Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja mediapalvelin? (Lue FAQ: PS3 mediatoistimena ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rixa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 ja mediapalvelin?

Kuvat ja musat näkyy ja kuuluu, mutta pätkivät pahasti. Ps3 on letkulla kiinni motukassa, ja läppäri langattomassa. Eipä siihen varmaan muuta syytä ole kuin tuo yhteys..?
Tuo langaton yhteys on aika todennäköisesti se pullonkaula. Pätkimisen voi tietysti kiertää kopioimalla halutut tiedostot Pleikalle mediajaon avulla, mutta kopioinnin aikana ei voi muuta kuin pyöritellä peukaloita.

Kuvat ja musat näkyy ja kuuluu, mutta pätkivät pahasti. Ps3 on letkulla kiinni motukassa, ja läppäri langattomassa. Eipä siihen varmaan muuta syytä ole kuin tuo yhteys..?

mutta kyllä sen tuolla langattomallakin pitäs toimii aivan hyvin jos on kaikki niinkun pitää... mulla itellä on pleikka sekä läppäri molemmat wlanissa ja hyvin toimii kaikki videotkin

mutta kyllä sen tuolla langattomallakin pitäs toimii aivan hyvin jos on kaikki niinkun pitää... mulla itellä on pleikka sekä läppäri molemmat wlanissa ja hyvin toimii kaikki videotkin
Toki mediajako *voi* toimia langattoman verkonkin yli ihan hyvin. Mutta WLAN on vaan niin paljon arempi kaikille häiriötekijöille, että siinä yhteyden nopeus ei ole mikään universaali ilmiö. Vaikka kyseessä olisi samat laitteet (PS3 ja samanlainen WLAN-tukiasema), vaikuttaa niiden sijoittelu yms. yhteyden laatuun, ja sitä myöten myös siihen, kuinka nopeasti bitti virtaa ilmassa. Tökkiminen mediajaossa kertoo melkein poikkeuksetta siitä, että data ei tule lähettävästä päästä riittävänä nopeasti. Toisinaan siihen on syynä transkoodaus, toisinaan tuo verkon rakenne.

Hei veljet ja siskot!Miten tää on oikeasti mahdillista?Mulla kuin oli aikaisemmin XP ja SP2 niin PS3 ja WMP11 pelas ihan loistavasti,ei ollut mitään ongelma.Nyt kuin asensin uuden äx peen ja SP3 niin en sitten millään näe MEDIA SHARING ikkunassa yhtään mitään.Miten saisin taas mun PS3 pelamaan PC:n kanssa?

Hei veljet ja siskot!Miten tää on oikeasti mahdillista?Mulla kuin oli aikaisemmin XP ja SP2 niin PS3 ja WMP11 pelas ihan loistavasti,ei ollut mitään ongelma.Nyt kuin asensin uuden äx peen ja SP3 niin en sitten millään näe MEDIA SHARING ikkunassa yhtään mitään.Miten saisin taas mun PS3 pelamaan PC:n kanssa?

mulla oli sama homma Vistan kanssa kun asensin sille sen SP ykkösen... ei vaan saanut toimimaan enää mitenkään vaikka ennen toimi täysin moitteettomasti... mutta Vistaan ainakin oli saatavilla joku KBxxxx niminen vapaaehtoinen päivitys jonka asentamisen jälkeen kaikki toimi taas niinkun ennenkin.. jos vaikka tuossa Xp:ssä ois samankaltainen hommeli

Mä en ymmärrä mikä PS3:ta nyt vaivaa tässä mediapalvelin jutussa.

Aina kun yritän päästää PS3:lta mun tietokoneen musiikkeihin, niin ruutuun tulee jotain "PS3 ei ole rekisteröity. Katso mediapalvelinasetukset"

Häh? En ymmärrä.

Käytössä on Windows Vista - kone ja Windows Media Player 11. Olen myös sallinut medianjaon Pleikkarille WMP:llä.

Aina kun yritän päästää PS3:lta mun tietokoneen musiikkeihin, niin ruutuun tulee jotain "PS3 ei ole rekisteröity. Katso mediapalvelinasetukset"
Windowsin Media Playerilla taisi olla sellainen bugi, että joskus se ei sallinnut PS3:lle lähettämistä ennen kuin PS3:n oli ottanut pois sieltä hyväksyttyjen laitteiden listalta ja lisännyt sen sinne takaisin.

Käytätkö jotain softapalomuuria? Onhan mediajaolle annettu oikeudet ottaa yhteyksiä palomuurin säännöissä?

Käytätkö jotain softapalomuuria? Onhan mediajaolle annettu oikeudet ottaa yhteyksiä palomuurin säännöissä?

On mulla f-secure käytössä juu,mutta kokeilin kyllä poistaa sen kokonaan koneelta ja ei tapahtunu mitään.

