Usein myös pelaajat eivät itse tiedä mitä haluavat ennen kuin saavat sen nenän eteensä.
Itseäni ei VR juurikaan kiinnostanut ennen kuin sukulaisen luona pääsin Astro Botia kokeilemaan ja olin heti myyty. Ei mennyt kauaakaan kun tuli omaan talouteen hankittua PSVR.
Tietenkin VR siinä mielessä kaksijakoinen, että joillakin ihmisillä se luo motion sicknessia ja eivät sen takia voi pelata vaikka ideasta tykkäisivätkin. Sitten on suuri osa pelaajia jotka eivät ole ikinä edes päässeet kokeilemaan VR:ää, ihan ymmärrettävistä syistä kuten hinta tai sen puuttuminen suosikkialustaltaan.
Itse näen, että VR tulee viimein lyömään kunnolla läpi ensi genissä, kun grafiikat paranevat ja pelikehittäjät saavat uuden raudan myötä enemmän mahdollisuuksia tehdä jotain ihmisiä kiinnostavaa eikä peleistä suurin osa välttämättä enää tunnu pelkiltä "demoilta".
Vaikka moni peli tänäpäivänä pyrkii olemaan omalla tapaa erilainen muihin peleihin nähden, tuntuu silti, että tässä 30-40 vuoden aikana kun konsolipelit ovat olleet pinnalla, harvasta uudesta pelistä pystyy sanomaan "en ole ikinä kokenut mitään tämän kaltaista". Siinä mielessä VR on kiinnostava, koska sille on todennäköisempää kehitellä jokin täysin erilainen peli mitä ei tähän mennessä ole nähty jo konsolilla/tietokoneella.