Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eewokki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Posti

Suomeen postiin olen aikalailla tympääntynyt, kun ovat hukanneet pakettaja. Sitten vielä eräs kerta kehtasivat syyttää minua, eli paketin vastaanottajaa siitä, että se oli postissa hävinnyt. Nykyään mieluummiin kohta noudan pakettini jos se vain on mahdollista.

Ja jos postivirkailijat alkavat kyselemään, että mitä se ulkomaalainen paketti sisältää, kannattaa vastata: En minä ihan varma oo, seksikaupasta minä sen tilasin :D

Ihan pakko kysyä, että syyttivätkö sinua paketin hukkaamisesta noutopisteessä? Jos näin on, niin siellä tunnetusti palvelu on monelta osin ihan hanurista. Ite oon monet kerrat jonotellu ja ootellu, että saa palvelua. Täysiä amatöörejä koko porukka. Turha niille on mennä valittamaan.

Tietääkseni Postilla on myös tapana etsiä hukattuja paketteja tuntomerkkien perusteella, tai ainaki koettaa löytää hukattu paketti. Pitää vaan tehdä ilmoitus oikeaan paikkaan. :)

Ihan pakko kysyä, että syyttivätkö sinua paketin hukkaamisesta noutopisteessä? Jos näin on, niin siellä tunnetusti palvelu on monelta osin ihan hanurista. Ite oon monet kerrat jonotellu ja ootellu, että saa palvelua. Täysiä amatöörejä koko porukka. Turha niille on mennä valittamaan.

Tietääkseni Postilla on myös tapana etsiä hukattuja paketteja tuntomerkkien perusteella, tai ainaki koettaa löytää hukattu paketti. Pitää vaan tehdä ilmoitus oikeaan paikkaan. :)

Kyllä ihan noutopisteessä syyttivät kyseisen paketin kadotuksesta, voihan se tosin olla palveluhenkilökunnastakin kiinni, joku turhamainen akka siinä oli.

Kyllähän ne sen yhden paketin sitten löysikin, Hyvä niin olis siinä sentää 100 eestä tavaraa.

eipä olen postin palvelusta pahaa sanottavaa ollut koskaan. hyvin on saanut paketit ilman koodiakin matkaan jo edellisenä päivänä, ennen kuin ovat edes hyllyyn lajitelleet. kerran jopa naapurissa asuva virkailija toi paketin ovelle kun tiesi että sen olisin kuitenkin heti kohta lähtenyt hakemaan, mutta kotimatkallaan toimittikin :) että ei ole palvelussa puutteita

Joulun tienoilla tilasin tietokoneen kopan joka sitten hävisi postissa. Minä ja myyjä yritettii selvittää syytä. Postista sanottiin ettei koppaa ole edes tuotu liikkeeseen jne. Myyjä sano että joskus on käynyt ettei pakettia ole leimattu joten se on jäänyt lojumaan postiin ilman määränpäätä ja muita tietoja. Myös kerran oli joku varastannut postista paketin. Noh myyjä sano tekevänsä jonku ilmotuksen siitä ja seuraavana päivänä oli uusi kotelo jo tulossa. Muuten on postin kanssa mennyt hyvin lähetykset.

Minullakin on posti päässyt tässä vuoden alusta jo pariin otteeseen kadottamaan lähetyksen! Ensin posti kadotti pelin, sekin oli jännä tapaus samana päivänä tuli kuitenkin 3 muuta peliä luukusta, ja yksi niistä oli vielä lähtenyt samalta henkilöltä samaan aikaa mutta ei perille tullut. Toinen tapaus oli tässä viime viikolla, kun tilasin discshopista paketin. Paketti oli niin iso ettei se luukusta mahtunut, ja postimies oli tiputtanut noutoilmoituksen, että paketin voi noutaa postista klo 15 jälkeen. No sitten klo 17 maissa postiin kävelin, ja yllätys pakettia ei löytynyt mistään, eikä myöskään seuraavana päivänäkään. Tuo oli aika outoa! No paketista tehtiin katoamisilmoitus, posti sanoi että parin päivän sisään ottavat yhteyttä. Kuitenkin discshop pyysi aiemmin laittamaan kopion noutotodistuksesta ja he laittoivat perjantaina tulemaan uuden paketin ja lupasit hoitaa asian postin kanssa. Postiin ei tällä hetkellä hirveää luottoa ole....

Omalla kohdalla ei ole varsinaisia ongelmia postin kanssa ollut. Palvelu on ollut ihan ystävällistä paikallisessa ja paketteja saa rauhassa kysellä seurantakoodilla. Valituksen aiheita lähinnä, että paketteja käsitellään välillä turhankin kovakouraisesti ja jos haluaa lähettää oikean paketin, siitä köyhtyy kymmenen euroa. Särkyvää-tarrasta tai vakuutuksesta vielä hieman lisää.

Hmm. Pakettini on netin mukaan lähi postissa, mutta saapumis ilmotusta ei oo tullu. Seuranta koodilla ajattelin hakee, mutta paketti on postiennakolla, onnistunko?:confused:

Hmm. Pakettini on netin mukaan lähi postissa, mutta saapumis ilmotusta ei oo tullu. Seuranta koodilla ajattelin hakee, mutta paketti on postiennakolla, onnistunko?:confused:

onnistut kunhan rahaa löytyy ja saattavat kysyä henkilöllisyyspapereita

Onnistuu. Tekevät sinulle tiskillä uuden kuitin, mikä tarvittaessa mitätöi saapumisilmoituksen jos sillä yrität uudestaan pakettia noutaa. Saapuimisilmoitus tulee yleensä seuraavan arkipäivän postissa, eli sitä joutuisit tässä tapauksessa odottamaan viikonlopun yli. ( // olin hidas)

