Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ihan näppärältä vaikuttaa, joskin monet uudistukset vaativat totuttelemista. Esimerkiksi ystävälistaa selatakseen pitää nyt painaa erikseen nappia, ja sen selaaminen tuossa pääkäyttöliittymän puolella on muutenkin todella hidasta, kun noiden avatarien latautuminen kestää pitkään. Noh, ehkä tuo tuosta sujuvoituu kun alkutahmeudet hellittävät. Pitää myöhemmin pakkototuttaa itseään tarkemmin.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Kyllä tämä on todella huono esim. Game Marketplacen osalta fiasko verrattuna edelliseen. Vaikea ilman searchia löytää yhtään mitään. Ruudun pirstomisessa laatikoihin ei mitään järkeä kun käytössä ohjain eikä kosketus.

Tästä puuttuu nyt Games On Demandille ja Arcadelle omat välilehdet kokonaan. Luultavasti näkyy myynneissä..
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

ja parin viikon päästä tuleva YouTube-sovellus - olettaen, että se on hyvin toteutettu ja tukee ihan 1080p-videoitakin.
Kai tämän on vahvistettu tulevan Suomeen? Ainoa mitä olen nähnyt tuosta sanottavan on, että tulisi 24 eri maahan, mutta niinhän se PayPal-tukikin tuli 22 eri maahan, mutta ei Suomeen...

Joko niihin videovuokraamon elokuviin on saatu suomenkieliset tekstitykset?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Visuaallisesti ihan näyttävä, mutta ei niin selkeä mitä ennen. Käytettävyys on myös hieman kaksijakoinen, enemmän linkkejä ja haku nopeuttamaan asioiden löytymistä, mutta muuten käytettävyys sekavampi ja hieman kankeampi. Ehkä myös hivenen on nopeampi uusi dashboard, joten siitä ainakin sitten plussa. :)

Joku tokaisi, että minkä takia vaihtaa hyvä asia uuteen niin siinä aletaan olla kyllä asian ytimessä. Muistiin ei nuo ainakaan jää ja ilman tv-kuvaa ei varmasti voi soheltaa valikoissa. :D
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Onhan tämä näin alkuun tosiaan sekavahko, mutta yleisilmeestä tykkäsin kyllä. Ja toimii nopeasti, kuten pitääkin. Mielestäni tuo pädisurffailu ei ollut mitenkään kankeaa, vaikka jotkut nyt on kailottaneet että enemmän kinect näkyy suunnittelussa. Toki se näkyy, mutta ihan hyvä tämä on ollut ja toimii hyvin. Kinect-surffailua ei ole vielä testailtu lainkaan, mutta olettaisin sen toimivan mallikkaasti. Bing on hyvä hakubotti ja hakee kaiken rojun hakusanalla kätevästi. Yllätyin sen toimivuudesta. Juutuubia tässä vielä kaivataan, olisi kyllä ehkä parhain osa uudistusta jos sen vielä saa. Pilveä ei ole vielä polteltu, mutta pitäähän sitäkin jossakin vaiheessa kokeilla. :rolleyes:

Kaikkineen, alkusekavuudesta huolimatta olen todella tyytyväinen. Ne muutamat negatiiviset huomiot on tässä jo tulleetkin esille.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tyhmää ettei toi valikko mene ns. ympäri vaan siinä on alku ja loppu. Tyhmää että siellä on Apps Marketplace ja Social apps, jotka menee samaan paikkaan. Siis sama homma kahdesti. Vähän muutenki sekava lähteä ettimään jotain uutta demoa tai arcade peliä. No kai tähän tottuu.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Tyhmää ettei toi valikko mene ns. ympäri vaan siinä on alku ja loppu.

Mietin tuota samaa, mutta toisaalta nyt ei voi rullata yli sieltä päädystä, eli voi vain painaa napin pohjaan jos haluaa päästä toiseen päätyyn. Lienee tällaisia suunnitteluratkaisuja, joissa on hyviä ja huonoja puolia vähän näkökulmasta riippuen.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Jos jotakuta kiinnostaa tuota uutta dashboardia ihmetellä ja kestää kuunnella minun puhettani, tarjotaan molempia nautintoja oheisessa videossa:
[video=youtube;6mPKGUKjNGA]http://www.youtube.com/watch?v=6mPKGUKjNGA[/video]

EDIT: Ainakin Bing-haun käyttäminen Kinectillä on aika eksoottista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

On sielä asetuksissa yksi uusi juttu jota Paavi ei tossa hokannut. Nimittäin Console Settingssissä on semmoinen kuin Xbox Companion
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Repesin kyllä tuota kotomaista Kinect-Bingiä, jota Paavi niin hienosti demonstroi feilaamalla. On se kumma kun tekniikka on olemassa (äänikomennot), niin sitä ei voida tarjota edes valinnaisena rohkeille finglishin vääntäjille. Järjetöntä suorastaan.

