Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raxama
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Hyvää pohdintaa finalisoijalta. Mielestäni uniikkien pc-pelien vähyys viimeisen kymmenen vuoden aikana selittyy pitkälti sillä, että konsolit ovat lähestyneet teknisesti PC:tä, ja samalla konsolivalmistajien panostus on ollut niin suurta että varsinkin suuret aaa-pelitalot ovat siirtyneet ensisijaisesti konsolikehittäjiksi.

Itse haluan olla kehityksen kärkipäässä, vaikka oma koneen ei viimeisimpiä villityksiä enää tuekaan. Pystyn kuitenkin nauttimaan next-gen grafiikoista vähintään konsolilaadulla vielä jonkin aikaa. Virittelykään ei haittaa, varsinkin kun se on esim. Skyrimin kohdalla tehty hyvin helpoksi.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Se, että PC:llä tämäkin grafiikkateknologia oli ensin. Tämä väittely lähti liikkeelle siitä, että PC:llä ei muka ole nähty mitään uutta, ja kaikki "next-gen" grafiikat ovat konsolilla.

...

En pelaa PC:llä vain 60 fps:n vuoksi, vaan parempien grafiikoiden, korkeamman resoluution, paremman ekosysteemin, laajemman pelivalikoiman, monipuolisempien ohjainvaihtoehtojen, moditukien, jne. vuoksi. 60 fps astuu ehdottomana vaatimuksena kuvaan esimerkiksi moninpeleissä ja tarkempaa ohjausta vaativissa peleissä. Lisätään nyt vielä se, että pelkästään kuvissa näkyvän enb:n (valaistus, ambient occlusion) poistamisella pääsisi helposti sinne 60-70 FPS:ään, ja yksinkertaiset valaistusmodit, kasvillisuus-, vesi-, ja tekstuuriparannukset säilyvät.

No niinhän se Jogi juu väitti. Olisit vaikka heittänyt oman tarkennuksen että nyt vasta konsoleilla on kyseistä tekniikkaa käytössä.

...

Eli voitko jatkossa jättää tuon 60 KPS kommentin pois argumenteistasi kun se näemmä koskee vain tietyn tyyppisiä pelejä. Eli jos konsoleilla FPS-pelit pyörii 60 KPS tasolla niin ei ole mitään ongelmaa? Se on tyhmää sanoa jotakin ja tehdä toista. Tai ainakin tarkennat miksi X tapauksen kohdalla se 60 KPS on tärkeä ilman että vain heität ohi mennen kyseisen vaatimuksen kun on konsolit vastaan PC:t.
Ja olet siis ok 30 KPS peleihin PC:llä? (Tämä nyt loogisesti edellyttää että graaffista nannaa on ruudussa vaikka muille jakaa).
Laaja pelivalikoima ei takaa hyviä pelejä. Itse voin aika huoletta heittää varmaan 95% PC-peleistä kaivoon mitä tulee kiinnostukseen vaikka mukana menisi pelejä mistä olisin jopa tykännyt. Vaikkapa Witcher 1 jonka kaveri sitten sieltä kaivosta onnistui noukkimaan. Tiltissä nähdyn materiaalin perusteella totesin että pelaaminen kuraa ja sitä se olikin mutta kestin sen koska tarina ja maailma oli aivan mahtavasti toteutettu. Mutta samaa tapahtuu konsoleillakin.
No onko se monipuolista että kaikki pohjautuu Playstation ohjaimeen ja sen variaatioihin loppujen lopuksi useilta eri valmistajilta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Ja hintakin reilusti korkeampi kuin PS4:lla tai XOne:lla.
Noniin nyt päädyttiin sitten tähän... "Ei pc:llä ole paremmat grafiikat kun se maksaa enemmän... Yhyy" :rolleyes: Hintakeskustelu on jo aika pitkälti kaluttu aikasemmin.
Eli jos mentäisiin Crytek 2006-7 tyylillä niin ei PC-pelaajat voisi kehua tuosta 60 KPS ja 1080.
No totta helvetissä vois... Niitä grafiikka asetuksia voi laskea sen verran että peli pyörii 60fps ja 1080p.
PC pelaajatko ei vois kehua, jos mentäis konsoleita noin 7 vuotta edellä grafiikoissa?
Tämä kommenttisi on vähän ristiriitainen. Sanot että ne pelit jotka eivät sisällä modityökaluja PC:llä ovat modattavissa kunhan kierrät kyseisen ongelman esim. kirjoittamalla alkuperäisten tiedostojen päälle (esim. C&C Generals modit) mutta et hyväksy itse ehdottamaasi tapaa missä jailbreakatulla konsolilla vastaava päälle kirjoittaminen tai modaaminen tapahtuu. Molemmissa kierretään nämä rajoitukset loppujen lopuksi.
Väärin, pc:llä se että julkaisija ei tarjoa erikseen modityökaluja ei ole mikään rajoitus. Jos kehittäjä tarjoaa niitä, niin se on plussaa. Konsolilla sinun pitää jailbreakata konsoli (vasten sonyn sääntöjä = et voi käyttää psn). Tän lisäks jailbreakkaamisessa tulee aika paljon turhaa säätöä, koska sen jälkeen ne modit tehdään pc:llä jokatapauksessa.
Se yksi modattava peli riittää todistamaan että modaaminen toimii konsoleilla. Et sinä sitä voi kieltää vaikka miten haluaisit ja yrität.
En ole väittänytkään ettei konsoleilla voisi olla modeja, vaan olen väittänyt ettei konsoleilla ole modeja yhtä peliä lukuunottamatta. Et sinä sitä voi kieltää vaikka miten haluaisit ja yrität.
Uuuu... sekö on hyvä vastaväite että Just Cause 2 MP on vain PC:llä. Eikö se tehty jo selväksi että jos modeja tuetaan niin se on mahdollista konsoleilla ja kuten sanoit, jailbreakatuilla konsoleilla.
Se on MAHDOLLISTA. On mahdollista että lehmät lentää, mutta lentääkö ne? :rolleyes:
Kysessä oli juuri sitä mitä sanoit. Eli PC:llä ei ole efektejä mitkä eivät olisi toteutettavissa konsoleilla. Suuremmassa mittakaavassa ongelmia taas tulee.
No tietenkään ei ole... Samaa rautaa niissä on. :o
Ahaa, kiitos valistamisesta. Missäs tällaista olen väittänyt? Enpä taida olla sitä itse koskaan väittänyt.
"pelien graafisessa ulkoasussa nimenomaan konsolit ovat olleet se riman korottaja, ns. next gen grafiikan eturintama

Tekstuurien taso riippuu laitteistosta mutta ei erikoistekniikoista.
Miksi se ei riippuisi erikoistekniikoista? Tietty ne tekstuurit on valmiiksi tehty, mutta nämä "erikoistekniikat" mahdollistavat kenties paremmat tekstuurit?
http://udn.epicgames.com/Three/TextureOptimizationTechniques.html
Tossa sulle lukemista. Jokatapauksessa, ei pc:llä ole mitään "erikoistekniikoita" mitä ei konsoleilla ole mahdollista toteuttaa, kukaan ei ole näin väittänyt. Pc:llä on enemmän raakaa voimaa, eli saadaan paremmat grafiikat.
Nope. Shaderit, partikkelit, sumut ja valaistukset voidaan toteuttaa puhtaasti matemaattisesti.
Niin? Ei ne laskentatavat sieltä mihinkään ittestään muutu, eli koodista kiinni millaset grafiikat tulee :rolleyes:

Nykyiset konsolit pystyvät hyödyntämään kyseisiä tekniikkoja tai omia versioitaan PhysX:stä.
Kyse olikin siitä, että ei pysty koska ei riitä tehot. PhysX ei tosin tohon listaan oikeen sovi, PS4:llä taitaa olla PhysX tuki muutenkin.
Ja vaikka CPU:lla päivittämisaika lyhenee niin se piirtäminen voi edelleen kestää pidempään kyseisten efektien lisäämiseksi eli KPS ei pakolla nouse mutta onnistuu lisäämään muutamat lisäefektit mukaan.
Minkä "kyseisten efektien" eihän se ole mikään "maaginen efektien lisääjä". Jos siirretään cpu:n työtä näyttikselle, ei siinä mitään ylimääräisiä efektejä tule.

Kyseisestä teknologiasta ei voi tehdä montaa merkittävästi eroavaa eri versiota.
Miksei voisi?
Nyt hieman hölmö vertaus mutta OC voisi verrata rattiin ja polkimiin. Rajallinen määrä ilman suurempia eroavaisuuksia muista rateista ja polkimista muuta kuin nappien määrällä, palautteella sekä sensorien tarkkuudella.
Siis rattikaan ei ole ohjain eikä siitä voi tehdä montaa eroavaa versiota? Päteekö tää sama esim. autoihin, lentokoneisiin ja taloihinkin :D
Miksi näistä konsoleitten ohjaimista voi sitten tehdä "monta merkittävästi eroavaa eri versiota"?
Joystickit on tainut PC:llä olla alusta asti mutta varsinainen evoluutio ohjainten alueella on tapahtunut konsolien johdolla. Kiellätkö?
Täysin samanlainen "evoluutio" on ollut hiirellä ja näppiksellä.
PC menee tekniikan ja grafiikan puolella eteenpäin pelien kanssa mutta muut alueet se jättää kokonaan unholaan.
Jos puhut ohjaimista niin metsään mennään, löytyyhän konsoleittenkin ohjaimet pc:lle :)
Jos taas puhut peleistä, niin eiköhän sekin osin johdu konsoleista.
Ja jos konsoleita ei olisi niin vaikuttajana voisi olla Mac PC:n sijasta.
No voi herrenjestas....
Miten niin? Nopeampi tähtäys ei muuta pelattavuutta perustasolla.
Annoin tyhmän vastauksen tyhmään argumenttiin.
Kai sinä nyt tajuat että PC versioon eivät vaikuttaneet konsolit kun kerta Crysis tuli konsoleille 4-5 vuotta myöhemmin.
Niinän mä just sanoinkin, sen takia se varmaan olikin niinedistynyt muihin peleihin verrattuna.
Hemmetin hienoa ajattelua ilman mitään oikeaa järjen käyttöä.
Sun taas kannattais käyttää silmälaseja :D
Linkkaamani kuvat olivat PS4-peleistä/versioista paitsi tuo simu. Ja tuo lentokonesimulaatio oli maksimiasetuksilla. Vai mitä ihmettä oikein ajattelit niiden olevan?
Ja kaikki noista näytti surkealta tota simua lukuunottamatta. BF ei näyttänyt niin huonolta, mutta toi driveclub todellakin näytti :D
Huomaatko linkeistä jotain mielenkiintoista? Kaikki modit ovat samaan peliin!
Vingu vaan, mutta se ei muuta sitä että konsoleilla on vain 1 modattava peli :)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Noniin nyt päädyttiin sitten tähän... "Ei pc:llä ole paremmat grafiikat kun se maksaa enemmän... Yhyy" :rolleyes: Hintakeskustelu on jo aika pitkälti kaluttu aikasemmin.
Mutta jotta ne mainostetut ominaisuudet toteutuu niin vaatii paremman raudan joka meinaa enemmän rahaa.
No totta helvetissä vois... Niitä grafiikka asetuksia voi laskea sen verran että peli pyörii 60fps ja 1080p.
PC pelaajatko ei vois kehua, jos mentäis konsoleita noin 7 vuotta edellä grafiikoissa?
Siis jos konsoleilla voisi laskea grafiikka-asetuksia jotta ne pyörisivät 60 KPS ja 1080 niin olisitko tyytyväinen?
Miksi kehua jostakin mistä ei voi kunnolla nauttia? Tällainen proxy kehuminen on aika hölmöä. " H1: Pelissä on tosi hyvät graffat! H2: Voiko sitä pelata järkevästi kyseisillä asetuksilla? H1: No ei! Mutta se näyttää niin hyvältä!". Kävin vastaavan keskustelun lukiossa vuosia sitten Crysikseen liittyen.
Väärin, pc:llä se että julkaisija ei tarjoa erikseen modityökaluja ei ole mikään rajoitus. Jos kehittäjä tarjoaa niitä, niin se on plussaa. Konsolilla sinun pitää jailbreakata konsoli (vasten sonyn sääntöjä = et voi käyttää psn). Tän lisäks jailbreakkaamisessa tulee aika paljon turhaa säätöä, koska sen jälkeen ne modit tehdään pc:llä jokatapauksessa.
Eikös se idea ollut että jailbreakatulla konsolilla voi ajaa omaa koodia? Eli voit hoitaa mahdollisesti koodamisen itse konsolilla. Kunhan on vain oikeat softat. Tosin näitä ei taida olla tarjolla ja niiden tekeminen olisi työlästä. Edelleen modaaminen mahdollista konsoleilla.
En ole väittänytkään ettei konsoleilla voisi olla modeja, vaan olen väittänyt ettei konsoleilla ole modeja yhtä peliä lukuunottamatta. Et sinä sitä voi kieltää vaikka miten haluaisit ja yrität.
On niillä modeja vaikkakin rajoittuvat yhden pelin sisään. Tarjonta ei ole siis suurta kuten konsolien RTS puolella. Vai sanotko että RTS-pelejä ei ole koska niitä ei ole paljon?
Se on MAHDOLLISTA. On mahdollista että lehmät lentää, mutta lentääkö ne? :rolleyes:
Lehmät ei lennä mutta modeja on. Paradoksi? Anna jo olla.