Vastaus: Postin / Itellan toiminta

nyt alkaa tuntua siltä että ekaa kertaa on posti mokannut lähetyksissä. lähetin pelin eilen ennen kello kahta kirjeenä ja ei ole saapunut perille vielä tänään, eikä myöskään minulle tuleva tavara ole saapunut vaikka se on laitettu liikkeelle jo keskiviikko iltana :mad: harmittaa kun viikonloppuna piti pelailla kaverin kanssa :( paitsi jos minulle tuleva tavara on kääntynyt väärään osoitteeseen kun asun kahdessa paikassa yhtäaikaa

Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

kertokaas joku, voiko postin asiakaspalveluun soittaa ja kysyä kirjeitten perään? onko niissä minkäänlaista seurantaa? kiinnostaisi vähän kysellä lähetysten kohtalosta. ei jaksaisi maanantaihin odottaa ja katsoa tuleeko sieltä vieläkään mitään, jos ovat jo matkalla hukkuneet

kertokaas joku, voiko postin asiakaspalveluun soittaa ja kysyä kirjeitten perään? onko niissä minkäänlaista seurantaa? kiinnostaisi vähän kysellä lähetysten kohtalosta. ei jaksaisi maanantaihin odottaa ja katsoa tuleeko sieltä vieläkään mitään, jos ovat jo matkalla hukkuneet

Tavallisista kirjelähetyksistä ei käsitykseni mukaan ole seurantaa. Lähetystunnuksellisia kirjeita pystyy seuraamaan.

Postiennakkokirjeitä voi seurata, niissä on aina lähetyskoodi. Tavallisia kirjeitä ei tosiaankaan voi seurata millään lailla. Postiin voi soittaa ja kysellä lähetyksistä, jos vaan tietää lähetyskoodin. Pelkällä tilaajan nimellä lähetyksistä yleensä ei anneta tietoja.

Omalla kohdalla ei ole varsinaisia ongelmia postin kanssa ollut. Palvelu on ollut ihan ystävällistä paikallisessa ja paketteja saa rauhassa kysellä seurantakoodilla. Valituksen aiheita lähinnä, että paketteja käsitellään välillä turhankin kovakouraisesti ja jos haluaa lähettää oikean paketin, siitä köyhtyy kymmenen euroa. Särkyvää-tarrasta tai vakuutuksesta vielä hieman lisää.

Sanotaanpa tähän väliin, ettei tuosta tarrasta ole mitään hyötyä tuolla postissa. Sillä, kun ei sinällään ole mitään virkaa tuossa paketissa jos itse paketin erityistietoihin ei ole merkattu särkyvän paketin tunnusnumeroa (4).

Niin ja noista rikkoutuneista koteloista voisi mainita, että niitä menee rikki jopa harvinaisen vähän siihen verrattuna kuinka kyseisiä posteja lajitellaan.

pakettia ei ole vieläkään näkynyt. meikän lähettämä paketti oli perille mennyt jo perjantaina mutta mulle tulevaa tavaraa ei vain näy. lähettäjä oli soitellut postiin ja sanoivat että odotella keskiviikkoon ja sen jälkeen tehdä katoamisilmoitus. soittelin itse samaiseen postiin ja eivät osanneet sanoa mitään mihinkään, paitsi että odotella keskiviikkoon. tiedä enää mihin uskoa.

pakettia ei ole vieläkään näkynyt. meikän lähettämä paketti oli perille mennyt jo perjantaina mutta mulle tulevaa tavaraa ei vain näy. lähettäjä oli soitellut postiin ja sanoivat että odotella keskiviikkoon ja sen jälkeen tehdä katoamisilmoitus. soittelin itse samaiseen postiin ja eivät osanneet sanoa mitään mihinkään, paitsi että odotella keskiviikkoon. tiedä enää mihin uskoa.

Sanottakoon nytten tähän että posti oli kadottanut peckin paketin.. Lähettäjässä ei ollut vikaa ;)
Mutta nyt on peli perillä onnellisesti!!

Itse pitäisi postittaa läppäri+laturi maanantaina.
Helposti paketti kuulostaa HELPOLTA.
Läppäri+laturi painaa hiukan yli 3kg.

Siis pakkaako ne postissa omiin pakkauksiinsa minun puolestani jos otan helposti paketin?
paljonko joku särkyvää tarra tms maksaa?

8.9e on helposti paketti, paljonko tuosta särkyvyys jutusta saa maksaa?
Pitääkös postiin sitten muuta ottaa mukaan kuin tuo läppäri+laturi ja antaa heidän pakata?
Millaiset pehmusteet noissa yleensä on?

taas! pakettia kuulunut reiluun viikkoon ja nyt näyttäisi olevan mennyt seinäjoelle :mad: alkaa loppua uskon tän suomen paskapostin toimintaan. sit eivät aspassa vastaa vaikka puolituntia jonottaa niin on se kumma! reklamaatiota joutuu laittaa, sillä ei tälläistä jaksa katsoa

Itselläni ei ole ollut ongelmia postin kanssa ikinä. Pitää koputtaa puuta. :) Sen verran ovat kerran sekoilleet että netin seurannasta ei näkynyt paketin saapumista (lähi)postiini, mutta kuitenkin laittoivat lapun että paketti on saapunut. Onneksi oli siellä postissa paketti, vaikka sekoili tuo netin kautta katsottu seuranta. Itseasiassa, ongelma oli viime viikolla, muilla sama "ongelma"?

Itellä kerran kun lähetin paketin missä oli 6 dvd elokuvaa niin tuli paketti takasin kotio kahen päivän päästä ja kirje perässä "Pahoittelemme mutta paketti tippui maahan ja trukki ajoi päältä" :D

Ylös Bottom