Yleisesti päivityksestä, niin ulkonäön muuttaminen piristää aina ja cloud storage on selkeä parannus. Muutoin ihan sama.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

On sielä asetuksissa yksi uusi juttu jota Paavi ei tossa hokannut. Nimittäin Console Settingssissä on semmoinen kuin Xbox Companion

Turhaa sitä on noteerata, sillä kyseinen ominaisuus ei toimi yllättäen Suomessa. Tuohan olisi erinomainen vehjes, jos vaan saisi Suomen Marketplacelta. Itselläni kumminkin ollut WP7 puhelin jo melko pitkään, mutta ei niin ei.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Kah. Marketplacessa (puhelimen/Zunen) tuota ei näy. Oletin jälleen, että Suomi on jäänyt paitsioon. Onneksi olin väärässä.

Ja edittiä:

Pikaisen kokeilun perusteella tuohan toimii kuin unelma! Lähinnä olin hivenen skeptinen siitä, että miten nyt puhelin ja konsoli... mutta helkutti. Tämähän wörkkii (ja voi käyttää ihan ohjaimena selatessa valikoita)! Suuri peukalo ylös siitä, että Zunen kanssa tämähän on mitä parahin laite nyt ikinä. Pitääkin lähteä vuokraamaan Thor.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Ovat näköjään tässä samalla julkaisseet myös virallisen Xbox Live-appin iOS:lle. Täydentää mukavasti yleistä kokemusta.
Ladattavissa ilmaiseksi: My Xbox Live

Lähde: Major Nelson
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Olisi edes parannettu omien vidoiden katsomista kiintolevyltä. Saman surkean sekavan ja hitaan Zunen takaa löytyy. Siinä vaiheessa kun on alkuvalikosta pääsyt valitsemaan haluamansa video, olisi pelikalla katsottu jo se pelivideo.

Lisäksi kirjautuminen Liveen oli belsbuubista. Ei anna kirjautua, selittää testistä, Testi antaa ok. Kirjautuminen liveen ei onnistu. No kun idiootti käyttäjä ei osaa kaivaa Xbox napin alta Omaa käyttäjänimeä ja sieltä jostain alakohdasta KÄYTTÖOIKESUSOPIMUSTA. Siis oikeasti eikö sen käyttöoikeussopimuksen pitäisi tulla kirjautuessa eikä tarvitse itse kaivaa.

Ei näin Microsoft, Ei näin. Kyllä PS3 on valovuoden edellä näissä asioissa.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Olin mukana betassa ja luulin, että tässä olisi tullut minulle vielä uusiksi tämä päivitys ladattavaksi, mutta ei tullut mitään. Nyt siellä näkyy tuo pre-release channel edelleen.. onko muilla? Eikö minulle pidäkään tulla päivitystä ladattavaksi?

Missä se Muzu.tv on, vai onko tulossa vasta myöhemmin?
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Lisäksi kirjautuminen Liveen oli belsbuubista. Ei anna kirjautua, selittää testistä, Testi antaa ok. Kirjautuminen liveen ei onnistu. No kun idiootti käyttäjä ei osaa kaivaa Xbox napin alta Omaa käyttäjänimeä ja sieltä jostain alakohdasta KÄYTTÖOIKESUSOPIMUSTA. Siis oikeasti eikö sen käyttöoikeussopimuksen pitäisi tulla kirjautuessa eikä tarvitse itse kaivaa.

Ei näin Microsoft, Ei näin. Kyllä PS3 on valovuoden edellä näissä asioissa.

Kyllä mulle se sopimus juttu pärähti heti siihen....
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Kyllä mulle se sopimus juttu pärähti heti siihen....

Mulla se asenteli ja buuttaili.

Seuraavaksi sitten olikin kirjautunut boksiin HunterOfWabbits käyttäjänä. Siellä oli Connect To Live. Klikkasin sitä ja ei mitään sopimusta vaan kokeilee kirjautua. Tyly ilmoitus ja kehoitus testata verkko. Verkon testaus ja muka kaikki toimi. Reboottia pari kertaa ja aina sama. Sitten rupesin kolmannella kerralla tuli jo kyselyä pidetäänkö automaattinen Liveen kirjautuminen päällä. Ja taas samaa ruljanssia. Hain jotakin mistä voisi kokeilla vaihtaa salasanaa eli menin Xbox napin taakse ja siellä Käyttäjänimeen. Kokeiliin otta Profile tms ja Ping käyttöoikeussopimus. HUOM samat profile ja sieltä päävalikosta ei antanut mitään käyttöoikeussopimusta.
 
Vastaus: New Xbox Experience (uusi X360-käyttöliittymä)

Itselle myös uusi käyttöehtosopimus rävähti ruutuun ihan automaattisesti.
 
Ylös Bottom