Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Kyllä se on nyt pakko todeta että dualsense on paras ohjain millä olen koskaan pelannut. Ensinnäkin muotoilu on lähes täydellinen ja ohjaimen pinta tuntuu loistavalta. Kaikki ne haptiset tunteet mitä käsiin tulee on uskomattoman siistin tuntoisia, voidaan ehkä jopa puhua siitä että ensimmäistä kertaa ajaa ffb ratilla ja tuntee sen pelin hyppysissä. Tästä on todella vaikeaa mennä enään takas, helposti 5/5 ohjain.

Varsinkin kun pelaa vaikkapa Borderland 3 niin kyllä se tuo todella paljon lisää, monet sanoo että PS5 ohjaimen ansiosta Bl3 PS5 versio on paras versio pelistä ja se näin varmasti onkin. Peliin vaikuttaa silmä, kuulo ja tunne, ennen sitä tunnetta ei niin ollut.
Samaa mieltä, hienot on värinät, varsinkin Astros playroomissa, Itsellä on aika isot kädet ja tää istuu ku nakutettu käsiin, aivan täydellinen istuvuus, ihan 5/5 ja ehdottomasti paras ohjain mitä oon tähän mennessä käyttänyt.
 
Cmon hei, enhän minä edes sinun vitsistäsi mitenkään mieltäni pahoittanut vaan ymmärsin kyllä hyvin miksi esimerkiksi eri tuulettimista voi vitsailla koska niitä ongelmia on, mutta että peleistä tai niiden lukumäärästä? Kyllä niitä mielestäni kumminkin on oikein hyvin tullut markkinoille hyvällä laadulla ja tietyillä next gen-ominaisuuksilla kuten luvattu (3D audio, haptics, adaptive triggers, near instant loading jne löytyy kaikista PS5-peleistä).
No mutta kun se idea oli kärjistää ja aika monen mielestä se nextgen-pelitarjonta on yleisestikin ottaen aika hiljaista tällä hetkellä. Se on tietenkin ihan odotettavaa näin sukupolven alussa mutta tässä vitsin kontekstissa sitä ei kannata mainita vaan kärjistää ja jättää tiettyjä asioita kertomatta.

Yhä minua ihmetyttää miksi tuota ei tuossa kontekstissa ymmärtänyt vitsiksi vaan siihen piti tarttua ikään kuin oikeasti näin väittäisin.

Toisaalta olen kyllä sitä mieltä mutta en minä edes odottanut mitään nextgen-tykitystä. Minulle ei Demon's Souls, Spider-manin sivuosa tai Astron demo vielä oikein riitä. Vai oliko niitä vielä muitakin? Sackboy ei taas vaikuta erityisen nextgeniltä.

Lisäksi minä kyllä koen että ne tuulettimet on vielä pienempi juttu ja isompi kärjistys kuin tekemäni nextgen-pelin vajavuus.

No mutta nämä minun mielipiteitäni ja se tärkein seikka kuitenkin yhä oli se että se oli vitsi ja kärjistys.
 
Samaa mieltä, hienot on värinät, varsinkin Astros playroomissa, Itsellä on aika isot kädet ja tää istuu ku nakutettu käsiin, aivan täydellinen istuvuus, ihan 5/5 ja ehdottomasti paras ohjain mitä oon tähän mennessä käyttänyt.
Haptiset ominaisuudet ja värinät ovat toki ihan mukavia (ainakin joissakin peleissä), vaikka eivät nyt mitään valtavan mullistavia itselleni olekaan. Muutoin en ohjainta pidä kyllä erityisen hyvänä. Ristiohjain on suorastaan kamala, jos vertaa Xboxin uusimpaan ohjaimeen. Myös tatit ja painikkeet ovat ainakin lievästi rimpulamaisia.

Boxin ohjaimella on yksinkertaisesti aika paljon jämäkämpi tuntuma pelatessa. Dualsense ei tästä syystä tunnu myöskään ainakaan tuntuman perusteella kovin kestävältä ohjaimella. Toki aika sitten näyttää kuinka asian laita todellisuudessa on.

