Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Tulihan se tämäkin ostettua, vaikka meinasin vasta myöhemmin tarttua urakkaan. Eka osa pelaamatta, mitä nyt alkua vähän kokeillut kun ilmaiseksi tuli, eikä oikein napannut. Luonnollisesti siis ajattelin tykkääväni tästä jatko-osasta. :D Vähän vaikea kyllä eläytyä tonne robottidinosaurusten maailmaan, mutta jos se siitä pikkuhiljaa. Pelihän sinänsä vaikuttaa kyllä laatutekeleelle.

Digital foundry taisi suositella resolution modea, jota alkuun yritinkin, mutta ei vaan pysty. Näyttäisi kyllä hyvältä, mutta 60 fps on vaan niin paljon sulavampi, että vie voiton. Toivon mukaan vielä jokin kompromissi saataisi välimaastoon, joka olisi sulavampi kuin 30 fps, mutta korkeammalla resoluutiolla.

Mites photomode pelaillu muilla? Olis kiva kikkailla tolla, mutta välillä kamera ei liiku ollenkaan, ja jos liikkuu niin Aloyn poseerausta vaihtaessa osa hahmosta blurrautuu ja jää blurriksi.
 
Ei tämä nyt peliä välttämättä merkittävästi heikennä, mutta sen on tehnyt, että aika monet keskustelut tekee mieli vetää äksää aika ajoin rämpyttämällä loppuun.
Heh, eikös se näin mennyt ykkösessäkin. :D Ainakin itselläni kun hahmojen ja kansojen taustat eivät oikeastaan missään kohtaa herättäneet mielenkiintoa, niin torkahtaahan siinä aina tahtoi kun keskustelut alkoi ja yleensä kestivät vielä useita minuutteja jolloin sen saman taustan ja samojen hassusti pukeutuneiden ihmisten naamojen tuijottaminen ei ainakaan minua pitänyt otteessaan vaan kiire tuli aina päästä takaisin avoimeen maailmaan. Sen tosin sanon erikseen, että Zero Dawn-projektin lore oli mielenkiintoista seurattavaa, mutta aivan liian pitkään kesti päätarinassa kunnolla päästä tuota selvittämään.

Tässä jatko-osassa vaikuttaa lähes yhtä unohdettavilta NPC:t dialogineen kuin ykkösessäkin, mutta toisaalta täytyy kyllä itse kehua kuinka paljon mielenkiintoisemmin peli pitää nyt otteessaan näiden dialogien aikana, kun Cyberpunkin tapaan ihmiset oikeasti tekevätkin käsillään ja kehoillaan jotain samalla kun selittävät Aloylle ongelmiaan. Bonuksena vielä, että nyt kuvakulmat vaihtuvat keskustelun aikana jolloin varsin turhanpäiväinen keskustelukin voi pitää otteessaan pelaajan ihmetellessä Guerrillan motion capture kykyä jossa ihan tavallinenkin NPC vaikuttaa yksityiskohtaisemmalta kuin suurin osa muista ison budjetin AAA-videopelien päähahmoista tänä päivänä. Paljonkohan tälläinen yksityiskohtaisuus maksoi mammonaa? :D

- - -

Tuli tosiaan viikonloppuna pelin alusta nähtyä pelikuvaa muutaman tunnin ajan ja pystyn kyllä näkemään miksi tutoriaaliosuus ei ihmisiä hirveästi säväyttänyt. Tavallaan fiksustihan siinä yritettiin hakea kompromissia pelimekaniikkojen selityksestä sellaisille joille nämä ovat jo tuttuja ja niille jotka taas pelisarjaan hyppäsivät ensimmäistä kertaa. Ensimmäisessä osassa oli pelaaja eli Aloy se joka ammensi oppia, mutta nyt oli pelaajan vuoro opettaa toista jolle tämä kaikki fokuksen tuona teknologia-setti oli ihan uutta. Mutta toteutus ontui ja lopputulos oli varsin hidastempoinen ensimmäinen tunti pelistä.