"pelien graafisessa ulkoasussa nimenomaan konsolit ovat olleet se riman korottaja, ns. next gen grafiikan eturintama

Katsoppa kuka kirjoitti kyseisen kommentin ja vertaa sitä tämän viestin kirjoittajan nimeen ja viestiin mihin vastasit ja sen kirjoittajan nimeen. Saatat yllättyä ja tehdä havainnon itsestäsi.
Miksi se ei riippuisi erikoistekniikoista? Tietty ne tekstuurit on valmiiksi tehty, mutta nämä "erikoistekniikat" mahdollistavat kenties paremmat tekstuurit?
http://udn.epicgames.com/Three/TextureOptimizationTechniques.html
Tossa sulle lukemista. Jokatapauksessa, ei pc:llä ole mitään "erikoistekniikoita" mitä ei konsoleilla ole mahdollista toteuttaa, kukaan ei ole näin väittänyt. Pc:llä on enemmän raakaa voimaa, eli saadaan paremmat grafiikat.
No missä se erikoistekniikka on? PS4 ja XOne pystyy käyttämään noita tekniikoita tai pikemminkin optimointeja. Mitään uutta ja ihmeellistä tuossa ei ole.
Niin? Ei ne laskentatavat sieltä mihinkään ittestään muutu, eli koodista kiinni millaset grafiikat tulee :rolleyes:
Ei koodin tasoa voi parantaa samalla tavalla kuin tekstuureja. Ei ne laskut muutu tehokkaammiksi ellei kyseessä ole uudempi laskutapa mitä voidaan käyttää konsoleillakin.
Kyse olikin siitä, että ei pysty koska ei riitä tehot. PhysX ei tosin tohon listaan oikeen sovi, PS4:llä taitaa olla PhysX tuki muutenkin.
Pystyy ja tehot riittää. Mittakaavan noustessa tulee ongelmia. Aivan kuten PC:n kanssa.
Minkä "kyseisten efektien" eihän se ole mikään "maaginen efektien lisääjä". Jos siirretään cpu:n työtä näyttikselle, ei siinä mitään ylimääräisiä efektejä tule.
16.6666 ms aikaa päivittämiseen ja piirtämiseen kuluva yhteisaika jotta 60 KPS toteutuu. Piirtämiseen menee aikaa vaikka 6.66 ms ja päivittämiseen menee se 10 ms. Jos vaikka saadaan lyhennettyä kyseistä aikaa CPU:lla 7 ms ja GPU on laskenut tuon aikana ne laskut mitä CPU laski 3 ms:ssa. Näin jää GPU:lle aikaa piirtää 9.66 ms. Tämän bonuksen myötä voisi lisätä lisää efektejä ruudulle mitkä vaatisivat enemmän laskenta aikaa toteutuakseen. KPS pysyy saman mutta saadaan lisää efektejä ruutuun. Ymmärsitkö?
Kuten sanoin jo aikasemmin että sen tuen saaminen niin kehittäjien kuin asiakkaiden suunnalta ei ole varmaa ja riskipeliä.
Siis rattikaan ei ole ohjain eikä siitä voi tehdä montaa eroavaa versiota? Päteekö tää sama esim. autoihin, lentokoneisiin ja taloihinkin :D
Miksi näistä konsoleitten ohjaimista voi sitten tehdä "monta merkittävästi eroavaa eri versiota"?
Koska on yksi alusta joka sitä hallitsee. Kuten sanoit ei PC:llä ole hallitsijaa joka voisi turvallisesti otta riskejä kehittämisen kanssa odottaen tukea asiakkailta ja kehittäjiltä. PC:llä on pelejä jotka eivät tue joitakin ohjaimia niin rateista padeihin.
Täysin samanlainen "evoluutio" on ollut hiirellä ja näppiksellä.
Evoluutio on pysynyt vain nappien määrässä sekä hiiren tarkkuudessa. Vai onko hiirissä ja näppäimistössä uusia mullistavia ominaisuuksia?
Jos puhut ohjaimista niin metsään mennään, löytyyhän konsoleittenkin ohjaimet pc:lle :)
Niin, konsolien ansiosta. Ei PC:n.
No voi herrenjestas....
No itse olit niin varma että PC olisi johtajana. Eikö muka vastaväite kelpaa?
Annoin tyhmän vastauksen tyhmään argumenttiin.
Omani oli ihan validi. yritäppä pelata GoW:ia tai DMC:tä 8 suunnalla.
Niinän mä just sanoinkin, sen takia se varmaan olikin niinedistynyt muihin peleihin verrattuna.
Graaffisesti edistynyt? Kyllä. Pelattavuudeltaan? Ei todellakaan. Innovaatioltaan? Ei todellakaan. 60 KPS ja 1080? Ei todellakaan.
Sun taas kannattais käyttää silmälaseja :D
Viesti oli alunperin Aphexille suunnattu. Mihin sinä takerruit sen kanssa? Vai otitko sen mukaan vain oman näkökulman kannalta mutta jätit kertomatta että mistä itse puhuit?
Ja kaikki noista näytti surkealta tota simua lukuunottamatta. BF ei näyttänyt niin huonolta, mutta toi driveclub todellakin näytti :D
Ja minä tarvitse silmälasit vai? Nyt on selvä trolli linjan toisessa päässä.
Huomaatko linkeistä jotain mielenkiintoista? Kaikki modit ovat samaan peliin!
Vingu vaan, mutta se ei muuta sitä että konsoleilla on vain 1 modattava peli :)
Ja se yksi peli edelleen riittää todistamaan että modaaminen on mahdollista konsoleilla. Piste. Toivottavasti et enää jankkaa asiasta kun se etene tosi asioisa mihinkään vaikka miten sitä yrität kääntää oman mielesi mukaan.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Voisitko Traddash jo vihdoin viimein PLIIIISSSS siirtyä käyttämään lyhennettä fps kuten 6 miljardia ihmistä miinus sinä?
Ei muuta, jatkakaa! :cool:
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Mutta jotta ne mainostetut ominaisuudet toteutuu niin vaatii paremman raudan joka meinaa enemmän rahaa.
Miten tää taas liittyy asiaan? Hintakeskustelu on käyty jo.
Siis jos konsoleilla voisi laskea grafiikka-asetuksia jotta ne pyörisivät 60 KPS ja 1080 niin olisitko tyytyväinen?
Oletko tyhmä? Vaikka ne grafiikka asetukset ei olisi tapissa, niin ei ois silti paremmat kun konsoleilla + 1080p ja 60fps.
Eikös se idea ollut että jailbreakatulla konsolilla voi ajaa omaa koodia? Eli voit hoitaa mahdollisesti koodamisen itse konsolilla. Kunhan on vain oikeat softat. Tosin näitä ei taida olla tarjolla ja niiden tekeminen olisi työlästä. Edelleen modaaminen mahdollista konsoleilla.
Lopeta nyt, nolaat vain itsesi :o
Luuletko että joku alkaa tekemään jotain modaus softia pleikkarille :D
Eikä silläkään ole väliä vaikka alkaisi tekemään, niitä ei vielä ole joten niitä ei ole = modataan pc:llä.
Edelleenkään et voi käyttää psn jailbreakatulla pleikalla mikä on aika dealbreaker.
On niillä modeja vaikkakin rajoittuvat yhden pelin sisään. Tarjonta ei ole siis suurta kuten konsolien RTS puolella. Vai sanotko että RTS-pelejä ei ole koska niitä ei ole paljon?
Monta kertaa sulle pitää sanoa sama asia ennenku tajuat? Modeja on YHDESSÄ pelissä. YHDESSÄ. 1 != 0 tajuutko?
Voidaan siis sanoa että konsoleilla ei ole modeja yhtä poikkeustapausta lukuunottamatta.
Lehmät ei lennä mutta modeja on. Paradoksi? Anna jo olla.
Voi olla != on
Katsoppa kuka kirjoitti kyseisen kommentin ja vertaa sitä tämän viestin kirjoittajan nimeen ja viestiin mihin vastasit ja sen kirjoittajan nimeen. Saatat yllättyä ja tehdä havainnon itsestäsi.
Niimpäs olikin eri jätkä, olet kuitenkin antanut ymmärtää että olet samaa mieltä.
No missä se erikoistekniikka on? PS4 ja XOne pystyy käyttämään noita tekniikoita tai pikemminkin optimointeja. Mitään uutta ja ihmeellistä tuossa ei ole.
Sulla on selvästi joku pakkomielle "erikoistekniikkoihin". Annappa vähän esimerkkejä näistä "erikoistekniikoista". Suurin osa niistä on vain optimointeja ja siitähän kaikessa on kyse, optimoinnista.
Ei koodin tasoa voi parantaa samalla tavalla kuin tekstuureja. Ei ne laskut muutu tehokkaammiksi ellei kyseessä ole uudempi laskutapa mitä voidaan käyttää konsoleillakin.
Esim tuplataan partikkelien määrä jne. tosin sekään ei luultavasti vaadi hirveästi lisäkoodaamista, joten ei se tekisi pelistä hienomman näköistä.
Muistathan että keskustellaan hyvistä grafiikoista, eikä siitä että paljon ollaan jouduttu kirjottamaan uutta koodia että sellaset on saatu?
Pystyy ja tehot riittää. Mittakaavan noustessa tulee ongelmia. Aivan kuten PC:n kanssa.
Lähteitä sitten vaan missä peleissä on eism. 8x msaa ja 16x AF
16.6666 ms aikaa päivittämiseen ja piirtämiseen kuluva yhteisaika jotta 60 KPS toteutuu. Piirtämiseen menee aikaa vaikka 6.66 ms ja päivittämiseen menee se 10 ms. Jos vaikka saadaan lyhennettyä kyseistä aikaa CPU:lla 7 ms ja GPU on laskenut tuon aikana ne laskut mitä CPU laski 3 ms:ssa. Näin jää GPU:lle aikaa piirtää 9.66 ms. Tämän bonuksen myötä voisi lisätä lisää efektejä ruudulle mitkä vaatisivat enemmän laskenta aikaa toteutuakseen. KPS pysyy saman mutta saadaan lisää efektejä ruutuun. Ymmärsitkö?
Niin VOIDAAN lisätä, niinhän minä sinulle juuri selitin. Eli toi mahdollistaa efektien yms. lisäämistä. Ei ne kuitenkaan automaattisesti sinne tule, joten "lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä" = parempi fps, ellei lisätä jotakin.
Evoluutio on pysynyt vain nappien määrässä sekä hiiren tarkkuudessa.
Aivan, eli käytännössä täysin sama kuin konsoleilla. :)
Ainoat muut uudistukset taitaa olla värinätoiminto ja ps4 touchpad.
No itse olit niin varma että PC olisi johtajana. Eikö muka vastaväite kelpaa?
Niinhän vois vaikka olla leivänpaahtimeen pelejä jos ei olisi mobiilipelejä...
Omani oli ihan validi. yritäppä pelata GoW:ia tai DMC:tä 8 suunnalla.
Huoh... Yritäppä pelata cs go tatilla. Onnistuu, aivan.
Graaffisesti edistynyt? Kyllä. Pelattavuudeltaan? Ei todellakaan. Innovaatioltaan? Ei todellakaan. 60 KPS ja 1080? Ei todellakaan.
Grafiikoistahan tässä nyt puhuttiinkin... 60fps ja 1080p todellakin :)
Viesti oli alunperin Aphexille suunnattu. Mihin sinä takerruit sen kanssa? Vai otitko sen mukaan vain oman näkökulman kannalta mutta jätit kertomatta että mistä itse puhuit?
Ai, no siinä tapauksessa sun kannattaa opetella käyttämään lainauksia :D
Ja minä tarvitse silmälasit vai? Nyt on selvä trolli linjan toisessa päässä.
http://images.gamersyde.com/image_driveclub-23124-2662_0010.jpg (2014)
http://i.imgur.com/V8L9Zvg.jpg (2007)
http://i.imgur.com/kgiRqN4.jpg (2010 ja oma screenshot, ei oo edes max asetuksilla)
Ja sä sanot mua trolliks? :o

