Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Toisaalta, pelitalojen kiinnostus johonkin alustaan ei automaattisesti tarkoita sitä, että myös pelaajia tämä sama alusta kiinnostaisi.

Niinpä, mutta isolta toimijalta aika vahva signaali se kuitenkin on. Jollakin se voi jopa laukaista ostopäätöksen laseista.
 
Toisaalta, pelitalojen kiinnostus johonkin alustaan ei automaattisesti tarkoita sitä, että myös pelaajia tämä sama alusta kiinnostaisi.
Usein myös pelaajat eivät itse tiedä mitä haluavat ennen kuin saavat sen nenän eteensä.

Itseäni ei VR juurikaan kiinnostanut ennen kuin sukulaisen luona pääsin Astro Botia kokeilemaan ja olin heti myyty. Ei mennyt kauaakaan kun tuli omaan talouteen hankittua PSVR.

Tietenkin VR siinä mielessä kaksijakoinen, että joillakin ihmisillä se luo motion sicknessia ja eivät sen takia voi pelata vaikka ideasta tykkäisivätkin. Sitten on suuri osa pelaajia jotka eivät ole ikinä edes päässeet kokeilemaan VR:ää, ihan ymmärrettävistä syistä kuten hinta tai sen puuttuminen suosikkialustaltaan.

Itse näen, että VR tulee viimein lyömään kunnolla läpi ensi genissä, kun grafiikat paranevat ja pelikehittäjät saavat uuden raudan myötä enemmän mahdollisuuksia tehdä jotain ihmisiä kiinnostavaa eikä peleistä suurin osa välttämättä enää tunnu pelkiltä "demoilta".

Vaikka moni peli tänäpäivänä pyrkii olemaan omalla tapaa erilainen muihin peleihin nähden, tuntuu silti, että tässä 30-40 vuoden aikana kun konsolipelit ovat olleet pinnalla, harvasta uudesta pelistä pystyy sanomaan "en ole ikinä kokenut mitään tämän kaltaista". Siinä mielessä VR on kiinnostava, koska sille on todennäköisempää kehitellä jokin täysin erilainen peli mitä ei tähän mennessä ole nähty jo konsolilla/tietokoneella.
 
Usein myös pelaajat eivät itse tiedä mitä haluavat ennen kuin saavat sen nenän eteensä.

Itseäni ei VR juurikaan kiinnostanut ennen kuin sukulaisen luona pääsin Astro Botia kokeilemaan ja olin heti myyty. Ei mennyt kauaakaan kun tuli omaan talouteen hankittua PSVR.

Tietenkin VR siinä mielessä kaksijakoinen, että joillakin ihmisillä se luo motion sicknessia ja eivät sen takia voi pelata vaikka ideasta tykkäisivätkin. Sitten on suuri osa pelaajia jotka eivät ole ikinä edes päässeet kokeilemaan VR:ää, ihan ymmärrettävistä syistä kuten hinta tai sen puuttuminen suosikkialustaltaan.

Itse näen, että VR tulee viimein lyömään kunnolla läpi ensi genissä, kun grafiikat paranevat ja pelikehittäjät saavat uuden raudan myötä enemmän mahdollisuuksia tehdä jotain ihmisiä kiinnostavaa eikä peleistä suurin osa välttämättä enää tunnu pelkiltä "demoilta".

Vaikka moni peli tänäpäivänä pyrkii olemaan omalla tapaa erilainen muihin peleihin nähden, tuntuu silti, että tässä 30-40 vuoden aikana kun konsolipelit ovat olleet pinnalla, harvasta uudesta pelistä pystyy sanomaan "en ole ikinä kokenut mitään tämän kaltaista". Siinä mielessä VR on kiinnostava, koska sille on todennäköisempää kehitellä jokin täysin erilainen peli mitä ei tähän mennessä ole nähty jo konsolilla/tietokoneella.
Olen päässyt pelaamaan htc vivellä ja on kyllä niin upea kokemus. Mutta en pysty hommaamaan teho pc ja viveä olisi niin kallis paketti ja kuitenkin vähän käyttöä ja psvr on aika halpa mutta aika surkea laite noihin pc vr laitteisiin verrattuna.
 
Psvr testannut mutta vaan ressa 7. Vivellä sen omia pelejä ja jotain auto peliä en muista minkä niminen oli.

Tuo Resident Evil 7 on VR:llä paras kokemus kauhusta mitä tullut peleissä koskaan vastaan. Eräänlainen vedenjakaja. Etsinyt PCVR:lle laadukasta verkkoräiskintää, sitä ei vain vielä ole. PSVR loistaa myös tässä, Firewall Zero Hourillaan. Ajopeleistä löytyy useita kuten Dirt Rally, Gran Turismo Sport ja Driveclub VR. Muutamia esimerkkejä.

Se mikä teknisessä mielessä hävitään, voitetaan vielä toistaiseksi sisällöissä vaikka ero kuroutuu tässä kiinni. PCVR:n helmasyntejä ovat olleet hinta ja liian korkealle vedetty käyttökynnys. Molemmissa seikoissa mentiin viime vuonna parempaan suuntaan Oculus Questilla ja Rift S:llä. Tämä näkyy siellä nyt myynneissä.

Jatkossa PlayStation VR pysyy kilpailukykyisenä kun tuotteistus viedään kohti helpompaa käyttöönottoa ja hinta pidetään matalana.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä signaali on myös, että Sony ymmärtää julkaista PC:lle.

Muuten olen sitä mieltä, että konsolit katoavat rautana, sillä ei ole ympäristön kannalta järkevää ostaa samaa rautaa kolmessa eri käyttiksessä, että voi pelata pelejä.

Pitää olla samsungin telkku, että voi katsoa terminaattori-leffoja. Ja sit LG, et die hardii voi kattoo.

Kuinka monta tonnia hiilidioksidia pukkaa ilmakehään, ja kuinka monta tonnia kaivosjätettä ja valumavesiä tulee, kun ostetaan kaikki alustat. Lol.

Ei tule tapahtumaan lähiaikoina. Nintendolle ja Sonylle ainakin omat konsolit ovat suuri tulonlähde(taitaa PS olla Sonyn ainoa voitollinen bisnes) eivätkä luovu näistä niin kauan kuin niillä on mahdollisuus tehdä yhtiölle reilua tulosta. Microsoft taas menettää konsolimyynneissä koska pelit saa käytännössä PC:lle. Muutenkin konsolit tekevät pelaamista helppoa kohtuu hintaan ja tässä on niiden valtti. Switch on sitten vielä oma lukunsa kaikkine ominaisuuksineen. Niin ja olen sitä mieltä, että esim Nintendon peien tasolle kävisi samoin kuin Segan peleille jos heiltä katoais oma konsoli mille kehittää pelejä.

Tuo Resident Evil 7 on VR:llä paras kokemus kauhusta mitä tullut peleissä koskaan vastaan. Eräänlainen vedenjakaja. Etsinyt PCVR:lle laadukasta verkkoräiskintää, sitä ei vain vielä ole. PSVR loistaa myös tässä, Firewall Zero Hourillaan. Ajopeleistä löytyy useita kuten Dirt Rally, Gran Turismo Sport ja Driveclub VR. Muutamia esimerkkejä.

Se mikä teknisessä mielessä hävitään, voitetaan vielä toistaiseksi sisällöissä vaikka ero kuroutuu tässä kiinni. PCVR:n helmasyntejä ovat olleet hinta ja liian korkealle vedetty käyttökynnys. Molemmissa seikoissa mentiin viime vuonna parempaan suuntaan Oculus Questilla ja Rift S:llä. Tämä näkyy siellä nyt myynneissä.

Jatkossa PlayStation VR pysyy kilpailukykyisenä kun tuotteistus viedään kohti helpompaa käyttöönottoa ja hinta pidetään matalana.

VR:än heikkous on se, että se tekee aika monelle ihmiselle huonon olon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
VR:än heikkous on se, että se tekee aika monelle ihmiselle huonon olon.

Riippuu pelistä ja pelaajasta. Tekniikat kehittyvät joilla näitä oloja saadaan vähennettyä ja siedätys auttaa myös. Täällä ei ole koskaan tullut huonoja oloja ja todella harvalla peluuttamallani kaverilla, ja silloinkin auttoi pelin vaihto toiseen.
 
Ei tule tapahtumaan lähiaikoina. Nintendolle ja Sonylle ainakin omat konsolit ovat suuri tulonlähde(taitaa PS olla Sonyn ainoa voitollinen bisnes) eivätkä luovu näistä niin kauan kuin niillä on mahdollisuus tehdä yhtiölle reilua tulosta. Microsoft taas menettää konsolimyynneissä koska pelit saa käytännössä PC:lle. Muutenkin konsolit tekevät pelaamista helppoa kohtuu hintaan ja tässä on niiden valtti. Switch on sitten vielä oma lukunsa kaikkine ominaisuuksineen. Niin ja olen sitä mieltä, että esim Nintendon peien tasolle kävisi samoin kuin Segan peleille jos heiltä katoais oma konsoli mille kehittää pelejä.
Voitto tehdään yleensä peli myynnillä. Googlen mukaan olisiko keskimäärin 60e tappiota per ps4 konsoli.
 
Näin tapahtuu yleensä julkaisuikkunassa, ajan kanssa saavat valmistuskustannuksia alas ja sen kautta myös raudasta pientä katetta.

Vuonna 2013 marraskuussa oli uutista että Sony tekee 18$ rahaa jokaisesta pleikkari nelosesta: https://www.theinquirer.net/inquirer/news/2308282/amd-makes-more-profit-than-sony-on-the-ps4

CharGasM voisi joskus laittaa myös linkit viesteihin. Muuten tommosia ei kannata edes laitella.

