Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PC pelaajaa ei minusta ikinä tule sen jatkuvan säätämisen takia. Hyvät naurut saanut kun vaikka muropaketista lukenut esim far cry 3 ja tomb raider ketjuja kun pelit kaatuilee ja tekstuurit venyy ja täytyy jotain beta ajureita ladata jotta homma toimii. Noin asia ei tietenkään kaikilla ole, mutta ihan oikeita ongelmia nuo on.

Murossa kannattaa ottaa huomioon se, että siellä on aika hitosti warettajia ja onko joku yllätys että patchaamattomat ware-pelit saattaa aiheuttaa ongelmia? Esim. Tomb Raideria pelasin itse 20 tuntia ilman minkäänlaisia ongelmia pelin suhteen, ja PC:lle mulla on kohta 400 peliä pelkästään Steamissä ja käytännössä ainoat pahemmat ongelmat mitä on vastaan tullut on ollut erilaisten modien kanssa säätämiseen liittyviä esim. GTA:n, Skyrimin ja ME3:n kanssa. Tottakai ihan oikeitakin ongelmia löytyy, mutta voiko oikeasti enää sanoa etteikö myös konsolipeleissä nykyaikana olisi ongelmia? Esim. Fezin XBLA-version ja Skyrimin PS3-version ongelmat tulee heti mieleen ilman sen kummempaa miettimistä...

Beta-ajureita taas ei tarvitse käytännössä muuta kuin SLI/Crossfire-settien kanssa, jossain tapauksissa beta-ajurit yhdelläkin kortilla nostaa pelin suorituskykyä mutta pakollista näiden käyttö ei todellakaan ole.

Kyllä minä laitan mieluummin levyn koneeseen ja alan pelaamaan.

Meikä mieluummin skippaa sen levyn koneeseen laiton, ja painan vain Steamistä "Pelaa"-nappia ;-)

Eihän ne "peruskuluttajat" edes tiedä näistä konsolisodista mitään.
Oma mielipide taas on, että juuri nuo "peruskuluttajat" ovat niitä pahimpia konsolisotijia. Ne puolustaa omaa laitettaan, ihan millä argumentilla hyvänsä ja inhoavat toista laitetta tietämättä siitä mitään. "Xbox360 on paska, kun sille pitää asentaa kaikki pelit! Mieti, Makelta loppu kovalevytila kun se osti uuden pelin!"

Paras musikaali sitten Sound of Musicin:

[video=youtube_share;G_xHueP7bQ0]http://youtu.be/G_xHueP7bQ0[/video]

Eikö noiden mukahauskojen juttujen pitänyt pysyä pois tästä ketjusta?

Tuossahan nimenomaan nauretaan meille fanipojille tasapuolisesti. Sopii siis erinomaisesti ketjuun. On myös laadukkaasti tehty. Huumoria pitää olla aina matkassa.

Paras musikaali sitten Sound of Musicin:

Tuttua kauraa, aina kun keskustelunaiheena on konsolit, joku tyyppi kenestä kukaan ei pidä tulee kertomaan kuinka kaikkien pitäisi ostaa PC jotta säästää ilmasilla peleillä (Warettamalla) ja kuinka konsolit pilaavat peliteollisuuden. :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuossahan nimenomaan nauretaan meille fanipojille tasapuolisesti.

Fanipoikuuden syykin on jo selvitetty tässä gamespotin videossa:
Reality Check - Are you a Console Fanboy? - YouTube

Vastaus tiivistettynä:
Huono itsetunto, joka näyttäytyy muiden solvaamisena, mikäli omasta lempikonsolista paljastuu jotain negatiivista, ja siitä kehdataan vieläpä paljon keskustella.

Toinen pieni uutinen. Dualshock 4 valoa ei pysty pistämään pois päältä, kun kapula on käynnissä:
http://www.gametrailers.com/side-mission/56065/dual-shock-4s-lightbar-sensor-cannot-be-turned-off

Koska kaikki ihmiset pelaavat pimeässä huoneessa, minulla on ratkaisu ongelmaan: Ilmastointiteippi. Ei häiritse enää tämän jälkeen ohjainvalo. Suosittelen samaa metodia kinectin/PS4 Eye:n linssiin, mikäli kokee niistä itselleen koituvan harmia.