Ja se yksi peli edelleen riittää todistamaan että modaaminen on mahdollista konsoleilla. Piste. Toivottavasti et enää jankkaa asiasta kun se etene tosi asioisa mihinkään vaikka miten sitä yrität kääntää oman mielesi mukaan.
Hommaa nyt herranjumala ne lasit. :D
Modaaminen on mahdollista konsoleilla jos devit sallii sen ja näkee vaivaa sen eteen, että käyttäjät voi käyttää modeja jotka on tehty pc:llä...
Jokatapauksessa modeja EI OLE yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Miten tää taas liittyy asiaan? Hintakeskustelu on käyty jo.
Oli vain huomautuksena että ei unohdeta sitä faktaa mikä pitää ottaa huomioon grafiikan kanssa. Jos konsoleja myytäisiin 1000€ hintaan niin voisi siitä jo odottaa tulevan parempaa kuvaa.
Oletko tyhmä? Vaikka ne grafiikka asetukset ei olisi tapissa, niin ei ois silti paremmat kun konsoleilla + 1080p ja 60fps.
Kirjoitappa tämä kommenttisi uudestaan. Eli jos grafiikat eivät ole tapissa johtaa se siihen että PC versio ei olisi parempi kuin konsoleilla. Ja sitten minua haukkuu tyhmäksi.
Lopeta nyt, nolaat vain itsesi :o
Luuletko että joku alkaa tekemään jotain modaus softia pleikkarille :D
Eikä silläkään ole väliä vaikka alkaisi tekemään, niitä ei vielä ole joten niitä ei ole = modataan pc:llä.
Edelleenkään et voi käyttää psn jailbreakatulla pleikalla mikä on aika dealbreaker.
En nolaa itseäni. Olihan PS3:lla esim. se OtherOS tuki mikä olisi mahdollistanut koodin ajamista konsolilla. Mutta kun ei ole tarjolla helppoa tapaa tehdä sitä joten se on mahdotonta jos sinun ajatusmaailman mukaan mennään.
Oletko tutustunut termiin Homebrew http://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games)
PC:n peleissä kuten BF3 kohdalla et saanut pelata jos käytit SweetFX tai vastaavaa ohjelmaa pelin yhteydessä virallisissa palvelimissa. Bannia tuli muuten. Eli verrattavissa noihin PSN käytön estoihin. Ei se kaikki ole nannaa PC-landiassakaan. Samat estot on Planetside 2:ssa.
Monta kertaa sulle pitää sanoa sama asia ennenku tajuat? Modeja on YHDESSÄ pelissä. YHDESSÄ. 1 != 0 tajuutko?
Voidaan siis sanoa että konsoleilla ei ole modeja yhtä poikkeustapausta lukuunottamatta.
No ei voida sanoa. 51% kannattaa A:ta ja 49% kannattaa B:tä ei meinaa että 100% kannattaa A:ta ja B:tä 0%. Ja kyseessähän oli alunperin se että konsoleilla ei voi olla modeja kun niitä löytyy PC:lta.
Voi olla != on
On edelleen.
Niimpäs olikin eri jätkä, olet kuitenkin antanut ymmärtää että olet samaa mieltä.
En ole antanut ymmärtää niin missään vaiheessa. Hanki lasit tai hanki laserleikkaus kun toimi kaverille niin hyvin. Tai lue paremmin ja tarkemmin ajatuksen kanssa. Ja minulle huutelet noloa.
Sulla on selvästi joku pakkomielle "erikoistekniikkoihin". Annappa vähän esimerkkejä näistä "erikoistekniikoista". Suurin osa niistä on vain optimointeja ja siitähän kaikessa on kyse, optimoinnista.
Eipä tule mieleen muuta kuin erittäin tarkat volumetriset efektit teho-PC:llä savujen ja veden kanssa sekä karvojen tarkka mallintaminen mutta nämä toimisivat vain teho-PC:llä, ei keskitason PC:llä. Nvidian demot ei ota skaalaa huomioon niin tippaakaan eli toimisivatko ne edes käytännössä.
Esim tuplataan partikkelien määrä jne. tosin sekään ei luultavasti vaadi hirveästi lisäkoodaamista, joten ei se tekisi pelistä hienomman näköistä.
Muistathan että keskustellaan hyvistä grafiikoista, eikä siitä että paljon ollaan jouduttu kirjottamaan uutta koodia että sellaset on saatu?
Ei vaadi lisäkoodaamista vaan iterointi kertoja. Edelleen otin paljon aiheita lainauksiini johon myös kuului väite "konsolit hidastaa innovaatioiden kehitystä". Graaffinen taso ei varmana nouse merkittävästi ajan kanssa konsoleilla mutta huomattavia tuloksia voidaan saada ulos myöhemmin.
Lähteitä sitten vaan missä peleissä on eism. 8x msaa ja 16x AF
En tiedä missä peleissä olisi mutta tiedän että se on mahdollista. Se että onko se järkevää soveltaa konsoleilla on eri asia mutta ei kaikki GPU:t PC:llä pysty myöskään kyseisiä algoritmejä pyörittää.
Niin VOIDAAN lisätä, niinhän minä sinulle juuri selitin. Eli toi mahdollistaa efektien yms. lisäämistä. Ei ne kuitenkaan automaattisesti sinne tule, joten "lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä" = parempi fps, ellei lisätä jotakin.
Ylimääräiset efektit on mahdollista toteuttaa jos on enemmän aikaa piirtää. Esim. juuri partikkelit. Alkuperäinen viesti viittasi Aphexin kommenttiin PhysX:n ominaisuuksista ja siitä kuinka PC saa paremman näköisiä pelejä sen ansiosta. Itse vain huomatin että PS4 ja XOne tekee samaa asiaa mitä PhysX. En tiedä miksi takerruit siihen niin vimmatusti kuten modaamiseen.
Aivan, eli käytännössä täysin sama kuin konsoleilla. :)
Ainoat muut uudistukset taitaa olla värinätoiminto ja ps4 touchpad.
PC hiiren ja näppäimistön 62 vuoden aikana nappien määrä on vain lisääntynyt ja tarkkuus parantunut. Padien 28 vuoden aikana ollaan lisätty lisää nappeja, D-pad, liipasimet painetunnistuksineen, joystickit ja niiden tarkkuutta parannettu, tärinät, touchpadi (minkä Valve hylkäsi omasta ohjaimestaan), Sixaxis ja kamera integraatio. Aikas paljon uudistuksia lyhyessä ajassa. Eli ei, ei ole sama asia.
Niinhän vois vaikka olla leivänpaahtimeen pelejä jos ei olisi mobiilipelejä...
No minä olen realisti enkä asioiden vääristelijä. Mac olisi täysin järkeen otettava vaihtoehto. Pidä vaan sinun leivänpaahdin vertailut itselläsi. Vai olisiko pitänyt sanoa kolikkopelit?
Huoh... Yritäppä pelata cs go tatilla. Onnistuu, aivan.
Onnistuu aivan ja samoihin tarkkuuksiin päästään myös. GoW:n ja DMC:n kanssa taas ei pääsisi hiirellä ja näppiksellä. Jos et vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa niin ajattele minkälaisia rajoituksia on pelata RTS peliä padilla.
Grafiikoistahan tässä nyt puhuttiinkin... 60fps ja 1080p todellakin :)
Sinä puhuit ja keskityit. Minä keskityin noihin muihin heittoihin myös. Eli älä jankkaa grafiikasta kun tiedän että teho-PC:llä saa parempaa kuvaa ulos. Itse olen keskittynyt siihen että konsoleilla saa vastaavia tuloksia aikaan.
Ai, no siinä tapauksessa sun kannattaa opetella käyttämään lainauksia :D
Et ole tosissas. Kun koko kappale oli suunnattu Aphexille niin et voinut tarkistaa mistä kyseinen henkilö puhui vaan takerruit siihen muitta mutkitta. Opettele lukemaan. Kun kerta sekoitat henkilöitä keskenään.
http://images.gamersyde.com/image_driveclub-23124-2662_0010.jpg (2014)
http://i.imgur.com/V8L9Zvg.jpg (2007)
http://i.imgur.com/kgiRqN4.jpg (2010 ja oma screenshot, ei oo edes max asetuksilla)
Ja sä sanot mua trolliks? :o
Onko se lentosimulaattori muka hyvän näköinen? Katsoitko siitä videon alusta sitä maaperää missä ollaan vielä maassa? Konsoleillakin näkee parempia tekstuureja ja pintamuotoja kuin siinä.
Nuo 2D-lehdistöt nyt ei oikein vakuuta.
Hommaa nyt herranjumala ne lasit. :D
Modaaminen on mahdollista konsoleilla jos devit sallii sen ja näkee vaivaa sen eteen, että käyttäjät voi käyttää modeja jotka on tehty pc:llä...
Jokatapauksessa modeja EI OLE yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
Sinulle lasien hankkiminen ei taida riittää. Modeja on edelleen.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Voin vain kuvitella Traddashin kirjoittamassa jokaista viestiä ja odottamassa reaktioita
5cb2ca28482992d95e06cf66689196c8.gif
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kirjoitappa tämä kommenttisi uudestaan. Eli jos grafiikat eivät ole tapissa johtaa se siihen että PC versio ei olisi parempi kuin konsoleilla. Ja sitten minua haukkuu tyhmäksi.
En sanonut että olet tyhmä, vaan kysyin. Ja ilmeisesti oli aika aiheellinen kysymys. Kai tiedät että konsoleilla ei ole grafiikka asetukset tapissa?
En nolaa itseäni. Olihan PS3:lla esim. se OtherOS tuki mikä olisi mahdollistanut koodin ajamista konsolilla. Mutta kun ei ole tarjolla helppoa tapaa tehdä sitä joten se on mahdotonta jos sinun ajatusmaailman mukaan mennään.
Oletko tutustunut termiin Homebrew http://en.wikipedia.org/wiki/Homebrew_(video_games)
Kyllä nolaat. Kukaan ei ala tekemään mitään kehitysympäristöjä konsoleille, koska se on niin epäkäytännöllistä (tarttet hiiren ja näppiksen muutenkin), koska ei ole tarvetta, koska konsolia ei ole tehty sitä varten, koska työ menisi hukkaan (kovin harvalla on jailbreakattu konsoli).
PC:n peleissä kuten BF3 kohdalla et saanut pelata jos käytit SweetFX tai vastaavaa ohjelmaa pelin yhteydessä virallisissa palvelimissa. Bannia tuli muuten. Eli verrattavissa noihin PSN käytön estoihin. Ei se kaikki ole nannaa PC-landiassakaan. Samat estot on Planetside 2:ssa.
Oikeesti? Täysin sama asia? Ei läheskään :D
Pleikalla on koko modaaminen kielletty PSN bannien uhalla, ellei peliin ole erikseen jotain modijärjestelmää tehty.
Onko sulle joku yllätys että huijaus on kielletty kilpailullisissa peleissä? Ei herranjestas :o
SweetFX ja muuta saa käyttää aivan vapaasti yksinpelissä ja ei ranked servuissa.
No ei voida sanoa. 51% kannattaa A:ta ja 49% kannattaa B:tä ei meinaa että 100% kannattaa A:ta ja B:tä 0%. Ja kyseessähän oli alunperin se että konsoleilla ei voi olla modeja kun niitä löytyy PC:lta.
Voidaan pitää äänestys siitä että onko modit pc:n valttikortti.
Sinun mielestäsi ei, koska konsoleilla on yksi peli jossa on modeja.
Loppumaailman mielestä kyllä tai ei kiinnosta.
Eipä tule mieleen muuta kuin erittäin tarkat volumetriset efektit teho-PC:llä savujen ja veden kanssa sekä karvojen tarkka mallintaminen mutta nämä toimisivat vain teho-PC:llä, ei keskitason PC:llä. Nvidian demot ei ota skaalaa huomioon niin tippaakaan eli toimisivatko ne edes käytännössä.
Noniin, eli kaikkia grafiikka eroja voidaan siis vähätellä, koska ne ei sisällä pc:llä mitään erilaisia tekniikoita kuin konsoleilla? :o
Ei vaadi lisäkoodaamista vaan iterointi kertoja. Edelleen otin paljon aiheita lainauksiini johon myös kuului väite "konsolit hidastaa innovaatioiden kehitystä". Graaffinen taso ei varmana nouse merkittävästi ajan kanssa konsoleilla mutta huomattavia tuloksia voidaan saada ulos myöhemmin.
Niin ja sattumalta sanoit että tekstuurien merkitystä grafiikoissa voidaan hyvin vähätellä, koska niitten parantaminen ei vaadi lisää koodausta :D
En tiedä missä peleissä olisi mutta tiedän että se on mahdollista. Se että onko se järkevää soveltaa konsoleilla on eri asia mutta ei kaikki GPU:t PC:llä pysty myöskään kyseisiä algoritmejä pyörittää.
Niin, eli aivan kuten sanoin jo kauan sitten, on mahdollista mutta ei riitä tehot joten ei käytetä.
Ja ettei taas tarvii alkaa pilkkua nussimaan niin kyllä, riittää tehot varmasti jossain 2d pelissä, mutta ymmärtänet pointin silti, ei tarvii joka asiasta vängätä vastaan.
Ylimääräiset efektit on mahdollista toteuttaa jos on enemmän aikaa piirtää. Esim. juuri partikkelit.
Aivan, näinhän minä selitin noin 6 viestiä sitten sinulle, hyvä että vihdoin hiffasit. :)
PC hiiren ja näppäimistön 62 vuoden aikana nappien määrä on vain lisääntynyt ja tarkkuus parantunut. Padien 28 vuoden aikana ollaan lisätty lisää nappeja, D-pad, liipasimet painetunnistuksineen, joystickit ja niiden tarkkuutta parannettu, tärinät, touchpadi (minkä Valve hylkäsi omasta ohjaimestaan), Sixaxis ja kamera integraatio. Aikas paljon uudistuksia lyhyessä ajassa. Eli ei, ei ole sama asia.
Aivan turhaa pilkunnussimista taas. Mäkin voisin sanoa että ei ois ohjaimissa tatteja jos ei ois pc:lle tullut joystickejä eka. Mutta jätän sanomatta koska tajuan miten naurettavaa toi on.
No minä olen realisti enkä asioiden vääristelijä. Mac olisi täysin järkeen otettava vaihtoehto. Pidä vaan sinun leivänpaahdin vertailut itselläsi. Vai olisiko pitänyt sanoa kolikkopelit?
Ei toi veikkaus kyllä ole millään tavalla realistinen, mutta usko mitä tahdot, ei sillä mitään väliä ole koska konsolit on olemassa.
Onnistuu aivan ja samoihin tarkkuuksiin päästään myös.
Ei päästä samoihin tarkkuuksiin, ootko koskaan käyttänyt hiirtä?
GoW:n ja DMC:n kanssa taas ei pääsisi hiirellä ja näppiksellä. Jos et vieläkään ymmärrä mitä ajan takaa niin ajattele minkälaisia rajoituksia on pelata RTS peliä padilla.
Huoh... Jotkut pelit toimii paremmin padilla ja jotkut näppäimillä + hiirillä, niin simppeliä se on.
PC:lle saat kuitenkin helposti padin jos sellasta jossain pelissä välttämättä haluaa käyttää.
Itse olen keskittynyt siihen että konsoleilla saa vastaavia tuloksia aikaan.
No pistäs sitten linkkejä. Sulle on postattu jo aika helkkarinmoinen litania upeilta näyttäviä pc pelejä.
Et ole tosissas. Kun koko kappale oli suunnattu Aphexille niin et voinut tarkistaa mistä kyseinen henkilö puhui vaan takerruit siihen muitta mutkitta. Opettele lukemaan. Kun kerta sekoitat henkilöitä keskenään.
Traddash plz :D Nauran ääneen.
Jos sun viestissäs on 17 lainausta mun viestistä ja 0 viestiä muilta, sanot mun lainauksen perään jotakin, niin mistä helvetistä mä voisin tietää että se onkin jollekkin muulle tarkoitettu :D :D
Edelleen, kannattaa harjoitella sitä lainaamista.
Onko se lentosimulaattori muka hyvän näköinen? Katsoitko siitä videon alusta sitä maaperää missä ollaan vielä maassa? Konsoleillakin näkee parempia tekstuureja ja pintamuotoja kuin siinä.
On hyvännäköinen ilmasta katsottuna, ilmassahan siinä simussa suurin osa ajasta vietetäänkin. :D
Pistäs sitten vaan listaa peleistä, tähän voidaan sitten verrata ja naureskella yhdessä: http://i1.minus.com/i0aKBtYKDy5YQ.png
Nuo 2D-lehdistöt nyt ei oikein vakuuta.
:D Ootko tosissas?
Entäs driveclubin 2d lehdet, huono AF, huono reunanpehmennys, motion blur, huono resoluutio jne?
Kerro peli jossa on 3d mallinnettuja lehtiä?
Sinulle lasien hankkiminen ei taida riittää. Modeja on edelleen.
"Jokatapauksessa modeja EI OLE yhtä poikkeusta lukuunottamatta."
Mitäs tossa lukee?
Lukeeko siinä että modeja ei ole vai lukeeko siinä että modeja ei ole yhtä peliä lukuunottamatta.
Se, että modeja ei ole yhtä peliä lukuunottamatta tarkoittaa sitä että modeja on vain yhdessä pelissä
Se että modeja on vain yhdessä pelissä tarkoittaa taas sitä että niitä on, mutta edelleenkin vain yhdessä pelissä.