Sinänsä ohjain toimii pelatessa ainakin riittävän hyvin, joten tärkeimmässä asiassa ei ole valittamista. Tuntuma ei silti ole käsissä itselleni se paras mahdollinen, ja ohjaimen kestävyys arveluttaa.

En pysty millään toteamaan Dualsensen olevan paras olemassaoleva peliohjain, vaikka joiltain osin onkin hyvä ohjain.
 
Viimeksi muokattu:
Haptiset ominaisuudet ja värinät ovat toki ihan mukavia (ainakin joissakin peleissä), vaikka eivät nyt mitään valtavan mullistavia itselleni olekaan. Muutoin en ohjainta pidä kyllä erityisen hyvänä. Ristiohjain on suorastaan kamala, jos vertaa Xboxin uusimpaan ohjaimeen. Myös tatit ja painikkeet ovat ainakin lievästi rimpulamaisia.

Boxin ohjaimella on yksinkertaisesti aika paljon jämäkämpi tuntuma pelatessa. Dualsense ei tästä syystä tunnu myöskään ainakaan tuntuman perusteella kovin kestävältä ohjaimella. Toki aika sitten näyttää kuinka asian laita todellisuudessa on.

Sinänsä ohjain toimii pelatessa ainakin riittävän hyvin, joten tärkeimmässä asiassa ei ole valittamista. Tuntuma ei silti ole käsissä itselleni se paras mahdollinen, ja ohjaimen kestävyys arveluttaa.

En pysty millään toteamaan Dualsensen olevan paras olemassaoleva peliohjain, vaikka joiltain osin onkin hyvä ohjain.
Joo en meinannutkaan että tämä on paras ohjain kaikille, ihan puhtaasti oma mielipide ohjaimesta. Itse taas en pidä xbox ohjaimeissa äänekkäistä bumbereista ja ristiohjaimesta, myös bumberien paikka ja muotoilu ei istu omille sormille luonnollisesti, myös liipasimet ovat liian löysät omaan makuun, sama juttu joystickeissa, käteen istuvuus on ihan hyvä muuten, mutta tässä ps5 vie voiton. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi kaikille, makuasioita ja ihmisillä kun ei ole kaikilla samanlaisia käsiä/sormia, niin eihän sellaista ohjainta ole olemassakaan mikä sopisi kaikille.
 
Haptiset ominaisuudet ja värinät ovat toki ihan mukavia (ainakin joissakin peleissä), vaikka eivät nyt mitään valtavan mullistavia itselleni olekaan. Muutoin en ohjainta pidä kyllä erityisen hyvänä. Ristiohjain on suorastaan kamala, jos vertaa Xboxin uusimpaan ohjaimeen. Myös tatit ja painikkeet ovat ainakin lievästi rimpulamaisia.
Nyt haisee trollaus väkevästi. Tatit nimenomaan ovat Sonyn uutukaisessa huomattavasti jämäkämmät ja jäykemmät sekä liipaisimet tukevat koska niihin on toteutettu aivan eritasoista uutta tekniikkaa. Xbox ohjaimissa on edelleen ristiohjain kaukana Sonyn laadukkaasta toteutuksesta vaikka parempaan suuntaan sielläkin on menty.
Boxin ohjaimella on yksinkertaisesti aika paljon jämäkämpi tuntuma pelatessa. Dualsense ei tästä syystä tunnu myöskään ainakaan tuntuman perusteella kovin kestävältä ohjaimella. Toki aika sitten näyttää kuinka asian laita todellisuudessa on.
Miten tämä jämäkkyys sinulle näkyy ja tuntuu? Sonyn ohjain on painava ja kooltaan suurempi kuin ennen. Eikä vääntyile ja natise. Uusi edistyksellinen tekniikka ohjaimessa varmasti aiheuttaa vikoja enemmän ja se on takuulla huomioitu ohjainta suunnitellessa. On erittäin hyvä juttu, että Sony uskaltaa tuoda vakio-ohjaimeen näin reippaita uusia tuulia eikä tyydy vain vanhan pintakiillotukseen.
Sinänsä ohjain toimii pelatessa ainakin riittävän hyvin, joten tärkeimmässä asiassa ei ole valittamista. Tuntuma ei silti ole käsissä itselleni se paras mahdollinen, ja ohjaimen kestävyys arveluttaa.

