Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project xCloud - pelaa Xboxin pelejä mistä vaan milloin vaan

Täällä kanssa pikkasen viivettä tuossa uudessa Betassa PCeellä pelatessa (400/40 DNA kaapelinetti, 9ms ping Speedtestissä).

GTA Vitosessa kuitenkin pystyi ensimmäisiä tehtäviä suorittamaan vaikkakin autolla ajaminen hieman vaikeampaa kun normaalisti. Kuitenkin selkeä parannus kokemuksiin Android Betan kanssa, jossa pelit oli pelikelvottomia viiveen takia.

Hieman vielä matkaa Geforce Nowhun, jonka Betalla aikoinaan vedin GTAn kokonaan läpi ja kokemus oli sen verran hyvä, että välillä unohdin pelaavani pilvessä o_O
 
kokemus oli sen verran hyvä, että välillä unohdin pelaavani pilvessä
Omien subjektiivisten tutkimuksien perusteella voisin sanoa, että useimmiten (peli)kokemus paranee jos pelaa pilvessä, joskin toki siinä ohessa helpommin unohtelee joitakin asioita. Heho.
 
Hienoa jos Xbox One S -palvelimet vaihdetaan Xbox Series X -palvelimiin, tämähän varmaan tarkoittaa, että latausajat pienenevät merkittävästi? :)
 
Tänä aamuna oli tipahtanut virtuaalisesta postiluukusta kutsu betaan, ja pikaisesti vähän testailin Outridersia ja Doom Eternalia. Aiemmin olin hetken kokeillut Android versiota puhelimella, mutta se pätki sen verran pahasti, että oli käytännössä pelikelvoton. Nyt testasin PC:n selaimella, ja kokemus oli huomattavasti parempi, vaikka kyllä tuossa pienen viiveen edelleen huomaa. Isolta ruudulta myös resoluutio näytti karummalta, Outriders oli jostain syystä selkeästi Doomia suttuisempi. Pingit on kunnossa ja 200 Mb netillä kaistankin pitäisi riittää.

Kilpailevista palveluista Nvidian GeForce Now on mielestäni vieläkin edellä mitä streamaamisen laatuun tulee, sen kanssa parhaimmillaan unohtaa pelaavansa netin yli. Vielä riittää xCloudilla hiottavaa, mutta eiköhän tämä ole ihan varteenotettava tapa ainakin pelien testailuun ilman tarvetta ladata koko klönttiä paikallisesti.
 
Ei taida toimia Macillä xCloud? Vai onko jollain kokemusta? Sitähän toki mainostetaankin "PC", eikä "PC, Mac etc.".
Pääsen kyllä peliin asti, mutta ohjain ei tottele komentoja. Olin jo innoissani, mutta laantuikin hyvin nopeaa. Noh tuleepahan puhelintelineelle käyttöä. :D
 
Ei taida toimia Macillä xCloud? Vai onko jollain kokemusta? Sitähän toki mainostetaankin "PC", eikä "PC, Mac etc.".
Pääsen kyllä peliin asti, mutta ohjain ei tottele komentoja.
Kyllä toimii. Juuri kokeilin Forza Horizon 4:ää macOS:n Safari-selaimella ja Series X|S -ohjaimella.

macOS:n tosin pitää olla vähintään versiota 11.3, jotta Series X|S -kapula tai PS5:n DualSense toimii kunnolla.
 
Kyllä toimii. Juuri kokeilin Forza Horizon 4:ää macOS:n Safari-selaimella ja Series X|S -ohjaimella.

macOS:n tosin pitää olla vähintään versiota 11.3, jotta Series X|S -kapula tai PS5:n DualSense toimii kunnolla.
Näinkö on, loistavaa! Joku hämminki taisi olla sitten tossa yhteydessa ohjaimen ja koneen välillä, täytyy koittaa uudestaan.
 
Tämä on muuten aika nerokasta. Ei ole kosketuskontrollit pelialueen päällä. En myöskään ollut tajunnut että kosketuskontrolleja tukevia pelejä on jo yli 50. :eek: Kyllä Game Pass ja xCloud ihan tosissaan pyrkii myös mobiilimarkkinoille.

Pari kertaa yrittänyt pelailla kosketuskontrolleilla, mutta ei siitä tule yhtään mitään :D
 
Pari kertaa yrittänyt pelailla kosketuskontrolleilla, mutta ei siitä tule yhtään mitään :D
Joo, paljon parannusta vaaditaan, mutta kova on yritys. Eikä missään nimessä sovi kaikkiin peleihin. Hidastempoiset pelit lähinnä tulee mieleen, joita itse voisin pelailla. Jotain vuoropohjaista esimerkiksi. En ole testannut muuta kuin Minecraft Dungeonsia kosketuskontrolleilla ja kyllä sitä aika paljon mieluummin ohjaimella pelaa.
 
Joo, paljon parannusta vaaditaan, mutta kova on yritys. Eikä missään nimessä sovi kaikkiin peleihin. Hidastempoiset pelit lähinnä tulee mieleen, joita itse voisin pelailla. Jotain vuoropohjaista esimerkiksi. En ole testannut muuta kuin Minecraft Dungeonsia kosketuskontrolleilla ja kyllä sitä aika paljon mieluummin ohjaimella pelaa.
Mä voitin killer instinc matsin ja super luckys tale yhden kentän niillä kun testasin :D
 
Olen yrittänyt muutamaan eri kertaan pelataan iPhonella minigolfia kosketuskontrolleilla ja eihän siitä tullut yhtään mitään uskomattoman raskaan lagin takia. Luulisi, että tuo pelityyppi olisi omiaan juurikin tähän.

