Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Kuinkas peliä ja jo pelanneiden mielestä Ps4:n ohjaimella tätä voi rullata? Yleensä vastaavia pelejä olen pelannut vain PC:llä. Onko tässä mukana paljonkin hahmoja yhtä aikaa ja pitääkö mukana olevia kavereita itse ohjata vai hoitaako tietokone tämän? Dragon Age:ssa pidin kovasti siitä, että kone hoiti NPC-hahmojen ohjaamisen. Entä voiko NPC-kaverit laittaa ns. autoleveloitumaan?

Kestää kyllä hetken ennen kuin tottuu kontrolleihin mutta tässä on muutenkin aika jyrkkä "learning curve" eli se miten valikot on ym. on vain pieni sivuseikka, ainakin omalta mielestä tavaroiden siirto ym. toimii tosi sujuvasti kuin on sisäistänyt "logiikan"

Ainoa tuollainen "hidas" juttu on se että kuin tuota inventoria selailee ja käy läpi tavaroita (ja sitä on paljon koska kaikki irtoaa) niin esim. aseessa ei ole mitään +1 viittaavaa lukua joten ei suoraan näe onko parempi tai ei vaan pitää valita ase, paina kolmio jotta saat aseen statsit esiin ja siitä sitten vielä L3 jotta saat sen aseen esille mikä on käytössä jolloin voi verrata, kuulosta ehkä hankalammalta kuin mitä se oikeasti on, tuohonkin tottuu.

4 taitaa olevan se maksimi eli 2 omaa hahmoa + 2 NPC, voit ohjata kaikki kerralla "free mode:essa" eli kuin juostaan kartassa tai sitten erikseen, itse taistelussa liikutetaan kaikki eriksen, taisteluthan ovat vuoropohjaisia eikä siitä tulisi mitään jos
kone niitä liikuttaisi.

Tuo levelöint ei ole mikään ongelma koska sitä tapahtuu tosi harvoin, itse just alle 20 tuntia peliaikaa ja hahmot ovat lvl 5 ja siihen kannattaa kyllä panostaa ihan kaikkiin ukkeleihin että saa hyvän tasapainon.

Se mitä pitää tai kannattaa huomioida kuin omat ukkelit tekee on se että ensimmäiset NPC hahmot ovat "two handed warrior", "sähkö-vesi maagi" ja "sneak-lockpick-rogue" (tuota viimeistä en ole käyttänyt) eli jos itse tekee "sähkö-vesi-maagin" niin ei ole oikein tasapainoa ja voi mennä hankalaksi jos tulee vihuja vastaan missä water/air resistance on 50%+

Tässähän kannattaa käytää noita eri elementtejä hyödyksi koska on paljon synergiaeffekterjä.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Päätinpä ostaa tän nyt itekki, jotai pelattavaa ennen fallouttia. Muutaman tunnin ehtiny testaamaan ja on vähä kahtia jakautuneet fiilikset.

Peli on mun mielestä vähän yliarvostettu, ei tämä nyt mikään kovin kummonen rope tunnu olevan, ihan ok kaiketi. Vuoropohjaisesta taistelusta pidän, ja siitä että on lähdetty perinteiseen ropen malliin, mutta on vähän menty turhan pitkälle tuon klassikkotyylin hakemisessa.

On nimittäin niin kankeaa yrittää liikkua maailmassa, kartan käyttö on sekavaa, ja samaten quest-login seuraaminen aika ärsyttävän työlästä. Nostan hattua ettei kädestä juuri pidetä, mutta ei sitä tarvi peliä tehdä ihan tismalleen 90-luvun mallin mukaan.

Katsotaan nyt miten tämä avautuu kun jatkaa pidemmälle mutta tällä hetken on jopa aavistuksen pettynyt fiilis. Tiedän että ärsytystä tulee aiheuttamaan ainakin tuo inventaarisysteemi.

Älkää ottako nokkiinsa näistä kun kirjoittelen, ovat vain omia mietteitä pelistä noin kolmen tunnin pelailusta.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

On nimittäin niin kankeaa yrittää liikkua maailmassa, kartan käyttö on sekavaa

Näitä kahta asiaa en kyllä allekirjoita ollenkaan, mutta saattaa johtua siitä että pelaan pc:llä. En tiedä miten konsolilla nuo ovat toteutettu.