Peli tuntui selvästi paranevan kun lähdettiin hissillä laskeutumaan avoimeen maailmaan ja ainakin sivustakatsojan roolista katsottuna peli näyttää juuri siltä mitä odotin, niin hyvässä kuin pahassa.

Pelimaailman graafinen loisto on eittämättä videopelialan kärkeä, combat vaikuttaa olevan yhtä vauhdikasta kuin ennenkin ja nyt on vielä maailmaan saatu mielenkiintoa pelaajalle tutkia raunioita. Nyt siellä vaikuttaisi olevan pelkkien audiologien sijaan myös ihan kunnollisia Tomb Raider/Uncharted-tyylisiä "environmental puzzleja" joidenka lopussa odottaa se jokaisen pelaajan rakastama palkintoarkku. Pystyn näkemään itseni nuohoamassa maailman jokaisen kolkan läpi näitä sivutehtäviä ja raunioita etsiessä vaikka pelimaailman hahmot ja tarinat eivät varsinaisesti itseä motivoisikaan jatkaa eteenpäin.

Se minigame näytti myös varsin mielenkiintoiselta. Katsotaan pitääkö otteessaan samalla tapaa kuin Gwent Noiturissa. :D
 
Ai niin, se minipeli. Innostuin Gwentistä niin kovin että ostin Witcher 3:n (fyysiset) lisärit jo niiden sisältävien korttipakkojen vuoksi.

No, nyt on takana yksi oikea vastus sitä Machine Strikea ja onhan se varsinkin hauskaa ollut. Pitäisi muistaa vain se, että ensin seitsemän pistettä kerännyt voittaa eikä jäljelle jääneillä nappuloilla ole väliä. Pari kertaa tuo on unohtunut ja tullut tappio sen vuoksi.

Niin ja mitä tulee 30 fps vs 60 fps: valitsin kuitenkin lopulta tässä 30 fps koska se yksinkertaisesti näyttää niin merkittävästi paremmalta. 30 fps näyttää jotenkin puuroiselta ja eron huomaa heti kun vaihtaa näiden välillä. Toki ruudunpäivityksenkin tuoman eron huomaa heti ja harmittaa että ei saa molempia. Valitsin silti itse sen graafisen loiston ja tuohon 30 fps on jo tottunut. Kameraa ei kannata kauhean nopeasti käännellä mutta muutenpa tuo ei kauheasti ole haitannut. Ei edes taisteluissa.

MUOKKAUSTA: Niin, kämmihän sinne tuli. Tarkoitin siis että valitsin 30 fps:n elikä 4K:n, joka näyttää tietenkin paremmalta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja mitä tulee 30 fps vs 60 fps: valitsin kuitenkin lopulta tässä 60 fps koska se yksinkertaisesti näyttää niin merkittävästi paremmalta. 30 fps näyttää jotenkin puuroiselta ja eron huomaa heti kun vaihtaa näiden välillä.
Tämähän se itselläkin on joka pelissä, 60fps saa pelin näyttämään paljon paremmalta vaikka 30fps modessa olis tuplareso 60fps verrattuna sun muut herkut niin se vaan on karun näkönen tuon puuroutumisen takia.
 
Niin ja mitä tulee 30 fps vs 60 fps: valitsin kuitenkin lopulta tässä 60 fps koska se yksinkertaisesti näyttää niin merkittävästi paremmalta. 30 fps näyttää jotenkin puuroiselta ja eron huomaa heti kun vaihtaa näiden välillä. Toki ruudunpäivityksenkin tuoman eron huomaa heti ja harmittaa että ei saa molempia. Valitsin silti itse sen graafisen loiston ja tuohon 30 fps on jo tottunut. Kameraa ei kannata kauhean nopeasti käännellä mutta muutenpa tuo ei kauheasti ole haitannut. Ei edes taisteluissa.
Niin kumman nyt valitsit? Ensin puhut 60fps mutta sitten lopussa sanot että 30fps on tottunut jo? Vai enkö vain tajua? No eipä tuolla niin väliä, itse valitsen 60fps kunhan peli itselle saapuu.
 
Yksi asia joka tässä pelissä hänmästyttää kerta toisensa jälkeen on pelin cutscenet, aivan hämmentävän loistavaa ääninäyttelyä hahmojen animaatioita ja dialogi on aina jotenkin hauskaa kuunnella. Valtava harppaus ensimmäisestä osasta ja tekee kyllä ainakin tarinan seuraamisesta erittäin miellyttävää.
 
Ai niin, se minipeli. Innostuin Gwentistä niin kovin että ostin Witcher 3:n (fyysiset) lisärit jo niiden sisältävien korttipakkojen vuoksi.

No, nyt on takana yksi oikea vastus sitä Machine Strikea ja onhan se varsinkin hauskaa ollut. Pitäisi muistaa vain se, että ensin seitsemän pistettä kerännyt voittaa eikä jäljelle jääneillä nappuloilla ole väliä. Pari kertaa tuo on unohtunut ja tullut tappio sen vuoksi.

Niin ja mitä tulee 30 fps vs 60 fps: valitsin kuitenkin lopulta tässä 60 fps koska se yksinkertaisesti näyttää niin merkittävästi paremmalta. 30 fps näyttää jotenkin puuroiselta ja eron huomaa heti kun vaihtaa näiden välillä. Toki ruudunpäivityksenkin tuoman eron huomaa heti ja harmittaa että ei saa molempia. Valitsin silti itse sen graafisen loiston ja tuohon 30 fps on jo tottunut. Kameraa ei kannata kauhean nopeasti käännellä mutta muutenpa tuo ei kauheasti ole haitannut. Ei edes taisteluissa.
Menikö sulla tuossa alkuun lukemat väärin? Vissiin 30fps kuitenkin pelaat?
 
Ai niin, se minipeli. Innostuin Gwentistä niin kovin että ostin Witcher 3:n (fyysiset) lisärit jo niiden sisältävien korttipakkojen vuoksi.

No, nyt on takana yksi oikea vastus sitä Machine Strikea ja onhan se varsinkin hauskaa ollut. Pitäisi muistaa vain se, että ensin seitsemän pistettä kerännyt voittaa eikä jäljelle jääneillä nappuloilla ole väliä. Pari kertaa tuo on unohtunut ja tullut tappio sen vuoksi.
Mä en jaksanut minipeliä pelata enempää kuin ekan tutoriaalin verran. Ylipäätänsä mua taas ärsyttää nämä kortti-/lautaminipelit aina. Jos haluan pelata kortti- tai lautapeliä niin pelaan sit niitä enkä avaa mun videopelikonsolia.

Koska olen kuitenkin jonkinlainen "completionist" pelityyliltäni (tiettyyn rajaan saakka. Esim. Hollow Knightin godhomen kaltaiset haasteet saa jäädä mua taitavamille pelaajille), niin usein hampaat irvessä sitten loppujen lopuksi tulee nämäkin hakattua. Itse minipelejä enemmän ärsyttäisi, jos ne jäisivät roikkumaan tekemättöminä, kun kaiken muunkin on tehnyt.
 
Reilu 20h luokkaa nyt pelannut, päätarina oikeastaan vasta nyt nousi mielenkiintoiseksi, kun infoa alkoi tulemaan reippaasti mitä Aloylla on vastassaan.

Tulee kyllä aivan ähkynä vastaan uusia aseita ja vempeleitä ettei perässä pysy, varustettuna yleensä jousi, köydenheitin, räjähdekeihäs ja vaihtelen elementti aseita. Samoin skilltreen kautta tulevat uudet kyvyt unohtunut pääosin käyttämättä. Muutenkin tuo skill tree on jäänyt itselle vähän sekavaksi, ilmeisesti nämä "kolmiot" ovat liitetty tiettyyn aseeseen, ja sitten välissä on niitä passiivisia palloja: "Puhti nousee jonkun verran kun otat tämän" yms? Ekassa osassa muistaakseni oli paljon selkeämpi skill tree tyyliin: Tämän taidon avattuasi pystyt murtamaan robotteja tai tällä kyvyllä voit tehdä äänettömiä hyökkäyksiä.

