Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption [PS3 Hype ja hankintahöpönlöpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Verkkokauppa.com, Ahvenanmaan varasto:
"Red Dead Redemption - Standard PS3-peli.
Alustava julkaisu 21.5.2010, jolloin saadaan pieni määrä. Lisää arviolta 28.5."

Itse tilasin verkkiksestä 28.3 normiversion, mutta tilauksesta kun kävin nyt tutkimassa niin se on muuttunut LE:ksi, jonka julkkari on "Alustava julkaisu 21-28.5.2010."
Saa nyt nähä mitä ne sieltä pistää tulemaan tähän suuntaan...

e: noh, onneksi koulu päättyy perjantaina klo 11.00, joten jos ei kusti ole polkenut tarpeeksi nopeasti/verkkokauppasta tilannut liian myöhään, niin ehtii käydä gigantit ym. läpi ja toivoa parasta. (pakko saada julkkariks, LE:llä ei niin väliä)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Pitäsköhän tässä nyt tilata VPD:stä vai Verkkokaupasta vai mistä :confused:

Peli on pakko saada julkkariksi, Limited Editionista en välitä tai oikeestaan en edes halua sitä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Heh, joo, ei mullekaan niin väliä saako hyppysiin LE:n vai normin, pakko se on kuitenkin julkkarina kantaa kotiin, muutenhan tässä pää räjähtää.:D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mitä tämä taiteenlaji olisi ilman saapasvaltion panosta? Tässä italialainen videoarvostelu PS3-versioista. Alun jauhannan jälkeen esillä pelkästään pelikuvaa: Video Red Dead Redemption - Videorecensione per PlayStation 3 - versione bassa risoluzione pagina 1 di 1 | Multiplayer.it


Antoivat 9,6. Aivan kuten saksalaisilla, myös italialaisille löytyy lokalisointi tekstityksen muodossa. Minipeleistä löytyy, uusia oli toi kärryajelu ja kädenvääntö. Myös korttipelistä näkyy pätkä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Ainoat asiat mitkä estää peliä olemasta kaikkien aikojen paras peli ylipäätään:

- Miksi auto-aim on ylipäänsä olemassa? Jäänne jostain GTA3 ajoilta!

- Jos korttia ei voi pelata Free Roamissa niin voi paska. Tässä ote yhestä arvostelusta:

RDR’s multiplayer takes its cue from GTA4’s in that the main “lobby” (aka Free Roam) is the entire game world, minus all of the side-quests and mini-games.

Taas on ilmestynyt YouTubeen uusi arvostelu, saattaa sisältää pientä spoileria pelin alkumetreiltä:
YouTube - Red Dead Redemption Video Review :)

Olis muuten hienoa jos tähän saataisiin suomenkieliset tekstit :D Harvemmin niitä missään näkee mutta jos Rockstar on käyttänyt ylimääräisen kehitysajan mm. tähän. Tosin en välttämättä edes käyttäisi niitä.

Peli näyttää kaikissa off-screen videoissakin ihan pirun hyvältä graafisesti GTA IV:hen verrattuna.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mitä merkitystä sil auto-aimillä on? monelle se on todella hyvä et se on, toiset jotka sitä ei halua ni ei käytä, niin helppoa...

mut mites toi hevosen selästä ampuminen on oikeen toteutettu? ku kääntyy esim taaksepäin ampumaan ni tuntuu et hevonen menee esim tietäpitkin itekseen? sit joku puhu jostain hevosen "vakionopeudensäätimsestä", tarkoittaen mitä ja miksi semmonen edes on?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

...

- Miksi auto-aim on ylipäänsä olemassa? Jäänne jostain GTA3 ajoilta!

...

Auto-aimin saa kytkettyä kokonaan pois, joten ei siitäkään tarvitse alkaa kitisemään.

Ja toinen juttu sitten, että GTA IV:ssäkin tähtääminen vapaalla kädellä oli melko tönkköä ja hidasta. Siksi siinäkin tuo auto-aim toimi paremmin, etenkin nettipelissä. Tosin pelasin sitäkin aina monesti ilman auto-aimia. Yksinpelissä käytin auto-aimia ehkä vain n. 65 % tilanteista, muuten vapaalla.