Itselle tässä pelissä ehkä parasta on ollut dialogit ja kerronta ylipäätään. En mä tiedä onko se nyt välttämättä mitenkään oscarin arvoinen suoritus, mutta on sitä jotenkin paljon viihdyttävämpi seurata kuin esim. Pillars of Eternityssä, missä se lopulta söi peli-ilon kokonaan pois.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Päätinpä ostaa tän nyt itekki, jotai pelattavaa ennen fallouttia. Muutaman tunnin ehtiny testaamaan ja on vähä kahtia jakautuneet fiilikset.

Peli on mun mielestä vähän yliarvostettu, ei tämä nyt mikään kovin kummonen rope tunnu olevan, ihan ok kaiketi. Vuoropohjaisesta taistelusta pidän, ja siitä että on lähdetty perinteiseen ropen malliin, mutta on vähän menty turhan pitkälle tuon klassikkotyylin hakemisessa.

On nimittäin niin kankeaa yrittää liikkua maailmassa, kartan käyttö on sekavaa, ja samaten quest-login seuraaminen aika ärsyttävän työlästä. Nostan hattua ettei kädestä juuri pidetä, mutta ei sitä tarvi peliä tehdä ihan tismalleen 90-luvun mallin mukaan.

Katsotaan nyt miten tämä avautuu kun jatkaa pidemmälle mutta tällä hetken on jopa aavistuksen pettynyt fiilis. Tiedän että ärsytystä tulee aiheuttamaan ainakin tuo inventaarisysteemi.

Älkää ottako nokkiinsa näistä kun kirjoittelen, ovat vain omia mietteitä pelistä noin kolmen tunnin pelailusta.

Omalla kohdalla oli ainakin niin että ensimmäiset tunnit oli täyttä tuskaa, sitten kuin 10 tuntia pelattu niin oli jo vähän paremmat fiilikset ja nyt kuin 20 tuntia pelattu niin odottaa vain että pääsee kotiin töistä et pääsis pelaamaan taas.

Pelasin viikon verran Wastelandia ennen kuin aloitin tätä eli aika lailla samalla tyylillä mennään mikä on minun mielestä hyvä asia, osa pelaajista se varmaan karsii pois kuin pitää keksiä suurimman osan jutuista itse, kartassa ei ole paljon infoa ja nuolet ym. puuttuu mitkä ohjaa oikeaan suuntaan.

Eli suosittelen nyt vain pelaamaan niin kyllä se siitä, kuin on pörinyt vähän kaupungissa ja lvl 3 on saavutettu niin sitten länsiportista ulos ja itse peli alkaa, sen jälkeen pohjoiseen.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Eli suosittelen nyt vain pelaamaan niin kyllä se siitä, kuin on pörinyt vähän kaupungissa ja lvl 3 on saavutettu niin sitten länsiportista ulos ja itse peli alkaa, sen jälkeen pohjoiseen.

Oon nyt lv5 ja vähän tutkinut kaupungin ulkopuolista aluetta, edelleen ei oikein sytytä tämä peli, liian tönkköjä mekaniikoita millä ei ole mitään tekemistä old school rpg pelien kanssa, vihollisen tekoälyä on myös äärimmäisen helppo huijata.

Miten tässä pystyy lepäämään ja haalimaan hitpointeja takaisin, voinko leiriytyä johonkin? Ja saanko jotenkin siivottua quest-listaa, siellä on nyt jos jonkinlaista entryä, enkä pysty enää pysymään perässä mitkä on tehty ja mitkä on kesken kun kaikki on ihan sekaisin siellä. Vaikeaa siis yrittää tehdä keskeneräisiä tehtäviä.