Jos et vieläkään ymmärtänyt, niin suosittelen käymään peruskoulun pari ekaa luokkaa uudestaan.

Ja mitä siihen nolaamiseen tulee, niin kyllä tollanen trollailu aika noloa on.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Eli voitko jatkossa jättää tuon 60 KPS kommentin pois argumenteistasi kun se näemmä koskee vain tietyn tyyppisiä pelejä. Eli jos konsoleilla FPS-pelit pyörii 60 KPS tasolla niin ei ole mitään ongelmaa? Se on tyhmää sanoa jotakin ja tehdä toista. Tai ainakin tarkennat miksi X tapauksen kohdalla se 60 KPS on tärkeä ilman että vain heität ohi mennen kyseisen vaatimuksen kun on konsolit vastaan PC:t.
Ja olet siis ok 30 KPS peleihin PC:llä? (Tämä nyt loogisesti edellyttää että graaffista nannaa on ruudussa vaikka muille jakaa).
Laaja pelivalikoima ei takaa hyviä pelejä. Itse voin aika huoletta heittää varmaan 95% PC-peleistä kaivoon mitä tulee kiinnostukseen vaikka mukana menisi pelejä mistä olisin jopa tykännyt. Vaikkapa Witcher 1 jonka kaveri sitten sieltä kaivosta onnistui noukkimaan. Tiltissä nähdyn materiaalin perusteella totesin että pelaaminen kuraa ja sitä se olikin mutta kestin sen koska tarina ja maailma oli aivan mahtavasti toteutettu. Mutta samaa tapahtuu konsoleillakin.
No onko se monipuolista että kaikki pohjautuu Playstation ohjaimeen ja sen variaatioihin loppujen lopuksi useilta eri valmistajilta.