Ja sitten vielä yhteen aiheeseen. Tällainen pitäisi ehdottomasti lisätä PS4 verkkopelijärjestelmään. Helkkarin loistava keksintö Microsoftilta, jos toimii oikealla tavalla. Joo. Wanha uutinen, mutta erityisen positiivinen:
http://www.computerandvideogames.com/417545/xbox-one-employs-advanced-troll-detection/

Viimeksi muokannut moderaattori:

Suosittelen samaa metodia kinectin/PS4 Eye:n linssiin, mikäli kokee niistä itselleen koituvan harmia.

Edelleenkään, ei pakko-Kinectin ongelma ole NSA, Prism, "Kinect is watching you" tai muut foliohattuilut, vaan ihan vaan se logistinen: toisin kuin PS4 Eye, Xbox One vaatii laitteessa kiinniolevan Kinectin toimiakseen, ja siitä ei pääse mitenkään irti. Haluat ottaa konsolin mukaan ja jättää Kinectin kotiin? Ei onnistu. Kinect ei sovi sisustukseen/viihdetasoon, voisiko sen irrottaa? Ei onnistu. Xbone kiinnostaisi mutta sen voisi ostaa halvemmalla ilman Kinectiä? Ei onnistu. Kinect meni rikki, kai boksilla voi silti pelata? Ei onnistu.

Edelleenkään, ei pakko-Kinectin ongelma ole NSA, Prism, "Kinect is watching you" tai muut foliohattuilut, vaan ihan vaan se logistinen: toisin kuin PS4 Eye, Xbox One vaatii laitteessa kiinniolevan Kinectin toimiakseen, ja siitä ei pääse mitenkään irti. Haluat ottaa konsolin mukaan ja jättää Kinectin kotiin? Ei onnistu. Kinect ei sovi sisustukseen/viihdetasoon, voisiko sen irrottaa? Ei onnistu. Xbone kiinnostaisi mutta sen voisi ostaa halvemmalla ilman Kinectiä? Ei onnistu. Kinect meni rikki, kai boksilla voi silti pelata? Ei onnistu.

Niin. Minäkin taidan odottaa Xbox Onen hankintaa siihen asti, kunnes MS:ltä tulee vähintään firmis päivitys, joka sallii kinectin irtioton konsolista, ilman että mikään pelaamiselle tärkeä ominaisuus katoaa(valikkojen selaamista kädellä huidellen tai äänikomentoja en laske tärkeiksi ominaisuuksiksi). Toivottavasti viimeistään Quantum Breikin ilmestymisen kynnyksellä kyseinen ohjelmistopäivitys on jo ulkona.

Toivottavasti viimeistään Quantum Breikin ilmestymisen kynnyksellä kyseinen ohjelmistopäivitys on jo ulkona.

Ajatusleikki. Entäs jos Kinect onkin oleellinen osa Quantum Breakin pelattavuutta? Tai entä jos Kinect kaikesta epäilystä huolimatta onkin seuraavan sukupolven se ISO juttu? Itse ainakin odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea kiinteästi osana myyntipakkausta oleva Kinect mahdollistaa tulevaisuudessa.

Esimerkiksi Journeyn kehittäjät jakavat innostukseni: "A while back someone was asking me what I was looking for and I said 'I wanted to have an input device that captures the player’s facial expressions and gestures and fingers' I think the Kinect 2 is finally there."
Lähde: IGN

Nuo Mahen ongelmat on vähän hakemalla haettuja. Mun NES:istä on ohjaimet hajalla kai pystyn silti käyttämään sitä? Ei onnistu ilman ohjaimia! Riistoa! Eikä nuo Nesin kulmikkaat ohjaimet jumaluta edes sovi toimiessaankaan minun huoneeni kalustuksen värimaailmaan. Onko jotain mahdollisuuksia kiertää tätä ongelmaa. Olen harkinnut silmieni teippaamista ilmastointiteipillä? Onko kenelläkään parempia ehdotuksia?

Mun NES:istä on ohjaimet hajalla kai pystyn silti käyttämään sitä?