Ja tulikohan mulle nyt joku bugi vastaan, teen sivutehtävää alkupuolelta, Aarhu's failed experiment:

Eli luolassa nököttää iso robotti, ja se pitäisi tuhota. Hain Aarhulta kaukosäätimen ja ohjeet, mutta kaukosäädin ei toimi. Vaikka olen lähellä roboa, ja painan yhdistelmän jolla robon aseet sammuisivat, niin tulee vain toteamus että ei toimi, kokeile toista yhdistelmää. Ainut mikä toimii on kaukosäätimen hajoittava koodi. Mikä avuksi, tuo robo taitaa olla pakollinen jotta pääsee Evelynin luolalle?


Sitten kyssärinä ihan mielenkiinnosta, miten hoiditte Kansleri Jaken
murhan tutkimisen? Itse olin laittanut pisteen pet paliin jolloin käytin Jaken koiraa apuna ja annoin sen nuuhkia esineitä. Mutta mitä jos en olis laittanut pistettä vahingossa tuohon kykyyn. Miten sen olisi sitten saanut selvitettyä kun tuntui että tuo oli miltein ainut nähtävissä oleva keino.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Ja saanko jotenkin siivottua quest-listaa, siellä on nyt jos jonkinlaista entryä, enkä pysty enää pysymään perässä mitkä on tehty ja mitkä on kesken kun kaikki on ihan sekaisin siellä. Vaikeaa siis yrittää tehdä keskeneräisiä tehtäviä.

Pystythän sä piilottamaan ne tehtävät siitä listasta mitkä on jo suoritettu. Tosin voisi se silti olla paremminkin toteutettu :D
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Pystythän sä piilottamaan ne tehtävät siitä listasta mitkä on jo suoritettu. Tosin voisi se silti olla paremminkin toteutettu :D

No ei noista ota selvää mikä on sitten tehty ja mikä ei :) Muutenkin toi on ihan tolkuttoman huono toi quest-sýsteemi muutenkin. Ymmärrän että on haluttu hakea vaikutteita jostain Baldur's Gate -peleistä, mutta kun tuo on niin tyhmästi tehty. Tämä on keksitty esimerkki mutta näin tämä käytännössä tässä pelissä menee:

Tapaat jonkun satunnaisen tyypin, ja yhtäkkiä logiin tulee merkintä tyyliin "I met a short man".... okei, mitä sitten? Joku tehtävä?

No sitten samoilee kunnes juttelee toiselle satunnaiselle tyypille jolla sattuu olemaan dialogivaihtoehto lyhyestä miehestä, eli pelihahmo täysin tyhjästä puhuu tuntemattomalle ihmiselle lyhyestä miehestä, miksi? Tämä pelin tehtävärakenne on haluttu pitää mukamas old school -tyylisenä mutta kun tässä harvoin alustetaan yhtään että mitä pitää tehdä tai kelle pitää puhua, niin pelitunteja kertyy pelkästään siitä että sä haahuilet ympäri taloja ja puskia etsien ihan mitä vain mikä veisi sua eteenpäin.

Hyvä esimerkki oli se kun eilen pelasin, autoin jotain tyyppi jossain puskassa, niin tuli vain logiin merkintä että nyt autoin tota, ehkä [naisen nimi tähän] haluaa tietää tästä. Okei no mistä suunnasta tämä nainen sitten löytyy, pelkän nimen kanssa on tuskaista edetä. Oletin kuitenkin että hän on sillä pelialueella joten jouduin könymään koko paikan läpi että löysin sen naisen, meni siihen miltein kaksi tuntia.

Raivostuttavaa :D Ja ennen kuin joku tulee kertomaan miten old school ropet ei ole minua varten, niin on sitä tullut silloin muinoin hinkattua näitä pelejä ihan riittävästi aina pen&paper peleistä tietokoneelle, kokemusta kyllä on, tämä on vain tehty kohtuuttoman turhauttavalla tyylillä.

