Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva?

Arrgh!

Vanhatparrat on hukassa näiden uusien laitteiden kanssa.
Kävin vaihtamassa nuo näyttöasetukset ja nyt toimii hyvin.

kiitos avusta.

Hyvät naurut saatte myös kun sanon että ensin ihmettelin "miksi helv*etissä tää ohjaimen johto on näin lyhyt?!?!" :) Nojoo, ei siitä sen enempää:eek: ..selvisi äsken sekin.

Jep eiköhän tämä tästä.

Moderaattorit voi poistaa tämän topikin jos kokevat turhaksi.

Pahoittelut.
 
ps3 ei löydä uutta telkkua

itsellä oli pleikkari hdmi:llä ja optisella kiinni, nyt myin sen kamulle joka käyttää sitä sen multitv-scart hässäkän kautta, mutta ei saa kuvaa töllöön.
auttaisikohan tässä joku formatointi asetusten palautus (ja miten se tehdään) että se löytäisi telkun eikä sitä tarvitsisi roudata tänne diagnoosiin...
 
Vastaus: ps3 ei löydä uutta telkkua

Käske sammuttaa pleikkari ja käynnistää uudelleen painamalla n. 5 sekuntia power nappia pohjassa, kuuluu piippaus ja sitte päästää irti napista. Tuo resetoi näyttöasetukset.
 
Vastaus: ps3 ei löydä uutta telkkua

itsellä oli pleikkari hdmi:llä ja optisella kiinni, nyt myin sen kamulle joka käyttää sitä sen multitv-scart hässäkän kautta, mutta ei saa kuvaa töllöön.
auttaisikohan tässä joku formatointi asetusten palautus (ja miten se tehdään) että se löytäisi telkun eikä sitä tarvitsisi roudata tänne diagnoosiin...

Ei varmaankaan nollannut kuva- ja ääni-asetuksia? Ongelman ratkaisu on yksinkertaisesti: Pidä käynnistäessä Power-nappia pohjassa niin kauan kunnes PS3 piipahtaa toisen kerran, jolloin kone laittaa automaattiset asetukset päälle.

[Hidas]
 
Vastaus: ps3 ei löydä uutta telkkua

Kiitosta vain tästä. Sain saman ongelman ratkaistua kun vaihdoin huonompaan telkkuun (satun olemaan poissa kotoa atm). :)

Meinasin jo lähtee takas laittamaan asetukset kuntoon.
 
Vastaus: ps3 ei löydä uutta telkkua

Jaa sen ois saanut noinkin helposti...mä kerran vaihoin sen kuvan lähettämis johdon johonkin muuhun kuin sen piti olla vahingossa...mä sokkona kävin vaihtaa sen takas äänien perusteella...noin paljon tonne...ja noin paljon tonne...ja sit tonne...ja sit tää.......... onnistu silleenkin mut meni paljon aikaa hukkaan....onneks mul on hyvä muisti...en ois kyl tiennyt et noin ois voinut painaa
 
ps3 dvi liitäntään.

Nyt tarvis nopeesti tietoa. Eli olisin nyt ostamassa samsung syncmaster 226bw mallia olevan näytön (hdcp tuella) niin minkälaisen johdon siihen sit oikein tarvisin et saan kuvan tuleen siitä dvi liittimestä ps3:seen?
Yritin löytää vanhoista viesteistä tietoo mut menin vaan enemmän sekasin:confused:

Mulla on myös ps3seen ihan perus vga johto ja sit on vga - dvi adapteri eli onnistuuko tolla liittäminen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ps3 dvi liitäntään.

Nyt tarvis nopeesti tietoa. Eli olisin nyt ostamassa samsung syncmaster 226bw mallia olevan näytön (hdcp tuella) niin minkälaisen johdon siihen sit oikein tarvisin et saan kuvan tuleen siitä dvi liittimestä ps3:seen?
Yritin löytää vanhoista viesteistä tietoo mut menin vaan enemmän sekasin:confused:

Mulla on myös ps3seen ihan perus vga johto ja sit on vga - dvi adapteri eli onnistuuko tolla liittäminen?
Mulla itellä on kiinni hdmi-dvi-d -piuhalla. Ei mitään ylimääräisiä adaptereita. Tuota kyseistä piuhaa on vain yhdenlaista, joten ei tarvitse huolehtia sukupuolten kanssa. Mutta jos sulla kerta on se vga-piuha niin kyllä se silläkin onnistuu. Saattaa olla jopa parempi. Miltei kaikissa noissa 22 tuumasissa on vga- ja dvi-d -paikka. Itellä ainakin on.