Periaatteessa voin, mutta kyse on myös valinnanvapaudesta. Konsolilla se on joko 30 fps tai 60 fps, ja tämä on pelin tekijän päätös. PC:llä voin valita komeiden grafiikoiden ja sulavan ruudunpäivityksen välillä, ja optimoida grafiikoiden ja ruudunpäivityksen suhteen. Mielestäni konsoleillekin voisi ainakin sulavaa ruudunpäivitystä vaativiin peleihin tuoda yksinkertaisia grafiikka-asetuksia, joilla voisi parantaa ruudunpäivitystä.

Laaja pelivalikoima ei takaa hyviä pelejä, nähtiinhän se PlayStation 2:llakin. Kuitenkin valinnanvara ja -vapaus on tässäkin isossa osassa. Ohjainvariaatioiden suhteen olet oikeassa, mutta valittavana on silti yleensä tuplasti ohjainvaihtoehtoja konsoliin verrattuna (eli näppis+hiiri tai ohjain), ja tietenkin sekä (vanhoilla) konsoleilla että pc:llä on kaikenmaailman erikoisohjaimet rateista hävittäjän ohjaamoihin.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

En sanonut että olet tyhmä, vaan kysyin. Ja ilmeisesti oli aika aiheellinen kysymys. Kai tiedät että konsoleilla ei ole grafiikka asetukset tapissa?
Jaa, eikö tuollainen kysymys muka jonkin sortin vihjausta meinaa sinun suunnalta, varsinkin keskustelupalstoilla. Varsinkin kun vastaavista on tullut huomautuksia aikaisemmin. Eli kyllä, epäsuorasti haukut tyhmäksi ja tiedät sen.
On ne tapissa siten että graaffinen taso on mahdollisemman korkea pelattavalla FPS tasolla kyseisellä konsolilla. Eli niin tapissa miten rauta antaa pistää.
Kyllä nolaat. Kukaan ei ala tekemään mitään kehitysympäristöjä konsoleille, koska se on niin epäkäytännöllistä (tarttet hiiren ja näppiksen muutenkin), koska ei ole tarvetta, koska konsolia ei ole tehty sitä varten, koska työ menisi hukkaan (kovin harvalla on jailbreakattu konsoli).
Enpä edelleen nolaa. Mitä sitten jos se on epäkäytännöllistä luoda kehitysympäristö konsolille? Miksi sitten on hirveä myrsky kaikesta homebrew softasta mikä voi mahdollistaa oman softan ajon (suurin syy piratismi) konsolilla. Jos kerta Sony halusi GeoHotzit pois pelistä niin näemmä sille on ollut jotain merkittävää kysyntää.
Oikeesti? Täysin sama asia? Ei läheskään :D
Pleikalla on koko modaaminen kielletty PSN bannien uhalla, ellei peliin ole erikseen jotain modijärjestelmää tehty.
Onko sulle joku yllätys että huijaus on kielletty kilpailullisissa peleissä? Ei herranjestas :o
SweetFX ja muuta saa käyttää aivan vapaasti yksinpelissä ja ei ranked servuissa.
Niin, mutta pelaappas sitten niillä virallisilla servuilla kyseiset ohjelmat käytössä. Ja ei sillä non/ranked servuilla ole mitään väliä jos ne käyttävät samoja huijauksen estotapoja. Eli PS3:lla et voisi käyttää PSN-verkkopelaamisen ja PC:llä et voisi käyttää Battlelogia verkkopelaamiseen tai Planetside 2:sta ollenkaan. Kaikissa tapauksissa joutuisi käyttämään erillistä verkko ratkaisua. Sitähän ne hakkerit myös on varmaan tehny.
Sanot että konsolilla ei voisi käyttää modeja koska PSN estää mutta jätät mainitsematta että PC:llä tulee sama vastaan pelin omassa verkkosovelluksessa.
Voidaan pitää äänestys siitä että onko modit pc:n valttikortti.
Sinun mielestäsi ei, koska konsoleilla on yksi peli jossa on modeja.
Loppumaailman mielestä kyllä tai ei kiinnosta.
Modaaminen on konsoleilla virallisesti mahdollista ja modaamis mahdollisuutta on sovellettu. Piste.
Noniin, eli kaikkia grafiikka eroja voidaan siis vähätellä, koska ne ei sisällä pc:llä mitään erilaisia tekniikoita kuin konsoleilla? :o
Jos periaate on sama mutta skaala eri niin kyllä. En kehuisi huikeista uusista tekniikoista.
Niin ja sattumalta sanoit että tekstuurien merkitystä grafiikoissa voidaan hyvin vähätellä, koska niitten parantaminen ei vaadi lisää koodausta :D
Tekstuurien paremmuus ei johdu missään tapauksessa siitä että onko alla PC vai konsoli vaan kuinka kyvykäs GPU on käytössä. Eli paremmuus tulee paremmasta laitteistosta, ei koodista tai tekniikoista.
Niin, eli aivan kuten sanoin jo kauan sitten, on mahdollista mutta ei riitä tehot joten ei käytetä.
Ja ettei taas tarvii alkaa pilkkua nussimaan niin kyllä, riittää tehot varmasti jossain 2d pelissä, mutta ymmärtänet pointin silti, ei tarvii joka asiasta vängätä vastaan.
Jos väitetään että ei ole mahdollista vaikka on niin ei tässä mitään pilkkua olla hinkkaamassa. Ei ne kaikki PC:n GPU:t pysty käsittelemään uusimpia tekniikoita raskaimmilla asetuksilla mitä tulee noihin AA-algoritmeihin.
Aivan, näinhän minä selitin noin 6 viestiä sitten sinulle, hyvä että vihdoin hiffasit. :)
En ole missään väittänyt että GPGPU-tekniikan käyttö ei toisi etuja. Sanoin alunperin että se ei ole PC:n uniikkia tekniikkaa ja että se lyhentää päivitykseen kuluvaa aikaa CPU:lla. Sinä teit tästä numeron jostakin kumman syystä.
Aivan turhaa pilkunnussimista taas. Mäkin voisin sanoa että ei ois ohjaimissa tatteja jos ei ois pc:lle tullut joystickejä eka. Mutta jätän sanomatta koska tajuan miten naurettavaa toi on.
Ok, jätetään tatit pois. Mites nuo muut ominaisuudet? Olisit nyt vaan kertonut hiiren ja näppiksen evoluutiosta. Mutta ei, tyydyit vähättelemään vastapuolen esimerkkejä ohjaimen evoluutiosta. Hei nyt keksin hiirelle yhden uuden evoluutio pisteen, hiiren rullan. Katoppa, tällaisen olisit voinut läväyttää. Onhan se melko tärkeä.
Mutta jos joystickit on niin itsestään selvä juttu niin miksi padeja missä käytetään joystickeja ei ollut PC:llä jo nähty?
Ei toi veikkaus kyllä ole millään tavalla realistinen, mutta usko mitä tahdot, ei sillä mitään väliä ole koska konsolit on olemassa.
No miten niin ei ole realistinen? Kerro nyt äläkä pihtaa omaa näkemystäsi jos sinulla on sellainen. Ei se minun näkemystä horjuta ellet heitä sitä vastaan ihan oikeita argumentteja. On hieno väitellä sellaista vastaan joka tyrmää ajatukset mutta ei pysty perustelemaan omaa näkökantaansa. Aivan kuin uskovaiset.
Ei päästä samoihin tarkkuuksiin, ootko koskaan käyttänyt hiirtä?
Olen käyttänyt kiitos kysymästä. Jos minun tulee osoittaa koordinaattiin xy niin hiirellä vain liikuta kyseiseenn suuntaa tarpeeksi ja olen siinä ja tatilla osoitan saman suuntaan ja päädyn kyseiseen pisteeseen. Mutta kun jos hahmo pitää liikuttaa pisteeseen xy niin tatilla voin vain osoittaa kyseiseen pisteeseen ja näppäimistöllä joudun korjaamaan liikerataani koska voin vain edetä 8 eri suuntaan.
Huoh... Jotkut pelit toimii paremmin padilla ja jotkut näppäimillä + hiirillä, niin simppeliä se on.
PC:lle saat kuitenkin helposti padin jos sellasta jossain pelissä välttämättä haluaa käyttää.
Ja jos peli sitä tukee. Konsoleillakin voisi pelata hiirellä ja näppiksellä mutta jos peli sitä tukee. Eikös FFXIV tue ja niin taisi tukea War Thunder. Vai onko tämä sama juttu kuin modaus että ei ole tarpeeksi sitä tukevia pelejä joten se ei ole varteen otettava väite?
No pistäs sitten linkkejä. Sulle on postattu jo aika helkkarinmoinen litania upeilta näyttäviä pc pelejä.
Ai nekö pelit oli upeita? Miksi en ole jo valaistunut sitten?
Mielestäni pistin pelejä jotka vastaavat ihan riittävästi PC:n tuotoksiin.
Traddash plz :D Nauran ääneen.
Jos sun viestissäs on 17 lainausta mun viestistä ja 0 viestiä muilta, sanot mun lainauksen perään jotakin, niin mistä helvetistä mä voisin tietää että se onkin jollekkin muulle tarkoitettu :D :D
Edelleen, kannattaa harjoitella sitä lainaamista.
@FINDarkSide
blaa blaa tekstiä

@Aphex
blaa blaa tekstiä

@draev
blaa blaa tekstiä
Jos ei ymmärrä kenelle on viitattu noilla @nimi kombinaatioilla niin voi sinua parkaa. Kaikkien nimien alla teksti liittyi kyseiseen henkilöön. Ei muihin. Käyppä lukemassa uudestaan. Ihan oma häpeä jos ei ymmärrä.
EDIT: Lisätään vielä se että ei esim. Aphexilla ollut mitään ongelmia ymmärtää häneen kohdistettuun lainaukseen eli taitaa olla lukijan vika.

On hyvännäköinen ilmasta katsottuna, ilmassahan siinä simussa suurin osa ajasta vietetäänkin. :D
Pistäs sitten vaan listaa peleistä, tähän voidaan sitten verrata ja naureskella yhdessä: http://i1.minus.com/i0aKBtYKDy5YQ.png
Eli tämä konsolien grafiikkaongelma ratkaistaan sillä että pelaaja istuu kaukana ruudusta. Hmm... Tulee mieleen jokin XOneen liittyvä vastaava juttu. etkö nyt tämän naurettavampaa puolustusta keksinyt että "se on niin kaukana niin ei virheitä huomaa". Esim. Killzone 2 varmaan näyttää tosi hyvältä kun katsoo tarpeeksi kaukaa.
:D Ootko tosissas?
Entäs driveclubin 2d lehdet, huono AF, huono reunanpehmennys, motion blur, huono resoluutio jne?
Kerro peli jossa on 3d mallinnettuja lehtiä?
Mutta eihän tämä ole ongelma kunhan katsoo kauempaa. Johan sen sanoit. Eikä noissa kuvissa erotu 2D-lehtiä kun ovat niin kaukana. AA on minulle yks hailee. Sitä ei huomaa kun pelaa. Resoluutio ei ole minulle myöskään iso juttu.
Eipä tule mieleen peliä missä olisi 3D-mallinnettuja lehtiä mutta eipä tule PC:lläkään sellaista mieleen.