Ja mikä ihmeen systeemi tuo kivi,paperit,sakset leikki oikein on?! Jos mä pelissä väittelen jonkun kanssa, tai yritän selittää miksi tupsahdin portaalin kautta alastoman kylpevän naisen eteen niin missä maailmassa mä käännän sen naisen mielipiteen mun puolelle pelaamalla sen kanssa kivi,paperit,sakset -peliä?! Aaah vitsit mä voitin eli kyl se on ihan okei et mä katon ku sä kylvet :D

Tai oon menossa jonkun pahiksen luolalle ja siinä edessä on joku jäbä vartioimassa ja kieltää mua menemästä sinne, mun pitää tuon yllä mainitun minipelin kautta vakuuttaa sille että on ok että hän päästää mut ohitseen tappamaan pomoaan... riiiiight
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

No ei noista ota selvää mikä on sitten tehty ja mikä ei :) Muutenkin toi on ihan tolkuttoman huono toi quest-sýsteemi muutenkin. Ymmärrän että on haluttu hakea vaikutteita jostain Baldur's Gate -peleistä, mutta kun tuo on niin tyhmästi tehty. Tämä on keksitty esimerkki mutta näin tämä käytännössä tässä pelissä menee:

Tapaat jonkun satunnaisen tyypin, ja yhtäkkiä logiin tulee merkintä tyyliin "I met a short man".... okei, mitä sitten? Joku tehtävä?

Vähän samaa mieltä oon, vaikka muuten pelistä kyllä kovasti pidänkin. Tehtävät ja tavoitteet voisi olla vähän paremmin kirjattuna, nyt joutuu aika paljon arpomaan mitä pitää tehdä. Samoin karttaan voisi tulla aina joku merkki edes näkyviin. Veikkaan että jos pelin kestoon menee 100h niin se johtuu ainakin minulla siitä että kävelen samoja teitä tuhansia kertoja etsien seuraavaa johtolankaa.

Taisteluista pidän tosi paljon ja hahmon kehityksestä. Myös tehtävät on mielenkiintoisia ja taustatiedot hauskoja.

Tuohon kysymääsi Jake -murhamysteeriin:
Itsellä se koira kuoli hautuumaalle taisteluun. Joten joudun selviämääni ilman. En oo kokeillu voiko koiraa ressurectata henkiin kun se ruumis siellä kuitenkin makoilee. Mysteeri siis itsellä vielä kesken. :)
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Tuli pelin rikkova bugi vastaan, oon tärkeessä kohdassa ja muutama vihu ampuu charm nuolia. Kun hahmolta on lähdössä charm efekti pois peli kaatuu, neljä kertaa joutunut käynnistää uusiksi samassa kohtaa. En pääse etenemään, joten peli jää mun osalta tähän.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Sitten kyssärinä ihan mielenkiinnosta, miten hoiditte Kansleri Jaken
murhan tutkimisen? Itse olin laittanut pisteen pet paliin jolloin käytin Jaken koiraa apuna ja annoin sen nuuhkia esineitä. Mutta mitä jos en olis laittanut pistettä vahingossa tuohon kykyyn. Miten sen olisi sitten saanut selvitettyä kun tuntui että tuo oli miltein ainut nähtävissä oleva keino.