Kokeile eka sillä vga-piuhalla. Jos et ole tyytyväinen kuvaan, niin osta hdmi-dvi-d -piuha.
 
Vastaus: ps3 dvi liitäntään.

Joo saan näytön toivottavasti heti alkuviikosta niin kokeillaan sil vga piuhal, jos ei toimi niin hommaan sit sen dvi-d piuhan.
Tilasin honkongista sellasen kaapelin et sil saa ps3 ja wiin kytkettyä vga näyttöön mut on niin vanha näyttö et se ei ps3 kanssa toiminutkaan ilmeisesti juuri tuon hdcp tuen puuttumisen takia.

Kiitoksia Simolle vinkeistä.
 
Vastaus: ps3 dvi liitäntään.

Nyt tarvis nopeesti tietoa. Eli olisin nyt ostamassa samsung syncmaster 226bw mallia olevan näytön (hdcp tuella) niin minkälaisen johdon siihen sit oikein tarvisin et saan kuvan tuleen siitä dvi liittimestä ps3:seen?
Yritin löytää vanhoista viesteistä tietoo mut menin vaan enemmän sekasin:confused:

Mulla on myös ps3seen ihan perus vga johto ja sit on vga - dvi adapteri eli onnistuuko tolla liittäminen?
Ps3:ssa ei ole suoraa VGA ulostuloa, joten VGA piuhalla ei suoraan saa mitään kuvaa ulos.
Samoin VGA - DVI-I ei tuota oikeaa tulosta, koska HDMI:n kanssa samanlaista kuvaa liikkuu ainoastaan DVI-D:ssä.

Helposti sanottuna, VGA & DVI-I ottaa ja kuljettaa analogista signaalia, HDMI & DVI-D kuljettaa digitaalista, täten mikään suora piuhalla muutto ei onnistu. (oon kokoillut.. ;))

Itse sain kuvan toimimaan HDMI-DVI-D piuhalla, ääni pitää toki siirtää jollakin muulla tavalla. (HDMI - DVI piuhan hinnat alkaa noin 10 tienoilta.)
 
Vastaus: ps3 dvi liitäntään.

Vielä selvennykseksi, että tosiaan et saa ilman kallista kikkailua kuvaa ulos VGA:n kautta, ja sitä paitsi DVI:llä saa paremman kuvan ulos. Tarvitset sen HDMI-DVI-D -piuhan.
 
Vastaus: ps3 dvi liitäntään.

Niin no ketjun aloittajahan sanoi, että on hankkinut PS3:n oman VGA-piuhan. Sitä piuhaa ei ole vielä kauan edes ollut. Itse löysin vasta 2viikkoa sitten, vaikka olen jo vuoden verran ettiny tasasin väliajoin. Toisessa päässä on kaiketi PS3:n analoginen video/ääni -signaalin liitin. Ihmisillä ei ole hirveästi vielä kokemusta siitä. Saa nähä toimiiko se. Kyl pitäis jos semmonen on keksitty. Ite ainakin ajattelin tossa ostaa, niin voi sitte pelailla jossain muuaallakin kunnon resoilla kuin kotona.
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Miksei ps3 anna valita valikosta 720p vaan oletuksena on 576p? Tai kun kokeilee 720p:ta niin kuva hyppii miten sattuu eikä ps3 anna valita sitä. Töllö on LG 2000 hd ready . piuhana on dvi-hdmi. Outoa on myös se että jos valitsen automaattiset asetukset, niin ruutu pimenee ja tulee "ei signaalia"


Voiko ps3-valikosta säätää gammaa?
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Miksei ps3 anna valita valikosta 720p vaan oletuksena on 576p?
Koska 576p on se perusresoluutio, joka on aina pakko olla valittuna. Sitä ei siis voi mitenkään ottaa pois päältä.

piuhana on dvi-hdmi. Outoa on myös se että jos valitsen automaattiset asetukset, niin ruutu pimenee ja tulee "ei signaalia"
DVI-HDMI? Onko televisiossa siis DVI-liitäntä? Oletettavimmin se ei tue HDCP:tä, joten sen vuoksi kuvaa ei tule. Kannattaa kytkeä Pleikkari television HDMI-liitäntään, jos siinä sellainen on.

Voiko ps3-valikosta säätää gammaa?
Ei voi.
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Koska 576p on se perusresoluutio, joka on aina pakko olla valittuna. Sitä ei siis voi mitenkään ottaa pois päältä.

DVI-HDMI? Onko televisiossa siis DVI-liitäntä? Oletettavimmin se ei tue HDCP:tä, joten sen vuoksi kuvaa ei tule. Kannattaa kytkeä Pleikkari television HDMI-liitäntään, jos siinä sellainen on.

Ei voi.

Kiitos! Tosiaan sitä 576p:n ruksia ei voi poistaa, eikä sillä ole väliä, mutta miksi ps3 ei anna minun valita 720p?

Ei ole, taisi tulla vähän väärä termi tuohon. Eli normi HDMI-piuha siinä on. Ajattelin, että hommaan lähipäivinä uuden HDMI piuhan josko vika olisi siinä. Voi myös olla että joku "väärä" asetus on päällä eikä se sen takia anna valita 720p.

Eli gammasäädöt säädetään televisiosta tai pelin omasta valikosta. Tätä kysyin koska esim. GTA:n kuva on välillä todella tumma enkä ole sitä saanut kirkkaammaksi vaan tv tuntuu jotenkin automaattisesti säätävän sitä. Pitänee perehtyä ohjekirjaan...
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Kiitos! Tosiaan sitä 576p:n ruksia ei voi poistaa, eikä sillä ole väliä, mutta miksi ps3 ei anna minun valita 720p?
Kun kerran se automaattinen videoulostulon asetusten hakukin epäonnistuu, on vika todennäköisesti kaapelissa. Huonolla tuurilla television HDMI-input on rikki.

Eli gammasäädöt säädetään televisiosta tai pelin omasta valikosta.
Kyllä. Kannattaa tosin tarkistaa vielä, että RGB Full -asetus on säädetty Limitediksi.
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Kun kerran se automaattinen videoulostulon asetusten hakukin epäonnistuu, on vika todennäköisesti kaapelissa. Huonolla tuurilla television HDMI-input on rikki.

Kokeilin piuhaa toisessakin HDMI-inputissa, mutta eipä ollut apua. Huomenna siis piuhaostoksille...
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

No voi ei.
Tänään pompsahti ps3 fat luukusta. Telkkarina toimii philips 32" vanha kuvaputkitelkkari.

Jees, kaapelit kytketty, ps3 vanhat asennukset nollille ja kun päästään alkunäytölle, TADAA! Mustavalkoinen kuvaruutu, mitäs ihmettä?

Yritin räpeltää noita asetuksia mutta eihän siitä mitään tullut. Normaalisti on kytketty mukana tulleilla (Ei HDMI) kaapeleilla.

Mukana tulleella kaapelilla (keltainen liitin / komposiitti) samassa johtimessa kulkee sekä mustavalko (Y-luminanssi) ja väriero (C-krominanssi) tieto joten kyllä värienkin pitäisi näkyä mikäli mustavalko kuva näkyy. Kokeile kytkeä samaan liitäntään jokin toinen laite tai itse pleikka toiseen televisioon. Laitevialta haiskahtaa jommassa kummassa päässä.

Edit: Tutkin Scartin sielunelämää. S-video käyttää sama nastaa luminanssin eli mustavalko tiedon lähetykseen kuin komposiittivideo. S-videon ero komposiitti videoon on se että luminassi ja krominanssi on erotettu eli kuvan lähetykseen käytetään kahta johdinta. Voisiko TV:n tulo sittenkin olla "S-video" moodissa jolloin kuva todellakin olisi mustavalkoinen? Jokaisesta SCART-liittimestä takuu varmasti kyllä löytyy myös komposiitti mode.
 
Vastaus: PS3 + RGB-kaapeli = vihreä kuva (ja muut kaapeliasiat)

Miksei ps3 anna valita valikosta 720p vaan oletuksena on 576p? Tai kun kokeilee 720p:ta niin kuva hyppii miten sattuu eikä ps3 anna valita sitä.

Piuha oli paskana. Nyt se toimii jopa 1080p ja automaattisilla asetuksilla. Taas tuli uusi ulottuvuus pelailuun :)
 
HDMI johto viallinen?

eli mulla on tällä hetkellä pleikakri 3 kytkettynä 1m HDMI piuhalla kiinni ja pelittää täydellisesti. sitten oon ostanut tuollaisen 5m HDMI piuhan, jotta saisin plegen eripaikkaan siirrettyä. mutta kun kytken tuon 5m piuhan, ei tule signaalit perille pleikkarilta töllölle eli en saa kuvaa näkyviin. Mutta heti kun iskee tuon 1m HDMI johdon niin taas näkyy kuva...onko tuossa kaapelissä jotain vikaa? vai onko 5m liian pitkä hdmi johto? johtokaan ei ole mikään ihan paska...maksoi n.20€. kiitos jo etukäteen auttaneille :)

kyseessä siis tämä johto: http://www.yeinternational.fi/index.php?main=64&productCat=2437&productID=20746
 
Ylös Bottom