Periaatteessa voin, mutta kyse on myös valinnanvapaudesta. Konsolilla se on joko 30 fps tai 60 fps, ja tämä on pelin tekijän päätös. PC:llä voin valita komeiden grafiikoiden ja sulavan ruudunpäivityksen välillä, ja optimoida grafiikoiden ja ruudunpäivityksen suhteen. Mielestäni konsoleillekin voisi ainakin sulavaa ruudunpäivitystä vaativiin peleihin tuoda yksinkertaisia grafiikka-asetuksia, joilla voisi parantaa ruudunpäivitystä.
...
Laaja pelivalikoima ei takaa hyviä pelejä, nähtiinhän se PlayStation 2:llakin. Kuitenkin valinnanvara ja -vapaus on tässäkin isossa osassa. Ohjainvariaatioiden suhteen olet oikeassa, mutta valittavana on silti yleensä tuplasti ohjainvaihtoehtoja konsoliin verrattuna (eli näppis+hiiri tai ohjain), ja tietenkin sekä (vanhoilla) konsoleilla että pc:llä on kaikenmaailman erikoisohjaimet rateista hävittäjän ohjaamoihin.

Mutta jos esim. moninpelissä osa pelaa huonommilla asetuksilla mitkä vaikuttaa esim. varjostukseen niin se tarjoaa selvän edun niitä vastaan jotka pelaa varjostukset päällä. Esim: PC:n Natural Selection 2:ssa tämä etu aika huomattava.
Konsoleiden lukitusta grafiikka tasosta on hyötyä koska kokemus on kaikille sama ja edellä mainittuja etuja ei pääse syntymään pelaajien kesken.

...
Juu, en sanonut että PS2:n pelit olisivat olleet kaikki kultaa (varsinkin kun en edes ostanut näitä "kultapelejä" ja pelien määrä jäi alle 25). Konsoleilla on edelleen mahdollista pelata hiirellä ja näppiksellä jos peli sitä tukee. Mutta PC:llä ei kaikki ohjaimet toimi kaikissa peleissä. Itse en esim. TF2:sen kohdalla saa asetettua padia toimimaan kun sitä kerran yritin. Peli ei tunnistanut toista tattia ja osa nappuloistakin ei toiminut.
Erikoisohjaimien valmistus on mahdollista myös konsoleillakin. Esim. X360 (vai ensimmäiselle XO:lle?) Steel Battalion missä oli aika möhkäle se ohjain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Jaa, eikö tuollainen kysymys muka jonkin sortin vihjausta meinaa sinun suunnalta, varsinkin keskustelupalstoilla. Varsinkin kun vastaavista on tullut huomautuksia aikaisemmin. Eli kyllä, epäsuorasti haukut tyhmäksi ja tiedät sen.
Sehän sun tavoite tais ollakin. Tosin jos mulle tulis tosta jotain varoitusta niin millastahan sanktiota sinä saisit :rolleyes:
On ne tapissa siten että graaffinen taso on mahdollisemman korkea pelattavalla FPS tasolla kyseisellä konsolilla. Eli niin tapissa miten rauta antaa pistää.
Konsoleiden grafiikat ei vastaa pc:n grafiikkoja tapissa (Vaikkei otettaisi resoluutiota ja fps huomioon).
Varmasti tajusit tämän, mutta kun pitää esittää tyhmää niin sitten pitää esittää tyhmää.
Enpä edelleen nolaa. Mitä sitten jos se on epäkäytännöllistä luoda kehitysympäristö konsolille? Miksi sitten on hirveä myrsky kaikesta homebrew softasta mikä voi mahdollistaa oman softan ajon (suurin syy piratismi) konsolilla. Jos kerta Sony halusi GeoHotzit pois pelistä niin näemmä sille on ollut jotain merkittävää kysyntää.
Et sitten nolaa. Missä on sun kehitysympäristöt konsoleille? :o
Niin, mutta pelaappas sitten niillä virallisilla servuilla kyseiset ohjelmat käytössä. Ja ei sillä non/ranked servuilla ole mitään väliä jos ne käyttävät samoja huijauksen estotapoja. Eli PS3:lla et voisi käyttää PSN-verkkopelaamisen ja PC:llä et voisi käyttää Battlelogia verkkopelaamiseen tai Planetside 2:sta ollenkaan. Kaikissa tapauksissa joutuisi käyttämään erillistä verkko ratkaisua. Sitähän ne hakkerit myös on varmaan tehny.
Servulle jossa ei ole punkbuster päällä niin voit pelata, eipä onnistu konsoleilla.
Sanot että konsolilla ei voisi käyttää modeja koska PSN estää mutta jätät mainitsematta että PC:llä tulee sama vastaan pelin omassa verkkosovelluksessa.
Ei tule, voit pelata servulla jossa ei ole punkbusteria. Voit myös käyttää modeja yksinpeleissä ja pelata ilman niitä multiplayerissä.
Jos taas haluat samaa toteuttaa pleikalla niin tarviit 2 pleikkaria, sinne meni se konsoleitten hintaetu.
Varmasti nämäkin tiesit, mutta kun pitää esittää tyhmää niin sitten pitää esittää tyhmää.
Modaaminen on konsoleilla virallisesti mahdollista ja modaamis mahdollisuutta on sovellettu. Piste.
Aivan, kukaan muu ei ole mitään muuta väittänytkään.
Modit on silti edelleenkin pc:n valttikortti, koska niitä modeja on edelleenkin vain yhteen peliin, sillä ei ole paskankaan väliä voisiko pleikkarista tehdä vaikka avaruusaluksen niin kauan kun siitä ei ole tehty.
Varmasti tajusit tämän jo monta kymmentä viestiä sitten, mutta kun pitää esittää tyhmää niin sitten pitää esittää tyhmää.
Tekstuurien paremmuus ei johdu missään tapauksessa siitä että onko alla PC vai konsoli vaan kuinka kyvykäs GPU on käytössä. Eli paremmuus tulee paremmasta laitteistosta, ei koodista tai tekniikoista.
No no shit? Paremman laitteison takia voidaan käyttää "eri tason grafiikkateknologiaa" eli moninkertaista reunanpehmennystä jne.
Jos väitetään että ei ole mahdollista vaikka on
Ok, jätetään tatit pois. Mites nuo muut ominaisuudet? Olisit nyt vaan kertonut hiiren ja näppiksen evoluutiosta. Mutta ei, tyydyit vähättelemään vastapuolen esimerkkejä ohjaimen evoluutiosta. Hei nyt keksin hiirelle yhden uuden evoluutio pisteen, hiiren rullan. Katoppa, tällaisen olisit voinut läväyttää. Onhan se melko tärkeä.
Onhan se tosiaan tärkeämpi kuin touchpad ja sixaxis.
Mutta jos joystickit on niin itsestään selvä juttu niin miksi padeja missä käytetään joystickeja ei ollut PC:llä jo nähty?
Pointti oli?
Jos ohjaimet on niin itsestään selvä juttu, niin miksi analogisia tatteja ei ollut konsoleilla jo nähty?

No miten niin ei ole realistinen? Kerro nyt äläkä pihtaa omaa näkemystäsi jos sinulla on sellainen. Ei se minun näkemystä horjuta ellet heitä sitä vastaan ihan oikeita argumentteja. On hieno väitellä sellaista vastaan joka tyrmää ajatukset mutta ei pysty perustelemaan omaa näkökantaansa. Aivan kuin uskovaiset.
Niin mites kävi kun mä ehdotin leivänpaahtimia?
Olen käyttänyt kiitos kysymästä. Jos minun tulee osoittaa koordinaattiin xy niin hiirellä vain liikuta kyseiseenn suuntaa tarpeeksi ja olen siinä ja tatilla osoitan saman suuntaan ja päädyn kyseiseen pisteeseen.
Ja kummalla tämä hoituu nopeammin?
Mutta kun jos hahmo pitää liikuttaa pisteeseen xy niin tatilla voin vain osoittaa kyseiseen pisteeseen ja näppäimistöllä joudun korjaamaan liikerataani koska voin vain edetä 8 eri suuntaan.
Mutta etpä vois ilman pc:tä kun ei ois joystickejä eikä analogisia tatteja lällällää...
Ja jos peli sitä tukee. Konsoleillakin voisi pelata hiirellä ja näppiksellä mutta jos peli sitä tukee. Eikös FFXIV tue ja niin taisi tukea War Thunder. Vai onko tämä sama juttu kuin modaus että ei ole tarpeeksi sitä tukevia pelejä joten se ei ole varteen otettava väite?
Aika harva pc peli ei tue ohjaimia. Esimerkiksi lähes kaikki konsoli porttaukset tukee ohjaimia ja varsinkin sellaiset joihin niitä saattaa tarvita. Mutta tukeeko suurin osa konsolipeleistä näppistä ja hiirtä, niimpä... :o
Varmasti tiesti tämänkin jo , mutta kun pitää vääntää niin sitten pitää vääntää.
Ai nekö pelit oli upeita? Miksi en ole jo valaistunut sitten?
Koska sulla ei ole lasit päässä.
Mielestäni pistin pelejä jotka vastaavat ihan riittävästi PC:n tuotoksiin.
Laita lasit päähän ja puhutaan sitten uudestaan.
Mut anyway, jos sun mielestä resoluutio, tekstuurien resoluutio ja reunanpehmennys on yks hailee, ni turha sun on edes puhua grafiikoista.

Jos ei ymmärrä kenelle on viitattu noilla @nimi kombinaatioilla niin voi sinua parkaa. Kaikkien nimien alla teksti liittyi kyseiseen henkilöön. Ei muihin. Käyppä lukemassa uudestaan. Ihan oma häpeä jos ei ymmärrä.
EDIT: Lisätään vielä se että ei esim. Aphexilla ollut mitään ongelmia ymmärtää häneen kohdistettuun lainaukseen eli taitaa olla lukijan vika.
Kyllä mä ymmärsin kenelle sun viestis oli meinattu, vaikka noitten @nimi kombinaatioitten mukaan avauduit Aphexille :)
Valitettavasti se ei tarkoita etten voi vastata viestiisi vaikka tarkoititkin sen jollekin muulle.
Eli tämä konsolien grafiikkaongelma ratkaistaan sillä että pelaaja istuu kaukana ruudusta. Hmm... Tulee mieleen jokin XOneen liittyvä vastaava juttu. etkö nyt tämän naurettavampaa puolustusta keksinyt että "se on niin kaukana niin ei virheitä huomaa". Esim. Killzone 2 varmaan näyttää tosi hyvältä kun katsoo tarpeeksi kaukaa.

