Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaaminen

Voiko Thunderbolt 4 / Usb C portista viedä HDMI 2.1 adapterilla tai piuhalla kuvan? Voisi yhdistää läppärin telkkariin ja saada ulos 4K/120Hz + HDR. Portin tiedonsiirtonopeus on 40Gb/s jonka Xbox Series X antaa myös ulos.
Samsungilla kävi "pikku" kämmi kun tämän vuoden tehomallissa on vain HDMI 2.0-portti.:D Ja 2kpl Thunderbolt nelosia.
 
Voiko Thunderbolt 4 / Usb C portista viedä HDMI 2.1 adapterilla tai piuhalla kuvan? Voisi yhdistää läppärin telkkariin ja saada ulos 4K/120Hz + HDR. Portin tiedonsiirtonopeus on 40Gb/s jonka Xbox Series X antaa myös ulos.
Samsungilla kävi "pikku" kämmi kun tämän vuoden tehomallissa on vain HDMI 2.0-portti.:D Ja 2kpl Thunderbolt nelosia.
Nostan vähän, onko tietoa asiaan? Thunderboltista HDMI 2.1 porttiin. Amazonista löytyis adapteria. Laitan tilaukseen ja testaan, mutta ennen sitä kokeillaan vielä jos joku tietäisi asiasta. Kone on Samsung Galaxy Book Ultra, jos sillä merkitystä.

 
Siirretty tukku viestejä The Last of Us Part II -ketjusta, jotka alkavat tästä viestistä, liittyen enemmän PC-pelaamiseen.

---


Saisivat vielä tuoda tämän kakkososan PC:lle. Ykkönen tullut pelattua tässä vuosien aikana kolmesti ja nyt neljäs läpipeluu käynnissä PC:llä.

Pleikkari nelonen tuli myytyä jo hyvä tovi sitten pois, eikä vitoselle ole vielä tullut sellaista tekelettä mikä pakottaisi pelikaupoille, eikä tuskin tulekaan, mutta kakkososa olisi kiva päästä kokemaan uudestaan, kun se tuli vaan kertaalleen läpäistyä.

Pakkoa sanoa, että on upea tämä ykkösen remake.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mites ku tos Mass effect legendary Editionis olis suositus ryzen 7 3700x ja itellä toi läppärin ryzen 5 5600h niin onko menetetty tapaus vai pystyykö sitä pelaamaan? Oon niin kujalla näitten pc vaatimusten kanssa, siltä osalta tykkäsin konsoleista enemmän ku ei niitä tarvinnu miettiä.
 
Mites ku tos Mass effect legendary Editionis olis suositus ryzen 7 3700x ja itellä toi läppärin ryzen 5 5600h niin onko menetetty tapaus vai pystyykö sitä pelaamaan? Oon niin kujalla näitten pc vaatimusten kanssa, siltä osalta tykkäsin konsoleista enemmän ku ei niitä tarvinnu miettiä.
Riippuu varmaan millaisia asetuksia pelistä löytyy. Jos tuo on suositus niin mitkä on minimivaatimukset? Nehän on usein huomattavasti pienemmät.
 
Mites ku tos Mass effect legendary Editionis olis suositus ryzen 7 3700x ja itellä toi läppärin ryzen 5 5600h niin onko menetetty tapaus vai pystyykö sitä pelaamaan? Oon niin kujalla näitten pc vaatimusten kanssa, siltä osalta tykkäsin konsoleista enemmän ku ei niitä tarvinnu miettiä.
Helposti pitäis toimia, tosin en tiedä mitä muuta sulla koneessa. :D
 
Mites ku tos Mass effect legendary Editionis olis suositus ryzen 7 3700x ja itellä toi läppärin ryzen 5 5600h niin onko menetetty tapaus vai pystyykö sitä pelaamaan? Oon niin kujalla näitten pc vaatimusten kanssa, siltä osalta tykkäsin konsoleista enemmän ku ei niitä tarvinnu miettiä.

Näistä läppärien prossuista löytyy aika vähän mitään suoraa vertailua, mutta kyllä nuo aika lähellä samantasoisia ovat eli varmasti pyörii ainakin CPU:n osalta.
 
miksi pc pitäisi julkaista näkihän miten kävi 1 pelin kohdella kokoajan vaan pc väki valittaa että ei toimi heidän kalliissa koneessa
 
Toimisi, jos Sony ei säästäisi, vaan palkkaisi porttaamiseen paremmat tekijät. Näkihän se aikanaan jo Arkham Knightissä, että Iron Galaxylla ei ole aina hommat hallussa, kun peliä pitäisi lähteä PC:lle kääntämään.
 
Toimisi, jos Sony ei säästäisi, vaan palkkaisi porttaamiseen paremmat tekijät. Näkihän se aikanaan jo Arkham Knightissä, että Iron Galaxylla ei ole aina hommat hallussa, kun peliä pitäisi lähteä PC:lle kääntämään.

Ei tarvitse edes palkata vaan käyttää omaa NiXXenin studiota.
 
Toimisi, jos Sony ei säästäisi, vaan palkkaisi porttaamiseen paremmat tekijät
Tämä on helppo heittää kotisohvalta, kun itsellä ei ole penniäkään likoamassa.

Porttauksia ei tehdä huvin vuoksi, vaan se on osa bisnestä. Peli on testattu toimivaksi toisella alustalla ja pelaajaprofiili on suht'selkeä. Enää pelille ei tarvitse tehdä mitään taustakartoitusta vaan vain kääntää se mahdollisimman kustannustehokkaasti toiselle alustalle.

Pelin alkuperäinen kehittäjä tuskin haluaa sitä tehdä, kun se on hieman koirantyötä. Tehdä nyt oma peli uusiksi. Täysin kunnianhimoton prosessi. Tämän vuoksi hommaan palkataan toinen firma.

Sony (tai Microsoft, tai EA tai Ubisoft yms.) haluaa saada pelin vain toiselle alustalle sellaisilla kustannuksilla, että viivan alle jäisi positiivinen summa. Mitään maltaita porttauksista ei kannata maksaa.
 
Pelin alkuperäinen kehittäjä tuskin haluaa sitä tehdä, kun se on hieman koirantyötä. Tehdä nyt oma peli uusiksi. Täysin kunnianhimoton prosessi. Tämän vuoksi hommaan palkataan toinen firma.

Niin, ja mikäs kehittäjä tätä pc-julkaisua lähti korjaamaan, kun mahdollisimman halvalla palkattu firma ei osannut hommiaan?

Totta helvetissä mä tiedän, että pelit ovat bisnestä, mutta ei se sitä tarkoita, että pelit käännettään mahdollisimman halvalla laadusta piittaamatta. Siinä voi pahimmassa tapauksessa mennä koko firman maine ja se tuskin on ollut Sonyn tavoite.
 
Eikös nuo muut sonyn porttaukset ole olleet aika pirun laadukkaita ja niitä on kiitelty paljonkin? En mä lähtisi yhden huonon käännöksen takia väittämään että Sony ei panosta niihin. Varsinkin kun iso osa AAA-pelien PC-käännöksistä on vähän sitä-sun-tätä osastoa. Julkaisijasta riippumatta. Kokonaisuutena Sony on mun mielestä suoriutunut aika hiton hyvin tässä asiassa.
Sitä mä en tiedä miksi TLoU käännös meni reisille mutta rahasta tuskin on kiinni. Onhan se yksi Sonyn arvostetuimmista peleistä.
 
Tämä on helppo heittää kotisohvalta, kun itsellä ei ole penniäkään likoamassa.

Porttauksia ei tehdä huvin vuoksi, vaan se on osa bisnestä. Peli on testattu toimivaksi toisella alustalla ja pelaajaprofiili on suht'selkeä. Enää pelille ei tarvitse tehdä mitään taustakartoitusta vaan vain kääntää se mahdollisimman kustannustehokkaasti toiselle alustalle.

Pelin alkuperäinen kehittäjä tuskin haluaa sitä tehdä, kun se on hieman koirantyötä. Tehdä nyt oma peli uusiksi. Täysin kunnianhimoton prosessi. Tämän vuoksi hommaan palkataan toinen firma.

Sony (tai Microsoft, tai EA tai Ubisoft yms.) haluaa saada pelin vain toiselle alustalle sellaisilla kustannuksilla, että viivan alle jäisi positiivinen summa. Mitään maltaita porttauksista ei kannata maksaa.
Kilpailijat saa kyllä tehtyä laadukkaita porttauksia niin, että se on oletettavasti myös kannattavaa. Sony on itsekin onnistunut tässä moneen otteeseen. Miksi kuluttajien pitäisi The Last of Usin tapauksessa tyytyä vähempään?

Sitä ei voida tietää varmaksi onko taustalla olleet säästösyyt, mutta se on kiistatonta, että portin kehittäjä ei ole ollut tehtäviensä tasalla ja nyt sitä rahaa palaa varmasti ihan eri malliin, kun Naughty Dog itse on nähtävästi joutunut irrottamaan omia resurssejaan tilanteen korjaamiseksi. Se on poissa heidän muilta projekteiltaan. Peli tuskin on tämän kohun myötä myöskään myynyt lähellekään odotusten mukaisesti. Tässäkin taisi toteutua se vanha viisaus, "laita lapsi asialle, mene itse perässä".

Oli miten oli, niin pelistä maksaneiden pelaajien kuuluu joka tapauksessa saada toimiva ja lupaukset täyttävä peli. Sitä vastuuta Sony ei pääse pakoon.
 
Kilpailijat saa kyllä tehtyä laadukkaita porttauksia niin, että se on oletettavasti myös kannattavaa. Sony on itsekin onnistunut tässä moneen otteeseen. Miksi kuluttajien pitäisi The Last of Usin tapauksessa tyytyä vähempään?

Sitä ei voida tietää varmaksi onko taustalla olleet säästösyyt, mutta se on kiistatonta, että portin kehittäjä ei ole ollut tehtäviensä tasalla ja nyt sitä rahaa palaa varmasti ihan eri malliin, kun Naughty Dog itse on nähtävästi joutunut irrottamaan omia resurssejaan tilanteen korjaamiseksi. Se on poissa heidän muilta projekteiltaan. Peli tuskin on tämän kohun myötä myöskään myynyt lähellekään odotusten mukaisesti. Tässäkin taisi toteutua se vanha viisaus, "laita lapsi asialle, mene itse perässä".

Oli miten oli, niin pelistä maksaneiden pelaajien kuuluu joka tapauksessa saada toimiva ja lupaukset täyttävä peli. Sitä vastuuta Sony ei pääse pakoon.
Mä oon nähnyt aika vähän laadukkaita PC-porttauksia keneltäkään. Väittäisin että TLoU:a lukuunottamatta Sony on suoriutunut jopa kilpailijoitaan paremmin. Spiderman,God of War,Horizon Zero Dawn, Death Stranding jne. ovat olleet täyttä timanttia myös PC:llä. Tähän päälle vielä se että Sony
on vasta tullut PC-markkinoille eikä sillä ole pitkää kokemusta PC-käännöksistä.
Siitä mä olen samaa mieltä että kuluttajien ei missään nimessä pitäisi tyytyä vähempään mutta kun ne valitettavasti tyytyy. Bethesda ei ole vieläkään julkaissut yhtään toimivaa peliä millekään alustalle ja silti pelikansa odottaa taas innoissaan uutta Elder Scrolls:ia. Cyberpunk 2077 aiheutti kauheaa meteliä julkaisussa mutta eipä tuotakaan tunnu enää kukaan muistavan. Paradox on jo aikaa sitten siirtynyt bisnesmalliin jossa uusi peli on käytännössä pelimoottori+kartta ja se varsinainen sisältö myydään sitten DLC:nä siihen päälle. Ja pelaajat on tyytyväisiä.
Mä oon varma että tämäkin kohu unohtuu viimeistään puolen vuoden päästä, oli peli kunnossa tai ei, ja kaikki jatkuu taas niin kuin ennenkin.
 
Ylös Bottom