Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Jotenkin tuli oksettava fiilis tästä pelistä (saattoi johtua fazer salmiakki suklaakonvehdeista). Ammuin lippaallisen kahta päälle käyvää "helgastia" päin ja ja suoraan silmieni edessä luodinreijät sekä verijäljet häivävät seinistä:mad: miten voi olla näin paha moka?
Hyvä tunnelma oli, hienot valaistukset ym. mutta tekoäly ei päässyt säväyttämään noin ahtaassa kentässä.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

http://www.youtube.com/watch?v=DkjJuDLgH6Q

aika hirveetä on tuo framedroppia ton videon perustella tossa ps3 versiossa

Ei jumalauta että nauroin tuota videota katsellessa... Tänään PC:llä pelailin tuota demoa ja toi video ois voinut olla mun pelaamista. :D

Edit. Demo näytti PC:llä ainakin hienolta täysillä grafiikka-asetuksilla ja pelattavuuskin oli mieleen, mutta mua ei ole luotu kauhupelien pariin.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Tänään PC:llä pelailin tuota demoa ja toi video ois voinut olla mun pelaamista. :D
Pakko tunnustaa. :o Minulla oli kuuloke päässä ja pelailin tätä. Niin kyllä sydän hyppää kurkkuun =P (ensimmäinen peli kerta) Sitten kun pelataan uudelleen ei enään pelota, kun tietää mitä tapahtuu. :D
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Oli pieni pettymys itselle, kun oli näyttäny kaikissa trailereissa ja muissa pelivideoissa niin hyvälle. Grafiikka aika keskivertoa ja fps tökki kyllä joissain kohdin kun tuli toimintaa. Aseet ja muutenkin se maailma tuntu liian scifiltä ja aseista ei kuulunu edes ääni jokaisesta panoksesta kun ampui sarjatulta. Ohjaus oli aika huonoa välillä ja mahtavaa kun oli pistetty L2 ja R2 nappeihin tähtäys ja ampuminen, en kyllä tajua mikä siinä on että pitää tunkea ne niihin. Mutta liikkuminen välillä aika kankeaa. Ihan hyvä tunnelma oli ja joo viholliset näytti kyllä helghaneilta täytyy myöntää.

Ja jostain syystä kävi silmiin tuon pelin grafiikka ja maailma, jota ei kyllä ole vielä missään pelissä tuolla lailla tapahtunut. Oli ehkä liikaa vilkkuvia valoja koko ajan ja liian tummaa grafiikka.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Vähän kyllä ärsyttää kun tästäkin piti game play vääntää cod tyyppiseks, mut muuten aivan mahtava. Snaipperi on uskomaton :)
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Kokeilinpa tuossa tämän demoa ja mulla bugitti kyllä pilaten peli-ilon. Yritin pelailla siinä jotenkuten (en osaa räiskiä pädillä :o) ja aikani pelailtua huomasin ettei aseestani lähde ääntä kun sillä ammun. Kaikki muut äänet toimivat, mukaan lukien vihollisten aseiden äänet. Noh, ajattelin että tämähän on vaan demo, eipä tässä. Hieman pelailtua hävisi loputkin äänet demon taustahurinaa/kolinaa lukuunottamatta, koitin siinä vähän vielä pelailla mutta ei siitä mitään tullut kun pädiräiskintä ei luonnistu kunnolla ja ääniäkään ei kuulu.

Siinä vaiheessa jo aiemmin lataukseen laittamani pc version demo oli ladattu joten asentelin sen ja pelasin samalta istumalta läpi vaikka tarkoituksena oli vaan laitella asetukset kohdalleen seuraavaa päivää varten :p Pc versio vei siis täysin mennessään ja säikytteli kovasti matkalla ja mikä parasta, en tältä peliltä sen suurempia odottanut vaikka ensimmäisestä osasta pidinkin joten tämä nosti odotuksia roimasti.

Lupaava kauhuräiskintä... nam :)
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Oli pakko ottaa eilen illalla vielä toinen yritys tuon demon parissa ja tällä kertaa uskalsin pelata sen läpi. :) Munakasta menoahan tuo on ja todella hienon näköinen. Taisi sittenkin mennä ostoslistalle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

ei kyllä oikein napannut, ei siinä mitään kontrollit olivat ihan jees kunhan vähän sääti niitä omanlaiseksi. Kauhu oli kyllä ihan jees toteutettu vaikka pikkutytöillä pelottelu onkin vähän vanha juttu (ei tosin peleissä) mutta Silet hillin kaltaisesta menosta ollaan vielä kaukana.

Pää asia joka latisti tunnelmaa oli kyllä tuo itse räiskiminen, se ei tarjonnut juuri mitään häkellyttävää. Scifi haarniskoilla varustettuja sotilaita kaataessa karisi kyllä kauhun tunnelma vielä aika tehokkaasti, jostain kumman syystä se toi mieleen Red Faction2:sen yksinpelin meiningin joka oli kyllä sen pelin heikointa antia.

