valitset ääniulostulon muodoksi bittivirta (Dolby)
- Audiolaitevalikosta asetat sisäänemenoksi sekä ulostuloksi TB-headsettisi ja toisto kuulokkeisiin -kohtaan chat-ääni

Tämän jälkeen asetukset pitäisi olla kondiksessa ja surround-äänet toiminnassa. Pitämällä Preset -painiketta hetken pohjassa(lyhyt painallus muuttaa EQ-tilaa) pitäisi surround-tilaa saada vaihdettua seuraaviksi:
  • Surround 1: Game mode
  • Surround 2: Movie mode
  • Surround 3: Music mode
  • Surround 4: surround off
Huomaa, että surround -tilaääni toimii ainoastaan optisen kaapelin läpivietinä, eli tässä tapauksessa langattomasti lähettimen läpi joka on kytketty optisesella PS4:een. Eli esim. 3,5mm jackillä ohjaimeen ei tilaääni enää toimi.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Asetukset muuten, kuten kuvasit, paitsi chat ääni, mikäli pelkkä chat ääni, niin kuulokkeista ei kuulu muut kuin chat äänet ja peli äänet tulee telkkarista. Läpivienti on optisella viety.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Asetukset muuten, kuten kuvasit, paitsi chat ääni, mikäli pelkkä chat ääni, niin kuulokkeista ei kuulu muut kuin chat äänet ja peli äänet tulee telkkarista. Läpivienti on optisella viety.

Tarkista ettei kuulokkeessasi oleva erillinen game volume -säädin ole minimissä/mutella.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Sain toimimaan, kun restoin kuulokkeet ja paritin uudelleen!
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Saako pleikkari kolmosen ohjaimen toimimaan pleikkari nelosessa? Uusi ohjain tilauksessa mutta ei ole vielä joutanut tulemaan.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Uudet kuulokkeet hakusessa ja oon rajannu kuulokkeet näihin kahteen:

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...n-Wireless-Stereo-Headset-2-0-PS4-PS3-PS-Vita
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...00-PS4-PS3-pelikuulokkeet#product-description

pystyykö sonyn 2.0:ssa laittamaan mikkiä pois päältä?

Pystyy laittamaan mutelle nappia painamalla kuulokkeista. Muutenkin erittäin hyvät kuulokkeet, suosittelen kyllä omasta puolestani.
 
Vastaus: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Mistähän löytäisi halvalla/halvimmalla ps4 ohjaimen. Kaverin kanssa pääsis änäriä pelailemaan.
 
Ylös Bottom