Mutta eihän tämä ole ongelma kunhan katsoo kauempaa. Johan sen sanoit. Eikä noissa kuvissa erotu 2D-lehtiä kun ovat niin kaukana. AA on minulle yks hailee. Sitä ei huomaa kun pelaa. Resoluutio ei ole minulle myöskään iso juttu.
Eipä tule mieleen peliä missä olisi 3D-mallinnettuja lehtiä mutta eipä tule PC:lläkään sellaista mieleen.
you-went-full-retard-never-go-full-retard.jpg
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Viesti missä FINDarkSide ryhtyy vähättelemään ja solvaamaan toista keskustelijaa kun ei osaa itse järkevästi keskustella PC:n ja konsolien eroista ja mahdollisuuksista

Tässä lueskelin tätä viestien vaihtoa alusta asti. Tässä hieman tiivistelmää.

Sanoin että modaaminen mahdollista ja toteutettu konsoleilla kun FINDarkSide (viesti 70) väitti että konsoleilla modeja ei voi toteuttaa. FINDarkSide (viesti 74) sanoo että ei ole tarpeeksi pelejä jotka tukee modaamista että sitä yhtä esimerkkiä ei sen vuoksi voi pitää kunnollisena vastaväitteenä. Tätä sitten jatketaan juu ja ei-tyylillä.

Seuraava turha keskustelu alkoi siitä että Aphex (viesti 61) sanoi PhysX:n olevan grafiikkateknologiaa vaikka se on vain simulointia. Ei piirtämistä. Sanoin (viesti 73) että PhysX:n avulla voidaan lyhentää päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa ja että vastaavaa sovelletaan jo Sonyn PS4:ssa. Varsinaiset lisäefektit kuten ne partikkelit ja savut voidaan sitten mahdollisesti toteuttaa sen lisätyn piirtoajan myötä riippuen tietysti siitä että tähdätäänkö johonkin tiettyyn FPS tasoon. Kaikki tuo tosin hoituu myös CPU:lla jos se on tarpeeksi tehokas. FINDarkSide (viesti 74) yhtyi Aphexin sanoihin ja rupesi myös väittämään että PhysX on se mikä aiheuttaa nuo efektit vaikka näin ei ole.
Tämän jälkeen FINDarkSide (viesti 77) jätti lukulasinsa nurkkaan ja lähti melkoisille sivuraiteille jotenkin väittämällä että en ymmärtäisi mitä PhysX tekee ja selitti itse vastaavan selityksen mitä olin jo sanonut. Yhden oman viestini (viesti 78) jälkeen missä huomautin FINDarkSidea tästä tämä aihe sai loppunsa.

Toinen aihe oli että konsolit hidastaa kehitystä. Aphex (viesti 61) totesti että konsolit hidastaa innovaatioita mutta ei sano missä se näkyisi. Jos kerta on innovaatioita joita pidetään piilossa konsolien takia niin kai niistä olisi esimerkkejä eikä vähän "rasistisen" (en keksinyt parempaa ilmaisua) oloista yleistystä tehdä koska ei ole Aphexille mieleisiä innovaatioita peleissä.
Konsoleilla on ollut Shadow of the Colossusta, Okamia, Little Big Planetia ja koko edellisen sukupolven paras moninpeli Warhawk. Näitä vastaavia ei taida löytyä PC:n puolelta. Ohjaintakin on paranneltu ja lisätty ominaisuuksia siihen samalla kun PC:lle vain tyydytään kopioimaan vastaavat ohjaimet toiminnallisuuksineen.

Kehitystä sivuten FINDarkSide (viesti 74) totesi että konsolit hidastaa grafiikkojen kehitystä. Crysis joka julkaistiin v. 2007 ja kehitettiin juuri PC:n tarjoamilla mahdollisuuksilla ja sisälti sen tason laskentaa että sen aikaiset teho-PC:t eivät jaksaneet kyseistä peliä pyörittää pitkään aikaan kunnolla (ja tämä on FINDarkSidesta hyvä juttu mutta ei kestä kun konsolit ei jaksa pyörittää jotakin). Annan sen verran FINDarkSidelle varaa että uskon että hän tarkoitti konsoleilla PS3:sta, X360:stä ja Wii:tä jotka aiheuttivat tämän kehityksen "pysähdyksen". Mutta Crysis julkaistiin kyseisten konsolien yhteydessä ja piratoitiin ennätysmäärä (hienoa kunnioitusta teidän tekniikan edistäjiä kohtaan). Eli uutta tekniikkaa luotiin vaikka oli jo konsoleita (PS3, X360 ja Wii) jotka eivät pystyneet pyörittämään kaikkia Crysiksen vaativampia asetuksia.
Ja jostakin kumman syystä FINDarkSide ajatteli että jos konsolit olisi pois pelistä niin pelit edistyisivät hurjaa vauhtia PC:n laitteiston mukana. Tosin unohdetaan se fakta että PC:lläkin on rajoittava tekijä, käyttäjien GPU:t sekä niiden jakautuminen. Mediaani ei GPU:ille varmaan ollut sieltä parhaimmasta päästä ja eipä taida olla nykyisinkään.
Tähän vielä käyttöjärjestelmien jakaantuminen (XP, Vista, Win 7). Ja mikäs näistä oli se hallitsevin pitkän aikaa?

Tämän jälkeen jaaritellaan grafiikasta mikä riippuu pelkästään laitteiston kyvykkyydestä, ei tekniikoista.

Tämän lisäksi FINDarkSide ei tiedä kuka sanoi ja mitä ja olettaa (viesti 77) että vain minä otin jonkin aiheen esille vaikka se oli toiselta henkilöltä (viesti 61). Tämän lisäksi vielä se että FINDarkSide ei osaa lukea kirjoittajan nimeä minkä ansiosta hän sekoittaa aika hyvin minut ja Jogin. Tämän korjauksen jälkeen vielä kehtaa sanoa (viesti 88) että ajattelen kuitenkin kuin Jogi joten mitään pahaa ei käynyt hänen omalta puoleltaan.
Mutta jos se on vielä epäselvää FINDarkSidelle että mitä minä ajattelen niin annas kun nyt tarkennan:
Minä tiedän että PC:llä on enemmän laskentatehoa joka mahdollistaa tarkemman kuvan, paremmat AA:t, enemmän efektejä, isommat FPS luvut ja enemmän tavaraa ruutuun piirrettynä. Nämä vain vaativat selvästi enemmän rahaa käytettäväksi jotta niillä voisi (minua kohtaan) kehua ja sanoa konsoleita huonoiksi laitteiksi. Tämän lisäksi vielä yritän verrata PC:llä vastaavaa rautaa ja tehokkuuta sen konsoli vastineeseen ja mitä siitä saadaan irti kun se pusketaan äärirajoille kyvyiltään. Eli tappiin mitä FINDarkSide ei pysty hahmottamaan.
Ja vielä loppuun se että tällä hetkellä konsolit pystyvät hyödyntämään tämän päivän PC:n tekniikoita kuten PhysX.

Se mikä ihmetyttää FINDarkSidessa että ensiksi haukkuu konsoleiden kyvykkyyttä ja mutta puolustaa (viesti 91) peliä mikä näyttää hyvältä jos ne selvästi heikot alueet on kaukana jolloin, yllätys yllätys, niiden huonoutta ei näe. Eli kaikki ongelmat kaikkoaa jos on kaukana ruudusta.
Toinen mikä ihmetyttää ettö ajattelee leivänpaahtimen olevan hyvä argumentti mutta ei hyväksy modaamista konsoleilla koska vain yksi peli sitä tukee tällä hetkellä.

Sitten heittää retardeja vaikka itse huutelee leivänpaahtimista.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tämän jälkeen FINDarkSide (viesti 77) jätti lukulasinsa nurkkaan ja lähti melkoisille sivuraiteille jotenkin väittämällä että en ymmärtäisi mitä PhysX tekee ja selitti itse vastaavan selityksen mitä olin jo sanonut.
Jostain syystä olit kuitenkin eri mieltä, ihanko vain periaatteen vuoksi? :rolleyes:

Koko edellisen sukupolven paras moninpeli Warhawk. Näitä vastaavia ei taida löytyä PC:n puolelta.
Kenen mukaan paras? :rolleyes: Metascore 84
(ja tämä on FINDarkSidesta hyvä juttu mutta ei kestä kun konsolit ei jaksa pyörittää jotakin)
Pistä viestiä jossa olen sanonut että en kestä kun konsolit ei pyöritää jotakin :rolleyes:
Luonnollisesti jos olisi joku järkevänhintainen vaihtoehto pc:lle joka pyörittäisi pelejä paremmin niin ostaisin varmaan sen, mutta ei ole, valitettavasti taas konsoleista ei voi sanoa samaa. Siinä se pieni ero.
Eli uutta tekniikkaa luotiin vaikka oli jo konsoleita (PS3, X360 ja Wii) jotka eivät pystyneet pyörittämään kaikkia Crysiksen vaativampia asetuksia.
Kerrotko lisää tästä uudesta tekniikasta? Crysistä ei suunniteltu konsoleille joten ei ole mitään väliä mikä konsolisukupolvi oli menossa.
Ja jostakin kumman syystä FINDarkSide ajatteli että jos konsolit olisi pois pelistä niin pelit edistyisivät hurjaa vauhtia PC:n laitteiston mukana. Tosin unohdetaan se fakta että PC:lläkin on rajoittava tekijä, käyttäjien GPU:t sekä niiden jakautuminen. Mediaani ei GPU:ille varmaan ollut sieltä parhaimmasta päästä ja eipä taida olla nykyisinkään.
Niitä asetuksiahan voi säätää... Jos ei olisi konsoleita, niin esim. Watch Dogsista ei luultavasti oltaisi piiloteltu niitä herkkuja.
Tähän vielä käyttöjärjestelmien jakaantuminen (XP, Vista, Win 7). Ja mikäs näistä oli se hallitsevin pitkän aikaa?
XP, ja pointti oli?
Nämä vain vaativat selvästi enemmän rahaa käytettäväksi jotta niillä voisi (minua kohtaan) kehua ja sanoa konsoleita huonoiksi laitteiksi.
Viesti jossa sanon konsoleita huonoiksi laitteiksi?
Se mikä ihmetyttää FINDarkSidessa että ensiksi haukkuu konsoleiden kyvykkyyttä ja mutta puolustaa (viesti 91) peliä mikä näyttää hyvältä jos ne selvästi heikot alueet on kaukana jolloin, yllätys yllätys, niiden huonoutta ei näe. Eli kaikki ongelmat kaikkoaa jos on kaukana ruudusta.
Totta anteeks mun moka.
Siis unohtu sanoa että tuo se näyttö siihen sun naaman eteen ennenkuin katsot noita kuvia :)
Toinen mikä ihmetyttää ettö ajattelee leivänpaahtimen olevan hyvä argumentti mutta ei hyväksy modaamista konsoleilla koska vain yksi peli sitä tukee tällä hetkellä.
Noi kaks asiaa ei liity mitenkään toisiinsa. Modaamiseen en ota enää mitää kantaa ennenkuin vastaat siihen yksinkertaiseen kysymykseen jonka olen kysynyt sulta jo 2 kertaa ilman tulosta. (91 ja 94)

Vaivauduit vielä kirjoittamaan mun nimimerkin 9 kertaa väärin. :D
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

TL;DR:

A: PC on parempi
B: Konsolit on parempia
A: Homo
B: Ite oot homo.
Missäs puhuin että konsolit ovat parempia yleisesti? Mutta muuten myönnät että FINDarkside oli se joka aloitti päänaukomisen.
Jostain syystä olit kuitenkin eri mieltä, ihanko vain periaatteen vuoksi? :rolleyes:
Etköhän sinä ollut se ainoa joka ei tyytynyt siihen faktaan että PS4 ja XOne käyttävät samaa periaatetta laskemiseen kuten PhysX eli GPGPU-tekniikan avulla laskentaa. Kun aluksi totesin että se ei ole grafiikkateknologiaa niin ei se vieläkään ole vaikka miten jatkoit ja yritit "selittää" mitä se tekee. Uhkasinko jotenkin PC näkemystäsi kommentillani?
Kenen mukaan paras? :rolleyes: Metascore 84
Anteeksi. Arvelin että takerrut tähän mutta jätin mainitsematta että se on minulle se paras peli viime sukupolvelta PC:n pelit mukaan lukien. Tosin tämä on enemmän makuasia. Vaikka The Last of Us pitää 95 metascorea ei se pääse viime sukupolven parhaimmistoon todellakaan. Miksi välität pelien arvosanoista noin paljon?
Pistä viestiä jossa olen sanonut että en kestä kun konsolit ei pyöritää jotakin :rolleyes:
Luonnollisesti jos olisi joku järkevänhintainen vaihtoehto pc:lle joka pyörittäisi pelejä paremmin niin ostaisin varmaan sen, mutta ei ole, valitettavasti taas konsoleista ei voi sanoa samaa. Siinä se pieni ero.
No et suoraan sanonut mutta kun sanot että konsolit on syynä innovaation kuihtumiseen niin pelien sisällössä kuin grafiikoissa niin antaa se sellaisen kuvan sinusta. Tähän vielä jatkuva vinkuminen että konsolit eivät pysy teho-PC:n tasolla mitä tulee monialustapeleihin lujittaa kyseistä näkemystä.
Kerrotko lisää tästä uudesta tekniikasta? Crysistä ei suunniteltu konsoleille joten ei ole mitään väliä mikä konsolisukupolvi oli menossa.
Okei, tähän hätään en muista tai keksi mitä uutta tekniikkaa Crysiksessä sovellettiin. Eli kaikki se hoituu jos on tarpeeksi laskentatehoa. Ei mitään PhysX:iä tai muuta tarvita laisinkaan.
Niitä asetuksiahan voi säätää... Jos ei olisi konsoleita, niin esim. Watch Dogsista ei luultavasti oltaisi piiloteltu niitä herkkuja.
Asetuksia voi säätää mutta kaikki ei skaalaudu tasaisesti eri tason laitteistoille tai ole edes mahdollisia laskentatehon puutteen takia. On tullut luettua pelien foorumeilla viestejä missä porukka ihan oikeasti vinkuu siitä että peli (PC-yksinoikeus esim. Planetside 2 ennen kuin se ilmoitettiin tulevan PS4:lle) ei toimi heidän koneellaan kunnolla tai ollenkaan ja syyttää kehittäjiä maksavien asiakkaiden karkoittamisesta. Eli tilanne voisi olla sama konsolien olemassa olosta riippumatta.
XP, ja pointti oli?
Että se käyttöjärjestelmä myös aiheuttaa rajoitteita. Nopeampi ja isompi tiedon siirto sekä tuki suuremmalle muistimäärälle laitteiden välillä sekä suuremman aktiivisen datan käsittely. Esimerkkinä vaikka Supreme Commander. Peli pyöri ihan hyvin 8 pelaajan kesken kun yksikköjen määrä on 1000/pelaaja. Peli tuuppaa ilkeästi kaatumaan XP:n puolella jos on liian suuret yksikkö määrät. Peli ei kärsinyt hidastumisesta ennen kaatumista.
Tämän lisäksi taisi jopa BF2:sen modi Project Reality (en muista mikä versio) ruveta vaatimaan/suosittelemaan 64-bittistä OS. Taisi johtua joko pelaajamäärän nostosta tai muusta. Tämä on tosin muutaman vuoden takaa joten saataan muistaa väärin. Suosituksissa kuitenkin mainitaan vielä XP mutta sen pelaajamäärien tai karttojen kokoa malleineen ja tekstuureineen saattoi vaikuttaa tuohon 64-bittiseen vaatimukseen.
Viesti jossa sanon konsoleita huonoiksi laitteiksi?
Annat ymmärtää näin kun vetoat siihen että eivät ole teho-PC:n tasolla ja vertailet monialustapeleihin.
Totta anteeks mun moka.
Siis unohtu sanoa että tuo se näyttö siihen sun naaman eteen ennenkuin katsot noita kuvia :)
Onhan tuokin tapana kiertää totuutta. Varmaan pidät BF3:sen 2D-puumetsiä upeina.
Noi kaks asiaa ei liity mitenkään toisiinsa. Modaamiseen en ota enää mitää kantaa ennenkuin vastaat siihen yksinkertaiseen kysymykseen jonka olen kysynyt sulta jo 2 kertaa ilman tulosta. (91 ja 94)
Tarkenna kiitos. Modien kohdalla ei ole muuta kuin (oletan) pari retorista kysymystä, muuten vain kirjoittelet siitä mistä olet jo puhunut.
Vaivauduit vielä kirjoittamaan mun nimimerkin 9 kertaa väärin. :D
Ymmärsit kuitenkin (ja varmaan kaikki muut) kenelle puhuin ja mistä asiasta. Sinun tapauksessai ei oikein voi olla niin varma. Mut voi kamala kun oli yksi pikku s kirjoitettu isolla S.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kun aluksi totesin että se ei ole grafiikkateknologiaa niin ei se vieläkään ole vaikka miten jatkoit ja yritit "selittää" mitä se tekee. Uhkasinko jotenkin PC näkemystäsi kommentillani?
Ei ole grafiikkateknologiaa? Etkös sä puhunut siitä että konsolitkin käyttää sitä?
En tiedä sun määritelmää grafiikkateknologialle, mutta mun kirjoissa physX kuuluu niihin, jotain savuja ja muuta pientä sillä lasketaan yleensä.
Niin, kumman kauan sulla meni ymmärtää. Yksinkertaisesti sanoin että "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" = parantaa frameratea, mutta sä aloit siitä vänkäämään.
Sanoit että näin ei välttämättä ole, koska maagisesti siellä oiskin jotain lisäefektejä laskettavana. Jos repäset tyhjästä näyttikselle täysin uutta työtä, niin silloin sama voidaan tehdä myös prossulle jolloin edes "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" ei pidä paikkaansa :)
Anteeksi. Arvelin että takerrut tähän mutta jätin mainitsematta että se on minulle se paras peli viime sukupolvelta PC:n pelit mukaan lukien.
Jos et olisi esittänyt sitä niinkuin jotain yleistä faktaa, niin en ois tarttunut.
Tosin tämä on enemmän makuasia. Vaikka The Last of Us pitää 95 metascorea ei se pääse viime sukupolven parhaimmistoon todellakaan. Miksi välität pelien arvosanoista noin paljon?
Kuka sanoi että välitän pelien arvosanoista? Pointti oli vaan se, että se tosiaan on sun mielipide eikä mikään yleinen fakta.
No et suoraan sanonut mutta kun sanot että konsolit on syynä innovaation kuihtumiseen niin pelien sisällössä kuin grafiikoissa niin antaa se sellaisen kuvan sinusta. Tähän vielä jatkuva vinkuminen että konsolit eivät pysy teho-PC:n tasolla mitä tulee monialustapeleihin lujittaa kyseistä näkemystä.
En kyllä ole tainnut sanonut että konsolit ovat syynä innovaation kuihtumiseen (kenelläs nyt on hankaluuksia hahmottaa kuka on sanonut mitäkin :rolleyes:), olen sanonut vain että konsolit hidastavat pc pelien grafiikkojen kehittymistä.
Mitä siihen vinkumiseen tulee, niin sehän ois siinä kun joku sanoo että teho pc työntää ulos parempaa kuvaa, mutta aina tulee joku sanomaan että "En välitä resoluutiosta, tekstuureiden laadusta enkä reunanpehmennyksestä, kosnolipelit näyttää yhtä hyviltä" tai jotain muuta vastaavaa.
Enhän mä tänne oo postaillu yksinäni jotain viestejä että "pc:llä on paremmat grafiikat" x10, vaan aina on joku joka on asiasta eri mieltä.
Asetuksia voi säätää mutta kaikki ei skaalaudu tasaisesti eri tason laitteistoille tai ole edes mahdollisia laskentatehon puutteen takia. On tullut luettua pelien foorumeilla viestejä missä porukka ihan oikeasti vinkuu siitä että peli (PC-yksinoikeus esim. Planetside 2 ennen kuin se ilmoitettiin tulevan PS4:lle) ei toimi heidän koneellaan kunnolla tai ollenkaan ja syyttää kehittäjiä maksavien asiakkaiden karkoittamisesta. Eli tilanne voisi olla sama konsolien olemassa olosta riippumatta.
En oo kyllä lueskellu tollasia planetsidesta, mitä äkkiä kattelin ni ei noi laitteistovaatimukset kummosilta näytä.
Jokatapauksessa, kaikki pelit ei pyöri kaikilla koneilla. Sille ei voi mitään ja asia on niin oli sitten konsoleita tai ei.
Annat ymmärtää näin kun vetoat siihen että eivät ole teho-PC:n tasolla ja vertailet monialustapeleihin.
Ettäs kehtaat vai miten se meni ;)
Eihän ne olekaan teho pc:n tasolla, grafiikoissa. Eiköhän konsoleilla oo ihan muita etuja, olisin ostanut PS4 jos en olisi muutenkin tarvinnut konetta.
Onhan tuokin tapana kiertää totuutta. Varmaan pidät BF3:sen 2D-puumetsiä upeina.
Ei ne puut mitään 2D puita ole :D Eihän se hyvältä näytä maassa, mutta ilmassa kyllä. Ymmärtänet kuitenkin ettei kyse ole vain siitä että ollaan korkealla niin virheet ei näy, näyttäähän toi ilmasta paljon komeemmalta kuin BF3 tai BF3 jotka näyttää myös maassa hyviltä :)
Tarkenna kiitos. Modien kohdalla ei ole muuta kuin (oletan) pari retorista kysymystä, muuten vain kirjoittelet siitä mistä olet jo puhunut.
Vaikka modaaminen olisi kuinka mahdollista, niin modeja taitaa tällä hetkellä olla vain yhteen peliin, joten modaaminen on etu pc:lle.
Oon sanonut ton aika monessa viestissä, mutta sä oot aina sen sivuuttanut ja tarttunut ja tarttunut johonkin muuhun mitä sanoin modeista.
Ymmärsit kuitenkin (ja varmaan kaikki muut) kenelle puhuin ja mistä asiasta. Sinun tapauksessai ei oikein voi olla niin varma. Mut voi kamala kun oli yksi pikku s kirjoitettu isolla S.
Ei se kamalaa ole, oon aika otettu että vaivauduit kirjoittamaan sen noinkin monta kertaa väärin.
 
Ylös Bottom