Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Se mikä tuosta teki lähinnä hauskan, oli että OUYA on Canadan Best Sellers of 2013 (So Far) -listalla
Amazonissa sijalla kaksi(PS4 ykkösenä).
Näyttää sekin menevän kaupaksi. Go OUYA!!
Mä koitin etsiä kuinka paljon Ouya konsolia ylipäätään oli kesäkuun 25. päivä myynnissä, kun edes kaikki kickstarteriin osallistuneet eivät ole saaneet omiaan. Itteeni Ouya ei kiinnosta yhtään, mutta mielenkiinnolla seuraan sen tilannetta. Google ilmeisesti on tuomassa markkinoille lähes samanlaista tuotetta mutta lisättynä tv-lisäreillä. Sitten kun samaan syssyyn lisätään se että puhelimien speksit kehittyy jatkuvasti ja uutta käyttäliittymää sorvataan samaa tahtia, niin mihin asti nää Android-konsolit riittää ihmisille? Eli siis jos kahden vuoden päästä puhelimiin julkaistu Android-peli ei pyörikään Android-konsolissa. Halpahalleissa myydään näitä retro joystick härveleitä joissa on sisäänrakennettu 50 peliä, kohta siä on Ouya hyllynjatkeena. No mut kehittyvillä markkinoilla vois toimia.
Eikös tv:ssä maksimi frame määrä ole 60, eli tuskimpa sen yli mennään.
Menee mun osaamisalueen ohi enkä löytänyt yksiselitteistä vastausta ihan heti. Mutta siis onhan näitä 100Hz, 200Hz, 400Hz ja jopa 1000Hz töllöttimiä tarjolla. TV-käytössä sisääntuleva signaali on toki PAL standardissa se 50Hz jolloin 100Hz televisio näyttää saman kuvan 4 kertaa peräkkäin ja näin syntyy värinättömämpää kuvaa. Mutta mites kun kuvasignaali tulee konsolilta? Eikös konsoli, kuten PC:kin pysty työntämään ihan semmosta frame ratee kuin vain laitteistosta lähtee irti? TV sitten sovittaa tämän asetettuun taajuuteen ja näyttää tietyn määrän täytekuvia seassa. Jotkut tv:t taitaa osata vieläpä säätää virkistystaajuuttaan riippuen kuvasignaalista. Kaikki ihmiset ei erota 60Hz ja 100Hz kuvaa toisistaan vaikka ne olisi vierekkäin.
Sen mä nyt kuitenkin tiedän että NTSC standardi on 30fps ja PAL on 25fps sekä leffat perinteisesti 24fps. Siihen se selvyys sitten loppuukin.
Jostain syystä tuo Microsoftin tapa tuputtaa kamera pakollisena 24/7 kytkettynä jaksaa vain kiinnostaa. Mitä enemmän aihetta penkoaa, sitä selvemmin sieltä aukeaa työkalu mainostajille.
Oletko sä siis varma kahdesta asiasta?
1) mitkään Xbox Onen hienoista lisä-tv-sisällöistä ei tule Suomeen
2) kaikki mainostyökalut tulevat Suomeen
Selitäs nyt vielä miksi toiselle on tarpeeksi suuri markkina-alue mutta toiselle ei ole.
Sikäli hassua että aina kuvitellaan kohdennetun mainonnan olevan oikeasti mainonnan lisäämistä, vaikka se on juurikin päinvastaista. Mainostaja on erittäin tyytyväinen jos se ei maksa siitä että se näyttäisi sulle Libero, Always tai Tena -mainoksia. Silloin kun näet rajoitetumman määrän mainoksia, niiden tehokin on suurempi, joten mm Sony on valmis maksamaan sulle näytetyistä mainoksista enemmän. Aina kun kuluttajilla on vaihtoehtoja, he valitsevat sen mitä on mukavin käyttää, ja mainoksien suuri määrä pudottaa mukavuutta. Siksi nettisivun tekijän, sanomalehden tai tv-yhtiön kannattaa valita ne mainokset jotka maksavat näkyvyydestään parhaimman hinnan. Tuota hintaa voidaan vielä entisestään korottaa jos voidaan mainostajille taata parempi kohdeyleisön saavutettavuus. Loppukäyttäjälle, eli kuluttajalle tämä tarkoittaa vähemmän nähtyjä mainoksia ja itseään kiinnostavampia mainoksia. Mä ainakin itte tykkään tosta! Ja samaan hengenvetoon voin sanoa että Kinectin tai Sonyn kameran mainoskohdennussysteemit ovat vasta teorian asteella, ei kannata pidätellä henkeä odotellessa niiden tulemista käyttöön. Aivan takuulla niitä ei oteta käyttöön ennen kunkin kuluttajan suostumusta, siitä pitää huolen lait ison veden molemmin puolin.
Mutta toivottavasti tämä ei vähennä tuomionpäivän kuulutuksiasi
[kirjoittajan huomio: Tämäkään ei sitten ollu kettuilua vaan vitsi]