Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Mitäs tuolla jossain face ryhmässä oli puhetta, että pelkästään ratille suunniteltu tää? Kannattaako pelkän ohjaimen omistavan sitte ees hankkia, pysyykö ollenkaan muitten perässä? Hyvin kai ainaki demo toimi ohjaimella. Tosin stage 6 ekassa kisassa kääntyminen aika mahottomaks tehty..

Pädillä oli erittäinkin helppo ajaa. Ongelmia tuli siinä, että tietyissä tilanteissa auto ei käyttäytynyt kuten odotti. Välillä tuli yks kaks pitoa ilman syytä, eikä sitä pystynyt enää mitenkään vastaohjauksella paikkaamaan. Välillä taas hitaissa vauhdeissa liukui ihan ihmeellisesti ja jollain toisella autolla mentiin kiskoilla.
 
Gran Turismo Sport [Hype]

Onko ollut mitään huhuja että tähän olis tulossa päivitys mikä tekis tästä pelistä sen Gran Turismon? Olis täyden kympin peli jos tulis ne autojen viritykset ja uramoodi. Itseä nettipeli kiinnostaa vähemmän kun kilo paskaa [emoji4]
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Kokeilin eilen nopeasti ja on tämä parempi kuin odotin, mutta en silti lämmennyt. Autot käyttäytyvät jotenkin oudosti, kaikki vaan puskee hitosti, kun pito lähtee ja sitä on vaikea ennakoida. AI on ihan pujottelukeppinä radalla ja yksinpeli muutenkin niin torso, että ei tämän hankintaa puolla oikein mikään seikka.

Pelasin perään Pcars2 ja kyllä se tuntuu vaan niin paljon paremmalta. Auto on paljon eläväisempi ja tuntuu kaikin puolin enemmän siltä, että paiskaa mutkaan 1500kg renkailla liikkuvaa rautaa. On siinäkin miinuspuolensa, mutta kokonaisuutena se on minusta varsin kelpo peli ja iso kehitysaskel ensimmäisestä. Graafisesti tosin valitettavan epätasainen vanhalla plösöllä, mutta jätän tämän OT:n tässä ketjussa tähän.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Onko ollut mitään huhuja että tähän olis tulossa päivitys mikä tekis tästä pelistä sen Gran Turismon? Olis täyden kympin peli jos tulis ne autojen viritykset ja uramoodi. Itseä nettipeli kiinnostaa vähemmän kun kilo paskaa [emoji4]
Ei ole. Siellä eletään jossain harhaisessa kuvitelmassa, että kaikkia kiinnostaa joku e-sports. Tuntuu käsittämättömältä, että kaikkien vuosien jälkeen mitään oikeaa uramoodia ei saatu kasattua. Virittelyn pois jättämisen ymmärrän, se nyt pilasi ne aiemmatkin pelit, mutta tuollainen haasteisiin pilkottu yksinpeli on yllättävän raju täyskäännös.

Ja silti niitä autoja pitää lukita ajamalla. Ihan uskomattomia ratkaisuja japanin pojilta. Muutenkin tosi steriili esitys jotenkin. Ei välity sellaista intohimoa ja kiimaa, mitä autopelistä mielestäni pitäisi. Valikoiden äänet, hud ajossa jne.. kaikki niin kliinistä ja hajutonta.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Minusta kiima ja intohimo välittyy. Nämä on niitä makuasioita. Jonkun mielestä Forza 7 on tunnelmallinen ja autourheilun fiilistä pursuava...

Ymmärrän myös onlineen kallistumisen kun sitä muutamaan otteeseen ajelin. Vielä kun jonkunlaisia cuppeja olisi tuossa verkon Sportissa niin offline-yksinpeliä en kaipaisi yhtään.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Nyt kolme päivää demoa takana ja täytyy sanoa että pidän erittäin paljon. Pädillä pistelen menemään ja kaikista yhteysongelmista huolimatta vahvasti menee ostoon heti julkaisussa.
GT3 tuli joskus aikoinaan ajettua se 100% täyteen ja 4 & 5 versiota sitten taas huomattavasti vähemmän. Kolmen päivän jälkeen fiilis on se että tätä on vain pakko saada lisää :)

30 online kisaa takana ja mietteitä siitä:
Aika-ajoissa päädyin yleensä viiden parhaan joukkoon ja pari paaluakin onnistuin pädillä vetämään, näin vanhana ja vähän viimeaikoina ajopelejä pelanneena hieman yllätti tuo taso nopeudessa, olisin uskonut että olisin jossain viimeisillä sijoilla.
Itse kisoissa paras sijoitus oli toinen ja yleensä päädyin sitten jämäsijoille 10+ seuraavista syistä johtuen.