Samalla löyty myös samaiselta vuodelta uutinen että Sony tähtää minimiaalisiin tappioihin PS4 konsoleissa mutta taidettiin päästä parempaan:


Edit: Säästin CharGasMin aikaa ja etsin itse hänen linkin joka oli SYYSKUULTA 2013: https://www.gamespot.com/forums/sys...se-60-per-every-ps4-sold-so-buy-our-29451630/

Eli tommonen oli arvio syyskuussa 2013 ja laittamani linkin mukaan Sony arvioikin tekevänsä rahaa 18 dollaria per konsoli marraskuussa samaisena vuonna. Noin sitä saadaan juttuun paljon enemmän selkoa kun viihditään asiaan vähän paneutua eikä laitella juttuja ilman linkkiä ja vuosilukuja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vuonna 2013 marraskuussa oli uutista että Sony tekee 18$ rahaa jokaisesta pleikkari nelosesta: https://www.theinquirer.net/inquirer/news/2308282/amd-makes-more-profit-than-sony-on-the-ps4

CharGasM voisi joskus laittaa myös linkit viesteihin. Muuten tommosia ei kannata edes laitella.

Samalla löyty myös samaiselta vuodelta uutinen että Sony tähtää minimiaalisiin tappioihin PS4 konsoleissa mutta taidettiin päästä parempaan:


Edit: Säästin CharGasMin aikaa ja etsin itse hänen linkin joka oli SYYSKUULTA 2013: https://www.gamespot.com/forums/sys...se-60-per-every-ps4-sold-so-buy-our-29451630/

Eli tommonen oli arvio syyskuussa 2013 ja laittamani linkin mukaan Sony arvioikin tekevänsä rahaa 18 dollaria per konsoli marraskuussa samaisena vuonna. Noin sitä saadaan juttuun paljon enemmän selkoa kun viihditään asiaan vähän paneutua eikä laitella juttuja ilman linkkiä ja vuosilukuja.
eli hitosti voittoa laitteesta +peleistä viellä jonkun verran
 
Vuonna 2013 marraskuussa oli uutista että Sony tekee 18$ rahaa jokaisesta pleikkari nelosesta: https://www.theinquirer.net/inquirer/news/2308282/amd-makes-more-profit-than-sony-on-the-ps4

CharGasM voisi joskus laittaa myös linkit viesteihin. Muuten tommosia ei kannata edes laitella.

Samalla löyty myös samaiselta vuodelta uutinen että Sony tähtää minimiaalisiin tappioihin PS4 konsoleissa mutta taidettiin päästä parempaan:


Edit: Säästin CharGasMin aikaa ja etsin itse hänen linkin joka oli SYYSKUULTA 2013: https://www.gamespot.com/forums/sys...se-60-per-every-ps4-sold-so-buy-our-29451630/

Eli tommonen oli arvio syyskuussa 2013 ja laittamani linkin mukaan Sony arvioikin tekevänsä rahaa 18 dollaria per konsoli marraskuussa samaisena vuonna. Noin sitä saadaan juttuun paljon enemmän selkoa kun viihditään asiaan vähän paneutua eikä laitella juttuja ilman linkkiä ja vuosilukuja.
According to Eurogamer’s “well-placed sources” Sony will take a loss of $60 per hardware unit sold of the PlayStation 4.

Sony Japan executive Masayasu Ito told Eurogamer the company still expects to make a profit off of the average consumer, thanks to game royalties and PS Plus subscriptions.
 
According to Eurogamer’s “well-placed sources” Sony will take a loss of $60 per hardware unit sold of the PlayStation 4.

Sony Japan executive Masayasu Ito told Eurogamer the company still expects to make a profit off of the average consumer, thanks to game royalties and PS Plus subscriptions.

Joo ja marraskuussa 2013 julkaistussa linkissäni tilanne oli muuttunut. Otitko tuon siittä minun laittamastani linkistä mikä oli syyskuussa 2013?
 
According to Eurogamer’s “well-placed sources” Sony will take a loss of $60 per hardware unit sold of the PlayStation 4.

Sony Japan executive Masayasu Ito told Eurogamer the company still expects to make a profit off of the average consumer, thanks to
Joo ja marraskuussa 2013 julkaistussa linkissäni tilanne oli muuttunut. Otitko tuon siittä minun laittamastani linkistä mikä oli syyskuussa 2013?
ihan katsoin googlen sivuilta aika sama oli minkä linkin avaa kaikissa puhuttiin samasta 60dollarista
 
En itsekkään löydä sen uudempia. Mitä myöhempään menee niin myydään tietysti "antiikki rautaa" niin varmaan nykyään tulee voittoa

Joo 2013/2014 taitteessa linkkini perusteella siinä onnistuttiin, mitään rikostahan tässä ei ole tapahtunut niin laitetaan jatkossa linkin kanssa tommoiset niin tämmöisiltä vältytään ;)
 
Joo 2013/2014 taitteessa linkkini perusteella siinä onnistuttiin, mitään rikostahan tässä ei ole tapahtunut niin laitetaan jatkossa linkin kanssa tommoiset niin tämmöisiltä vältytään ;)

Nyt on yksi linkki monista mitä olisi löytynyt sekunnin googletuksella ;)
 
Ylös Bottom