Löytyykö sinulta esim. Zinger-joystick, Advantage-arcadetikku tai Power Glove -mahtihanska? Ei hätää, kaikki nämä toimivat vaikka sinulla ei olisi yhtään alkuperäistä pädiä!

Eikä nuo Nesin kulmikkaat ohjaimet jumaluta edes sovi toimiessaankaan minun huoneeni kalustuksen värimaailmaan.

Siitä musta "Dogbone"-ohjain:

http://www.infiniteneslives.com/img/images/NesDogBlack.jpg

Ajatusleikki. Entäs jos Kinect onkin oleellinen osa Quantum Breakin pelattavuutta? Tai entä jos Kinect kaikesta epäilystä huolimatta onkin seuraavan sukupolven se ISO juttu? Itse ainakin odotan mielenkiinnolla mitä kaikkea kiinteästi osana myyntipakkausta oleva Kinect mahdollistaa tulevaisuudessa.

Se jää nähtäväksi. Toistaiseksi minun kiinnostukseni on herättänyt ainoastaan PS4 mukana tuleva playroom, joka tarjoaa scifi -tyylisen Pongin, jota pelataan Dualshock 4, kameran hoitaessa padien liikeratojen zekkaamisen.

Jos Quantum Breikkiin ängetään Kinect ominaisuuksia(eikä kameraa saa tuolloinkaan irroitettua konsolista ilman black outtia), niiden on parasta olla yhtä järkeviä ja käytännöllisesti toteutettuja, kuten edellä mainitussa minipelissä.

Mikäli homma menee täysin pelleilyksi, jää Xbox One Remedyn pelistä huolimatta kaupan hyllylle.
Hyvä peli voi edelleen olla "vanhanaikaisesti" tehty.

Oma suosikkini on yhä se aito ja alkuperäinen ensimmäinen Super Mario Pros. Tasoloikka pelit eivät ole niiltä ajoilta hirveästi muuttuneet muuten kuin ulkoasullisesti(kenttäeditorit tosin ovat tuoneet mukaan yllättävän paljon hupia), enkä usko Quantum Breikinkään tarvitsevan mitään ihme kikkailuja, jotta nauttisin siitä. Max Payne 1 in sci-fi -mode, riittäisi minulle.

Luotan sen verran kuitenkin Remedyyn, etteivät he installoi teoksensa sekaan mitään turhauttavaa.

Se jää nähtäväksi. Toistaiseksi minun kiinnostukseni on herättänyt ainoastaan PS4 mukana tuleva playroom, joka tarjoaa scifi -tyylisen Pongin, jota pelataan Dualshock 4, kameran hoitaessa padien liikeratojen zekkaamisen.

Pelkästään tämäkin todistaa jo Kinectin valtavat mahdollisuudet. Sinun kiinnostuksesi on herännyt jo teknologia demon* pohjalta, jonka teknologia on kaiken lisäksi huomattavasti Kinect 2.0 jäljessä. Kunhan annetaan kehittäjille hetki aikaa niin voidaan nähdä jo niitä oikeitakin peli innovaatioita mitkä vaativat Kinectin toimiakseen.

*Demo samalla tapaa kuin vaikkapa Wii Play

Pelkästään tämäkin todistaa jo Kinectin valtavat mahdollisuudet. Sinun kiinnostuksesi on herännyt jo teknologia demon* pohjalta, jonka teknologia on kaiken lisäksi huomattavasti Kinect 2.0 jäljessä.

Tunnistaako Kinect 2.0 padin liikkumisen, eli pystyykö sillä toteuttamaan samanlaista Pong -peliä, kuin PS4, tai jotain vastaavaa? Tästä haluaisin nähdä videota. Toistaiseksi vastaan on tullut vain noita "kokovartalo demoja".

Tekniikkahan ei itsessään takaa mitään hyvää, vaan se, kuinka sitä hyödynnetään. Edellä mainitun seikan takia minä olen muun muassa kokonaan luovuttanut Movekapulan suhteen, todeten padin edelleen olevan paras tapa pelata itselleni mieluisia konsolipelejä.

Tunnistaako Kinect 2.0 padin liikkumisen, eli pystyykö sillä toteuttamaan samanlaista Pong -peliä, kuin PS4, tai jotain vastaavaa? Tästä haluaisin nähdä videota. Toistaiseksi vastaan on tullut vain noita "kokovartalo demoja".

