Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Onkos tietoa, että paljonko Control on myynyt?

Toivottavasti ei ollut floppi, mutta ei sitä ainakaan myydyimpien pelien listoilla näy enää.

Reseterassa on kysytty samaa. Kukaan ei tiedä myyntiluvuista muuta kuin sen että ei ole näkynyt top listalla. 505 Games ei kuulemma kerro myyntilukuja. Ei se ainakaan henkinen floppi ole kun niin moni on valmis nimeämään tuon vuoden peliksi, allekirjoittanut mukaan lukien.
 
Reseterassa on kysytty samaa. Kukaan ei tiedä myyntiluvuista muuta kuin sen että ei ole näkynyt top listalla. 505 Games ei kuulemma kerro myyntilukuja. Ei se ainakaan henkinen floppi ole kun niin moni on valmis nimeämään tuon vuoden peliksi, allekirjoittanut mukaan lukien.

Tuota myyntiä kun on maailmalla kysytty, on anonyymien vastaus ollut ”ihan OK”. Tiedä sitten mihin pohjautuu tämä näkemys.

Täällä myös ehdottomasti vuoden peli.
 
Onkos tietoa, että paljonko Control on myynyt?

Toivottavasti ei ollut floppi, mutta ei sitä ainakaan myydyimpien pelien listoilla näy enää.
Ennen julkaisua Remedy mainitsi, että ennakkotilaukset ovat hyvällä mallilla, mutta julkaisun jälkeen studio ei ole kommentoinut myyntejä. ResetEran Matt (moderaattori, ei NPD analyytikko) totesi yksiselitteisesti, että peli floppasi myyntien osalta. Paha näistä on sanoa varmaksi tässä vaiheessa ja vaikka Controllin myynnit olisivatkin heikonpuoleiset, niin Remedyllä on kolme muuta peliä työnalla.
 
Viime viikon Japanin myynnit. Nintendo Switchin Dragon Quest aloitti vahvasti. Liten myynnit tipahtivat jo alle perus Switchin.

  1. Switch – 115,732
  2. Switch Lite – 80,757
  3. PS4 – 15,034
  4. PS4 Pro – 9,624
  5. New 2DS LL – 2,181
  6. New 3DS LL – 203
  7. Xbox One X – 83
  8. Xbox One S – 75
  9. PS Vita – 39

Pelit:

1. [NSW] Dragon Quest XI S – 303,204 / NEW
2. [PS4] Code Vein – 60,843 / NEW
3. [PS4] Atelier Ryza – 53,428 / NEW
4. [NSW] Zelda: Link’s Awakening – 45,775 / 187,150
5. [PS4] Ys IX: Monstrum Nox – 45,378 / NEW
6. [PS4] FIFA 20 – 43,751 / NEW
7. [PS4] World War Z – 27,872 / NEW
8. [PS4] Monster Hunter World: Iceborne – 26,324 / 346,239
9. [NSW] Atelier Ryza – 25,538 / NEW
10. [NSW] Super Mario Maker 2 – 14,731 / 644,445

Lähde: https://nintendoeverything.com/famitsu-sales-9-23-19-9-29-19/
 
Viime viikon Japanin myynnit. Nintendo Switchin Dragon Quest aloitti vahvasti. Liten myynnit tipahtivat jo alle perus Switchin.
On nuo silti hurjia lukuja. Ainakin jos vertaa PS4:n tai Xbox Onen myynteihin.

Mielenkiinnosta yhdistin Zhugen aiemmin postaamat kaaviot yhteen. Nyt saa paremman käsityksen miten konsoleiden myynnit vertautuvat keskenään. Nähtävästi Suomi ei ole ainoa PlayStation maa, sillä yhtä lailla PS4 dominoi mm. Etelä-Euroopassa (tai ainakin Espanjassa ja Italiassa) sekä Benelux-maissa. Tosin eiköhän Switchin asema vielä kohene, kun laitteelle kertyy lisää elinvuosia.