Eri robotteja on kyllä tullut kiitettävästi vastaan, edes ekasta osasta kaikkia vanhoja tuttuja ole vielä kaikkia näkynyt. Ihmisvihollisia ei mielestäni ole niin paljoa tullut vastaan mitä ekassa, mikä on vain hyvä asia. Toinen parannus on lähitaistelu, onhan se edelleen sitä keihäällä huiskimista, mutta on tuohon sentään joku tolkku saatu, oikeastaan varmaan se selkein/paras skill tree ollutkin, missä näitä lähitaistelu comboja saanut.

Vihut alkaa tuntua liian sieniltä, hiukan alkoi rasittamaan kun yhden sivutehtävän lopussa tuli vastaan vähän kookkaampi kone, joka joku 4 kertaa juuri ennen kuolemaansa sivutykillä täräytti Aloyn hengiltä. No onneksi nuotio oli aivan taistelun vieressä ja kun uudelleen latauksetkin ovat olemattomia, niin eipä tässä hätää. Mutta täytynee seuraavan kerran kun jatkaa, vähän vaikeusasetuksia tutkia.
 
Itse taas RPG pelaajana tykkään pirusti tuosta uudesta skill three systeemistä :), voi tehdä kunnon hybrid buildeja, itsellä taas ei ole tuota "Sieni/bulletspong" ongelmaa ollenkaan Very hardilla (muokkaamattatomana), aikalailla kaikki bossit ja isommatkin koneet kaatunee muutamissa minuuteissa, Mutta itse kun pelaan pelejä vaikeimalla tasolla aloitan nopeaan kaiken mahdollisen optimoimisen, ja siitä on kyllä todella paljon apua tämän kohdalla. ne 7-15% prosentit buffit mitä saa armoreihin ja jouskareihin + skill threen kanssa todella kovia. mitään guideja en ole käyttynyt vain ihan itse miettinyt että miten saisi mahdollisimman paljon damagea irti skill threestä :)

tätä tarkoitan sillä optimoimisilla, buildini vaatii paljon roihua joten nyt sitä riittää :)


roihu2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Reilu 20h luokkaa nyt pelannut, päätarina oikeastaan vasta nyt nousi mielenkiintoiseksi, kun infoa alkoi tulemaan reippaasti mitä Aloylla on vastassaan.

Tulee kyllä aivan ähkynä vastaan uusia aseita ja vempeleitä ettei perässä pysy, varustettuna yleensä jousi, köydenheitin, räjähdekeihäs ja vaihtelen elementti aseita. Samoin skilltreen kautta tulevat uudet kyvyt unohtunut pääosin käyttämättä. Muutenkin tuo skill tree on jäänyt itselle vähän sekavaksi, ilmeisesti nämä "kolmiot" ovat liitetty tiettyyn aseeseen, ja sitten välissä on niitä passiivisia palloja: "Puhti nousee jonkun verran kun otat tämän" yms? Ekassa osassa muistaakseni oli paljon selkeämpi skill tree tyyliin: Tämän taidon avattuasi pystyt murtamaan robotteja tai tällä kyvyllä voit tehdä äänettömiä hyökkäyksiä.
Puhutko niistä pikkupallukoiden keskelle jäävistä isoista kolmioista, jotka aukeaa kun kaikki kolme skillsiä ympäriltä avattu? Se on erikoistaito, jota voi olla vain yksi käytössä, sitä voi vaihtaa aina eri taitopuiden väillä sitä mukaa kun niitä saa auki. Näitä on siis esim. Muutut näkymättömäksi vähäksi aikaa tai teet enemmän vahinkoa keskittymisen aikana jne. Se ei oo aseesta riippuvainen ja se otetaan käyttöön aserullasta neliötä painamalla.

Oon vaiheessa, jossa vastaan tuli patsaana myynnissä ollut sotanorsu. Meinas jäädä kaatamatta kun loppu aseista panokset ja resurssit kesken. :D

Ilmeisesti tätä on tarkoitus pelata sivutehtäviä jatkuvasti tehden. Olen pelannut pääasiassa vain pääjuonta ja juossut paikasta toiseen kaataen vastaan tulevat koneet (ne joihin oma leveli riittää), mutta silti sirpaleet koko ajan loppu. Samaa ongelmaa muilla?

Hyvältä maistuu ja juonikin alkanut koukuttaa.
Ainoa varsinainen ärsytyksen aihe tähän mennessä on tuo eläinten teurastaminen, todella raskasta metsästää jotain oravannahkaa, mutta pakollista, että saa reppuun kapasiteettia. Tämä oli ykkösosankin suurin ärsytyksen aihe.
 
Viimeksi muokattu:
Puhutko niistä pikkupallukoiden keskelle jäävistä isoista kolmioista, jotka aukeaa kun kaikki kolme skillsiä ympäriltä avattu? Se on erikoistaito, jota voi olla vain yksi käytössä, sitä voi vaihtaa aina eri taitopuiden väillä sitä mukaa kun niitä saa auki. Näitä on siis esim. Muutut näkymättömäksi vähäksi aikaa tai teet enemmän vahinkoa keskittymisen aikana jne. Se ei oo aseesta riippuvainen ja se otetaan käyttöön aserullasta neliötä painamalla.
Tuo erikoistaito missä Aloy laittaa maalit naamaan on kyllä tiedossa. Tarkoitin niitä mitkä on taitopuiden sivuilla, mitkä on niitä "voit ampua kolme nuolta yhtä aikaa jousella" jne.
 
Voi huh huh että laittoin peli pääjuonessa bensaa liekkeihin! Menin sinne ensimmäiseen paikkaan, johon mennään kun mennään sen erään henkilön perässä ja sieltähän tuli sellaista settiä että miten tässä pitäisi malttaa tehdä mitään muuta kuin pelata tätä :D

Ei tällä hetkellä enää tunnu siltä että voiko kakkosen juoni olla yhtä mielenkiintoinen ja mukaansa tempaava kuin ykkösen mutta nyt ainakin on taas asioita, johon todellakin haluaa saada vastauksia ja selvyyttä.

Niin ja skillejä tuntuu tulevan melkoisen tasaiseen tahtiin, joten nuo kykypuut tuntuvat nyt vähemmän "raskailta". Sinne kun nakkelee aina jokusen välillä niin hommat edistyy.

Niin kumman nyt valitsit? Ensin puhut 60fps mutta sitten lopussa sanot että 30fps on tottunut jo? Vai enkö vain tajua? No eipä tuolla niin väliä, itse valitsen 60fps kunhan peli itselle saapuu.
Meni tosiaan sekaisin nyt asiat. Tietenkin tarkoitin että valitsin 4K:n koska sehän näyttää paremmalta. 60 fps sitten taas pyörii paremmin, minkä toki senkin ihan silmillä huomaa eli voi kai sanoa myös että "näyttää" paremmalta. Tässä tapauksessa kuitenkin puhuin nimenomaan näyttämisestä myös liikkumattomassa kuvassa kun taas tuo 60 fps näyttää paremmalta liikkeessä. Joskin koin kyllä että se oli jotenkin puuromainen siinäkin vaikka olikin mukavan sulava.

Ärsyttävä kompromissi kuitenkin piti tehdä kun ei saa molempia. Minun kohdalla se oli tällä kertaa 30 fps.

Mä en jaksanut minipeliä pelata enempää kuin ekan tutoriaalin verran. Ylipäätänsä mua taas ärsyttää nämä kortti-/lautaminipelit aina. Jos haluan pelata kortti- tai lautapeliä niin pelaan sit niitä enkä avaa mun videopelikonsolia.
Ymmärrän täysin. Ihan kuin ei muka muuten olisi tarpeeksi tekemistä pelissä (tai peleissä ylipäänsä nykyisin).