Tuntuu siltä että kanssapelaajat yleensä vahingossa puskee oman kiesin ulos radalta kun yrittävät ohittaa sisäkautta, ajavat siis mutkaan liian lujaa ja eivät jätä itselleni ajolinjaa vaan tulee kylkeen. Tästä taas seuraa se että kun itse ajaudut ulos joko spinnaat tai saat 10 sekunnin sakon, ja se kisa on sitten siltä osin selvä. Toki voit yrittää päästää innokkaan ohittajan suosiolla ohi, mutta kun takapuskurissa roikkuu kolmas pelaaja se törmää takaspoileriin ja sama homma edessä. Oma taktiikka onkin se että ajan rauhallisesti ja vältän ohitustilanteita missä on enemmän kuin kaksi pelaajaa tulossa mutkaan samaan aikaan. Kaikesta huolimatta kaikenlainen sikailu oli hyvin vähäistä, olisiko alle viisi kertaa noissa kisoissa joku tahallaan tehnyt jotakin typerää. Kaiken kaikkiaan Sport tila saa veren kiertämään ja adrealiini virtaa suonissa, helposti huomaan puristavani ohjainta siten että kisan lopussa kädet ovat aivan puuduksissa :) Hölmöintä hommaa oli Sport puolella Tokion kaupunki ränni yli 350km/h kulkevilla kieseillä, hirvittävää romurallia ja taidan jättää nämä skabat suosiolla väliin jatkossa.

Ura modi (lisenssit, haasteet ja rata-opetukset jne)
Tästä pelasin kaiken mitä oli saatavilla, kivaa hommaa yrittää parantaa omaa sektori-aikaa ja eri eventtejä näyttäisi olevan paljon vielä lisää lukittuna. Frendilistan näkyvissä olevat top-ajat oli myös kiva yllätys.
Ratahaasteista parasta oli 30 kierroksen endurance. Oli kyllä melkoinen kokemus ja kaikkien spinnailujen ja penaltien jälkeen päädyin toiseksi 5s voittajasta, en viitsinyt enää uudelleen yrittää "kullittaa" kun nämä saavutukset ei ilmeisesti siirry kokoversioon.

Jotkut itkevät tuosta uudesta ajomallinnuksesta, mutta itselle se nyt on aivan sama onko tämä nyt realistista autoilua vai ei, homma oli hauskaa ja pienen totuttelun jälkeen auton kuin auton sai kyllä pysymään lapasessa.
Kaiken kaikkiaan sieltä on tulossa muuttunut GT, itse en jää kaipaamaan isompaa-uramoodia, järjetöntä määrää autoja tai ratoja. Kun homma toimii se vain toimii, ja kisat tässä on se suola mikä itseä janottaa lisää pelaamaan.

PS. Minut saa lisäillä kaverilistalle jos "aikuismainen" rata-autoilu kiinnostaa GT Sportin merkeissä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Mitä asetuksia te pädillä ajavat "tykkääjät" laitatte ohjainasetuksiin?? Miten onnistutte korjaamaan nuo luistot? (ottakaa se bmw m4 vaikka sieltä, ensin niillä renkailla mitä tarjotaan ja heittäkää pari mutkaa luisussa jne, auton äärirajojen kokeilua..)
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Mitä asetuksia te pädillä ajavat "tykkääjät" laitatte ohjainasetuksiin?? Miten onnistutte korjaamaan nuo luistot? (ottakaa se bmw m4 vaikka sieltä, ensin niillä renkailla mitä tarjotaan ja heittäkää pari mutkaa luisussa jne, auton äärirajojen kokeilua..)
Kokeile ottaa "auto counter steering" valikoista pois, ohjaus padilla sen jälkeen responsiivisempi ja perän heittojakin saa tiettyyn rajaan korjattua.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Mitä asetuksia te pädillä ajavat "tykkääjät" laitatte ohjainasetuksiin?? Miten onnistutte korjaamaan nuo luistot? (ottakaa se bmw m4 vaikka sieltä, ensin niillä renkailla mitä tarjotaan ja heittäkää pari mutkaa luisussa jne, auton äärirajojen kokeilua..)