Ei ihan kauhean positiiviset fibat jäänyt. No, palautetta laitettu, jospa se siitä.
 
Näköjään Xcloudin tarjonta on kasvanut viime aikoina aika nopeasti. MS:n virallisia sivuja kahlaamalla en kyllä saanut selville, mitä pelejä siihen kuuluu vaan jouduin googlettamaan epävirallisia lähteitä. Siellähän on jo ne pelit, joita olen sinne toivonut. Pääasiallisena toiveena Elder Scrolls Online, jota olen enimmäkseen pelannut viimeiset pari kuukautta. Kuitenkaan kokemuksia pelien toimivuudesta ei löydy netistä vielä kovin paljoa, joten aika jännää on, kuinka hyvin Xcloudilla pystyy tositoimiin sitten kun on aika lähteä lomalle. Kotona ei voi testailla toimivuutta, koska mobiilinetti on niin huono täällä Espoossa. Onneksi Lapin erämaissa mobiilinetti toimii yleensä kuin junan vessa. Tukiasemakin on ihan mökin lähellä. Varmaan pitäisi kuitenkin nyt etukäteen testailla toimiiko Xcloudin selainversio kummallakaan kannettavalla tietokoneellani. Sain MS:lta kutsun testaamaan jo kauan sitten, mutta en tiedä onko se enää voimassa. Milloinkohan tuosta Xcloudin selaintuesta on tarkoitus tulla "virallista" vai onko sekin jo ehtinyt tapahtua?
 
Tulipahan nyt testattua esoa ja Doom Eternalia kiinteällä nopealla netillä selaimen kautta ja varsinkin Doom oli lagin vuoksi pelikelvoton ja eso siellä kelvottoman rajamailla. Ei Xcloud näillä kokemuksilla kyllä korvaa mitään muuta pelaamista ja siinä ja siinä, huvittaako pelata muuta kuin pakolliset päivittäiset craftaukset ja hevoskoulutukset esossa, joka sinänsä on ihan loistava asia ja mahdollisuus. Minua on jo jonkin aikaa harmittanut, jos jää hevoskoulutukset tekemättä loman vuoksi :D

Ehkä sitten lomalla kokeilen pelailla jotain vuoropohjaisia pelejä, jos vaikka pyörisivät siedettävästi. Esossa pahinta oli, että lagin vuoksi tuli heti pientä pahoinvointia, jota ei yleensä minulle tule pelatessa. Peli näytti myös 24" monitorilla lähinnä apinan oksennukselta. Ruutu oli täynnä samanlaisia artefakteja kuin Netflix sen alkuvuosina, eli ei streami ollut ihan parhaasta päästä. Doom näytti paremmalta, mutta ohjauksesta ei tullut mitään.
 
Siis jopa tuo Team17 tekemä minigolf on täysin pelaamiskelvoton lagin johdosta, mikä lajityypin tuntien on hieman yllättävää

Kyllä XCloudilla on iso työ vakuuttaa, että se voisi olla vaihtoehto tulevaisuudessa.
 
No, annan ratkaisevan tuomion sitten, kun pääsen testaamaan varsinaisissa kenttäolosuhteissa. Kotonahan tuosta ei ole mitään iloa. Vaikea kuitenkin uskoa, että mobiiliverkossa lagi olisi siedettävämpi kuin kiinteässä.
 
No, annan ratkaisevan tuomion sitten, kun pääsen testaamaan varsinaisissa kenttäolosuhteissa. Kotonahan tuosta ei ole mitään iloa. Vaikea kuitenkin uskoa, että mobiiliverkossa lagi olisi siedettävämpi kuin kiinteässä.
Hieman yllättäen minulla on ollut juurikin näin. Kotilangattomalla pelaaminen tökkii selvästi enemmän kuin mobiiliverkon kautta. Silloin xCloudin alkuaikoina ajelin Forza Motorsport 7:aa ilman suurempia ongelmia. Sen jälkeen olen pelannut muun muassa Tell Me Whyta, Donut Countya, Star Renegadesia ja Dragon Quest XI:tä.

Toimivuus ei ole missään nimessä täydellistä, mutta vuoropohjaisia tai muuten vaan hidastempoisempia pelejä olen ihan hyvin pystynyt pelaamaan kännykällä.
 
Hieman yllättäen minulla on ollut juurikin näin. Kotilangattomalla pelaaminen tökkii selvästi enemmän kuin mobiiliverkon kautta. Silloin xCloudin alkuaikoina ajelin Forza Motorsport 7:aa ilman suurempia ongelmia. Sen jälkeen olen pelannut muun muassa Tell Me Whyta, Donut Countya, Star Renegadesia ja Dragon Quest XI:tä.

Toimivuus ei ole missään nimessä täydellistä, mutta vuoropohjaisia tai muuten vaan hidastempoisempia pelejä olen ihan hyvin pystynyt pelaamaan kännykällä.
Sama homma oli mulla, että toimi paremmin mobiiliverkolla.
 
Ajat ovat muuttuneet.

Vuonna 2013 televisio Xboxissa.

Vuonna 2021 Xbox televisiossa.




Tuskin enää menee kauan, kun saadaan Xbox-tikku markkinoille, joka voidaan liittää televisioihin ja näin ollen Xbox -pelejä voi striimaamalla pelata sen kautta. Tämän lisäksi Xbox neuvottelee parhaillaan televisiovalmistajien kanssa, että he liittäisivät suoraan heidän TV-käyttöjärjestelmään Xbox-sovelluksen.
 
Ylös Bottom