Ainoa varsinainen ärsytyksen aihe tähän mennessä on tuo eläinten teurastaminen, todella raskasta metsästää jotain oravannahkaa, mutta pakollista, että saa reppuun kapasiteettia. Tämä oli ykkösosankin suurin ärsytyksen aihe.
Tämä on muuten karua. Varsinkin kun tulee Ghost of Tsushiman parista, jossa soitellaan elukoiden kanssa huilua eikä niistä saa kerättyä edes mitään hyödyllistä. Paitsi niistä karhuista ja villisioista. Aloy tappaa kaiken pienistä oravista ja rotista pesukarhuihin ja pikkulintuihin. Samalla kun ne kosijat odottaa jossain että kenet Aloy valitsee, jos nyt ketään on valitsemassa.
 
Mä en jaksanut minipeliä pelata enempää kuin ekan tutoriaalin verran. Ylipäätänsä mua taas ärsyttää nämä kortti-/lautaminipelit aina. Jos haluan pelata kortti- tai lautapeliä niin pelaan sit niitä enkä avaa mun videopelikonsolia.

Koska olen kuitenkin jonkinlainen "completionist" pelityyliltäni (tiettyyn rajaan saakka. Esim. Hollow Knightin godhomen kaltaiset haasteet saa jäädä mua taitavamille pelaajille), niin usein hampaat irvessä sitten loppujen lopuksi tulee nämäkin hakattua. Itse minipelejä enemmän ärsyttäisi, jos ne jäisivät roikkumaan tekemättöminä, kun kaiken muunkin on tehnyt.
Itselläkin löytyy hyvän kokoinen lautapelikokoelma ja kyllä tämmöiset tulee pelattua sitten perinteisesti kaikkein mieluiten, mutta on näille pelien sisäisillekin paikkansa. Hyvä peli on hyvä peli on se sitten missä muodossa tahansa ja vaikka peli pelin sisällä. Menee tämmöisissä avoimen maailman haahuilussa muun tekemisen seassa mukavasti, etenkin kun niihin on sisällytetty koukkua pakan/pelinappuloiden kartuttamiseen muun nurkkien nuohoamisen ohessa.

Paras esimerkki on tietysti Gwent joka oli parhaillaan yksi syy käynnistää itse emopeli. Gwentiä myös tullut erikseen pelattua digitaalisessa ja fyysisessä muodossa jälkikäteen hyvissä määrin. On tässä Machine strikessa myös ihan potentiaalia muutamien tutoriaalien ja aloittelijamatsien pohjalta. Ja eiköhän parane vaan kun löytäisi tai saisi edes yhden paremman nappulan jostain kätköistä. Sitten voisi vielä mieluummin lähteä hakkaamaan muita pelureita ja kokoelmaa kasvattamaan. Jäänyt vielä itselläkin muun tekemisen paljouden jalkoihin toistaiseksi, mutta vähän jo odottelen tämänkin tulevia matseja.
 
Tämä on muuten karua. Varsinkin kun tulee Ghost of Tsushiman parista, jossa soitellaan elukoiden kanssa huilua eikä niistä saa kerättyä edes mitään hyödyllistä. Paitsi niistä karhuista ja villisioista. Aloy tappaa kaiken pienistä oravista ja rotista pesukarhuihin ja pikkulintuihin. Samalla kun ne kosijat odottaa jossain että kenet Aloy valitsee, jos nyt ketään on valitsemassa.
Tuossa eletään käytännössä jossain keskiajalla joten on todella luonnollista että eläinten lihoja, nahkaa ja luita käytetään surutta hyödyksi.
Ihan kätevä tuo gyro tähtäys, yhdessä tatin kanssa kohtuu tehokas, varsinkin kun laittaa hidastuksen päälle.
 
