Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Meikäläisen boksissa nyt ilmennyt intresantti ongelma: kun pelaan n. 5 minuuttia jotain peliä, niin yhtäkkiä kuva ja ääni häviää ja ruutu menee joko mustaksi tai siihen ilmestyy outoja sinisiä raitoja, pysäyttäen pelaamisen totaalisesti. Konsoli itse vielä pyörii eikä näytä punaista valoa tai ääntele uhkaavasti ja ohjaimessakin valot ennallaan. Ensiksi luulin, että olisiko vakavakin ongelma, mutta kun on tultu uudelleenkäynnistettyä konsoli näitten episodien jälkeen, niin ihan ennallaan kone toimii...taas siihen 5 minuutin kohdalle. Ja tämä tapahtuu vain peleissä, Dashboardilla ja valikoissa konsoli toimii hyvin koko ajan ja jopa kovalevylle tallennetut pelit toimivat moitteettomasti, mutta kun pistää pelilevyn, niin se 5 minuuttia ja se tapahtuu jälleen.

Olen tarkistanut kaikkien johtojen tilat, ja hyvin ovat aina olleet kiinni (komponentilla kiinni televisiossa). Konsoli itse on ihan television vieressä ja yläpuolella melko lähellä muttei ihan kiinni on hyllykkö, josta vähän putoaa pölyä, tosin konsoli on pystyssä joten en usko niitten pääsevän tuuletinaukkojen läpi.

En tiedä onko tämä sellainen vika jonka pystyy itse korjaamaan, vai pitäisikö lähettää taas huoltoon, ensimmäisen kerran lähti RRoD:n takia syksyllä 2008.
 
DashBingo: Oireet viittaavat varsin vahvasti ihan kulman takana lymyävään RRODiin. Eli GPU siellä natisee liitoksistaan, ja kohta peli on kokonaan menetetty.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Jassoo...noh, kaipa se täytyy taas huoltoon lähettää :(. Ihmeellistä, että nämä uudet konsolit menee hajalle helpommin, kun taas vanhemmat kestää monen vuoden kolhut. Itselläni on ollut tuo alkuperäinen PS2-malli vuodesta 2001 ja yhä pyörii kuin unelma. Sitä luulisi, että teknologia kehittyy ja oppisi vuosien aikana.:D
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Siis miten noi vanhan poksin pelit nyt saadaan toimimaan 360? postipoika toi päivällä slimiin uuden ihana kovalevyn ja homman piti olla selvä, mut eeei.

Veikkaisin et kovolla ei ole mitään esiasennettua elumaattoria, mistä sen nyt sais?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tuli tämän boksini kanssa ongelma onko boksi hajoamassa kun outo viiruinen puolikas kuvasta.
Myös tämäkin vaikuttaa RRODin ensioireilta, eli näytönohjainpiiri on jo irtoamassa juotoksistaan. "Rääkkää" sitä konsolia tovin jollain graafisesti vaativalla pelillä (esim. GTA4, Gears 3), niin jossain vaiheessa saat manattua jouluvalot esille.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Siis miten noi vanhan poksin pelit nyt saadaan toimimaan 360? postipoika toi päivällä slimiin uuden ihana kovalevyn ja homman piti olla selvä, mut eeei.

Veikkaisin et kovolla ei ole mitään esiasennettua elumaattoria, mistä sen nyt sais?

Jos kyseessä kiinanpojan tarvikelevy tms niin niissä ei ole yleisesti XBOX1 emulaattoritiedostoja ja osioita asenettuna (tämä siis omasta kokemuksesta FAT-konsolipuolelta). Ehkä slimin kiekoissa sama juttu...
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread YHTEYS ONGELMA XBOX LIVE !

Elikkäs mulla olis iso ongelma! Olen koittanut löytää ongelmaani tietoa ja ohjeita, mutta mistään niitä ei tunnu saavan. Ongelmani on siis XBOX LIVESSÄ, kun pelaan jotain peliä 10-15 min onlinessa muiden pelaajien kanssa niin live heittää minut ulos ja sanoo ettei ole yhteyttä vaikka yhteys on hyvä ! Käytän sillattua wlania, kun reijitin on alakerassa ja oma kannettava ja boxi on yläkerassa niin laitan xboxista kannettavaan nettipiuhan kiinni ja kannettavan wlani siltaukseen. Eli mitä minun pitäisi tehdä ettei live heittäisi minua joka kerta pihalle moninpeleistä!?
 
En saa boxiin kuvaa

Elikkä ostin kaverilta boxin, mutta ei ollut scart-liitintä mukana, mutta otin serkun boxista lainaan scartin, ja pelasin ikivanhalla putkitelkkarilla silloin ääni ja kuva toimi hyvin, mutta nyt kotona kun laitoin sen scartin mitä käytän pleikkarissa ja muissa konsoleissa niin ääni kuuluu mutta kuvaa ei tule. Onko vika scart liittimessä? Pitääkö olla joku Microsoftin scart liitin? Apua kiitos. :confused:
 
Vastaus: En saa boxiin kuvaa

Elikkä ostin kaverilta boxin, mutta ei ollut scart-liitintä mukana, mutta otin serkun boxista lainaan scartin, ja pelasin ikivanhalla putkitelkkarilla silloin ääni ja kuva toimi hyvin, mutta nyt kotona kun laitoin sen scartin mitä käytän pleikkarissa ja muissa konsoleissa niin ääni kuuluu mutta kuvaa ei tule. Onko vika scart liittimessä? Pitääkö olla joku Microsoftin scart liitin? Apua kiitos. :confused:

Olisikohan liittimet väärin siinä scart sovittimessä
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Eli kannettava/xbox360 pitäs saada toimimaan keskenään, ongelma on se että boxi ei löydä konetta mutta koneen verkkoympäristös näkyy kyl xbox360, on muokattu palomuureja/adsl boksia, ja windows 7 on joka paikkaan laitettu jaa xbox360:lle.. mutte ei vain löydy pc xboxin verkkoetsinnäs.. live toimii ihan normisti.
Piuhat ovat adsl purkissa oikein 1/2 porteis koska täs telewellin 501 noissa se toimii.
Neuvoja kiitos..
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Nyt tarttteisin apua. Pelasin tossa äsken Fifaa ja boxissa rupesi näkymään kolme punaista valoa siinä missä normaalisti näkyy ohjainten määrä. Eli onko tämä siis se Red ring of death, vai miksi sitä kutsutaan? Kokelin avata boxia uudestaan ja normaalisti käynnistyi. Kerkesin pelaamaan Fifaa vajaan viisi minuuttia, kunnes äskeinen toistui. -.- Nyt kysymys kuuluukin, että mitä nyt teen? Takuu boxista on mennyt jo yli vuosi sitten. Kiitoksia jo nyt vastauksista. :)
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Kohta kolmevuotias boxi ei lue enää pelilevyjä kunnolla. Peliä asentaessa saa yrittää n.10 kertaa uusiks, että asentuu.
Myös jo asenettuja pelejä ei lue ikinä ensimmäisellä kerralla, valittaa mukamas likaisesta levystä. Tai ei lue edes peliksi.
Levyä uusiks syöttämällä ja buuttaamalla konsolin lukee lopulta pelin ja pelatessa toimii ihan hyvin.

Mikä avuksi? Onko avattava konsoli vai mitä?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ihan ensimmäisena kannattaisi kokeilla puhdistaa se lukupää jollakin puhdistuslevyllä, joita myydään esimerkiksi gigantissa. Taitavat olla sellaisen kympin luokkaa hinnaltaan. Sen jälkeen jos pelit ei pelitä, niin asema varmaan on hajoamassa tai hajonnut. Tuohon ei varmaan auta sitten muu kuin aseman vaihtaminen, joka on todella kinkkinen juttu ainakin jos itse aikoo sen vaihtaa. Tietenkin huoltopyyntöä voi laittaa tuonne äxlootan sivustolle, mutta se maksaa kun takuu ei ole voimassa.

Ota selvää, miten voit korjauttaa Xbox-tuotteesi - Xbox.com
 
Xbox 360

Hei miksei minun Xbox 360 lue pelilevyä Forza Motorsport 3.
Sain kerran toimimaan mutta sen jälkeen ei enää käynisty.
Molemmat ovat ihan uudet konsoli ja peli.
Miten xbox:in saa asetukset kohdalle jo se on niistä kiinni?
Voiko Xbox:iin palauttaa tehdasasetukset takaisin ja jos voi niin mistä.
Kertokaa minulle jos tiedätte.
Kiitos.
PS!Luin netistä että kyseinen peli pitää asentaa xbox:in kiintolevylle no minulla oli ykkös levy asennettu jo kiintolevylle ja kakkos levyä ei ollenkaan.
Voisiko se johtua nyt siitä kun deletoin sen ensi levyn kiintolevyltä että se ei enää asenna sitä peliä kiintolevylle ennen kuin sen alustaa?
Voisiko olla näin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Alkuperäisen 360 slimmin mukana tulleen peliohjaimen sininen nappula on alkanut "jumittamaan". Varmaan näppäinmatto on jotenkin rytyssä ohjaimen sisällä, tuntuu ainakin siltä. Onko tuo ohjain helppo avata ja korjata tämä vika itse vai onko parempi pistää takuuseen? Toimiiko takuu myös ohjaimien osalta että voi soittaa xboxin tukeen ja saa sitä kautta hoidettua vai pitääkö ohjain käyttää kaupan kautta?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Alkuperäisen 360 slimmin mukana tulleen peliohjaimen sininen nappula on alkanut "jumittamaan". Varmaan näppäinmatto on jotenkin rytyssä ohjaimen sisällä, tuntuu ainakin siltä. Onko tuo ohjain helppo avata ja korjata tämä vika itse vai onko parempi pistää takuuseen? Toimiiko takuu myös ohjaimien osalta että voi soittaa xboxin tukeen ja saa sitä kautta hoidettua vai pitääkö ohjain käyttää kaupan kautta?

No ei kannata alkaa availemaan. Sen kuin soittelet vaan Xboxin aspaan, niin laittavat sulle uuden ohjaimen tulemaan.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

No ei kannata alkaa availemaan. Sen kuin soittelet vaan Xboxin aspaan, niin laittavat sulle uuden ohjaimen tulemaan.

Tossa on se huono puoli, että jos on vain yksi ohjain käytössä niin tuo rikkinäinen pitää ensin lähettää huoltoon ja sitten tulee uusi tilalle. Ainakin noin mulle sanottiin pari viikkoa sitten.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tossa on se huono puoli, että jos on vain yksi ohjain käytössä niin tuo rikkinäinen pitää ensin lähettää huoltoon ja sitten tulee uusi tilalle. Ainakin noin mulle sanottiin pari viikkoa sitten.

Ilmeisesti on sitten käytäntö muuttunut etteivät enää jakele niitä niin avokätisesti. Joskus pari vuotta sitten ei tarvinnut kun soittaa ja sanoa että rikki meni, niin laittoivat samantien tulemaan. Eivät paljoa kyselleet vanhan ohjaimen perään. Tämähän tietysti mahdollisti myös väärinkäytön. Liekö siksi muutettukin tuota käytäntöä. :p
 
Ylös Bottom