Red Dead Redemptionin aion mennä heti läpi ilman minkäänlaista auto-aimia. Mietityttää vaan tosin, että meneeköhän kaikki hienot tilanteet sitten ohi. Miten onnistuu vaikka köyden ampuminen vapaasti tähtäämällä (esim. kun jotain tyyppiä vedetään hevosen perässä... hyvä sit ku ei osukkaan, niin koko tilaisuus meni ohi - auto-aimissa varmaan tähtäin menee suoraan köyteen).
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

mut mites toi hevosen selästä ampuminen on oikeen toteutettu?

Toisella tatilla ohjataan hevosta ja toisella tähdätään, simple as that...? Vakionopeudensäätimellä luultavasti tarkoitti autojen "cruisea" eli auto kulkee tiettyä nopeutta itsestään, ei tarvi painaa kaasua. Sama juttu pelin hevosella.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Toisella tatilla ohjataan hevosta ja toisella tähdätään, simple as that...? Vakionopeudensäätimellä luultavasti tarkoitti autojen "cruisea" eli auto kulkee tiettyä nopeutta itsestään, ei tarvi painaa kaasua. Sama juttu pelin hevosella.

joo tiedän kyl mikä cruise on, mut mitä ihmettä täs semmosel tekee :S

ja siis ku kattelin striimejä viikonloppuna ni oli lukuisia tilanteita joissa äijä katsoi taakseen noin 200-300m ja kokoajan tuli mutkaa vastaan eikä se voinu mitenkään nähdä sitä, ja heppa kulki keskel tietä, niin epäilen vahvasti et se ite sitä "ohjasti", et liittyykö toi siihen "cruiseen" jotenkin, et heppa tajuaa mennä ite tietä pitkin ilman kääntämättä
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mulle ainakin olis luonnollista että hevosen ohjaaminen tapahtuisi vasemmalla tatilla, oikealla liikuteltaisiin kameraa. Sitten kun haluaisi tähdätä niin painaisi L1/L2 jolloin vasemmalla tatilla liikuteltaisiin tähtäystä hevosen sijaan. Mutta tää oli vaan tällänen oma arvaus.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

j...

ja siis ku kattelin striimejä viikonloppuna ni oli lukuisia tilanteita joissa äijä katsoi taakseen noin 200-300m ja kokoajan tuli mutkaa vastaan eikä se voinu mitenkään nähdä sitä, ja heppa kulki keskel tietä, niin epäilen vahvasti et se ite sitä "ohjasti", et liittyykö toi siihen "cruiseen" jotenkin, et heppa tajuaa mennä ite tietä pitkin ilman kääntämättä

Mitä luulet jos oikeassa elämässä ratsastat hevosella tietä pitkin, ja käännyt katsomaan taakses, niin eiköhän se heppa osaa ihan itekkin jatkaa sitä tietä eteenpäin, eikä vaan ala mennä suoraan päin pöpelikköä...


Mulle ainakin olis luonnollista että hevosen ohjaaminen tapahtuisi vasemmalla tatilla, oikealla liikuteltaisiin kameraa. Sitten kun haluaisi tähdätä niin painaisi L1/L2 jolloin vasemmalla tatilla liikuteltaisiin tähtäystä hevosen sijaan. Mutta tää oli vaan tällänen oma arvaus.

Siis tähtääminen tietenkin joka pelissä tapahtuu oikeasta analogitapista. Varmaan hevosta ohjataan vasemmasta tapista, oikealle liikutellaan kameraa... Sitten kun painaa L2:n (vai L1:n?) pohjaan eli alkaa tähtäämään, niin sitten varmaan hevonen jatkaa sillä samalla edellisellä nopeudella (joka oli ennen tähtäystä) eli vasenta tappia ei enää tarvii välttämättä painaa eteenpäin, mutta siitä tietenkin voi edelleen käännellä hevosen suuntaa, ja oikeasta tapista sitten luonnollisesti tähdätään.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Hyvä, että on optio valita, haluaako auto-aimia vai ei. Ei tule edes kiusausta käyttää auto-aimia yksinpelin puolella.

Auto-aimilla pelailu GTA IV:ssä oli täysin aivovapaata tissuttelua. Nappi pohjaan, pari laukausta, tatin näpäytys vasemmalla tai oikealla ja taas pari laukausta. Ei tarvinnut itse paljon miettiä ja vaikeimmistakin tilanteista selviytyi vaivatta.

Onneksi siis tarjoavat vaihtoehtoja, jolloin jokainen saa pelata haluamallaan tavalla. Auto-aimittomuudesta palkitseminen moninpelin puolella on kyllä jees!

Mitä luulet jos oikeassa elämässä ratsastat hevosella tietä pitkin, ja käännyt katsomaan taakses, niin eiköhän se heppa osaa ihan itekkin jatkaa sitä tietä eteenpäin, eikä vaan ala mennä suoraan päin pöpelikköä...

Mitäpä jos tienä on neliökilometreittäin aakeeta laakeeta preeriaa? :)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

GotY

Toki tämä ei ole nauramisen aihe, mutta itse kyllä nauroin. Nauroin paljon.
Ja vielä Achievement/Trophy :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

GotY

Toki tämä ei ole nauramisen aihe, mutta itse kyllä nauroin. Nauroin paljon.
Ja vielä Achievement/Trophy :D

Heh, olihan tuo kyllä aika hauska juttu. Ei siis sillä, että olisi mukavaa heitellä sidottuja nunnia junaraiteelle odottamaan seuraavaa veturia... :D Mutta aika "hyvin" tehty, että noinkin pelissä pystyy tekemään. Semmonen vois olla aika kova juttu kans, että jos esim. sattuu oikein v-mäinen seriffi vastaan, niin ei muuta kuin sheriffi hevosen selkään ja käy vaikka syöttämässä karhuille.... (Kai tässä niinkin pystyy tehdä... :p)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

GotY

Toki tämä ei ole nauramisen aihe, mutta itse kyllä nauroin. Nauroin paljon.
Ja vielä Achievement/Trophy :D

Ziisus toi pollehan ravaa tuhatta ja sataa!! Nii siit auto-aimista viel, et ku sehän katoaa hiljalleen vaikeustason myötä, ni onks se peli muuten vaikeempi vaikeemmalla vaikeustasolla, vai onko toi auto-aim ainoa asia mikä muuttuu vaikeustason myötä. Meinaan vaan, et en haluais sen häiritsevän mun peliä, mut en mä silti haluais vetää mitää super vaikeeta yksinpeliäkään, ku sillon siitä ei nauti vaan siitä tulee äkkiä pakkopullaa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

GotY

Toki tämä ei ole nauramisen aihe, mutta itse kyllä nauroin. Nauroin paljon.
Ja vielä Achievement/Trophy :D

Nyt repes perse :D Vielä parempi olis ollut kun olis ensin käyttänyt tuon nunnan (?) jossain järvessä ja vienyt sitten märkänä johonki ilotaloon.

Auto-aimilla pelailu GTA IV:ssä oli täysin aivovapaata tissuttelua. Nappi pohjaan, pari laukausta, tatin näpäytys vasemmalla tai oikealla ja taas pari laukausta. Ei tarvinnut itse paljon miettiä ja vaikeimmistakin tilanteista selviytyi vaivatta.

Kaikista sekopäisintä GTA IV:ssä oli pelisuunnittelun kannalta kuitenkin se, että nettipelissä ei voinut valita pelihuonetta jossa EI olisi autoaimia käytössä. Jos siis halusi kokeilla taitojaan ja tarkkuuttaan netissä niin täytyi kokeilla liittyä peliin joku 10 kertaa ennenkuin nappasi. Tässähän on omat playlistinsä. Eikä pelissä muutenkaan ollut minkäänlaista ranking-systeemiä kun taas tässä aloitetaan aasilla, jne... mutta se ei taas liity tähän :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Vaikeusastetta ei pelissä pysty muuttamaan ja tietääkseni Aim asetus ei vaikuta muuhun kuin tähtäykseen
 
Ylös Bottom