Äh nyt tuli jo se piste vastaan kun tuo taistelu alkoi tympimään toden teolla, ei mitään saumaa selvitä kun päälle höökii yhtäaikaa jotain lintuja ja todella nopeita koneita useampia. Oli pakko laittaa pienemmälle vaikeusasteelle ihan suoraan, sama kävi ykkösessä aikanaan, tutkiminen siinäkin pelissä oli hienoa kun maisemat varsin komeat ja paljon mysteeriä ilmassa mutta taistelu suoraan sanottuna berseestä.

Nyt mielessä pyörii vain Elden Ring eikä tätä edes hirveästi kiinnosta toistaiseksi jatkaa :D Huomenna alkaa preload Pleikalla.
 
Robojen kanssa taistelussa on tosiaan vielä viboja 1 osan kömpelyydestä, helposti jää jalkoihin ja menee säheltämiseksi kun hidastus palkkikin kulahtaa nopeasti niin eipä siinä enää kovin tarkkaan tähtäillä. Tähän pitää itse yrittää ottaa vaan erilainen asevarustus/strategia käyttöön ja opetella.. 1 osassa ei juuri tullut muuta kuin jouskaria käytettyä ja joihinkin vaikeampiin sitten kaikkea mitä löytyi.

Joissain vinkeissä oli että muita kuin alun vihreitä aseita ei juuri kannata viritellä että uutta tulee siihen tahtiin niiden jälkeen että resurssit loppuu jos esim. sinisiä virittelee.. onko miten teillä tuo hommeli mennyt.. rahan puutettahan tässä kärsin, muuten voisi ostaa noita uusia aseita enemmänkin.. nyt 15 tasolla taitaa pitkälti vielä vihreät olla käytössä..

Ja eilen tuli se juoni wow effari ekaa kertaa.. jotain uutta mitä ehkä tässä odottelikin että ei ole pelkkä dlc :)

Ja nättejä kuvia on tullut otettua :)

Ja vielä hassuus ihan alusta, joku "cut scene" oli siinä kun aloy lähti sen kaverin kanssa matkaan ratsuillaan.. kuvattiin takaa niin aurinko oli edessä, kuvakulma samassa hetkessä edestäpäin niin taas oli aurinko siellä takana ja sitten vielä sivustakin niin taas oli aurinko taustalla... jännä aurinko kun siirtyy kameran mukaan sopivaan kuvaukselliseen paikkaan ;) tai voi toki olla että onkin 3 auringon systeemi :)
 
Itse olen pelannut ykkösen hardilla ja siltikin aloitin tän ihan vaan story tasolla, laitoin quick time eventit automaatille, ajanhidastuksen asetta valitessa maksimiin ja sen tähtäys hidastuksen kestämään pidemmän aikaa.
Story ja easy tasolla on vielä vakiona easy loot päällä jolloin saa kaikki komponentit talteen tapon jälkeen vaikka et niitä irroitakkaan ja näyttävät pysyvän myös ehjinä vaikka tapat vihun räjähteillä.

Hyvä, että tuollaiset vaihtoehdot on sillä ilman niitä tän pelaaminen tuntuisi liian työläältä.
Ehkä tuo johtuu siitä kun ykkönen on tullut pelattua kolmesti joten tuo eri komponenttien irroittelu on omalla kohdalla jo niin nähty juttu, että oli jo aikakin saada se virtaviivaisemmaksi.
Lisäksi päälle käyvän koneen heikkoihin kohtiin osuminen on edelleen vaikeaa vaikka gyro tähtäys on käytössä kun ne huitelee ja pomppii miten sattuu.

Nyt on saanut vaan keskittyä seikkailemaan eikä tartte jatkuvasti olla miettimässä mitä päivittää, mitä käyttää ja mitä myy.
Tuota kun on muutenkin saanut harrastaa ihan tarpeeksi melkein jokaisessa isommassa pelissä nykyään.
Äsken hoitelin lvl 40 rebel campin johtajan yhdellä silent strikella ja mä oon tasolla 22 :D
Tosin eipä nuo tasot taida muuhun vaikuttaa kuin omaan kestävyyteen
 
Ylös Bottom