Ajan hiljentäminen ei myöskään tuntunut mitenkään hienolta ominaisuudelta, pääosin siksi että ympäristö ei tuntunut reagoivat ammuksiin juuri mitenkään, jo alussa yritin paukauttaa kirjahyllyä haulikolla hidastuksessa ilman mitään tulosta, tai no hävisi siitä pari kirjaa tuhka tuuleen :|
hidastus olisi paljon mielyttävämpää katseltavaa kun kaiken räiskinnän tiimellyksessä lentelisi ties mitä soraa, tavaraa sun muuta veren lisäksi.

Ei pelissä varsinaisesti mitään vakavaa vikaa ollut, mutta kaikki on vain niin nähtyä.


Niin juu ja mitä grafiikkaan tulee niin ollaan kovin kaukana jopa Killzone2:sen moninpeli betasta :P
eli mitään silmäkarkkia tästä tuskin paljoa saa, paitsi jollain scriptatuilla kauhu tehosteilla.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Demosta jäi kyllä ihan hyvät fiilikset, vaikka "säikäytys" kohdat vois olla vähän paremmin tehty ei niitä kukaan voi säikähtää. :rolleyes: Tuskin ostan kuitenkaan yli 20:lla koska kentät ovat ihan liian putkimaisia, liian pimeitä pikku tiloja missä ei ole mtn ihmeellistä ja kun joutu menemään siihen prkl:n! laitteeseen fiilis laski täydellisesti tuli ihan ratchet & clank gladiator mieleen, ei sovi tälläiseen pelii ollenkaan. :(

Tässä vielä + ja -

+
-"kuvakulma" on hyvin tehty ja pelaaminen kanssa
-viholliset ottaa osumaa hienosti

-
-aseita saa kantaa liian monta mukana (panoksia aivan liikaa vaikka eihän tää kuitenkaan kauhupeli ole mutta silti! :p)
-ja sitten just kaikki härvellit minkä kyytiin saa mennä, sniper ei sovi ollenkaan tähän peliin ja aseet olisivat voineet olla myös vähän vanhemman aikasia tai homemade virityksiä ja viimeisimpänä haarniska HALO jätkät EIIIIIIII!
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Kokeilin huvikseni tuota demoa myös PS3:lla. On kyllä aika paljon rumempi kuin PC:llä maksimiasetuksilla, joka ei kyllä mikään ihme ole. Pelattavuus oli ihan kohtalainen, mutta taidan kallistua PC-version puoleen hiiri + näppis -yhdistelmän takia. :)
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Demon perusteella tämä voi joskus olla hyvä alelaariostos. Ohjaus oli hieman hakusessa alussa, en meinannut osua kunnolla mihinkään. Samaten zoom ei pysynyt aina päällä kun piti nappia pohjassa, onneksi valikosta sai togglen päälle. Olisipa vielä muutenkin voinut kontrolleihin vaikuttaa, nuo Dualshockin liipamiset eivät anna omille sormia oikeaa tatsia.

Slow-mo on turhankin kulunut idea jo, vaikka sen avulla saakin hienoa mättöä aikaiseksi. Graafisesti peli miellytti omaa silmää, toivottavasti pelin myöhemmät kentät ovat vähemmän putkimaisia ja tarjoavat reilusti isompia tiloja kunnon räiskintää varten. Itse kauhistelu oli tehty niin peruskaavan mukaan, että päässä osaa laskea sekunnilleen koska seuraava säikäytys tapahtuu; oli siinä tunnelmansa, mutta missään vaiheessa ei tullut emmittyä viitsiikö tuon oven avata jne.

Viimeisenä kitinän kohteena tuo ns. mecha-osuus. En ole koskaan pitänyt peleissä ajoneuvo-osuuksista, eikä tämäkään sytyttänyt. Toivottavasti valmiissa tuotteessa pidetään kurissa huristelut.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Toivottavasti kokoversiossa saa laitettua ampumisen R1-namiskaan... Ei ole mitään järkeä toteuttaa DS3:n tapaisessa ohjaimessa boxiohjaimen ampumisnamiskoita... R1 on kuitenkin se päänappi ja R2 kakkosnappi, juuri päinvastoin kun vertaa XO-ohjaimeen.

EDIT: Ja tuo oli vasta demo, eiköhän kokoversiossa ole kauhutteluita enemmän ja eri tavoin toteutettuna. Tällä demolla pääsi vasta näkemään hieman graffoja ja tyyliä.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Toivottavasti kokoversiossa saa laitettua ampumisen R1-namiskaan... Ei ole mitään järkeä toteuttaa DS3:n tapaisessa ohjaimessa boxiohjaimen ampumisnamiskoita... R1 on kuitenkin se päänappi ja R2 kakkosnappi, juuri päinvastoin kun vertaa XO-ohjaimeen.

Ei helvetissä! Kaikkein luontevimmaltahan tuo tuntuu, kun ampuminen on alemmassa triggerissä. Mikäli se tuntuu jotenkin kehnolta vakio ohjaimella(kiitos paskan triggerisuunnittelun Sony) , niin avuksi kyllä löytyy Giotechin kiinnitettävät triggerit, jotka pitäisi todellakin olla vakiona dualshockissa. Tuntuma on jotain aivan erilaista.