1570030797524.png

Kiinnostava nähdä mikä on Microsoftin strategia seuraavan sukupolven suhteen. Pistetäänkö paukut Xboxin tärkeimpään/tärkeimpiin markkinoihin eli P-Amerikkaan ja isoimpiin Euroopan maihin - vai onko tarkoituksena haalia vahvempaa markkina-asemaa esim. pienemmistä Euroopan maista ja Japanista. Muistaakseni aiemmin tänä vuotena uutisoitiin Spencerin Japanin reissusta, joten mistäs sitä tietää, jos next-genin alkuvuosina nähdään taas Japanilaisia yksinoikeuspelejä Xboxin konsolilla aivan kuten nähtiin Xbox 360:n alkutaipaleella.
 
Eletään nykysen konsolisukupolven Joutsenlaulun aikaa. Isoilla miinusprosenteilla mennään vuoden takaiseen tilanteeseen. Koko teollisuuden kasvusta vastaa yksin Nintendo Switch.

 
Suoratoistopalveluiden katsojaosuudet. Mixer menettää katsojia.

EGJVe6xU4AE1PHl.jpg
 
Arvio globaaleista myynneistä syyskuun toiseksi viimeiseltä viikolta. Nintendo Switch myynyt kymmenkertaisesti verrattuna Xbox Oneen.

 
Suoratoistopalveluiden katsojaosuudet. Mixer menettää katsojia.

EGJVe6xU4AE1PHl.jpg
Tuossa muuten on taas hyvä esimerkki siitä, miten prosentuaalinen kasvu voi olla tosi hämäävä jos lähtötasosta ei ole mitään tietoa: Facebookin katsojamäärät ovat kasvaneet 41% ja silti sen markkinaosuus on vain 3,7%.

Twitchillä ei näytä olevan huolta.
 
Samaa mieltä, että pelkästään %-muutoksen tuijottaminen antaa herkästi väärän mielikuvan. Muistissa on edelleen mm. eräät Wii U:n ja Xbox Onen clickbait otsikot missä uutisoitiin, kuinka laitteiden myynnit ovat kasvaneet satojen prosenttien edestä, mutta varsinaiset myyntimäärät olivat edelleen todella vaatimattomat. Pohjalta on helppo ponnistaa jne.

Tosin tässä tapauksessa tiedämme lähtötason (37,801,875 tuntia).

(53,419,101-37,801,875)/37,801,875*100=~41% kasvu Facebookin osalta.

Vrt. kolmeen muuhun sivustoon/palveluun, joiden lukemat olivat pakkasen puolella (Twitch: -17%, Youtube: -16% ja Mixer: -26%).
 
Twitchillä ei näytä olevan huolta.

Itseä näissä katsojaosuuksissa kiinnostaa sen asetelma seuraavan konsolisukupolven koittaessa. Siellä oletettavasti Microsoft pyrkii puskemaan omaansa vaikka väkisin. Huhujen mukaan konsolin mukana olisi tulossa hyvälaatuinen kamera. Tällä kertaa asia markkinoitaisiin palveluna striimaajille.

Samojen huhujen mukaan myös Sonylla oltaisiin ainakin joiltain osin samoilla poluilla. Olisiko taka-ajatuksena madaltaa kynnystä tarttua VR-laseihin "vain lasit puuttuvat", vai nähdäänkö myös Tokiossa striimauksen olevan se johon kannattaa panostaa?
 
Ihan ymmärettävää, että Microsoftin edustaja kieltää välittömästi huhut. Xbox Onen alkutaipaleen yksi suurimmista valituksen aiheista tuntui olevan Kinectin pakkonaittaminen konsoliin.

