Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

EDIT: Itse näen tosin virtuaalitodellisuuteen syventymisen tässä: (Omni + Oculus Rift)

Vielä realistinen aseiden lataus ja vaihto, niin NAM ;)

Pakko yhtyä tähän. Tuo olisi minunkin unelmakombo.

Aseiden lataus ja vaihto voitaisiin saada toimimaan tuossa ympäristössä, mikäli pelaajalla olisi jonkinlaiset erilaisia valoja sisältävät "lelupistoolit/miekat", joita hän pystyisi säilyttämään vyötäröön kiinnitetyssä erikoisvyössä. Aseen vaihdon yhteydessä toinen leluvärkki laitetaan vyölle, josta taasen napataan uusi väline käsiin ja nostetaan sitä hiukan ylös kohti liiketunnistin kameraa, joka skannattuaan kohteen, muuttaa saman tien virtuaalihahmosi edellisen esineen toiseksi, ja näin pippalot voi jatkua.

Kallista hupia(Oculus Rift+OMNI+Laadukas headsetti+Sonyn tai Microsoftin uusi liiketunnistin kamera ja muoviaseet), mutta loisi todennäköisesti tähän mennessä parhaimman vaikutelman oikeasta virtuaalitodellisuudesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pakko yhtyä tähän. Tuo olisi minunkin unelmakombo.

Aseiden lataus ja vaihto voitaisiin saada toimimaan tuossa ympäristössä, mikäli pelaajalla olisi jonkinlaiset erilaisia valoja sisältävät "lelupistoolit/miekat", joita hän pystyisi säilyttämään vyötäröön kiinnitetyssä erikoisvyössä. Aseen vaihdon yhteydessä toinen leluvärkki laitetaan vyölle, josta taasen napataan uusi väline käsiin ja nostetaan sitä hiukan ylös kohti liiketunnistin kameraa, joka skannattuaan kohteen, muuttaa saman tien virtuaalihahmosi edellisen esineen toiseksi, ja näin pippalot voi jatkua.

Kallista hupia(Oculus Rift+OMNI+Laadukas headsetti+Sonyn tai Microsoftin uusi liiketunnistin kamera ja muoviaseet), mutta loisi todennäköisesti tähän mennessä parhaimman vaikutelman oikeasta virtuaalitodellisuudesta.
Isoksi ongelmaksi useamman "irtotavaran" kanssa vain muodostuu se, että esineiden pitää näkyä myös siellä pelissä oikeassa kohdassa, jotta vyöltä ottaminen ja siihen kiinnittäminen toimisi järkevästi niin pelissä kuin myös pelaajan aivoissa. Veikkaan, että jopa parinkin sentin virhe kappaleen sijainnissa siihen tartuttaessa voi heitättää aivoilla kuperkeikan.

Vyön pitäisi olla myös semmoinen, ettei esineet pääsisi siitä vahingossa tippumaan.

Tästä syystä olisi melkeinpä järkevämpää, että olisi vain yksi "zapper"-pistooli/rynnäkkökivääri, joka pitäisi käyttää tietyissä kohdin vartaloa, jotta ase vaihtuisi pelimaailmassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itseäni ei yhtään kiinnosta idea siittä, että kauhupeleissä pulssin noustessa ja pelon kasvaessa saatkin käyttöön jonkin ultimate-god-immortality vaihteen, jossa bossit kuolevat kahteen laukaukseen ja torjunnat tapahtuvat itsestään. Menee idea koko kauhupelistä... Toinen vaihtoehto olisi pelon lisääntyessä lisääntyessä esim. tähtäyksen haparointi (mikä olisi omasta mielestä paljon realistisempi toteutus). Toteutuksesta kiinni, miten tuo saadaan toimimaan ja tuomaan immersiota lisää. Ja ainahan on vaihtoehto "Kinect off", jolloin peli on ihan verrattavissa PlayStationin versioon!
Se on ihan pelintekijästä kiinni millaisen pelin tekee eikä sillä ole mitään tekemistä itse laitteiston kanssa. Sonyn päätös jättää kamera pois peruspaketista tarkoittaa että kameraa hyödyntäviä pelejä ei kehitellä PS:lle jatkossakaan ja Kinectin toiminta on niin eri tasolla ettei Kinectille suunniteltuja pelejä voi kääntää suoraan pleikkarille.
Ja ihan takuulla X1:lle tulee aivan kökköjä liiketunnistuspelejä, mutta nyt se ei ole enää teknologiasta eikä laitekannasta kiinni, joten luultavammin tulee myös hyvin toimivia ja innovatiivisiä pelejä. Mä ennustan että vain liikuntapelit ovat voimakkaasti nojallaan liiketunnistukseen ja muissa menestystitteleissä Kinect näyttelee pientä sivuroolia. Parhaimmillaan systeemi on silloin kun et edes huomaa ohjaavasi peliä normi ohjaimen lisäksi myös Kinectin avustuksella. Mua itteeni kiinnosti jo alkuperäisen Kinectin mahdollisuudet, mutta sen tekniset vajavaisuudet ja pieni laitekanta haittasi niiden hyödyntämistä. Kuitenkin kun oon katsellut kymmeniä erilaisia innovaatioita mitä harrastajat ovat Kinectillä tehneet PC:n kanssa, mä oon täysin vakuuttunut että Kinect 2:lla saadaan aikaan huikeita juttuja. Esimerkiksi PC + Kinect + 3D printteri on aika maaginen yhdistelmä.