Ajoavut nyt pääsääntöisesti pois kokonaan, joissakin hirmu-autoissa laitan luistonestoa pykälän päälle kun lähtee perä muuten irti liian helposti. Lisä-asetuksista sitten ohjaimen herkkyys taso 3 tai 4, en ole vielä ihan varma kumpi toimii itselle parhaiten.

Itse kun ajan niin huomaan että tässä on ensiarvoisen tärkeää ettei kaasua runttaa mutkissa pohjaan vaan pintakaasulla "haistellaan" tilanne missä pito on juuri ja juuri hallittavissa ja vasta mutkasta kun on selvitty kaasu täysille.
Vaatii hieman totuttelua tuommoinen liipasimen herkkä pitäminen tietyssä asennossa, mutta mahdollista se toki on. Tsemppiä, kyllä se oma referenssi sieltä löytyy kun asetuksia säätele.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

..

Itse kun ajan niin huomaan että tässä on ensiarvoisen tärkeää ettei kaasua runttaa mutkissa pohjaan vaan pintakaasulla "haistellaan" tilanne missä pito on juuri ja juuri hallittavissa ja vasta mutkasta kun on selvitty kaasu täysille.
Vaatii hieman totuttelua tuommoinen liipasimen herkkä pitäminen tietyssä asennossa, mutta mahdollista se toki on. Tsemppiä, kyllä se oma referenssi sieltä löytyy kun asetuksia säätele.

Ja tämä on muun muassa se asia, mikä miellyttää ekan betan jälkeen. Siinä vaihtelivat fysiikan vaativuutta: alussa oli esim. GT3-auto herkkä pyörähtämään mutta muuttivat helpommaksi, mikä aiheutti porua. Sitten palauttivat taas hieman paremmaksi lopussa.
Harmillisen vähälle jäi demo mutta kohtahan se starttaa. Positiivinen kuva jäi, vaikka hieman serveriyhteydet pätki välillä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Kokeilinpa huvikseni itsekin kapulalla pelailla. Ei siitä kyllä tule yhtään mitään, ihan mahdotonta ajaa kun tuntuu että tatti jää päälle ja vastaohjaukset kertaantuvat pihalle samantien. Kyllä tämä peli on ratteja varten, ja ainakin tuolla t300:lla on silkkaa nautintoa, Gran Turismoksi. Onhan tämä maailman realistisin ajosimulaattori sentään:D
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Sit meni viimenenkin moti hommata peli.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-12-lewis-hamilton-is-starring-in-gran-turismo-sport

Ei kiinnosta alkaa Hamiltonin lätinöitä kuuntelee [emoji23]

Ei tämä varsinaisesti tarvinnut enää yhtään naulaa arkkuun GT sportin kohdalla, mutta taas tuli yksi lisää. Tuollakin rahalla olisi voinut palkata vaikka tiimin ajofysiikkakoodareita mutta eiköhän johdon prioriteetit ole jo tulleet selväksi.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Vieläkö näitä Hamiltoneita riittää:rolleyes:

[video=youtube;0GQCHE_2MMM]https://www.youtube.com/watch?v=0GQCHE_2MMM[/video]
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Harmi kun ratingit ei säily. Sain ajeltua B/C ja mielellään jatkaisi tuosta. Alkoi olla kisoissa hymy herkässä kun kaikki osasi tuolla tasolla jo ajaa, suurin osa tietysti paremmin kuin minä [emoji3]

Kallis paukku tämä kun pitää samalla uusia PS Plus. Toista sataa uppoaa heti kättelyssä.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Pistäkääs nyt enemmän kommenttia nettipelistä, kun kaikesta muusta porukka kaikkialla puhuu, mutta ei itse pelin ”ainoasta” pelimuodosta..

Itse kun totesin jo alkumetreillä, ettei tämä ole mulle, niin miten muilla on tuo nettipelaaminen sujunut.

Olen nyt nimittäin YouTubesta katsellut muutamien pelailua ja olen pistänyt pari juttua merkille, mitkä haittaisi minua.

1: Ensinnäkin itse haluaisin vain pelailla, mutta ainakin näissä mitä katselin, niin oli aikamoista odottelua joka välissä. Odoteltiin välillä kisan alkua, välillä vastustajia ja siihen päälle itse pelin latausta. Tämä ”ongelma” on toki kaikessa online pelaamisessa eikä se ole GT vika ja itse en ole koskaan sen kanssa sinuiksi päässyt. Haluaisin pistää pelin päälle ja vain painaa play ja kisan jälkeen uusi auto ja kisa käyntiin heti. Tämä on ehkä se isoin syy miksi itselle ei uppoa ”vain online”-peli missään genressä.

2: Vastustajat on ihmisiä, jolloin osa hauskuudesta katoaa ja kisaamisesta tulee totisempaa. Tämän vuoksi voisi rennosti ajella offlinessa ja onlinessa sitten ottaa vaikka foorumilaisten kanssa väännöt, kun on aikaa ja keskittymistä totiseen kisaan.

3: liittyen edelliseen. Aina ajopelien ongelma on siinä, että iso osa normi random servulla pelleilee. Joten pelaaminen ei ole järin hauskaa autopeleissä ollut netissä koskaan.

4: liittyen taas tuohon edelliseen. Aina kehitetään rangaistus systeemeitä, mutta ihan liian usein syytön saa rangaistuksen, tai ainakin menettää kisansa siihen. Niitä ei vain saada toimimaan kunnolla.

5: lisäksi ongelmana on se, että pelikokemukseen vaikuttaa muiden ihmisten netit. Itse en lagittavia autoja jaksa katsoa ja ainakin videoissa joka kisassa 1-2 pomppii radalla miten sattuu.

6: tästä en ole ihan varma, mutta jäin käsitykseen ettei GT rajoita ajoapuja. Eli samassa kisassa voi olla kunnolla ajava tyyppi ilman apuja. Samalla kaikkien apujen kanssa oleva tyyppi tulee persukseen ja itse pyörähtää hiekalle, kun toinen menee apujensa kanssa menojaan. Ilmeisesti myös ongelmana, jos edellä ajavalla on kaikki avut päällä, ne köröttelee mutkissa mateluvauhtia, kun avut vie vauhdin.

7: kun on tarpeeksi huono/keskinkertainen kuski, et pelissä voittoja välttämättä näe, joka syö motivaation aika nopeasti ainakin itsellä. Välillä voi käydä ottamassa köniinsä, mutta et koko peli olisi sitä, niin hauskuus lähtee.

Tiedän, olen sen ikäinen, että olen kasvanut offline pelaamiseen ja tämä peli ei ole mulle, mutta tuossa ne syyt miksi itse haluan erityisesti autopeliin sen kunnollisen offline moodin. Silloin voi pitää hauskaa ja rennosti pelailla. Silloin voi skipata random tyypit ja pelata vain esim kfin tyyppien kanssa kun haluaa tosissaan painella.

Ja voin kyllä myöntää, että olen aika katkera siitä, että tämän vuoksi PD kehityskaaret tuntien, emme tule Ps4:lla näkemään ”täysiveristä” GT sarjan tuotetta, jota olen odottanut julkaisusta asti.

Täytyy myöntää, että 20euroon kun veikon kone tänään noita myi, niin olin silti ostamassa ekan fyysisen levyn, mutta ”onneksi” loppuivat ennen.
 
Gran Turismo Sport [Hype]

Pistäkääs nyt enemmän kommenttia nettipelistä, kun kaikesta muusta porukka kaikkialla puhuu, mutta ei itse pelin ”ainoasta” pelimuodosta..

Itse kun totesin jo alkumetreillä, ettei tämä ole mulle, niin miten muilla on tuo nettipelaaminen sujunut.

Olen nyt nimittäin YouTubesta katsellut muutamien pelailua ja olen pistänyt pari juttua merkille, mitkä haittaisi minua.

1: Ensinnäkin itse haluaisin vain pelailla, mutta ainakin näissä mitä katselin, niin oli aikamoista odottelua joka välissä. Odoteltiin välillä kisan alkua, välillä vastustajia ja siihen päälle itse pelin latausta. Tämä ”ongelma” on toki kaikessa online pelaamisessa eikä se ole GT vika ja itse en ole koskaan sen kanssa sinuiksi päässyt. Haluaisin pistää pelin päälle ja vain painaa play ja kisan jälkeen uusi auto ja kisa käyntiin heti. Tämä on ehkä se isoin syy miksi itselle ei uppoa ”vain online”-peli missään genressä.

2: Vastustajat on ihmisiä, jolloin osa hauskuudesta katoaa ja kisaamisesta tulee totisempaa. Tämän vuoksi voisi rennosti ajella offlinessa ja onlinessa sitten ottaa vaikka foorumilaisten kanssa väännöt, kun on aikaa ja keskittymistä totiseen kisaan.

3: liittyen edelliseen. Aina ajopelien ongelma on siinä, että iso osa normi random servulla pelleilee. Joten pelaaminen ei ole järin hauskaa autopeleissä ollut netissä koskaan.

4: liittyen taas tuohon edelliseen. Aina kehitetään rangaistus systeemeitä, mutta ihan liian usein syytön saa rangaistuksen, tai ainakin menettää kisansa siihen. Niitä ei vain saada toimimaan kunnolla.

5: lisäksi ongelmana on se, että pelikokemukseen vaikuttaa muiden ihmisten netit. Itse en lagittavia autoja jaksa katsoa ja ainakin videoissa joka kisassa 1-2 pomppii radalla miten sattuu.

6: tästä en ole ihan varma, mutta jäin käsitykseen ettei GT rajoita ajoapuja. Eli samassa kisassa voi olla kunnolla ajava tyyppi ilman apuja. Samalla kaikkien apujen kanssa oleva tyyppi tulee persukseen ja itse pyörähtää hiekalle, kun toinen menee apujensa kanssa menojaan. Ilmeisesti myös ongelmana, jos edellä ajavalla on kaikki avut päällä, ne köröttelee mutkissa mateluvauhtia, kun avut vie vauhdin.

7: kun on tarpeeksi huono/keskinkertainen kuski, et pelissä voittoja välttämättä näe, joka syö motivaation aika nopeasti ainakin itsellä. Välillä voi käydä ottamassa köniinsä, mutta et koko peli olisi sitä, niin hauskuus lähtee.

Tiedän, olen sen ikäinen, että olen kasvanut offline pelaamiseen ja tämä peli ei ole mulle, mutta tuossa ne syyt miksi itse haluan erityisesti autopeliin sen kunnollisen offline moodin. Silloin voi pitää hauskaa ja rennosti pelailla. Silloin voi skipata random tyypit ja pelata vain esim kfin tyyppien kanssa kun haluaa tosissaan painella.

Ja voin kyllä myöntää, että olen aika katkera siitä, että tämän vuoksi PD kehityskaaret tuntien, emme tule Ps4:lla näkemään ”täysiveristä” GT sarjan tuotetta, jota olen odottanut julkaisusta asti.

Täytyy myöntää, että 20euroon kun veikon kone tänään noita myi, niin olin silti ostamassa ekan fyysisen levyn, mutta ”onneksi” loppuivat ennen.


Ajoin ensin padillä noita haasteita , melkein mahdotonta oli ajaa ilman tc
Mutta ISO + on etta splitscreen toimii pirun hyvin [emoji106] varmaan ainoa kunnon ajopeli ps4 jolla on splitscreeni

Sit ajoin muutaman kisan onlinea ratin kans ja pakko sanoa et on kyllä hyvät forcet ja kiva ajaa [emoji16]meni kyl tilaukseen
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Kommentoin sen verran tuota kohtaa kaksi että ihmisiä vastaan ajo on minusta paljon mukavampaa kuin tekoälyä ja huomasin tämän vasta tässä pelissä. Ihmiset tekevät enemmän virheitä ja sitä kautta kilpailut elävät enemmän, mukava vääntää ja kyttäillä paikkoja, hiillostaa. Kun alussa ajeli muutamat paskakisat alta ja nosti rankkia, pääsi ajamaan kunnon kuskien kanssa ja nautin esimerkiksi viimeisimmän kisani 13. sijasta enemmän kuin koskaan missään yksinpelinä voitosta.
 
Vastaus: Gran Turismo Sport [Hype]

Pari ongelmaa demossa.

Jarrutus paikan ilmoitus on huonontunut sitten GT6:n. Eli nyt jarrutus paikka ilmoitetaan pienellä punaisella vilkkuvalla tekstillä joka on liian alhaalla. Mikäli kohdassa johon ilmoitus tulee on jotain väriä joka kätkee punaisen niin sitä ei juuri näe ja katseen joutuu siirtämään pois tiestä jotta sen näkisi. Gran Turismo 6:ssa jarrutus paikan näki ajo linjassa joka aktiivisesti vaihtoi väriä nopeuden mukaan jolla mutkaa lähestyi.

Autojen maalauksessa "konepelti" määritelään erilliseksi muusta korista jolloin kuvien asettelusta auton etuosaan tulee tarpeettoman hankalaa.
 
Ylös Bottom