Pointtini siis: vaikka sitten kokonaan muuteltava nappikartta, mutta R2 on oltava edes vaihtoehtoisesti päätulitusnappi.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Tottakai sekin tulee vaihtoehdoksi kerran se on demossakin, mutta haluaisin juuri kustomoitavat namiskat...
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Kuin olisi pelannut Condemned 3:n demoa.

Aseet, toiminta, visuaalinen ilme ja kaikki kauhumeininki on kyllä toteutettu niin Condemned 2:n hengessä, että jos on pelannut kyseisen pelin kokoversion läpi, niin ei voi olla huomaamatta samankaltaisuuksia. Tuota Slow-mo juttua ei tietenkään ollut edellä mainitussa, mutta muuten tosiaan kuin samasta muotista.

Liekö Monolith:illa ollut molemmissa Condemned 2 ja F.E.A.R 2 peleissä sama tiimi puikoissa? Kuitenkin, vaikka Condemned 2 oli aivan kelvollinen tapaus, niin ei sen "maailmaa" olisi tarvinnut enää tuoda aivan eri sarjan peliin mukaan. Siis voisi johtoportaan väki hieman patistaa tekijöitä enemmän luovuuteen. Itsessään FPS ja kunnon kauhu ovat loistava yhdistelmä. Project Origin ei vain nyt ole sellainen "kunnon kauhu" tai edes viihdyttävä FPS peli että siihen kannattaisi rahojaan hukata. Kun kerran on tarjolla Killzone 2 ja RE5 niin miksi pitäisi tyytyä F.E.A.R. 2:n?

Nyt tulee tietenkin kuittailua siitä että edes mainitsen RE5:n ja sanan kauhu samalla sivulla. No, vaikka joku puristi mielellään alkaakin väittämään muuta niin kyllä ne REssat ovat kauhua. Tosin erillaista kuin esim. Silent Hill sarjan edustama tyyli, jota nyt voisi jo sanoa "kunnon kauhuksi". Kuitenkin molemmat yhtä viihdyttäviä.

Jos lopuksi vielä mainitsisi asian joka häiritsi demossa eniten: Slow-mo. Ei kyllä vakuuttanut yhtään. Keskeneräinen ominaisuus tungettuna keskeneräiseen peliin, ei hyvä. Ehkä olen katsellut liikaa kaiken maailman slow motion kikkailuja, mutta eihän tuossa Project Origin:in hidastelussa ollut niin minkäänlaista juhlan tuntua. Ei visuaalisuuden tai taktikoinnin kannalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Hmm no saattaahan tuo slow mo olla ehkä vähän "en osaa tähdätä - laitanpa hidastuksen niin osun!" - roolissa, mutta kyllä se mun mielestä visuaalista nautintoa antaa silti. Kranaattien paineaallot, kipinät ja kaikki muu tuntuu aika coolilta kun hidastaa aikaa.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Nyt olen vetänyt demon läpi ilman SloMota mutta silti vihut on puuaivoja vaikka olisi haleksi mies vastassa ja minä sen naamassa kiinni. Ei siis mitään parannusta ykkösestä, ainoastaan on huonommaksi mennyt. Vaikka ykkösessäkin sain vihut tiputettua melko nopeasti niin tässä se on naurettavan helppoa.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Siellä on muuten vaikeampiakin vaikeusasteita kuin normal! Kaiken lisäksi
tämä on vasta demo
, joten ollaan pelin alkupäässä. Pelin alkupää saattaa olla usein
pelin helpoin osuus.

Ja jos sanoo FEARin vihuja puuaivoiksi, ei ole luultavasti pelannut mitään muita räiskintöjä, koska onhan siinä kuitenkin kaikkein älykkäimmät viholliset mitä räiskinnöissä ollaan nähty.
 
Vastaus: F.E.A.R. 2: Project Origin [PS3 Hype]

Hmm no saattaahan tuo slow mo olla ehkä vähän "en osaa tähdätä - laitanpa hidastuksen niin osun!" - roolissa, mutta kyllä se mun mielestä visuaalista nautintoa antaa silti. Kranaattien paineaallot, kipinät ja kaikki muu tuntuu aika coolilta kun hidastaa aikaa.

Ilmeisesti minä tein sitten jotain väärin, koska jäi kokematta paineaallot, kipinät sun muut asiaan kuuluvat jutut. Oli kai liian kiire teloa jokainen vastaantulija mahdollisimman nopeasti ja ei-tyylikkäästi. Onko sitten odotukset tuon hidastuksen suhteen väärät vai olisiko tekijöillä pitänyt kehittää kyseistä mekaniikkaa enemmän, jotta minun kaltaisellani pelaajalla ei tarvitsisi pelata demoa kymmentä kertaa läpi oivaltaakseen miten saa aikaan asiaan kuuluvat Slow-mo efektit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom