Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Hyvä nosto Simolta ja voitaisiin nopeasti sopia, että kuka viitsisi hostailla. Minun ja JBTrollin välillä tuntuu olevan joku bugi, eikä hän pääse ikinä liittymään mun tekemiin lobbyihin, niin itse olen kuvioista ulkona. :D
Juu voin hostaa kisan/kisat.

E. Äkki pikaan pitäis joka TO ilta olla avoinna siis.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Pari asiaa viikonlopun ratoksi:

1) Ensinnäkin, unohtui kiittää häkellyksessäni siitä ihmismäärästä, ketä edelleen F1-sarjan ajaminen kiinnostaa. Avauskisassa 16-17 kuskia (tulkintatavasta riippuen) ja ilmoittautuneita CokeFINin paluun jälkeen häkellyttävät 20. Kiitokset omasta puolestani siitä, koska onhan näitä kisoja vaan älyttömän paljon mukavampi ajella suuremmalla gridillä. :)

2) Liittyen ylempään. Ei edes tohdittu ajatella, miten toimitaan, jos osallistujia sattuisi jossain kisassa olemaan enemmän kuin 16, jolloin Q1:ssä retiren painaminen ei enää toimisi. Itse ehdottaisin näissä sitä yksinkertaisinta ratkaisua, eli short Q:n ajamista. Otan kuitenkin mielelläni vastaan myös erilaisia ideoita, joten sana on vapaa. Jos ei kuitenkaan muuta päätetä, niin ajellaan yli 16 kuskia kattavissa kisoissa short Q.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

2) Liittyen ylempään. Ei edes tohdittu ajatella, miten toimitaan, jos osallistujia sattuisi jossain kisassa olemaan enemmän kuin 16, jolloin Q1:ssä retiren painaminen ei enää toimisi. Itse ehdottaisin näissä sitä yksinkertaisinta ratkaisua, eli short Q:n ajamista. Otan kuitenkin mielelläni vastaan myös erilaisia ideoita, joten sana on vapaa. Jos ei kuitenkaan muuta päätetä, niin ajellaan yli 16 kuskia kattavissa kisoissa short Q.
Sopii mainiosti. Toki itte haluaisin aina Full Qlla ajaa, mutta ei tuokaan ratkaisu paha ole.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Hei! Voisin liittyä tähän sarjaan! Coke kutsui mut ajamaan tätä KFIN :D Joten.. voisin ottaa Manorin PSN: Super-Jesse12
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Jää ens kisaan väliin lätkän takia. Pisteet päivitty lauantaina. Pistäkää noita numeroita, ohjaimia ja apuja kuntoon vaikka lähettämällä yv:llä täällä tai psn:ssä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Saako muuten käyttää aika-ajoissa kovempaa rengasseosta jos on top 10 ja pääsee niillä kisaan?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kuka lähettää kaveripyyntöä minulle kun on servu pystyssä?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

[video=youtube;5MsFqCdRkXw]https://www.youtube.com/watch?v=5MsFqCdRkXw[/video]

Lyhyt kooste kilpailusta. Aika-ajoissa ei oikein ollut vauhtia ja tuloksena 11. sija. Paras veto kariutui viimeisen mutkan oikaisuun. Kilpailuun lähdin alkuperäisellä suunnitelmalla eli US+S taktiikalla.

Lähtö oli ihan jees, pari sijaa nousua. Kuitenkin rikoin heti ykkössektorissa hieman siipeä, kun jusari spinnasi edessä. Ykköskierroksen lopussa ohitukset storkista ja sitten oikeastaan myös JBTrollista, joka kuitenkin oikoi viimeisen shikaanin ja palasi edelle radalleni. Tuo näkyy koosteessa kohdassa 1:10. Sitten vielä ykkösmutkan jarrutuksessa rikoin hieman lisää siipeä, kun jarrutuksessa osuin todella kevyesti JBTrollin takapuskuriin. Toisella kierroksella ohitukset tallitoverista ja vihdoin JBTrollista neulansilmässä. Neljännellä kierroksella edessä oli melkoinen sumppu, jossa taisteltiin sijoista 3-6. Takaa Senaattori ja JBTroll vielä liittyivät mukaan tuohon taisteluun. Senaattori kuittasi minut, kun jouduin hieman hidastelemaan etten osu edelläajaviin. Viidennen kierroksen alkaessa puolestaan ykkösmutkan jarrutuksessa jätin tilaa sisälle JBTrollille, joka kuitenkin jarrutti liian myöhään ja vei meikäläisen mukanaan nurmikolle ja samalla spinnasin kunnolla. Tuo näkyy koosteessa kohdassa 2:37. Aikaa paloi tuhottomasti ja tipuin sijalle 13 lopulta. Kisa oli tuossa kohdin käytännössä taputeltu, toki toivoin koko loppukisan ajan, että SC olisi tullut radalle, jotta olisi ollut mahdollisuus nousta edes TOP5:een.

Sen jälkeen sitten pari ohitusta ja lopulta varikolle kierroksella 10. Radalle palasin sijalle 11, kun siipi piti myös vaihtaa. Kiraih ja jrantala olivat seuraavat uhrit ohitustalkoissa, kunnes loppukisa oli melkoista yksinajelua, kunnes varikolta perään tullut Super-Jesse tuli kierroksella 22 muutaman sekunnin päähän. Jesse ajoi eron kiinni parissa kierroksessa ja sen jälkeen pystyin muutaman kierroksen pitämään Super-Jessen takanani, koska suoranopeus oli niin hyvää, että takasuoralla Jesse ei päässyt edes DRS:n avulla ohitse. Kuitenkin kierroksella 27 sitten Super-Jesse pääsi ohitse melko kyseenalaisella tavalla, joka on koosteessa ajassa 5:37. Jätin hieman tilaa sisälle viimeisessä jarrutuksessa, koska näin, että nuoli lähestyy. Jesse päätti kuitenkin vetää viimeisen shikaanin melko suoralla ajolinjalla oikaisten ja ohitti siten minut. En tiedä muista, mutta itse en ainakaan tuollaisen ohituksen jälkeen kehtaisi jatkaa ajamista, vaan luovuttaisin suosiolla paikan takaisin ja niin taitaa myös lukea tuolla säännöissä. Vaikka peli tuosta oikaisurangaistuksen antaisi, silti olisi ehkäpä herrasmiesmäistä luovuttaa sija takaisin. Jessen kuvassa tietysti tuo tilanne voi näyttää erilaiselta, mutta ainakin omassa kuvassa tuo oli melko selvästi oikaistu. Tuon tilanteen jälkeen Jesse sitten menikin menojaan ja itse ajoin maaliin lopulta kahdeksantena, mutta rangaistusten ansiosta nousin Shimassin ohi sijalle seitsemän.

Kiitoksia kilpailusta kuitenkin, vaikka muutama tilanne jäikin kismittämään. Junddulle onnittelut voitosta ja Senaattorille podiumsijasta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kooste ja mahtava nostalgiamusa:
[video=youtube;rwVQrMToH_0]https://www.youtube.com/watch?v=rwVQrMToH_0[/video]

Suht hirvee kisa ja aikamoista rallycrossia peräpäässä. Menin vielä kisaan vaihtamaan setupini ja oli virhe. Ois pitäny ajaa TT-setupilla.

Aika-ajo
Ajattelin ensin etten aja kierrostakaan, sillä halusin startata softeilla. Ajelin sitte yhen kierroksen urheilumielen vuoksi, joka meni suht pieleen sekin. Varmaan olin viimeinen.

Kisa:
Tahvo ja Coke lähti takaa kun saivat rankkuja. Mitä lie tapahtunut.

Startin otin rauhassa. Sisäreunaa pidin ja ilman osumia selvittiin. Toisiin mutkiin Coke tuli rinnalle ja taisi osua edellä ajavan perään ja spinnata. Piti vähän nurmelta väistellä mutta selvisin. Ekat kierrokset ajelin muiden perässä, koska oli sen verran hullun näköstä menoa ettei sinne passannu väliin tunkea. Arvelin että kolisee jossai välissä ja siellähän sitä sitte vikaan shikaniin oli pari autoa poikittain.

Ajelin siinä jonneehin kanssa kilpaa. Pääsin ohi, mutta sitten omien mokien takia aina putosin taakse uudelleen. JBtroll ja jonneeh kolaroi neulansilmään tullessa aika rajusti, taisi autot liimautua mitä omasta kulmasta huomasin. Ihme että pääsivät jatkamaan. Salmingi kävi jossai vaiheessa pitillä ja blockasin vähän rumasti neulansilmän ulostulossa, kun en tiennyt että hän yritti sieltä kai ohi tai vauhtia saaja suoralle. Pahoittelen sitä.

VSC tuli kanssa ja olin just tulossa vikaan mutkaan. Katoin eka että oli SC ja meinasin kääntää viime tipassa pitille vaa päätin sitte jatkaakin. Vika shikaani meni kyllä aika suoraksi siinä sitten. Jusari oli tässä kohti perässä. Pian sitten Jusari tuli pääsuoralla ohitte ja samalla avauksella JBtrollin kanssa kolahti ja spinnasin. Siitä spinnistä lähtien en sitten oikein muita enää nähnytkään. Ajelin yksinäni pitille asti ja otin SS. Vauhti parani heti ja ajelin Janetckin edellä vähän turhan kauan kun hän tuli kierroksella jo ohi. Katoin väärin että se ois Rantala ollu, pahoittelen sitäkin vielä.

Jusaria sain kiinni, mutta en riittävästi. Maalissa kuitenkin penaltien ansiosta nousin sijalle 12. Ei häävi kisa.

Jarrubalanssin kanssa oli alussa ongelmia, kun peräpää lukkiutu koko ajan. Balanssia muuttamalla meno parani vähän. Softit oli suht hirveet ajaa, vähä ku laakereilla ois vetäny. SS toimi paljon paremmin. Mutta suht hirvee kisa kuitenkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Striimi:

[video=youtube;D4nrKpyRRaQ]https://www.youtube.com/watch?v=D4nrKpyRRaQ[/video]

Kiitoksia jälleen kisasta, hyvin oli porukkaa linjoilla! Omalta osaltani vähän hirvitti lähteä ajamaan, kun parin kierroksen treenit tuntuivat aivan kauheilta joka setupilla. Päädyin sitten käyttämään samaa setupia kuin 1.kaudella Kanadan GP:ssä ja kyllähän sillä nyt radalla pysyi, mutta ei se mikään erinomainen ollut.

Aika-ajossa tuntumaa supersofteilla, jonka jälkeen ensimmäinen kunnon kierros ultrasofteilla valui viemäriin viimeisen mutkan mokaamiseen. Tuolla olisi tullut ajaksi 1.12.2, jolla oltaisiin sillä hetkellä menty parin tuhannesosan turvin paalulle. Onneksi Junddu painoi lopussa vielä paljon kovemman ajan, niin ei jäänyt harmittamaan. :D Lopussa sitten toinen yritys ultra softeilla ja niillä 2.ruutu.

Valojen nopea sammuminen yllätti ainakin meikäläisen ihan täysin ja meinasi tulla todella kehno startti. Sain kuitenkin pidettyä kakkossijan ja kun takana Super-Jesse & co. taistelivat ja edessä Junddu karkasi horisonttiin, arvelin edessä olevan varsin mitäänsanomaton kisa. Ensimmäinen stintti menikin rengaskulumaa opetellessa ja jälkikäteen helppo sanoa, että 1-2 kierrosta liikaa tuli radalla vietettyä, kun Senaattori sai suhteellisen monta sekuntia sillä välin kiinni. Pitille kierroksella 10 ja softeilla oli tarkoitus valutella maaliin. Senaattori ja Junddu tulivat stoppinsa tehtyään ohi kierroksella 22, mutta kolaroivat ja Junddu putosi taakse (videossa aika 52:35). Junddu otti aika nopeasti uudestaan kiinni ja päästelin DRS-mittauspisteen jälkeen ohi voittoa jahtaamaan. Itse katselin janetzkin olevan seitsemän sekunnin päässä ja hänen takanaan olevan paljon tyhjää baanaa, niin päätin käydä hakemassa ultrasoftit alle, koska uskoin kurovani sen 7-10 sekunnin eron kiinni vaivattomasti uusilla renkailla. Sainkin kierroksella 31 kiinni, jolloin tapahtui todella kummallinen liimautuminen meidän kesken takasuoralla (videossa 1:03:55). Janetzki päästi sitten minut ohi hetkeä myöhemmin ja loppukisan ajelinkin varmistellen kohti ruutulippua. Tuloksena 3.sija, mikä ihan ok siihen nähden, miltä ajaminen tuntui ensimmäisillä treenikierroksilla.

Ensi viikolla jatkellaan Italiassa, jossa Junddun kanssa poimitaan tifosien riemuksi se kaksoisvoitto. ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Toisessa viestissä vielä perään JBTrollin laittama klippi, josta hän sanoi itse hyväksyvänsä rangaistuspisteet.

[video=youtube;9jNjSQyY-W4]https://www.youtube.com/watch?v=9jNjSQyY-W4&feature=youtu.be[/video]

Tuomariston jäsenet Thuto ja Junddu, kuinkas toimitaan? :p
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Toisessa viestissä vielä perään JBTrollin laittama klippi, josta hän sanoi itse hyväksyvänsä rangaistuspisteet.
Tuomariston jäsenet Thuto ja Junddu, kuinkas toimitaan? :p

Vaikket miulta kysynytkään, niin miulla ei mittään vaatimuksia ole. Tuo kolari ei pilannut mun kisaa tai vaikuttanut sijoitukseeni mitenkään. Ja JB rehdisti pyysi suoraan anteeksi myöskin niin peukut siitä, joten mun osalta se on riittävä jo. Mutta tuomaristo päättäkööt.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Jäi hyvät fiilikset kisasta vaikka loppu olikin vähän pannukakku itselle. Heti kolmosmutkassa typerästi storkin takarenkaaseen osuma, onneksi ei käynyt mitään pahempaa. Storkin videolla näkyy myös kun yritin neulansilmän jarrussa ohi, mutta alottelijamaisesti meni vapaalle ja ei saanut taitettua. Oikeissa kilpa-autoissa pitäisi kuitata toisella napilla/vivulla vapaalle vaihto :) icemanin kanssa hyvää vääntöä useampi kierros, joka lopahti siihe ettei vaan hanskaa vielä rengaskulumaa ja rupee tulemaan virheitä, joka johti sijoitusten menetykseen. Penaltia tuli myös perkeleesti kun puskin kaikki shikaanit pitkäksi ja drive thru penalti 1km/h ylityksestä varikolla. Kiraih lopussa tuli jopa sekunnin päähän niin joutui lopussa puristamaan vähän, eroa jäi lopulta 4 sekuntia, joka suli 15 sek! penalttiin lopulta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Vaikket miulta kysynytkään, niin miulla ei mittään vaatimuksia ole. Tuo kolari ei pilannut mun kisaa tai vaikuttanut sijoitukseeni mitenkään. Ja JB rehdisti pyysi suoraan anteeksi myöskin niin peukut siitä, joten mun osalta se on riittävä jo. Mutta tuomaristo päättäkööt.


Onhan siinä selvä rike mutta kyllä JBkin hävisi aikaa reilusti. Kiraillakaan ei ole vaatimuksia joten tuskin tarvii runkkuja antaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tuomariston jäsenet Thuto ja Junddu, kuinkas toimitaan? :p
Samaa mieltä kun Kirai ja Junddu. Näyttää vielä että kun JB huomaa että missas jarrutuksen niin koittaa viimeseen asti välttää osuman. Mutta koska lupasin tiukan linjan ni kyllä tosta yhen rangaistuspisteen vois antaa, kuitenkii pyöräytti Kirain. Mutta ei se vääryys oo jos ei rankkua tuu.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tuli mieleen että pitäiskö to 18.5 kisa joko siirtää tai pitää väliviikko mikäli Suomi etenee lätkän mm kisoissa puolivälieriin. Itse en ainakaan siinä tapauksessa meinaa osallistua ja varmaan moni muukin jää pois.
 
Ylös Bottom