Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Itselläni vaikutus olisi varmaankin päinvastainen. Itse käytän foorumin pääasiallisena lähtöpaikkana tuota "Uusimmat viestit"-näkymää.
Ja itselläni juuri päinvastainen... Itse aloitan foorumin selaamisen suoraan bbs aloitussivulta (sanokaa vain: hölmöä) ja sieltä menen katsomaan haluamani ketjut (lähinnä Playstation, yhteiset ja FimiFIN).

Pelaajalehden foorumit eivät kiinnosta "sekavuutensa" vuoksi paskaakaan. Ja olen ollut iloinen KonsoliFinin suht "järjellisestä" jaottelusta. Mutta muuttakaa toki, jos haluatte. Ymmärrän, että homma toimii täällä vapaaehtoisvoimin (respect) ja olenkin sitä mieltä, että mikä palvelee parhaiten moderaattoreiden toimintaa, palvelee myös parhaiten konsolifiniä. Mutta itse olen jo niin vanha insinöörin aivoilla varustettu pieru, että jako sekoittaisi minut vain lopullisesti. Vaara on (IMO), että foorumista tulee yhtä epämiellyttävä ja sekava kuin Pelaajalehden ja Peliplaneetan foorumeista, että homma ei kiinnosta täälläkään enää sen jälkeen paskaakaan. Itse perustan sen jälkeen ketjun "KonsoliFINin jäsenet in memoriam" ja jätän sinne testamenttini :p

Mutta jos kyse on muutoksesta multiform-pelien johdosta, niin kuinka pitkään nykyinen "status quo" jatkuu koneiden välillä? Mitä jos kahden vuoden päästä tuleekin superkonsoli valmistajalta X, joka pistääkin multiform-pelit taas täysin uuteen kastijakoon (XO/PS2-murros): esim viime vuonna (07) olisi ollut aivan turhaa jauhaa XO:n NHL:stä samassa ketjussa PS2-version kanssa...

Nyt on menty vasta alle vuosi samalla viivalla (vaikka "yleinen mielipide" kertooo, että multiformaattipelit kannattaa ostaa ehdottomasti Boxille), mutta tulevaisuudessa live ja vahvempi PSN/home voivat tuoda lisää erikoisuuksia eri ketjuihin... Lukemisen kannalta 10 turhaa viestiä live/home-keskustelusta vain toista seuraavalle on turhauttavaa. Kaikkia kun ei kiinnosta täyttää olohuonettaan jokaisella mahdollisella konsolilla.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Uusi jako ehdottomasti. Tällä systeemillä "keskustelu" on lähes 99% hypeä ja koska KonsoliFIN:issä on niin paljon käyttäjiä, jää järkevän tarinoinnin potentiaali käyttämättä.

EDIT: Baron jos muiden konsolien haju käy noin pahasti nenuun niin nettihän on pullollaan näitä yhden valmistajan saitteja ja foorumeja. Sisäsiittoisuus on melko korkeaa sielläpäin, mutta minkäs teet. Luonnollinen oireyhtymä ko järjestelyssä.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Tämä nykyinen ehdottomasti. Nisupulla tuossa jo sanonut kaiken mitä itsellänikin on tullut mieleen. Nykyinen ehdottomasti parhain mihin olen foorumeilla törmännyt.


Olen samaa mieltä. Nykyjako on säilytettävä.
Ja nisupulla ehti perustella jo.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Yön yli asiaa mietittyäni, tulin siihen tulokseen, että uusi jako olisi parempi ainakin minulle.

Nytkin käytin aikaa selaamalla mm. PS3:n ketjuja Guitar Herosta ja CoD4:stä. En koskaan kirjoita niihin ketjuihin, koska omistamani kone ei ole PS3 ja koska minulla on monesti kritisoitavaakin -> tämä kritiikki jää kokoaan PS3-käyttäjien kuulematta, elleivät lue myös XO-peliversion ketjuja. Pari kertaa kun saanut jo liekkiä ihan pelkästään sen takia, että minulla on gamertag (ja siis ihan turhaan) niin pysyn pois PS3-ketjuista kirjoittana myös sen jälkeen, kun kohta ostan PS3:sen. Lisäksi tuo on tosi hidasta lukea noita monia eri ketjuja kuten on jo sanottu.

Minua kiinnostaa loppujen lopuksi pelit ja niistä keskustelu. Konsolisodan vois tosiaan vaikka jopa jo tappaa. Viime vuonna en ollut vielä samaa mieltä, mutta ei se palvele mitään ja ketään. Alkaa ottamaan päähän kun joka pelisaitilla on sama homma, oli sitten suomalainen tai ulkomainen saitti. Jos on jostain eri mieltä, niin se yleensä automaattisesti tarkoittaa sitä että olet jonkin koneen fani -> mielipiteelläsi ei ole väliä, ja sota alkakoot.

Lisäksi tämä nykyinen foorumirakenne on tosiaan aika hankalahko. Jos klikkaa vain etusivujen kautta lukemaan viestit, niin ehkä heille toimii, mutta jos lukee montaa paikaa, niin on sekava ja hidas järjestelmä lukea.

Jos nykyinenkin systeemi säilyy niin ei mun elämä pilalle menisi, mutta alan taipua sille kannalle, että tätä järjestelmää vois saada paremmaksikin.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Varmaankin sota-alueella on sekä positiivinen että negatiivinen vaikutus. Se karsinoi kiistelyn, mutta ruokkii itse itseään. Aktiivisimpina aikoinaan paikka tuntui KonsolisotaFIN:ltä, vaikka meuhkaaminen pysyikin yhdessä ketjussa. Homman valumista muille alueille en juuri ole huomannut. En tosin lue uutisia ja niiden kommentteja, joten niistä en tiedä.

Joka tapauksessa kritiikillekin pitää olla paikkansa. Usein se on ollut helppo kirjoittaa sota-alueelle, vaikka tarkoitus ei olekaan riidan haastaminen. Jos sota-aluetta ei ole, pitää muilla alueilla olla suurempi sietokyky. Se ei tarkoita, että rajan pitää olla sama kuin nykyään konsolisodassa. Kaikkea nykyistä typeryyttä ja pilkallista kirjoittamista ei tarvitse sietää.

Sinänsähän sotaketjun ei olisi pakko olla edes omalla alueellaan.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Semmoinen lisäys vielä, että Kauppapaikka-alue ei varmastikaan olisi kaunista katsottavaa enää yhdistymisen jälkeen. Eikä selailua varmastikaan saa yhtä helpoksi (Etsiessä peliä tietylle alustalle) kuin nykyinen, vaikka otsikko olisi siisti. Ja varsinkaan kun sitä ei saa jälkikäteen muuttaakkaan. :mad:
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Heh oma KonsoliFIN selailuni keskittyy nykyään 99% konsolisodan puolelle. Ainoa triidi, jossa jotain joskus oivalletaan ja asioita puidaan. Eli älkää nyt HEMMETISSÄ sitä menkö poistamaan/rajoittamaan, ellei muutosta sitten synny foorumirakenteeseen.

Ja kyllähän tuon valmistajien perusteella tehdyn jaottelun huonot puolet ovat selvät. Varsinkin kun aloitin uudelleen tässä taannoin kirjoittelun uusien konsolien lanseerauksen aikoihin. Defence Forcet olivat melkoisen syvällä poteroissaan vielä siihen aikaan. Parannusta on toki tähän päivään tapahtunut.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kaikkea pitää kokeilla, tosin vanha toimii pirun kivasti, plusmiinusnollakommentti, hmm,... Vanhalle meni ääni. :confused:
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

KonsoliFIN:n suurin valtti on ollut juuri keskustelufoorumi. Se on pystynyt tarjoamaan jokaiselle laitealustalle tasaveroiset mahdollisuudet ponnistaa ja luoda omat yhteisönsä. Tätä hienovaraista rikkautta ei nyt kannattaisi mennä haaskaamaan radikaalien uudistusten nimissä.
Seconded ^^

Nykyinen jako on hyvä. Selkeys on ainakin itselleni tärkeää nettifoorumeita selatessani ja en halua joutua metsästämään tietyn konsolin pelejä kaikkien muiden konsolipelien joukosta joita en edes itse pysty pelaamaan.

Toisekseen yhtenäisen peliosion tekeminen provosoi trollaajia entistä enemmän ja joka toinen topic tulee ajautumaan konsolisotaan "Tää on niin paljon parempi MUN alustalla, eihän sitä voi ees pelata tolla".

Mutta kannatan multiplattarifoorumin lisäystä jos ne multiplatformit suurin syy tässä muutoksen takana oli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

....................
EDIT: Baron jos muiden konsolien haju käy noin pahasti nenuun niin nettihän on pullollaan näitä yhden valmistajan saitteja ja foorumeja. Sisäsiittoisuus on melko korkeaa sielläpäin, mutta minkäs teet. Luonnollinen oireyhtymä ko järjestelyssä.
Eivät muut konsolit haise, mutta ei niistä käytävät keskustelut haittaisivat sellaisten ketjujen löytämistä joihin minulla on jotain kiinnostusta/sanottavaa... varmaan iso osa KonsoliFinin suosiosta johtuu tavallista paremman foorumin johdosta. Sitä kannattaa uudistaa hyyyyvin varovasti.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Tuolla avausviestissä ei tämä näy, mutta tietysti laitekeskusteluissa olisi omat alakategoriansa eri konsoleille. PS3:n verkko-ongelmat tuskin kiinnostavat sellaisia, joilla ei kyseistä laitetta ole, ja anti keskusteluunkaan ei välttämättä olisi ihan samaa luokkaa kuin kokemusta enemmän omaavilla.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Itseäni ainakin ketuttaa suunnattomasti lukea juurikin esimerksi CODin osalta kahta eri ketjua. Molemmissa välillä tärkeääkin juttua, eli ei voi seurata vaan toisen alustan ketjua.

Samaa mieltä nothinngin kanssa. Omana esimerkkinä esim Nhl 2k8 jonka takia joutuu välillä käymään kummallakin puolella katsoo viestejä. Toki muitakin pelejä on. Itseäni kiinnostaa myös moni boxille tuleva peli (esim Dead Rising 2 ) joten mielestäni olisi hyvä että raja-aidat kaadettaisiin. Oppisi keskustelemaan muutenkin kuin konsolisodan kautta, asiallisemmin. Eli uuden jaon kannalla.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Esimerkiksi itse kun haluan katsoa onko LittleBigPlanetista mitään uutta mielenkiintoista infoa tai mielipidettä tullut, suuntaan PS3-pelifoorumille ja näen helposti onko LBP:n threadiin kukaan kirjoitellut viimeaikoina. Samalla näen muut PS3-pelien threadit, josko olisi vaikka jotain uutta peliä tuloillaan josta luotu threadi tai johonkin itseä hitusen kiinnostavaan peliin tullut uutta mediaa / uutisointia, josta joku keskustelija yleensä ystävällisesti pistää linkin threadiin.

Jos foorumit yhdistetään, tuo käy mahdottomaksi, sillä KonsoliBBS:n aktiivisuus on niin kovaa luokkaa, että pelifoorumilla aktiivisia threadeja kaikki konsolit yhteenlaskettuna on varmasti enemmän kuin mitä yhdelle sivulle mahtuu. Saattaa kanssa eksyä X360-pelin threadiin ja kuvitella että ko. peli on tulossa PS3:lle, tai pitää kysyä mielenkiintoisten X360 pelien kohdalla turhaan että tuleeko tämä PS3:lle kun threadit eivät ole yksiselitteisesti oman konsolin foorumillaan. Tämä tarkoittaa sitä että tuollainen yleiskatsaus tietyn konsolin peleistä käy mahdottomaksi tai vähintään epämiellyttäväksi.

Onko tämä nykyinen systeemi nyt todella niin huono että pitäisi kaikki tunkea yhteen?
Jryi, kun ajat tätä muutosta, voisit ottaa kantaa tuohon multiplattarifoorumi-ideaan jota olemme täällä nostelleet.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Jos foorumit yhdistetään, tuo käy mahdottomaksi, sillä KonsoliBBS:n aktiivisuus on niin kovaa luokkaa, että pelifoorumilla aktiivisia threadeja kaikki konsolit yhteenlaskettuna on varmasti enemmän kuin mitä yhdelle sivulle mahtuu. Saattaa kanssa eksyä X360-pelin threadiin ja kuvitella että ko. peli on tulossa PS3:lle, tai pitää kysyä mielenkiintoisten X360 pelien kohdalla turhaan että tuleeko tämä PS3:lle kun threadit eivät ole yksiselitteisesti oman konsolin foorumillaan. Tämä tarkoittaa sitä että tuollainen yleiskatsaus tietyn konsolin peleistä käy mahdottomaksi tai vähintään epämiellyttäväksi.
Tuollahan aiemmin oli esitetty ettei aktiivisuus todellakaan ole sitä luokkaa että ketjut katoaisivat nopeasti etusivulta. Ketjujahan taitaa näkyä 50 samalla sivulla, eikä sitä taida itse käyttäjä edes pystyä muuttamaan(ainakaan ei löytynyt asetuksista sellaista kohtaa). Yksinoikeuspelien ketjut voisi ihan hyvin nimetä tyylillä "Peli [PS3]" tai ainakin heti aloitusviestissä tieto mille koneelle tulossa.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Jep ja esimerkiksi nuo vähemmän suositut konsolien-osiot keräävät noin pari viestiä päivässä, eli tuskin mitään hirveätä viestivyöryä uudistus toisi. Itseasiassa kun moni viesti näkyy suuremmalle osalle käyttäjiä, vähenevät tietynlaiset kysymykset aika reippaastikin.

Uutta mallia kannattaa ainakin kokeilla. Jos se ei pelaa niin paluu vanhaan. Tuskin haittaisi ketään.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Jryi, kun ajat tätä muutosta, voisit ottaa kantaa tuohon multiplattarifoorumi-ideaan jota olemme täällä nostelleet.
Multiplattarifoorumissa on se ongelma, että mitä ketjuja sinne alunperin avataan? Esim. Assassin's Creed oli pitkän aikaa PS3-yksinoikeus, samoin DMC4, Frontlines: Fuels of War oli multiplatform eikä Ender's Gamen alustaa ole vielä edes päätetty. Tietystihän ketjuja voi jatkuvasti siirrellä sen mukaan, mikä tilanne kulloinkin on, mutta onko se sitten yhtään kätevämpää?

Yritin tässä äsken laskeskella, kuinka paljon noita viestejä tänne kirjoitellaan, ja viimeisen vuorokauden aikana on kirjoitettu alle 30 peliaiheiseen ketjuun (*. Näistä kolme oli Guitar Hero -aiheisia, kaksi koski Call of Duty 4:ää ja kaksi Burnout Paradisea. Puolenkymmentä ketjua oli aiheilla "mitä ostin juuri " tai tarjousketjuissa. Tähän massaan tuskin kukaan hukkuu.

*) Peliaiheinen ketju tarkoittaa ketjua, joka on yleisessä tai konsolikohtaisessa pelikeskustelukategoriassa.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

Kerta nyt ollaan niin solidaarisia, niin tehdään niin, että pelien arvostelut ovat multiplattarin alla. Eli sama se mikä versio pelistä on, ja niin pois päin.

On muuten kumma, että äänestetään, mutta tuloksella ei ole tasan mitään väliä. Asia on päätetty jo ennen äänestystä.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

On muuten kumma, että äänestetään, mutta tuloksella ei ole tasan mitään väliä. Asia on päätetty jo ennen äänestystä.

Aiheesta on tehty äänestys, mutta äänestyksen tulos on vain neuvoa-antava lopullista päätöstä tehtäessä. Hyvä perustelu vaikuttaa aina enemmän kuin pelkkä ääni. Todella hyvä vaikuttaa enemmän kuin koko äänestys.

Demokratia nyt ei vaan toimi.
 
Vastaus: KonsoliFIN BBS:n alueiden uusi jako

On muuten kumma, että äänestetään, mutta tuloksella ei ole tasan mitään väliä. Asia on päätetty jo ennen äänestystä.
Jees, samoin tuntuu. Uutta aluejakoa ei siis taida olla tulossa.

Edit: Viesti on sitten heitetty ihan vain vastapainoksi sille, että luulen että tarkoitat että uusi jako tulee joka tapauksessa.
 
Ylös Bottom