Esmeraldan yläkerrasta saa avaimen jolla pääsee ulkokautta hänen kellariinsa josta löytyy kovia todisteita, kun menet sitten ne esittämään kyseiselle henkilölle niin vihjaa evelynistä joka onkin just sopivasti karannut kaupungista
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Classic vai tactician mode? Kumpaa suosittelisitte, ei sais olla läpi juoksua, muttei infernaalisen vaikeaakaan.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Millaisella hahmolla tämän aloititte / mitä comboa suosittelisitte? Olisiko Knight (oli ainakin Heal-skilli) sekä Wizard hyvä?
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Onko muille tullut vastaan äänibugia, että fx-äänet (taistelu,valikko yms) katoavat? Toimivat taas noin 10min kun peli on bootattu. Foorumeilla aika paljon keskustelua asiasta, mutta korjausta ei.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Itellä ei ainakaan boxilla ole vastaavaa tapahtunut.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Olisin tietysti voinut mainita, että kyseessä PS4-versio. Ongelmaa tuntuu tulevan jokaisella pelikerralla, etenkin kun johonkin luolaan menen, niin FX-äänet katoavat täysin ja vain bootti auttaa.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Itsellä myös ollut samaa ongelmaa satunnaisesti ps4-versiossa
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Aloitin Divinityn pelaamista noin kaksi kuukautta sitten ja paukutinkin sitä innolla, mutta peli tuntui etenevän liian hitaasti ja samoissa paikoissa saa pyöriä aina turhan kauan. Nyt olen taas innostunut pelaamaan sitä (PS4-versiolla) ja kysynkin pitemmälle ehtineiltä, että voiko pelissä ns. jäädä jumiin, jos esim. valitsee vääriä puheenparsia keskusteluissa? Edelleen on Mysterious Murder - se ensimmäinen päätehtävä selvittämättä, ei tunnu löytyvän tarpeeksi johtolankoja ja ei oikein tiedä, minne pitäisi mennä. Neljä pääepäiltyä on mainittu ja jokaisen kanssa olen jutellut, mutta ei vain aukea. Cysealin ulkopuolelle ei voi vielä juurikaan mennä, porukka on liian heikko kovempiin taisteluihin, vaikka tiimissä onkin jo neljä jäsentä ja tämä tehtävä toisi todennäköisesti paljon kipeästi kaivattuja kokemuspisteitä hahmojen tasojen nostamiseksi.
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Itsellä pelitunteja nyt alla noin 10. Kylästä poistuin äsken ensimmäisen kerran ja hahmot ovat tasolla level 4. Hyvin pieksi tason 4-5 vastustajia portin ulkopuolella. Questeja on iso läjä tekemättä ja välillä "pakko" stalkata IGN: Walktroughta mitä questissa seuraavaksi tehtävä. Pelaan normaalilla vaikeusasteella ja ei tämä mitenkään vaikealle (vielä) tunnu. Aloitushahmot olivat Summoneri ja Paladin. Ekasta kylästä kyytipojiksi lähti jousipyssykaveri sekä velho.

Tähän mennessä loistava peli, ei voi kun kehua. Harmittaa vain niin pirusti tuo äänibugi. :(

Ainoa oikea miinus on, että questeja ei voi hylätä ja inventaarion käyttö on melko hidasta ja sekavaa. Muuten kyllä peli on täyttä timanttia. :)
 
Vastaus: Divinity: Original Sin [Enhanced Edition]

Aloitin Divinityn pelaamista noin kaksi kuukautta sitten ja paukutinkin sitä innolla, mutta peli tuntui etenevän liian hitaasti ja samoissa paikoissa saa pyöriä aina turhan kauan. Nyt olen taas innostunut pelaamaan sitä (PS4-versiolla) ja kysynkin pitemmälle ehtineiltä, että voiko pelissä ns. jäädä jumiin, jos esim. valitsee vääriä puheenparsia keskusteluissa? Edelleen on Mysterious Murder - se ensimmäinen päätehtävä selvittämättä, ei tunnu löytyvän tarpeeksi johtolankoja ja ei oikein tiedä, minne pitäisi mennä. Neljä pääepäiltyä on mainittu ja jokaisen kanssa olen jutellut, mutta ei vain aukea. Cysealin ulkopuolelle ei voi vielä juurikaan mennä, porukka on liian heikko kovempiin taisteluihin, vaikka tiimissä onkin jo neljä jäsentä ja tämä tehtävä toisi todennäköisesti paljon kipeästi kaivattuja kokemuspisteitä hahmojen tasojen nostamiseksi.

Pari vaihtoehtoa:

Jos sulla on se eläin talentti auki, niin voit jutella Jaken koiralle kaupungin hautausmaalla. Koira osaa tunnistaa epäillyn hajun perusteella joten pyytää sua tuomaan epäiltyjen vaatteita haisteltavaks.

Toinen vaihtoehto oli mennä könyämään Esmeraldan kellaria muistaakseni. Mä tein ite ton koiran avulla.

Sitten kun oot jomman kumman kautta mennyt, niin on pieni aavistus siitä kuka se voisi olla niin sun pitäis lopulta lähteä kaupungin ulkopuolelle, sun pitäis löytää yhden tyypin syrjäinen talo, josta löytyy sitten lisää todistusaineistoa, lopulta palaat takaisin kaupunkiin ja saat viimeiset evidenssit.

Tässä pelissä on kyllä aavistuksen huono tämä quest-systeemi, itsellä jäi peli osaltaan sen, ja rikkinäisen vihollisen tekoälyn vuoksi kesken.
 
Ylös Bottom