Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4: Lisälaitteet ja tarvikkeet

Kävin hakemassa nuo Lucid Ls40. Vaikka kuulokkeet päällä ja USB tikussa palaa normaalisti valo, en lyödä Asetukset---> Laitteet--->Audiolaitteet olleenkaan tuota USB Lucid vaihtoehtoa..

Lukee ainoastaan Sisäänmenolaite -- Ei
Ulostulolaite -- Tv tai av-vahvistin. Ja näitä en pääse muuttamaan..

Osaako joku auttaa?
 
Kävin hakemassa nuo Lucid Ls40. Vaikka kuulokkeet päällä ja USB tikussa palaa normaalisti valo, en lyödä Asetukset---> Laitteet--->Audiolaitteet olleenkaan tuota USB Lucid vaihtoehtoa..

Lukee ainoastaan Sisäänmenolaite -- Ei
Ulostulolaite -- Tv tai av-vahvistin. Ja näitä en pääse muuttamaan..

Osaako joku auttaa?
Auttasko toi ohje?
 
Kiitos olen katsonut moneen kertaan ja miettinyt mitä en tajua..

Nyt löysin aivan uskomattoman ongelman kuulokkeista. Se USB tikku ei ilmeisesti mene (PS4 Pro) kunnolla edestä kiinni..nyt siirsin sen taakse mistä löytyy USB paikka myös niin nyt löytyy kuulokkeet..ei tässä muuten mitään ongelmaa enään olisi, mutta niin hyvin suunniteltu, että nyt nettipiuha ei mene kiinni kun se USB on tiellä ? Ideoita ? Vai vienko vain takaisin ? :/

Edit: Vaatikin hieman voimaa etu USB porttiin :D...

Nyt siis pelittää!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos olen katsonut moneen kertaan ja miettinyt mitä en tajua..

Nyt löysin aivan uskomattoman ongelman kuulokkeista. Se USB tikku ei ilmeisesti mene (PS4 Pro) kunnolla edestä kiinni..nyt siirsin sen taakse mistä löytyy USB paikka myös niin nyt löytyy kuulokkeet..ei tässä muuten mitään ongelmaa enään olisi, mutta niin hyvin suunniteltu, että nyt nettipiuha ei mene kiinni kun se USB on tiellä ? Ideoita ? Vai vienko vain takaisin ? :/

Edit: Vaatikin hieman voimaa etu USB porttiin :D...

Nyt siis pelittää!
Tosiaan unohtui varoittaa tuosta PS4 pro ongelmasta. Itelläni on perusplösö niin ei tullut mieleenkään tämä. Mutta hyvä jos sait pelittämään ja toivottavasti olet tyytyväinen ostokseesi. Itselläni on ollu nyt jo jonkin aikaa nämä käytössä ja ehdottomasti parhaat kuulokkeet joita olen käyttänyt.
 
Tosiaan unohtui varoittaa tuosta PS4 pro ongelmasta. Itelläni on perusplösö niin ei tullut mieleenkään tämä. Mutta hyvä jos sait pelittämään ja toivottavasti olet tyytyväinen ostokseesi. Itselläni on ollu nyt jo jonkin aikaa nämä käytössä ja ehdottomasti parhaat kuulokkeet joita olen käyttänyt.
Kyllä! Todella hienot kuulokkeet kokonaisuudessaan! :)

Täytyy hakea tulloinen usb jatkopala mitä ruota ehdotti, niin ei turhaan hajota niitä etu usb-portteja, kun ei tosiian ihan normaalilla voimalla siihen mene :D
 
Moi !
En äkkiseltään löytänyt ulkoisen kovalevyn topiccia, joten kysästään täältä.
En ole perehtynyt yhtään ulkoiseen kovalevyyn ja minulta loppui jo ajat sitten tila ps4 pron 1,5terasesta kovosta.
Ajattelin ostaa ulkoisen kovon mutta pitää aluksi turvautua teidän apuun.
1) Saako prohon esim. 8teran kovoa, että tilaa olisi yhteensä se 9,5teraa ?
2) Kokemuksia toimivuudesta (hitaus, yms)?
3) Suosituksia ? Eli nopeaa ja suuri kokoista ulkoista kovoa etsin. Plussaa on tietysti jos se olisi vielä suht halpa mutta näitä vaatimuksia ei taida samassa paketissa löytyä
4) USB:n kauttako se liitetään ?
 
1) Saako prohon esim. 8teran kovoa, että tilaa olisi yhteensä se 9,5teraa ?
2) Kokemuksia toimivuudesta (hitaus, yms)?
3) Suosituksia ? Eli nopeaa ja suuri kokoista ulkoista kovoa etsin. Plussaa on tietysti jos se olisi vielä suht halpa mutta näitä vaatimuksia ei taida samassa paketissa löytyä
4) USB:n kauttako se liitetään ?
1) Kyllä.
2) Kokemusta 4 teran Seagatesta, joka oli mukana myös Digital Foundryn USB-kiintolevyvertailussa ja osoittautui jopa nopeammaksi, kun PS4:n sisäinen levy. Oletan, että se 8-terainenkin on vähintään riittävän nopea.
3) Tolla 4-teraisella on erittäin hyvä hinta/koko-suhde, ja toimii kaiken lisäksi pelkällä USB-virralla. Markkinoilla olevat 8 Tt -levyt vaativat erillisen virtalähteen ja ovat n. 250 eurosta ylöspäin.
4) Kyllä.

HOX! Vaikka Seagatelta löytyy 8-terainen Seagate Backup Plus Hub -kiintolevy - ja jota on saanut parhaimmillaan 169 eurolla Gigantista - se EI toimi PS4/PS4 Pron kanssa (kuten ei mikään muukaan ulkoinen kiintolevy, jossa on oma USB-keskitin).

PS. Siirsin viestit tähän toiseen ketjuun, koska täällä on ulkoisista kiintolevyistä keskusteltu aiemminkin.
 
Olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa hankkia erillinen näyttö konsolipelaamiseen tv:n sijaan. Kaverilta asiasta tiedustelin ja suositteli, että IPS-näyttö olisi meikän tarkoituksiin paras. 4-5 ms vasteaika kuulemma on täysin relevantti, ottaen huomioon mihin on tottunut tv:n kanssa. Toisaalta varoitteli että TN-näytön hommatessa vaikka vasteaika voikin olla hyvä, niin värimaailma etc. voi tuntua hieman mitättömältä, kun on tottunut pelaamaan tv:n kautta.

Itse en asioista juuri mitään ymmärrä, mutta kuulostaa ihan järkevältä päättelyltä. 4-5ms on varmasti roima parannus siihen mihin on tottunut ja toisaalta IPS-näytön hommatessa muutos ei ole niin suuri edelliseen verrattuna.

Oikean näytön löytäminen onkin sitten eri juttu. HDMI -ja kuulokeliitännät olisi mukava löytyä. Mihinkään muuhun tuota ei ole tarkoitus käyttää, ei sen enempää PC-pelaamiseen kuin leffojenkaan katseluun. Pelit on lähinnä Fortnite, Uncharted osastoa, ei juurikaan esim. FPSiä jos tuolla nyt jotain merkitystä näyttöä valittaessa on. Kolmisen vuotta vanha malli tuo nykyinen PS4, eikä tarkoitusta hommata Prota lähitulevaisuudessa. Budjetti olisi siinä 200€:n kieppeillä, 300€ tekee jo sitten aika tiukkaa, mutta jotain tuosta välistä olisi varmaaan mahdollista sijoittaa.

Useamman tunnin olen tässä nyt vertaillut eri vaihtoehtoja ja ei oikein itse osaa tehdä johtopäätöksiä mikä on hyvä ja mikä ei. Apu olisi todellakin tarpeen.

Siirtäkää toki modet, jos on ihan väärä ketju.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa hankkia erillinen näyttö konsolipelaamiseen tv:n sijaan. Kaverilta asiasta tiedustelin ja suositteli, että IPS-näyttö olisi meikän tarkoituksiin paras. 4-5 ms vasteaika kuulemma on täysin relevantti, ottaen huomioon mihin on tottunut tv:n kanssa. Toisaalta varoitteli että TN-näytön hommatessa vaikka vasteaika voikin olla hyvä, niin värimaailma etc. voi tuntua hieman mitättömältä, kun on tottunut pelaamaan tv:n kautta.

Itse en asioista juuri mitään ymmärrä, mutta kuulostaa ihan järkevältä päättelyltä. 4-5ms on varmasti roima parannus siihen mihin on tottunut ja toisaalta IPS-näytön hommatessa muutos ei ole niin suuri edelliseen verrattuna.

Oikean näytön löytäminen onkin sitten eri juttu. HDMI -ja kuulokeliitännät olisi mukava löytyä. Mihinkään muuhun tuota ei ole tarkoitus käyttää, ei sen enempää PC-pelaamiseen kuin leffojenkaan katseluun. Pelit on lähinnä Fortnite, Uncharted osastoa, ei juurikaan esim. FPSiä jos tuolla nyt jotain merkitystä näyttöä valittaessa on. Kolmisen vuotta vanha malli tuo nykyinen PS4, eikä tarkoitusta hommata Prota lähitulevaisuudessa. Budjetti olisi siinä 200€:n kieppeillä, 300€ tekee jo sitten aika tiukkaa, mutta jotain tuosta välistä olisi varmaaan mahdollista sijoittaa.

Useamman tunnin olen tässä nyt vertaillut eri vaihtoehtoja ja ei oikein itse osaa tehdä johtopäätöksiä mikä on hyvä ja mikä ei. Apu olisi todellakin tarpeen.

Siirtäkää toki modet, jos on ihan väärä ketju.
4-5ms ei mun käsittääkseni auta kauhean paljon pelaamiseen niin ku tietokoneessa kun ohjaimessa ja netissä on noin 30ms viivettä jo.
Viisaamat osaa vastaa siihen paremmin kenellä on tekniikka asiat hanskassa.
Jep eli ips näyttö on parempi oliko tn näyttöjen katselukulmakin melko heikko.
Ota myös selkoo taustavalotuksesta sekin on tärkee valovuotojen takia enkä nyt ite niitä muista mutta google auttaa siinäkin
 
Ostin uuden PS4 ohjaimen kun vanha oli hajoamassa. Mutta ps4 ei reagoi painalluksiin.


Eli

pitääkö

a.uusi ohjain ladata täyteen vaikka käyttää usb kaapelin kanssa?
b.pitääkö vanha ohjain deaktivoida ja uusi aktivoida?


Edit: Ongelma tais selvitä. Uusi ohjain pitää aktivoida mutta sitä ei voi tehdä muulla tavalla kun PS4 omalla usb kaapelilla. Meinaankun se kaapelikin oli rikki niin ostin senki uuden.


Eli. Jos ymmärsin oikein niin jos vanha usb kaapeli on hajoamassa mutta kuitenkin toimii niin älkää hävittäkö vanhaa kaapelia. Sillä voi olla käyttöä vielä.

Foorumin asiantuntijat voivat vahvistaa tai selventää jos olen pahasti väärässä :)
 
Viimeksi muokattu:
4-5ms ei mun käsittääkseni auta kauhean paljon pelaamiseen niin ku tietokoneessa kun ohjaimessa ja netissä on noin 30ms viivettä jo.
Viisaamat osaa vastaa siihen paremmin kenellä on tekniikka asiat hanskassa.
Jep eli ips näyttö on parempi oliko tn näyttöjen katselukulmakin melko heikko.
Ota myös selkoo taustavalotuksesta sekin on tärkee valovuotojen takia enkä nyt ite niitä muista mutta google auttaa siinäkin

Siis tietenkin auttaa, jos näet kuvan nopeammin ku muut.

Jos IPS näytön input lagi on 5ms ja hyvien televisioiden se ~30ms, niin on siinä eroa.
 
Siis tietenkin auttaa, jos näet kuvan nopeammin ku muut.

Jos IPS näytön input lagi on 5ms ja hyvien televisioiden se ~30ms, niin on siinä eroa.
Eikös noissa puhuta eri vaste-ajoista? Tv:ssä puhutaan siitä, että mikä vasteaika (input lag) on sille kun nappia painetaan ohjaimessa ja näytöissä se on itse paneelin vasteaika (response time), eli miten nopeasti pikselit vaihtuu?

Eli jos vaikka monitorin vasteaika on 5ms, niin ei se ole sama asia kuin hyvän telkkarin 30ms input lag. Eli myös tv:n paneelilla on se pienempi arvo olemassa ja toisaalta myös monitoreissa se oikea input lag. Ilmoitellaan ja seuraillaan vaan eri aikoja, mutta usei puhutaan samasta, vaikka on eri.
Toki siis monitorit on nopeampia, mutta tuossa on kaksi eri aikaa kyseessä, tai näin olen ainakin luullut. :D
 
Kertokaas ny, että meninkö markkinointikikkaan, kun ostin platinum kuulokkeet 2.0 headsetin sijasta, koska luin jostain, että 7.1 äänet olisi toteutettu hieman erilailla ja näin ollen Platinumit toimisi jokaisessa ps4 pelissä 7.1 tilaäänillä toisin kuin 2.0. 3D audiota en tarkoita, sillähän on tosi suppea tukikin tällä hetkellä.

Onko 2.0 headsetillä ja platinumilla siis muuta eroa, kuin parempi akkukesto, hieman parempi äänentoisto ja 3d audio?
 
Eikös noissa puhuta eri vaste-ajoista? Tv:ssä puhutaan siitä, että mikä vasteaika (input lag) on sille kun nappia painetaan ohjaimessa ja näytöissä se on itse paneelin vasteaika (response time), eli miten nopeasti pikselit vaihtuu?

Eli jos vaikka monitorin vasteaika on 5ms, niin ei se ole sama asia kuin hyvän telkkarin 30ms input lag. Eli myös tv:n paneelilla on se pienempi arvo olemassa ja toisaalta myös monitoreissa se oikea input lag. Ilmoitellaan ja seuraillaan vaan eri aikoja, mutta usei puhutaan samasta, vaikka on eri.
Toki siis monitorit on nopeampia, mutta tuossa on kaksi eri aikaa kyseessä, tai näin olen ainakin luullut. :D

Juu niin taitaa olla. Pitää tietysti googlata monitorille tuo oikea input lag arvo.
 
a.uusi ohjain ladata täyteen vaikka käyttää usb kaapelin kanssa?
b.pitääkö vanha ohjain deaktivoida ja uusi aktivoida?
Ohjaimissa on yleensä kyllä sen verran virtaa suoraan paketista, että ne voi kyllä ottaa käyttöön saman tien. Vanhoja/olemassaolevia ohjaimia ei tarvitse mitenkään deaktivoida.

Jos ymmärsin oikein niin jos vanha usb kaapeli on hajoamassa mutta kuitenkin toimii niin älkää hävittäkö vanhaa kaapelia. Sillä voi olla käyttöä vielä
Mikä tahansa toimiva micro-USB-kaapeli riittää. Ei siinä konsolin mukana tulleessa markan narussa ole mitään erikoista.
 
Ylös Bottom