On mulla f-secure käytössä juu,mutta kokeilin kyllä poistaa sen kokonaan koneelta ja ei tapahtunu mitään.
Oletko tarkistanut, ettei Windowsin oma palomuuri kytkeytynyt takaisin päälle F-Securen poistamisen jälkeen?

jaa-a,kai se on sitten uskottava,että tää SP3 on paska...

katoitko onko siellä sitä päivitystä? nimittäin Vistassa ei ainakaan ois saanu mitenkään toimimaan sitä mediapalvelin yhteyttä ilman sitä päivitystä.... kokeilin nimittäin kaikkee mahollista sillon eikä mikään muu auttanu...

katoitko onko siellä sitä päivitystä? nimittäin Vistassa ei ainakaan ois saanu mitenkään toimimaan sitä mediapalvelin yhteyttä ilman sitä päivitystä.... kokeilin nimittäin kaikkee mahollista sillon eikä mikään muu auttanu...

Mistä sait sen päivityksen imutettu?Ihan Microsoftin sivuilta?

Windowsin Media Playerilla taisi olla sellainen bugi, että joskus se ei sallinnut PS3:lle lähettämistä ennen kuin PS3:n oli ottanut pois sieltä hyväksyttyjen laitteiden listalta ja lisännyt sen sinne takaisin.
Kiitos, nyt toimii taas.

Vastaus: Buffalo Linkstation Live-ongelma.

Moi,

Mulla on Linkstation 500 GB Live ja Thomson TCW710 - WLAN/kaapelimodeemipurkki, joka tuli Welhon nettiliittymän mukana. PS3 ja läppäri ovat wlanissa ja Linkstation verkkopiuhalla kiinni tuossa Thomsonin purkissa.

En vain saa media serveriä näkymään pleikkarissa, vaikka sen enabloin PCastissa. Muilla tuntui olevan ongelmana se, että serveri näkyy, mutta mitään tiedostoja ei näkynyt. Mulla ei näy edes mediapalvelinta. Läppärillä pääsen käsiksi WLANin kautta Linkstationiin, joten verkko ainakin jollain tasolla on kunnossa.

Kokeilin myös PCastissa mitkä DLNA-clientit se yleensä havaitsee, painamalla "Limit DLNA Client Access --> choose devices" . Listassa näkyi vain Thomsonin purkki, ei läppäriä eikä PS3:sta.

Osaako joku auttaa? :confused:

PS3 ja Mediapalvelin (LinkStation Pro Duo)

Olen siis pystyttänyt kotiini verkon jossa PS3 häärää olohuoneessa WLAN yhteydellä työhuoneessa olevaan ZyXelin Prestige 600 series ADSL purkkiin.

Työhuoneesta löytyy LinkStation Pro Duo, joka on kiinni ZyXelissä: DLNA on päällä ja PS3 löytää sen, myös netistä saa yhteyden mediapalvelimeen.

Tarkoitus oli, että tallennan mediapalvelimelle kaiken median, musiikin, kuvat, videot (myös FullHD materiaalia) ja katselen/kuuntelen sitä olohuoneessa.

Ongelma on yhteyden hitaus

- musiikin kuuntelu onnistuu, mutta kuvat latautuvat hitaasti, videot (erityisesti fullhd) pätkii pahasti

Mistä ongelmaan voisi löytyä ratkaisu:
- PS3 ilmoittaa WLAN yhteydeksi 73% - onko liian alhainen?
- Eikö LinkStation pysty tuuppaamaan sisäverkkoon tavaraa tarvittavalla nopeudella?

Kiitos kaikesta avusta

Vastaus: PS3 ja Mediapalvelin (LinkStation Pro Duo)

Mistä ongelmaan voisi löytyä ratkaisu:
- PS3 ilmoittaa WLAN yhteydeksi 73% - onko liian alhainen?
- Eikö LinkStation pysty tuuppaamaan sisäverkkoon tavaraa tarvittavalla nopeudella?
Tuossa ne syyt todellakin ovat. Varsinkin HD-videot vaativat niin paljon kaistaa, että edes 100 prosentin yhteyslaadulla korkean bitraten HD-videot nykivät (koska data ei liiku ilmassa riittävän nopeasti).

PS. Siirsin viestisi tänne yleisen mediapalvelinketjun alle.

Mitä ehdotat ratkaisuksi?

- PS3 kaapelilla kiinni ADSL purkkiin?

riittääkö silloin kaista? onko silloinkin palvelimen oma nopeus kenties liian alhainen?

Tosin joutuisin siirtämään palvelimen paikkaa, mikä sinänsä ei ole vaiva, mutta se tuottaa jonkin verran häiritsevää "surinaa".

Ylös Bottom