Itse näen tosin virtuaalitodellisuuteen syventymisen tässä: (Omni + Oculus Rift) OMNI: Virtual Reality ( VR ) Movement (KickStarter) Oculus Rift - YouTube
Vielä realistinen aseiden lataus ja vaihto, niin NAM ;)
Tiesithän että Omni vaatii toimiakseen Kinectin? ;)

Edit: Sanoin aikaisemminkin että Omni ei tule olemaan menestys, mutta nyt kun kävin kattomassa mitä laite kickstarttaajille maksaa, niin ohhoh tota 480 dollarin hintaa. Kuitenkin kyseessä muovinen hökötys ilman liikkuvia osia. Odotettavaa on että julkiseen myyntiin tullessaan hinta ei ole ainakaan tuon alle, tai suututtavat kickstarteriin osallistuneet. Mutta jos nyt ymmärsin oikein, ei Omni tarvitse peleiltä tukea itselleen, vaan näppäinten uudelleenkartoitus voidaan tehdä Omnin oman softan sisällä. Mutta tuohon päälle sitten Oculuksen 300-400 dollaria (tai mitä se HD versio sitten tuleekaan maksamaan), puhutaan yhteensä jo lähes tonnin investoinnista. Hyvä yritys, mutta ei tule onnistumaan.
Kickstarterihan löytyy täältä: http://www.kickstarter.com/projects/1944625487/omni-move-naturally-in-your-favorite-game?ref=live
Edit2: Niin ja täähän olisi siis ihan PC puolelle vain, ellei Microsoft anna halvalla Xbox lisenssiä ja anna Oculuksellekin halvan lisenssin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sitten kun Kinect 2.0 pystyy hyväksymään minkä tahansa huonekalun aseeksi(kunhan esine näyttää sellaiselta) esim. räiskintäpelissä, olen minäkin innostunut.

PS4 Eye tuskin tähän kykenee, koska se on ohjelmoitu seuraamaan Moven ja Dualshock 4 valoa.
Itse asiassa jo nykysukupolven laitteilla nähty suomalaisen Virtua Air Guitar Companyn Kung-Fu Live (PS3) / Kung-Fu High Impact (X360) kykenivät tuohon käyttäen pelkkää PlayStation Eye/Kinect-kameraa. Toki se oli vain karkea "kättä pidempi"* ilman sen suurempaa hienostuneisuutta, mutta noin periaatteellisella tasolla tuollainen objektin käyttö aseena onnistunee myös PS4:n kameralta - jonka virallinen nimi on näin ohimennen mainittuna PlayStation Camera eikä esim. PS4 Eye.

* Ei tarvitse olla kirjaimellisesti kättä pidempi, eikä edes pesäpallomailan muotoinen. Itse huidoin mm. sohvatyynyllä. Hyvin tunnisti senkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse asiassa jo nykysukupolven laitteilla nähty suomalaisen Virtua Air Guitar Companyn Kung-Fu Live (PS3) / Kung-Fu High Impact (X360) kykenivät tuohon käyttäen pelkkää PlayStation Eye/Kinect-kameraa. Toki se oli vain karkea "kättä pidempi"* ilman sen suurempaa hienostuneisuutta, mutta noin periaatteellisella tasolla tuollainen objektin käyttö aseena onnistunee myös PS4:n kameralta - jonka virallinen nimi on näin ohimennen mainittuna PlayStation Camera eikä esim. PS4 Eye.

* Ei tarvitse olla kirjaimellisesti kättä pidempi, eikä edes pesäpallomailan muotoinen. Itse huidoin mm. sohvatyynyllä. Hyvin tunnisti senkin.

Ookoo. Onhan tuolla Sonyn uudella liiketunnistimella sitten näköjään jotain toivoa, kun kyseessä on kumminkin PS3 kameraa kehittyneempi versio. Sitä odotellessa, että pelitalot viitsivät alkaa hyödyntämään paremmin tuota samaa systeemiä, jota Kung-Fu Live käytti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Täytyy kyllä sanoa ettei omalla kohdalla liikkeentunnistus ole ylittänyt party peli nimikettä kummoisemmaksi vaikka taloudesta löytyy Wii ja Movet...
Nämä vaan ovat oma kastinsa jota ei vaan jaksa enempää vääntää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eurogamer pääsi seikkailemaan RYSE:n maailmaan--> http://www.eurogamer.net/articles/2...orth-participating-in-xbox-one-exclusive-ryse

Siirtyminen Microsoft pisteistä tavalliseen valuuttaan Xbox Livessä näyttää tuovan mukanaan hämmentävän lisämuutoksen:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-07-10-new-real-money-xbox-dash-raises-game-prices

Meneillä on tosin vasta BETA -testaus uudesta järjestelmästä, joten pelien jne, hinnat saattavat muuttua miellyttävämmiksi.



Internetin syövereissä on lähtenyt käyntiin jonkin tasoinen DRM Defence force, joka haluaa takaisin MS:sän alkuperäisen Xbox One vision:
1.
Stupid Fanboys Petition Microsoft To Bring Back Xbox One's DRM
2.
http://www.oxm.co.uk/58038/xbox-one...ng-features/?cid=OTC-RSS&attr=OXM-General-RSS




Oman äänensä aloitteelle voi antaa täällä:

http://www.change.org/petitions/xbox-one-give-us-back-the-original-xbox-one
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sen mitä itse on tullut seurailtua näitä uusia konsoleita, niin tulin sanomaan oman pienen mielipiteeni pariin asiaan.
Toisaalta mikkisofta tekee virheen kun luopuu sen rajoituksista, mutta toisaalta hyvä taasen että näin tekee. Olisivat pikkasen paremmin miettineet miten ne rajoitukset tekevät. Steamista mallia. Enkä kyllä muuten usko väitteeseen että pelien hinnat olisivat laskeneet huomattavasti, jos siis kokonaan digitaaliseksi olisi mennyt. Koska vain sisäinen kauppakanava, ei kilpailua=sama hinta kuin ennen, ehkä vähän halvempi.
Kinect ei ole kiinnostanut itseäni missään vaiheessa, paitsi tietenkin sen potentiaalisessa mielessä. Mutta ei toteutunut xbox360 enkä usko että nytkään. Hieman samaa mieltä olen tuon pleikkarin kameran suhteen, toisaalta on nyt ikävää kun ottivat sen paketista pois. Itse kun laitan PS4 sitten joskus niin laitan samalla kameran, koska luvattu Movelle täysi tuki ja vehkeet löytyy, niin mikä ettei. Toivottavasti useammassa FPS pelissä hyödynnettäisiin tuota movella ampumista. Itse pidin siitä enemmän kuin padilla pelaamisesta. Gimmick kyllä joo, mutta itse ainakin sain tarkemmin pää osumia killzone 3:ssa.
Pelien kannalta en taasen usko että multiplattareissa mitään älyttömiä eroja nähdään. Ehkä tällä kertaa niin päin, että PS4 vie voiton parilla pusikolla enemmän ruudussa. En tiedä. Yksinoikeudethan ne sitten on erikseen. Omasta mielestäni PS vei tässä sukupolvessa voiton yksinoikeuksissa. Saa nähdä miten käy tulevassa. Tällä hetkellä pidän paljon enemmän PS ohjaimesta mitä MS vastaavasta, vaikkakin koko oli ennen MS puolella. No sekin on nyt korjattu, ehkä..en ole päässyt uutta PS ohjainta käsissäni pitämään niin hieman vaikea suoralta kädeltä sanoa. Mutta en ole koskaan oikein pitänyt tattien paikasta MS ohjaimessa. Maku asia, tai tottumus.
Toivon että nähdään paljon erikoisempia pelejä, eikä vain näitä COD Bäfä etc. generic FPS pelejä. Ne kaipaisivat jotain sellaista jännää uutta. Itseäni ei essmes uusin Bäfä hirveänä kiinnosta. Killzone vain siksi koska olen pitänyt sarjasta. Bäfästä meni usko kun nykyaikaistettiin. Mutta niin, turhat konsolisodat voi jättää sinne koulun leikkikentälle. Se musikaali oli muuten haaska :D
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sonyn päätös jättää kamera pois peruspaketista tarkoittaa että kameraa hyödyntäviä pelejä ei kehitellä PS:lle jatkossakaan ja Kinectin toiminta on niin eri tasolla ettei Kinectille suunniteltuja pelejä voi kääntää suoraan pleikkarille.
Olen varovaisen kiinnostunut uuden Kinectin mahdollisuuksista, mutta takaraivossa on ajatus siitä, että olikohan tämä liikkeentunnistushype kuitenkin vain aikansa ilmiö. Kun Wiin suosio oli huipussaan, kaikki halusivat ottaa osaa sen menestykseen. Nyt on kai sitten virtuaalitodellisuus Oculus Riftin myötä 'se' seuraava juttu.

Perustelkaapas vähän, että miksei näitä kamera/liikkeentunnistus-pelejä kehitettäisi Playstation Cameralle vaikkei se tulekaan mukana. Ensimmäisen sukupolven Moveja ja Kinectejä on myyty 'ihan kivasti'. Movea 15 miljoonaa ja Kinectiä mukavat 24 miljoonaa. Molemmistahan on/oli olemassa bundleja konsolin kanssa. Näitä aparaatteja tukevat pelit otetaan nyt vaikka Wikipediasta, kun ei kai parempaakaan lähdettä ole: Move 126 kpl ja Kinect 150 kpl. Kun Kinect kai nyt kumminkin teknisesti on ihan eri tasoa niin ei minusta historia anna viitteitä siitä, ettei PS Cameraa hyödyntäviä pelejä kehitettäisi.

Oculus Riftistä vielä sen verran, että onkos konsolivalmistajilta kuulunut lausuntoja tuesta? Ei sillä, että välttämättä tuostakaan tulee mitään massatuotetta. Totaalinen eristäytyminen muista ja mahdollinen matkapahoinvointi voivat kampittaa laitteen yleistymistä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse kun laitan PS4 sitten joskus niin laitan samalla kameran, koska luvattu Movelle täysi tuki ja vehkeet löytyy, niin mikä ettei.

Samoin täällä, eli kamera laitetaan konsolin kylkeen jos ei jo kauppiaan toimesta. Sieltä on kuitenkin tulossa mahdollisesti mm. nettiropea johon Move-kapulat voisivat soveltua hyvin. Ihan perus fps käy myös hyvin ja juuri Killzonen kokemuksiin nojaten. Myös padin Move-lampusta voi löytyä uutta merkityksellistä sisältöä ihan peruspelaamiseen.

Oculus Riftistä vielä sen verran, että onkos konsolivalmistajilta kuulunut lausuntoja tuesta? Ei sillä, että välttämättä tuostakaan tulee mitään massatuotetta. Totaalinen eristäytyminen muista ja mahdollinen matkapahoinvointi voivat kampittaa laitteen yleistymistä.

Sonylla hallussa tämän kehitysversio, mutta tukea eivät uskalla vielä luvata PS4:lta.

PlayStation 4's Shuhei Yoshida on Oculus Rift: We have dev kits, 'I love it'

Lähde: PlayStation 4's Shuhei Yoshida on Oculus Rift: We have dev kits, 'I love it'
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja muistetaan, että Oculus ja Omni ovat vielä toistaiseksi uutta tegnologiaa ja sen vuoksi kalliita. Mutta tulevaisuudesta puhuessa pitää muistaa, että tulevaisuudelle voidaan tarkoittaa aikaa 10 vuoden päästä, jolloin kyseinen tegnologia on/voi olla huomattavasti halvempaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt kun indiekortit on vedetty esiin, niin toivoisin, että Sony ja Microsoft viimein tajuavat, ettei sen liiketunnistuspelin tarvitse olla mikään 40-60e:n möhkäle, vaan parin euron minipelit olisivat noihin aivan loistavia. Tässä Nintendo on onnistunut, ja tarjoileekin kaikenlaisia minipelejä, joiden ei tarvitsekaan olla mitään +40h kestäviä eeppisiä seikkailuja, vaan vaikka parin illan viihdykkeitä.