En pysty millään toteamaan Dualsensen olevan paras olemassaoleva peliohjain, vaikka joiltain osin onkin hyvä ohjain.
Jos vikaa tulee niin takuu korjaa. Turha asialla on päätään vaivata vasta kuin sitten jos ongelmia tulee.

Makuasioita mikä kenellekin tuntuu parhaalta. DualSense on vaan yksinkertaisesti ladattu tekniikalla jollaista ei muualta löydy joten siinä mielessä se on paras ohjain.
 
Jos tv:ssä on ulostulon valintana se HDMI johon PS5 on liitetty, PS5 menee itsestään päälle kun laitan tv:n päälle. Näin taisi ruveta käymään itsestään eli en itse muuttanut asetuksia. Mistä tuon saisi pois päältä?
 
Jos tv:ssä on ulostulon valintana se HDMI johon PS5 on liitetty, PS5 menee itsestään päälle kun laitan tv:n päälle. Näin taisi ruveta käymään itsestään eli en itse muuttanut asetuksia. Mistä tuon saisi pois päältä?
Ennen sammuttamista painat kaukosäätimestä kanava+ tai - ja vaihtuu tv n puolelle ja sitten sammutat. Näin käynnistyy vain tv kanavat kun laitat seuraavaksi tv n päälle.
 
Ohhoijaa, itellä on jo säädin paskana L2 takanapissa ei ole enää minkäänlaista vastusta, pelkkä löysä lärpäke. Välillä ei edes toimi.
Saako noi ohjaimen ajurit poistettua ja ajettua uudestaan sisään jos johtuisi siitä?

t. taivaanrannan maalari
 
Mikä ihme tässä ohjaimen D-padissa ääntelee? Esim. tuoreimpana RE8-demossa kun vaihtaa aseita d-padilla, niin ilmeisesti ohjaimen kaiuttimesta kuuluu semmoinen halvan oloinen kilinä/rapina. Onko muillakin tämä? Jossain muussakin pelissä oli joskus, ja nyt tuossa demossa pisti eritoten korvaan.
 
Sellanen random ajatus, että jos se kuuluu kajarista kahden eri pelin kohdalla niin voisiko se kuitenkin olla joku pelin oma ääniefekti?
 
Se olisi mukava tietää, siihen se vähän viittaisi mutta on niin oudon kuuloinen ja kirskuva ääni joka ei mitään lisäarvoa tai -infoa anna, että onko muilla samanlainen kilke. Kuulostaa pikemminkin siltä kuin ohjaimessa olisi jotain vikaa.
 
Se olisi mukava tietää, siihen se vähän viittaisi mutta on niin oudon kuuloinen ja kirskuva ääni joka ei mitään lisäarvoa tai -infoa anna, että onko muilla samanlainen kilke. Kuulostaa pikemminkin siltä kuin ohjaimessa olisi jotain vikaa.
Itselläni ei ole tuota ongelmaa, mutta pelaan aina kuulokkeilla. Pitää koittaa telkkarin äänillä kohta.
 
Pleikkari ja Discord yhteen soppii.

At PlayStation, we’re constantly looking for new ways to enable players around the world to connect with one another, form new friendships and communities, and share fun experiences and lasting memories. It’s in this spirit that we’re excited to announce a new partnership with Discord, the communication service popularized by gamers and used by more than 140 million people every month around the world.


Together, our teams are already hard at work connecting Discord with your social and gaming experience on PlayStation Network. Our goal is to bring the Discord and PlayStation experiences closer together on console and mobile starting early next year, allowing friends, groups, and communities to hang out, have fun, and communicate more easily while playing games together.


To bring these experiences to life for our players, Sony Interactive Entertainment has made a minority investment as part of Discord’s Series H round. From our very first conversation with co-founders Jason Citron and Stan Vishnevskiy, I was inspired by their lifelong love for gaming and our teams’ shared passion to help bring friends and communities together in new ways. Empowering players to create communities and enjoy shared gaming experiences is at the heart of what we do, so we are beyond excited to start this journey with one of the world’s most popular communication services.

 
Ylös Bottom