Tekniikkahan ei itsessään takaa mitään hyvää, vaan se, kuinka sitä hyödynnetään. Edellä mainitun seikan takia minä olen muun muassa kokonaan luovuttanut Movekapulan suhteen, todeten padin edelleen olevan paras tapa pelata itselleni mieluisia konsolipelejä.

Tunnistaa kaiken perusteella padin liikkeet Eye:ta tarkemmin. Kinect 2.0 ei tarvitse näkyvää valon lähdettä, joten padissa on infrapuna led kameraa varten.

Edellä mainitun seikan takia minä olen muun muassa kokonaan luovuttanut Movekapulan suhteen, todeten padin edelleen olevan paras tapa pelata itselleni mieluisia konsolipelejä.

Moven ongelmat ovat toteutuksesta kiinni. Jostain syystä monissa Move-peleissä ei ole saatu ohjausta kovin luontevaksi, ja toisaalta Move-kapuloiden (Move ja Navi) design jättää toivomisen varaa. Tästä syystä Wii Remote Plus ja Nuntsa ovat yhä paras liiketunnistusratkaisu, ja ne taipuvat erinomaisesti myös monenlaiseen pelaamiseen ilman liikeohjausta tai vähäisellä liikeohjauksella, kuten New SMB -sarjassa. Joitakin Moven ongelmia ei valitettavasti voi korjata muuttamatta koko teknistä toteutusta, mutta osa on myös kiinni koodista ja softapuolen ratkaisuista, eli parempia Move-pelejä olisi varaa tehdä jo ihan softatoteutuksella ilman että tarvitsee julkaista Move 2.0:aa.

Tunnistaa kaiken perusteella padin liikkeet Eye:ta tarkemmin. Kinect 2.0 ei tarvitse näkyvää valon lähdettä, joten padissa on infrapuna led kameraa varten.

Tuosta olisi kiva nähdä jotain demoa, mutta Microsoft on näemmä tällä hetkellä halunnut enemmän keskittyä liikuntapainotteisesti esittelemään kinectiä.
Liikunta pelatessa ei minua kiinnosta, ellei kyseessä ole Star Wars:Battlefront 3 ja omassa kädessäni jokin valomiekkaa/konepistoolia muistuttava ohjain, jolla laittaa vihulaisia halki poikki ja pinoon VAPAASTI liikkuen, ilman, että hahmoni on pakotettu kävelemään raiteilla.

Ymmärtänette nyt, miksi olen hyvin pettynyt Moveen ja koko liiketunnistus "innovaatioon". Olisi mistä hyödyntää, mutta joko ei hyödynnetä(Move), tai kustaan homma pahasti, kuten Kinect Star Warsin (ja Moven ratakiskopelien) kohdalla.

Dead Space toki oli ihan jännä Movella, mutta siinä nimen omaan ärsytti se, että pystyin kontrolloimaan vain hahmoni näkökenttää, ovien aukomista asetta, jne, mutta liikkumisen hoiti peli.

Ilmeisen helppo lähteä negatiiviselle linjalle, jollei edes tiedä laitteesta mitään. Kinect 2.0 pystyy tunnistamaan kädet sormia myöten joten ohjain ei tuottane ongelmia? Esimerkiksi sellainen ominaisuus on vahvistettu, että jos vaihdat ohjainta kaverin kanssa lennosta kesken pelin niin Kinect pystyy yhdistämään uuteen ohjaimeen oman henkilökohtaisen profiilisi. Tuossa antamassasi esimerkissäsi on edelleen rima hyvin alhaalla.

Kannattaa esimerkiksi tutustua niiden juttuihin,jotka ovat uutta Kinectiä jo päässeet testaamaan. Kokemukset ovat pääsääntöisesti olleet hyvinkin positiivisia.

Tuo milesizdeadin huhu on mielenkiintoinen, mutta tuskinpa sillä totuusarvoa on. Omissa toiveissa kuitenkin seuraavassa sukupolvessa olisi ollut hieman enemmän vääntöä tarjolla, joten toivotaan että huhu pitäisi paikkansa.

Ylös Bottom