Itsellä Move pölyttyy tosiaan laatikossa, ja se hetken jakosoikin muutamien Partypeli-iltojen ilona olla. Kinectiä taas en viitsinyt edes hommata, mutta lasten kutsuilla laite toimi silti suhteellisen hyvin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mä uskon että kun Kinect on jokaisessa konsolissa mukana, sen käyttö on toki valinnaista (=samat asiat voi tehdä myös pädillä), mutta ajan kanssa ihmisten totuttua siihen, eleohjauksesta tulee olennainen osa käyttöliittymää. Verrataan vaikka kännykän eleohjaukseen. Edelleen toki on ihmisiä jotka ostavat vain puhelimia joissa on fyysiset napit, mutta silti voidaan sanoa eleohjauksen olevan nykyinen standardi.

Perustelkaapas vähän, että miksei näitä kamera/liikkeentunnistus-pelejä kehitettäisi Playstation Cameralle vaikkei se tulekaan mukana. Ensimmäisen sukupolven Moveja ja Kinectejä on myyty 'ihan kivasti'. Movea 15 miljoonaa ja Kinectiä mukavat 24 miljoonaa. Molemmistahan on/oli olemassa bundleja konsolin kanssa. Näitä aparaatteja tukevat pelit otetaan nyt vaikka Wikipediasta, kun ei kai parempaakaan lähdettä ole: Move 126 kpl ja Kinect 150 kpl. Kun Kinect kai nyt kumminkin teknisesti on ihan eri tasoa niin ei minusta historia anna viitteitä siitä, ettei PS Cameraa hyödyntäviä pelejä kehitettäisi.
24 miljoonaa on aivan liian pieni asennuskanta jotta AAA luokan pelit tuottaisivat voittoa. Ajatellaan vaikkapa että hyvin myynyt peli tarkoittaa konsoleilla noin 5 miljoonaa per alusta, 5 miljoonaa kpl tarkoittaisi että joka viides Kinectin omistaja olisi ostanut kyseisen pelin. Vertauksena vaikkapa erittäin hyvin myynyt Halo 3, jonka on ostanut joka kymmenes Xboxin ostanut. Joten samoilla suhdeluvuilla erittäin hyvä Kinect peli yltäisi noin 2.6 miljoonan kappaleen myyntiin, joka kyllä tuottaisi voittoa mutta liian vähän jotta kaikki ne muut tappiolliset pelit saataisiin yhdellä menestysartikkelilla katettua (esimerkiksi Activisionille ei ole maailmanloppu jos pari peliä tekee tappioo, kunhan COD myy tarpeeksi hyvin ja pitää kassan vihreällä).
Juuri tuosta syystä Sonyn kameraa innovatiivisesti käyttäviä pelejä ei tulla kehittämään, koska se on hukkaan heitettyä rahaa. Sonyn omat studiot varmastikin ottavat kameran huomioon, mutta tuskin mitään erikoisia innovaatioita peleihin kehitetään kameraa varten, koska suurin osa pelin ostaneista jäisi niiden ulkopuolelle.
Noi lukemat 126kpl ja 150kpl on hiukan harhaanjohtavia, koska monet niistä on väkisin päälleliimattuja vaihtoehtoisia ohjaustapoja ja iso osa konsolivalmistajien joko ostamia tai suostuttelemia lisäominaisuuksia, jotta kamerat myisivät.

Sonylla hallussa tämän kehitysversio, mutta tukea eivät uskalla vielä luvata PS4:lta.

PlayStation 4's Shuhei Yoshida on Oculus Rift: We have dev kits, 'I love it'
Tottakai heillä on sellainen, kuka pelialan yhtiö ei ostaisi 300 dollaria maksavan dev kitin potentiaalisesta vallankumouslaitteesta, ei Sonynkaan budjetti sentään niin kireä ole. Sama dev kit on melko varmaan jokaisessa lähellekään kiinnostavassa pelistudiossa ja pelimedian toimituksessa. Hallussaolosta on vielä pitkä matka implementointiin. Joku voisi luulla että tottakai Sony ja Microsoft avosylin ottavat vastaan Oculuksen, mutta noiden yrityksien ensimmäinen kysymys on: Kuinka paljon me tienataan sillä että annamme tuen sille!

Ja muistetaan, että Oculus ja Omni ovat vielä toistaiseksi uutta tegnologiaa ja sen vuoksi kalliita. Mutta tulevaisuudesta puhuessa pitää muistaa, että tulevaisuudelle voidaan tarkoittaa aikaa 10 vuoden päästä, jolloin kyseinen tegnologia on/voi olla huomattavasti halvempaa.
No käyttökommenttien mukaan edes 1080p näytöt eivät vielä riitä (dev kitissä on vissiin 720p näytöt), vaan edelleen ihmissilmä näkee pikseliverkon ja se häiritsee pahasti pitkäaikaisessa käytössä sen jälkeen kun ensimmäinen wow-efekti on mennyt ohi. Pikselitiheyttä täytyy siis edelleen nostaa, mutta jotkut retina-tason tason näytöt eivät ole halpoja. Oculuksen pitäisi painaa hinta sinne 100-150 dollarin/euron pintaan jottei vempele jää vain hempeäksi muistoksi historian kirjoissa, mutta Retina näytöillä tuo hinta on vain unelma.
10 vuoden päästä nykyinen teknologia on huomattavasti halvempaa, mutta kukaan ei osta sitä 10 vuoden päästä. Vertailun vuoksi tässä on 10 vuotta sitten eniten myynyt kännykkä: http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/nokia/no3100_00.jpg Ostaisitko tuon nyt?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

10 vuoden päästä nykyinen teknologia on huomattavasti halvempaa, mutta kukaan ei osta sitä 10 vuoden päästä. Vertailun vuoksi tässä on 10 vuotta sitten eniten myynyt kännykkä: http://cdn2.gsmarena.com/vv/pics/nokia/no3100_00.jpg Ostaisitko tuon nyt?

Niinhän se on, mutta puhut edelleen kännykällä? Ekat kännykätkin olivat isoja ja kömpelöitä ja kalliita, mutta ajan saatossa niistä tuli suositumpia ja halvempia. Sama voi sanoa myös blue ray soittimista ja televisioista ja melkein aivan kaikesta teknologiasta. Ei välttämättä 10 vuoden päästä osteta tätä ekaa mallia, mutta silti voi olla edelleen oculus rift mark 2, mutta kehittyneenpänä ja halvempana mallina kun komponenttien hinnat halpenee. Periaatteessa sama laite mutta kehittyneempi ehkä tai vain halvempi. Eihän pleikka 2 kehittynyt suuresti elinaikanaan mutta kyllä se meni vaan kaupaksi koko ajan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niinhän se on, mutta puhut edelleen kännykällä? Ekat kännykätkin olivat isoja ja kömpelöitä ja kalliita, mutta ajan saatossa niistä tuli suositumpia ja halvempia. Sama voi sanoa myös blue ray soittimista ja televisioista ja melkein aivan kaikesta teknologiasta. Ei välttämättä 10 vuoden päästä osteta tätä ekaa mallia, mutta silti voi olla edelleen oculus rift mark 2, mutta kehittyneenpänä ja halvempana mallina kun komponenttien hinnat halpenee. Periaatteessa sama laite mutta kehittyneempi ehkä tai vain halvempi. Eihän pleikka 2 kehittynyt suuresti elinaikanaan mutta kyllä se meni vaan kaupaksi koko ajan.
Olet oikeassa, mutta Oculus ei ole 10 vuoden päästä yrittämässä. Jos he eivät onnistu nyt, niin noin pienen ja yhden tuotteen yrityksen rahoittajat eivät ole niin pitkäpinnaisia. Tunnetuin vanhoista yrittäjistä on varmaankin Nintendon Virtual Boy: Virtual Boy - Wikipedia, the free encyclopedia Ja noin kolme sivua alaspäin rullaten löytyy historiasta 26 muuta VR -valmistajaa: Head-mounted display - Wikipedia, the free encyclopedia

Tähän väliin on pakko todeta että teknologiassa viidenkin vuoden päähän on aika mahdoton koittaa ennustaa. Mutta vielä vaikeampi on ennustaa kuluttajien käyttäytymistä. Niin meni kaupaksi Wii vaikka graafinen suorituskyky oli kaukana saman sukupolven muista yrittäjistä. Mä ny kuitenkin ennustan että Oculus tarvii halvan hinnan (100-150e) ja ehkä konsolien tuen. Ongelmana on etten usko alhaiseen hintaan (vaikka käyttäisivät 1080p ruutuja) ja konsolien tuki vaikuttaa vaikealta (se nostaisi laitteen hintaa edelleen).

Mutta, vaikka Oculus ei nyt onnistuisi, se vain menee epäonnistujien listan jatkoksi ja myöhemmin tulee taas uusi yrittäjä joka taas sanoo ettei teknologia ollut aikaisemmin valmis (kuten on varmaankin ihan jokainen VR headsetin rakentaja aikoinaan sanonut). Ellei sitten mennä suoraan aivoimplantteihin ja pudoteta koko päähän puettava möhkäle kokonaan pois.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kinect ei ole kiinnostanut itseäni missään vaiheessa, paitsi tietenkin sen potentiaalisessa mielessä. Mutta ei toteutunut xbox360 enkä usko että nytkään.

Niinpä. Kauanko sitä Kinectiä nyt on katseltu? Kolme vuotta? Sitä ennen devaajat varmaan tiesivät sen olemassaolosta jonkin aikaa, mutta vaikka eivät olisi tienneet, niin kolmisen vuotta kuitenkin on ollut aikaa keksiä asioita, joita sillä voi tehdä. Tässä ajassa on nähty Dance Central ja... mitä muuta?

Kinectin suhteen voisi olla vähän optimistisempi, jos tuon kolmen vuoden aikana olisi nähty yrityksiä, jotka ovat kilpistyneet sellaisiin teknisiin heikkouksiin, jotka on korjattu Kinect 2.0:ssa. Esimerkkejä tästä ei kuitenkaan ole. Lähimmäs on ehkä päässyt Steel Battallion, mutta vaikka siinä kaikki kontrollit olisivat toimineen niin kuin elokuvissa, niin olisiko se ollut pelinä mitään sellaista, mitä ei olisi voinut toteuttaa vähintään yhtä hyvin ohjaimella?

Onko immersio todella kiinni sormenliikkeiden tai pulssin tunnistamisesta? Väitän että ei. Mä uskon vahvasti, että hyvä peli Kinectille tulee samoihin aikoihin kuin hyvä valomiekkapeli Wiille. Sehän oli ensimmäinen asia, mitä ihmisille tuli Wiimotesta mieleen, ja sitä on odotettu jostain vuodesta 2005.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Juuri tuosta syystä Sonyn kameraa innovatiivisesti käyttäviä pelejä ei tulla kehittämään, koska se on hukkaan heitettyä rahaa. Sonyn omat studiot varmastikin ottavat kameran huomioon, mutta tuskin mitään erikoisia innovaatioita peleihin kehitetään kameraa varten, koska suurin osa pelin ostaneista jäisi niiden ulkopuolelle.

Päinvastoin täällä on kovat odotukset indiekehittäjien panostuksista Move -kamerapeleihin, tai peleihin joissa kameralla on oma roolinsa padin lisänä. Vapaa luovuus ja matala julkaisukynnys Storen kautta tuovat varmasti uutta puhtia tähän jo hiukan väljähtyneeseen genreen. Nyt siellä voi kuka tahansa muutaman koodarin hikipaja tuoda sen odotetun online-pingiksen.

Nyt alkuvaiheessa kameraa ei paketista löydy, mutta jatkossa voivat hyvin sen kääriä vakiovarusteeksi. Mikä estää käyttämästä myös vanhaa PSEYE:ä, kun kerran patukatkin toimivat? Valmista pohjaa on käytännössä jo se parikymmentämiljoonaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

24 miljoonaa on aivan liian pieni asennuskanta jotta AAA luokan pelit tuottaisivat voittoa.
Tämähän voi pitää paikkaansa joidenkin tai jopa useimpien nykypelien kanssa, mutta ei kai tuota voida universaalina totuutena pitää. Miksi kukaan kehittäisi AAA-pelejä konsolin julkaisuun? Näitä kehityskustannuksiahan halutaan PS4/X1-sukupolvessa nimenomaan painaa alaspäin, sillä nykytilanne vaikuttaa kestämättömältä. Joten sikälikin tilanne voi olla erilainen tulevaisuudessa. Lisäksi olen samaa mieltä kuin Lebe80 tuossa äskettäin siinä, ettei näiden liikkeentunnistuspelien tarvitse olla välttämättä edes täysihintaisia pelejä. Parhaimpiin liikkeentunnistuspeleihin kuuluu mielestäni edelleen Wii Sports. Se on yksinkertainen ja hauska eikä todellakaan mikään AAA-titteli. Samanlaista pitäisi saada Kinectille.

Tuosta pelien lukumäärästä olen muuten ihan samaa mieltä, usein Kinect/Move on ollut vain päälleliimattu ominaisuus. Tuosta pitäisikin saada esille vain ne 'oikeat' liikkeentunnistuspelit.

Onko immersio todella kiinni sormenliikkeiden tai pulssin tunnistamisesta? Väitän että ei. Mä uskon vahvasti, että hyvä peli Kinectille tulee samoihin aikoihin kuin hyvä valomiekkapeli Wiille. Sehän oli ensimmäinen asia, mitä ihmisille tuli Wiimotesta mieleen, ja sitä on odotettu jostain vuodesta 2005.
Minä niin mielelläni näkisin vaikkapa sen toimivan valomiekkapelin Kinectille, mutta jotain tekniikan rajoituksista kertonee se, ettei Ryse ole enää Kinect-yksinoikeus. Ehkä se suurin haaste on siinä, että nykyisellään liikkeentunnistuksesta puuttuu pädinkin tarjoama haptinen palaute. Kaikenlaisia yritelmiä ilmeisesti on vireillä, mutta näissähän mennee vuosikausia ennen kuin jotain konkreettista voidaan odottaa. Ohessa yksi esimerkki (kohdasta 44 s):

[video=youtube;JAFhkdGtHck]http://www.youtube.com/watch?v=JAFhkdGtHck&t=44s[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämähän voi pitää paikkaansa joidenkin tai jopa useimpien nykypelien kanssa, mutta ei kai tuota voida universaalina totuutena pitää. Miksi kukaan kehittäisi AAA-pelejä konsolin julkaisuun? Näitä kehityskustannuksiahan halutaan PS4/X1-sukupolvessa nimenomaan painaa alaspäin, sillä nykytilanne vaikuttaa kestämättömältä. Joten sikälikin tilanne voi olla erilainen tulevaisuudessa. Lisäksi olen samaa mieltä kuin Lebe80 tuossa äskettäin siinä, ettei näiden liikkeentunnistuspelien tarvitse olla välttämättä edes täysihintaisia pelejä. Parhaimpiin liikkeentunnistuspeleihin kuuluu mielestäni edelleen Wii Sports. Se on yksinkertainen ja hauska eikä todellakaan mikään AAA-titteli. Samanlaista pitäisi saada Kinectille.
No niitä pikkupelejä itsekin toivoisin, mutta yleisestihän ajatellaan että pikkupelien takia tehty liiketunnistussysteemi on vähän gimmicky ja varsinaiseen läpilyöntiin tarvitaan todellinen käytännöllisyys isommissa projekteissa. Ja en tarkoita että koko peli olisi vain Kinect-ohjattu, uskon edelleen siihen että optimi kombinaatio parhaaseen ohjausmetodiin olisi yhdistelmä pädiä ja Kinectiä, toteutettuna siten että liikeohjausta käytetään vain silloin kun se on luonnollista, eikä vain päälleliimattua. En nyt muutaman minuutin miettimisellä osaa sanoa mitään esimerkkiä miten se toimisi, mutta sitä varten meillä on pelikehittäjät, toivon että he tuottavat meille hienoja AHAA-hetkiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä alkaneen sukupolven konsolisodan voitto taitaa sittenkin mennä Microsoftille. Sieltä on tulossa sellainen laite, jonka tontille kilpailijoiden vehkeet eivät kerta kaikkiaan taivu!!1

As the owner of a small business, you find great value in your computer and your phone. Between the two of them you are prepped for presentations, up to date on your appointments and able to create documents with relative ease.

However, let me throw another device into that mix: The Xbox One.

What is being positioned as an excellent entertainment device can be just as enticing for you and your small business. In fact, it's entirely justifiable to make the Xbox One a business expense. The Xbox One, priced at $499, is an affordable option for small business owners, as there are many features built into the console that could help it rival even the most modest of video conferencing and networking platforms.

The app story of Xbox One has yet to be written, therefore it is entirely possible to find apps down the road that could be of benefit for you and your business. With the processing power, snap mode, and connection to a large screen, that the Xbox One has, this device is capable of going from the 'break room' to the 'board room'.

http://smallbusiness.support.microsoft.com/en-us/gp/MVPPost?PostId=11&showheader=0&showfooter=0&frame=-2033448541

Microsoftin innovatiivisin joukko taitaa sittenkin olla markkinointiosasto.
 
Ylös Bottom