ResetEran Matt mainitsi, että kummallakin konsolivalmistajalla on kehitteillä kamerat seuraavan sukupolven laitteisiin. Varmaankin kumpikin myydään erikseen.

https://www.resetera.com/threads/ne...ise-and-hot-air.129193/page-295#post-25098133
https://www.resetera.com/threads/ne...ise-and-hot-air.129193/page-300#post-25124863
 
Itseä näissä katsojaosuuksissa kiinnostaa sen asetelma seuraavan konsolisukupolven koittaessa. Siellä oletettavasti Microsoft pyrkii puskemaan omaansa vaikka väkisin. Huhujen mukaan konsolin mukana olisi tulossa hyvälaatuinen kamera. Tällä kertaa asia markkinoitaisiin palveluna striimaajille.

Samojen huhujen mukaan myös Sonylla oltaisiin ainakin joiltain osin samoilla poluilla. Olisiko taka-ajatuksena madaltaa kynnystä tarttua VR-laseihin "vain lasit puuttuvat", vai nähdäänkö myös Tokiossa striimauksen olevan se johon kannattaa panostaa?
Jos näin tapahtuu, niin sitten Spencer ja Ryan eivät ole oppineet mitään Xbox Onen ja PS4:n julkaisusta.

Stetsonista heitetty toteamus, mutta uskon että valtaosa kotikonsoleiden omistajista ei harrasta streamausta. PSVR:n myyntiluvut (tai ainakin arviot) tiedetään, joten tämän voi todeta faktana, että vain harva PS4-omistajista on kiinnostunut VR-pelaamista enkä osaa kuvitella, että seuraavien vuosien aikana tilanne kääntyisi päälaelleen. Ja tämä tulee pelaajalta, joka lähes 100-varmasti ostaa seuraavan sukupolven PSVR kypärän.

Parempi vain ettei PS5:n ja seuraavan sukupolven Xboxin mukana tule kameraa, joka pakosti näkyisi myyntihinnassa. Jos Mixer streamaus tai VR-pelaaminen kiinnostaa, niin yhtä hyvin tarvittavat lisäkilkkeet voi ostaa erikseen.
 
Stetsonista heitetty toteamus, mutta uskon että valtaosa kotikonsoleiden omistajista ei harrasta streamausta.
Vähän noin. Ja ne, jotka tosissaan harrastavat, haluavat parhaat mahdolliset välineet. Eli jos konsoliin pakkonaitetaan kamera, niin 90 prosentille se on turha ja lopuille riittämätön. Varma tie voittoon!
 
Vähän noin. Ja ne, jotka tosissaan harrastavat, haluavat parhaat mahdolliset välineet. Eli jos konsoliin pakkonaitetaan kamera, niin 90 prosentille se on turha ja lopuille riittämätön. Varma tie voittoon!

Toisaalta kun katsoo miten nuoriso käyttää kännykän etukameraa esimerkiksi chattien yhteydessä, en ihmettelisi vaikka tälle nousevalle ikäpolvelle valjastettaisiin myös konsolit vastaavanlaisella viestinnällä.
 
zhuge analysoi:

Nintendo Switch installed base in Europe reaches 10m.

- 2019 sales up 30% YoY.
- Approx 25% from France.
- The US reached 10m in Dec 2018.
- Japan is at 9.5m alone.

Installed base continues to grow, but Europe remains a weaker market for Nintendo in comparison to US/JP.
twit

jatkuu...
Million sellers in Europe:

MK8 Deluxe
Super Mario Odyssey
Breath of the Wild
Pokémon: Let’s Go, Pikachu! / Eevee!
Super Smash Bros. Ultimate
Splatoon 2
Super Mario Party
New Super Mario Bros. U Deluxe
1-2-Switch

All first party games. First party titles have sold 36m in Europe.

Zhugella on nykyään Twitterissä pukki merkki. Aito pelianalyytikko. :)
 
CNBC:n mukaan xbox one:n myyntiluku on tällä hetkellä 46,9 miljoonaa

 
Ylös Bottom